Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Project] Vouwwagen als BOT (Bug Out Trailer)


Communicator

Aanbevolen berichten

Ik ga aanstaande maandag een vouwwagen ophalen die ik van binnen grotendeels wil strippen, om hier een Bug Out Trailer van te maken.

We hebben nog geen idee of er een afdekzeil of een harde bovenkant op zit. Het is een krijgertje van een bekende. Ik heb vernomen dat er ergens een winkelhaak in het zeil zit wat wel gerepareerd zou kunnen worden. Ik wil kijken of het mogelijk is om 1 helft van de tent te bewaren als eventuele slaap plek. Maar zoals ik al zij, ik heb nog geen idee wat voor vouwwagen het is.

 

Ik heb al wel de volgende punten: mijn BOV is een Twingo met 1200cc motortje. Dat betekent dat ik maximaal 375Kg ongeremd en 450Kg geremd mag trekken. Dat is niet veel dus.

tijdens SHTF rekenen we hier gewoon 1000Kg bij :p

 

Ik ben wel van plan om het keukengedeelte te laten zitten. (mits deze nog in redelijke conditie is)

 

Wat wil ik er allemaal in/op hebben

tent + slaapgerei

kookspullen

communicatie (mast + basis antenne)

gasfles(sen)

stoelen+tafel(s)

energie (generator en/of zonnepaneel+accu's)

verlichting

camouflage net (5x5m)

 

Optioneel

rubberboot + fluistermotor of pedels...

 

Uiterlijk

Hier heb ik twee gedachtes over.

 

1. Zo standaard mogelijk houden want dat valt niet op!

2. camoufleren zodat hij niet opvalt bij de BOL of bos...

 

ik denk dat nummer twee qua overweging zwaarder weegt dan één.

camouflage kan ook in een flowerpowerstyle bijvoorbeeld. Leuk project voor de kids :D

 

$T2eC16VHJHoFGlV-ekvzBS!QJsYU3w~~60_83.JPG

 

Graag zou ik van jullie tips ontvangen! en wie weet heb ik hem op de SC in Brabant al bij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed idee,

 

Is een goede ongeremde aanhanger geen beter idee?

Niet duur betere qualiteit?

 

Gewoon gewoon laten en een camouflage net erover indien nodig voor in het bos?

Verder inderdaad igv shtf vol laden.... En rijden...

(nadat je bugin optie allemaal op zijn :0)

 

Die tweede post, dat ziet er wel top uit maar dan zal er toch ook geld moeten rollen....

 

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

super idee echt heel leuk:) en misschien is dit een beetje amerikaans haha maar ik geef gewoon een paar ideetjes: wat dacht je van mylar gordijnen zodat eventuele pijlen of luchtbuks kogels tijdens SHTF niet binnen kunnen dringen (of kippengaas voor ramen) een geheim vak voor de echte essentials en als laatste het meest amerikaanse van alles, misschien toch een soort schietluik zodat je hier met bijv. met een boog of buks verdekt mee kan schieten. en natuurlijk is een rek zodat je je zonnepanelen ook rijdend kan laten werken een goed idee?

 

als dit helemaal niks is dan snap ik dat helemaal haha maar graag zou ik wel je vooruitgang willen zien:)

 

mvg, Mp

 

(als er geen ramen zijn is dat mijn fout dan had ik toch wat anders in mijn hoofd haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tweede post, dat ziet er wel top uit maar dan zal er toch ook geld moeten rollen....

 

Ik denk dat dat wel mee valt. In principe zou ik die tent zelf moeten kunnen maken met de restanten van de tent die nog bij de vouw wagen zit. En de rest van de materialen heb ik grotendeels al in bezit.

 

Als de vouwwagen wit blijkt, dan geef ik hem wel sowieso een donkere matte kleur. en uiteraard alle blinkende onderdelen zullen mat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit ervaring dat je zoveel mogelijk wilt in laden en mee nemen . En maar laden . In die van mij zit ook nog voor een maand eten in en water maar ook gereedschap , zoals schop spade bijlen handzaag . Ook mijn BOB zit er in zelfs een trek karretje moest ik te voet verder moeten . Ook de mogelijkheid om te koken . Brandstof voor de auto maar ook voor de generator klimtouw en katrollen om eventueel een rivier overzet steken . En nog veel kleine dingen . Totaal 750 kg .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Ik ga aanstaande maandag een vouwwagen ophalen die ik van binnen grotendeels wil strippen, om hier een Bug Out Trailer van te maken.

