Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dollar in problemen?

Kans
 Share

Recommended Posts

De technische trigger is er:

dollar.png.ce7ed7984adef26babc0de6336c93e62.png

Als dit gestand blijft dan zijn de komende maanden spannend.

Dollar lager en goud hoger.

PM heeft zojuist ook een omhoog gaande beweging gemaakt dus dat lijkt ook te kloppen.

Nu maar hopen dat het een false trigger is want als het fout gaat dan zal het volgens mij hard gaan.

dollar-long-term.png.c4b3914211515b439bf285183c483c43.png

Nu ben ik eerlijk gezegt helemaal geen fan van dit soort analyses en zie ik ze vaak de plank compleet mis slaan.

Ik ben wel overtuigd dat de basis onder de dollar compleet rot aan het worden is.

Dat de dollar als internationale handelsmunt minder belangrijk aan het worden is.

De rente op de 10 jarige staatspapieren langzaam aan het oplopen is.

Dat QE gewoon doorgaat.

Dat de beurs koersen hoger worden.

Dat de werkeloosheid groter wordt

Dat de economie slecht gaat

Dat de inflatie hoger is dan gemeld wordt

Dat de huizenmarkt weer in een nieuwe bubble zit

Nou ja ga maar door, en dus dat het me nog verbaasd dat de dollar zo hoog staat.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De beurskoersen gaan steeds hoger en hoger en hoger, tot de koersen klappen. Denk aan de grote depressie 1929. Wat leeswerk en je snapt gelijk hoe het helemaal werkt. Samengevat kunnen we stellen dat de grootste ondernemingen toen (staalreuzen en aanverwanten) grotendeels van de beurs verdwenen door faillissementen en fusies, eigenlijk een soort industriële revolutie. Mijn vermoeden is dat we nu weer zoiets gaan krijgen. Nieuwe technologie die het gaat overnemen van oude technologie en het hele economische landschap zal herscheppen of hoe de geschiedenis zich herhaalt. Mijn inziens zitten we nu in de aanloopfase.

Link naar reactie

@Kans Er zijn verschillende berichten dat Amerika bezwijkt onder de schuldenlast en de industrie bijna is verdwenen. Zal dit leiden tot de val van de dollar en een wereldcrisis?

HET SCHULDENPROBLEEM

In het artikel 'Amerika bezwijkt onder schuldenlast' (1) geeft de schrijver van het artikel o.a. aan:

"We komen steeds dichter bij het punt waarop het toevoegen van meer schulden niets meer oplevert voor de reële economie. En dát is het kritieke punt waar we waakzaam voor moeten zijn. Zodra de economie niet meer groeit met extra schulden lopen we tegen de muur op. Al die schulden moeten met rente terugbetaald worden, rente die de economie niet meer kan voortbrengen door een hogere productiviteit. Het is dat moment waar we langzaam maar zeker naartoe kruipen."

Link (1): http://marketupdate.nl/nieuws/economie/valutacrisis/grafieken-amerika-bezwijkt-onder-schuldenlast/

VERDWIJNEN INDUSTRIE

Hoe zit het dan met de productiviteit in de U.S.? Het blijkt dat schrikbarend veel industrie in de U.S.verloren is gegaan.(2) Het gevolg van onvoldoende industrie (om de schuldenberg te betalen) leidt tot het failliet gaan van Amerika. Wat gebeurt er als Amerika failliet gaat? (3) O.a. hyperinflatie. Je kunt dan (bijna) niets meer kopen met geld.

Link (2): http://www.businessinsider.com/deindustrialization-factory-closing-2010-9?op=1

Link (3): http://townhall.com/columnists/johnhawkins/2011/04/12/5_things_that_will_happen_to_you_when_america_goes_bankrupt

WERELDCRISIS

(4):"Kern van de boodschap: Het monetaire systeem wankelt en kraakt aan alle kanten en gaat geheid richting het ravijn. Eind 2011 was het zelfs bijna zover dat zijn meest donkere profetie uit zou komen en de euro als valuta ten val zou komen. De dollar zou dan in haar val worden meegesleurd met een wereldcrises tot gevolg."

Link (4): http://www.zilverenlach.nl/Willem_Middelkoop.htm

Link naar reactie

De beurskoersen gaan steeds hoger en hoger en hoger, tot de koersen klappen. Denk aan de grote depressie 1929. Wat leeswerk en je snapt gelijk hoe het helemaal werkt. Samengevat kunnen we stellen dat de grootste ondernemingen toen (staalreuzen en aanverwanten) grotendeels van de beurs verdwenen door faillissementen en fusies, eigenlijk een soort industriële revolutie. Mijn vermoeden is dat we nu weer zoiets gaan krijgen. Nieuwe technologie die het gaat overnemen van oude technologie en het hele economische landschap zal herscheppen of hoe de geschiedenis zich herhaalt. Mijn inziens zitten we nu in de aanloopfase.

Met name de dow staat hoog. In europa valt dat wel mee. AEX staat op hoogste punt in vijf jaar maar nog altijd veel langer dan ooit geweest.