We hebben nog geen idee of er een afdekzeil of een harde bovenkant op zit. Het is een krijgertje van een bekende. Ik heb vernomen dat er ergens een winkelhaak in het zeil zit wat wel gerepareerd zou kunnen worden. Ik wil kijken of het mogelijk is om 1 helft van de tent te bewaren als eventuele slaap plek. Maar zoals ik al zij, ik heb nog geen idee wat voor vouwwagen het is.

 

Ik heb al wel de volgende punten: mijn BOV is een Twingo met 1200cc motortje. Dat betekent dat ik maximaal 375Kg ongeremd en 450Kg geremd mag trekken. Dat is niet veel dus.

tijdens SHTF rekenen we hier gewoon 1000Kg bij :p

 

Ik ben wel van plan om het keukengedeelte te laten zitten. (mits deze nog in redelijke conditie is)

 

Wat wil ik er allemaal in/op hebben

tent + slaapgerei

kookspullen

communicatie (mast + basis antenne)

gasfles(sen)

stoelen+tafel(s)

energie (generator en/of zonnepaneel+accu's)

verlichting

camouflage net (5x5m)

 

Optioneel

rubberboot + fluistermotor of pedels...

 

Uiterlijk

Hier heb ik twee gedachtes over.

 

1. Zo standaard mogelijk houden want dat valt niet op!

2. camoufleren zodat hij niet opvalt bij de BOL of bos...

 

ik denk dat nummer twee qua overweging zwaarder weegt dan één.

camouflage kan ook in een flowerpowerstyle bijvoorbeeld. Leuk project voor de kids :D

 

$T2eC16VHJHoFGlV-ekvzBS!QJsYU3w~~60_83.JPG

 

Graag zou ik van jullie tips ontvangen! en wie weet heb ik hem op de SC in Brabant al bij :)

 

Sorry. ik las alleen het woorden 'aanhanger, mast en antenne':

 

trailer-1.JPG.f61842d2e17aaf79611e6638c48de4c0.jpg

 

Later snapte ik pas dat het om een COMPLETE aanhanger solution moest gaan.

 

Nou.. Tata. Hier is tie dan:

 

FEMA3.jpg.04348015ad67b2e6f258511cb0276692.jpg

Nee, zonder gekheid. Mooi initiatief man! :o

 

PS: Wel plaats houden voor de Wilson 1000 he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit ervaring dat je zoveel mogelijk wilt in laden en mee nemen . En maar laden . In die van mij zit ook nog voor een maand eten in en water maar ook gereedschap , zoals schop spade bijlen handzaag . Ook mijn BOB zit er in zelfs een trek karretje moest ik te voet verder moeten . Ook de mogelijkheid om te koken . Brandstof voor de auto maar ook voor de generator klimtouw en katrollen om eventueel een rivier overzet steken . En nog veel kleine dingen . Totaal 750 kg .

 

Geert

 

Ik weet niet wat de vouwwagen zelf weegt als ie gestript is, maar ik gok zo'n 180 á 200 Kg.. en dan denk ik zelfs dat ik heel krap zit met m'n schatting.

Dat betekend dat ik dan ongeveer nog maar 200 á 250 Kg kan laden.

Ik moet dus erg efficiënt gaan denken. leuke uitdaging :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat de vouwwagen zelf weegt als ie gestript is, maar ik gok zo'n 180 á 200 Kg.. en dan denk ik zelfs dat ik heel krap zit met m'n schatting.

Dat betekend dat ik dan ongeveer nog maar 200 á 250 Kg kan laden.

Ik moet dus erg efficiënt gaan denken. leuke uitdaging :)

 

Ik zou er zeker niet meer op laden en zware zaken als water en brandstof in de auto zetten.

Het laatste wat je wilt is onderweg een gebroken torsie asje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem een geremde aanhanger voor die kleine u auto.

Zeker als je rekening houd met "overlanden" in geval van shit.

Deze zijn maar een paar kilo zwaarder dan een ongeremde.

 

normaal kan je een oude aplenkruezer of camplet op martkplaats scoren rond de 100 euro. Even langs het stort om em leeg te maken en je hebt een hele mooie aanhanger.

Goede bak met waterdichte deksel.

als de banden op zijn koop je bij wijze van spreken gewoon een nieuwe :rolleyes:

van de camplet vind ik de bak super, van de alpenkeuzer de schroef vering met schokbrekers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vdwalle, dat is ook precies mijn bedoeling. Ik krijg een vouwwagen waarvan ik nog niet weet hoe deze er uit ziet, welk merk het is en of hij geremd of niet geremd is.

 

Na Maandag zal het allemaal duidelijk zijn hoop ik :)

Ik heb zojuist ter voorbereiding een nieuwe witte kentekenplaat gehaald zodat dit in elk geval in orde is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Oeps, helemaal vergeten dit draadje, schandalig!

 

Maar even een tussentijdse update:

Ik heb de vouwwagen (hierna: vw) opgehaald en mocht hem gelijk een uur ervaren op de weg achter mijn twingootje. Hij ligt als een blok achter de auto en zelfs die twingo lijkt er weinig tot geen moeite mee te hebben.De vorige eigenaar was er zelf ook al mee bezig geweest en was bezig om de stroom aan te sluiten. Ik heb hem bij thuiskomst uiteraard gelijk opengeklapt voor een nadere inspectie.

 

Hij is in een dusdanige goede staat dat wij besloten hebben om hem te blijven gebruiken als vw, en niet verder te slopen als aanhanger (dat kan in de toekomst altijd nog).

Ik heb inmiddels de stroom verder aangesloten en uitgebreid. Er zitten nu 2 12v gel accu's in van 35 Ampère. deze voeden een 12v >220v 1500W omvormer met gemodificeerde sinus (prijsbewuste keuze; 98% v/h apparatuur werkt hiermee).

Tevens zit hier een autoradio op aangesloten met CD speler en een zelf gefabriceerde antenne voor optimaal ontvangst. Ook heb ik een dubbel uitgevoerde sigarettenplug aansluiting met USB ingebouwd. om zo meerdere applicaties en de nanorouter van stroom te voorzien.

 

Het slaapgedeelte is inmiddels waterdicht. Hier zat een klein poreus plekje in het dak wat we flink bewerkt hebben met impregneer spray. welke ik natuurlijk op voorraad meeneem :D

 

Ik had eigenlijk van begin af aan al het idee om hem in camouflage kleuren te spuiten. En heb deze week woord bij daad gevoegd. tip: koop de camokleuren bij een legerdump of een soortgelijke winkel... dat scheelt euro's per bus! (ik kwam daar helaas te laat achter).

 

2013-09-02-16.27.20.jpg.c39f4fcd25f59ee14a6051fbe458afa1.jpg

 

CAM00208.jpg.f2aa42f776f695bf680bcad90125d58a.jpg

 

Ik ben nu aan het bedenken/bekijken hoe ik mijn zonnepaneel een stabiele plek kan geven OP de vw om zo continue de accu's op peil te houden.

 

Ter aanvulling: hij is inderdaad geremd :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze had ik,

in cognito (buggy erop ter afleiding)

Gekocht voor 50 euro zat al geen tent etc meer in. is een alpenkreuzer

vw1.jpg.65d7b4971da69de6d566feed8d4e2b3d.jpg

 

Daarvan werden de banden slecht, en de bak werdt snel slecht van het buiten staan Het was goedkoper een nieuwe op de kop te tikken.

de alpenkreuzer is voor 80 eurie verkocht naar marokko

 

toen deze voor 100 euro gekocht, tent was slecht die gelijk naar de sloop gebracht. dit is een camplet

vw2.jpg.3a1ab5db4f43a27f0b3dd407a50a3693.jpg

 

nu nog even de steunen voor de buggy's overzetten.

 

handig als je een aanhanger gaat halen en je weet niet of de verlichting werkt een lichtbalk, met een paar ti raps maak je die vast

lichtbalk-122-cm-001.jpg.1fd0c0971e7d2fe8bbc5c54389e206ec.jpg

 

te koop tussen de 20 en 30 euro. Voor dat geld koop je alles compleet en werkend . Zo een ding heb ik gesloopt om mijn aanhanger van nette lampen te voorzien. Los kopen was ook duurder ;-)

voordelen gegalvaniceerd onderstel en polyester rot vrije bak die heel netjes sluit.

nadeel, deze camplet heeft geen schokbrekers en rubber torsie veren, de kreuzer had schroef veren dat rijd echt beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...