Link naar reactie

Met name de dow staat hoog. In europa valt dat wel mee. AEX staat op hoogste punt in vijf jaar maar nog altijd veel langer dan ooit geweest.

Link naar reactie

De Amerikaanse auto industrie heeft veel te lang van die grote benzine slurpende auto's gemaakt, daar is simpel weg minder vraag naar.

Een groot gedeelte van de industrie was laagwaardige productie, dat kon toen er nog weinig internationale concurrentie was.

Waarom zou een Amerikaanse werkgever een Amerikaan $12 per uur (of nog meer) betalen, terwijl een Chinees het voor $1 per uur doet.

Hoger loon is op zich geen probleem, maar dan moet het het wel waard zijn, bijvoorbeeld betere kwaliteit, flexibeler, kortere levertijden, etc. etc.

Maar dat was niet het geval ( in ieder geval niet in zo'n mate dat het loonverschil kon worden verantwoord)

Je leest ook vaak dat de vakbonden in Amerika helemaal doorgeschoten zijn, en dat dat een voor een groot gedeelte de oorzaak is.

Zo las ik laatst dat er iemand op de werkvloer liep, wiens enige taak was op te letten of niemand werk afpakte van een vakbondslid.

Link naar reactie

De dollar is de laatste munt die in de problemen komt. Het is nog steeds de reservevaluta van de wereld, en meer dan 60% van de valutareserves zijn gedenomineerd in dollars. Als de dollar in de problemen komt is het mondiale geldsysteem "as we know it" voorbij. http://www.economie-macht-maatschappij.com/amerikaanse-dollar.html

De dollar staat nog wel even op z'n benen.

Link naar reactie

Ik ben geen helderziende maar ik verwacht na de verkiezingen in Duitsland dat de Eurocrisis weer toeslaat, nieuws over overheidstekorten, bijkomende belastingen en een flinke correctie op de beurzen. Waarna, hopelijk, de PM prijzen de lucht in schieten. Ik geloof ook dat de Euro eerder onderuit gaat dan de Dollar. Al was het maar dat de Amerikanen er alles aan zullen doen om de unie uit elkaar te spelen.

Link naar reactie

Ik ben geen helderziende maar ik verwacht na de verkiezingen in Duitsland dat de Eurocrisis weer toeslaat, nieuws over overheidstekorten, bijkomende belastingen en een flinke correctie op de beurzen. Waarna, hopelijk, de PM prijzen de lucht in schieten. Ik geloof ook dat de Euro eerder onderuit gaat dan de Dollar. Al was het maar dat de Amerikanen er alles aan zullen doen om de unie uit elkaar te spelen.

De Amerikanen die de unie uit elkaar spelen. Jij denkt dat ze daar op uit zijn?

Link naar reactie

Yen, dollar of euro, welke omgaat maakt niet uit, volgorde ook niet, alleen timing en hoe je geprept hebt zullen dan nog het verschil maken.

Het systeem hangt dermate aan elkaar dat als er een echt grote munt, of bank, of overheidspapier, of groot pensioen fonds, of PM enz echt uit de bocht vliegt alle dichtgeknepen bilspieren spontaal openklappen.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik merk dat ik zo langzamerhand zo boos ben op de banken, de graai cultuur, de Sinterklaas mentaliteit van de overheid die steelt van de werkenden en uitdeelt aan de pathetische apathische schapen, boos op de stropdas hufters in Brussels, dat wat mij betreft DIE HELE F#CKING DOLLAR EN K#T EURO mogen omvallen! Ik wil geen SHTF, geen rellen, geen drama's, geen revolutie, geen spatje bloed...maar ik ben deze nare ontwikkelingen wel zat. Als ik werkelijk de spreekbuis der Engelen was, het Orakel, de Keyser van de Planeet, dan zou er wat zwaaien voor al die graaiers! Kom maar op, laat maar omsodemieteren die Coins That are Too Big to Fall. Rhaaaaaaaaaaaaaaaaa!

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik merk dat ik zo langzamerhand zo boos ben op de banken, de graai cultuur, de Sinterklaas mentaliteit van de overheid die steelt van de werkenden en uitdeelt aan de pathetische apathische schapen, boos op de stropdas hufters in Brussels, dat wat mij betreft DIE HELE F#CKING DOLLAR EN K#T EURO mogen omvallen! Ik wil geen SHTF, geen rellen, geen drama's, geen revolutie, geen spatje bloed...maar ik ben deze nare ontwikkelingen wel zat. Als ik werkelijk de spreekbuis der Engelen was, het Orakel, de Keyser van de Planeet, dan zou er wat zwaaien voor al die graaiers! Kom maar op, laat maar omsodemieteren die Coins That are Too Big to Fall. Rhaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Tip, 10mg valium en lekker vroeg naar bed. :p ;)

Link naar reactie

Helaas zijn overheden en banken nogal verweven met elkaar.

En als een van de twee en dus waarschijnlijk beide omvallen krijgen we van al die dingen die je juist niet wilt waarschijnlijk wel last..

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...