Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom


Gast survivalman010

Aanbevolen berichten

Gast survivalman010

hebben we comminucatie wel nodig is als het komt

want dat is toch juist niet handig want dan kan je toch je schuilplaats vrij geven en dan vermoorden ze jou.

(nou niet precies hoe ik het zeg) maar het is toch juist dan slecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

er zijn een aantal trucjes om te zorgen dat je heel moeilijk uit te peilen bent

bv op 2 modulaties zenden, zenden in fm en daarnaast op de usb, dit zorgt ervoor dat de ontvangst wegdraait bij het peilen

kort zenden

niet meer vermogen gebruiken dan strikt noodzakelijk

verdekt opgestelde antennes (bv een waslijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga in iedergeval wel luisteren wat er om me heen gebeurd.

Communiceren alleen met bekenden als het echt nodig is op digitale kanalen, met encrytie of frequency hopping zodat de inhoud van de berichten niet te volgen is.

Ik ben niet zo bang gepeild te worden door particulieren. daarvoor moet je mobiel zijn, over apparatuur beschikken en mobiel stroom voorhanden hebben, en tijd over hebben.

Hou het kort en stel je spullen verdekt op das naar mijn mening wel voldoende

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

@jimi als SHTF zal "men" waarschijnlijk wel wat anders te doen hebben dan wat te gaan peilen. En wie moet dat dan doen? En wat voor reden zou "men" dan hebben?

 

De "peiler" moet dan redlijk dicht bij jou in de buurt zitten en ook nog transportmogelijkheden hebben om tot bij jou te kunnen komen. En hij kan je locatie wel gepeild hebben, maar hoe groot is jouw groep en hoe is de beveiliging? Dus de peiler moet dan al met een redelijk aantal bewapende lieden zijn willen ze op pad gaan.

 

Dit soort situaties zie ik op zijn vroegst pas gebeuren als de meesten al het loodje hebben gelegd en alleende laatsten der mohicanen over zijn en vechten voor hun bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010

maar wat is het nut ervan ik zou zelf veel meer bezig zijn met hout hakken en overleven dan te vragen aan anderen wat zij aan het doen zijn.

en ik heb nog geen groep mensen maar ik zou er wel bij een willen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder andere hierom: http://preppers.nl/forum/threads/6623-na-40-jaar-teruggevonden-in-het-bos

 

Het belangrijkste aspect aan communicatie is toch wel dat je weet wat er om je heen speelt. Je kunt een geweldige bug-out naar de Flevo-polder gepland hebben, maar dan zou het lullig zijn als je niet wist dat die inmiddels onder water staat.

 

Vluchten kan levensreddend zijn, maar dan moet je wel de goede kant op rennen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben we comminucatie wel nodig is als het komt

want dat is toch juist niet handig want dan kan je toch je schuilplaats vrij geven en dan vermoorden ze jou.

(nou niet precies hoe ik het zeg) maar het is toch juist dan slecht

 

Zonder communicatie op een prepper af lopen lijkt mij ook niet zo een goed idee denkt u ook niet.

Het is niet aan te raden bij mijn bol meld ik alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @jimi....leuk dat je hier bent......

Ook voor jou valt hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel te lezen...en als je iets niet snapt gewoon vragen joh..:)

Zal ik ff verklappen dat je 13 jaar bent....en dat de mensen hier het niet te moeilijk gaan uitleggen...anders begrijp je de antwoorden misschien niet..

Alvast een fijne tijd hier..

 

Groetjes easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010
Hee @jimi....leuk dat je hier bent......

Ook voor jou valt hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel te lezen...en als je iets niet snapt gewoon vragen joh..:)

Zal ik ff verklappen dat je 13 jaar bent....en dat de mensen hier het niet te moeilijk gaan uitleggen...anders begrijp je de antwoorden misschien niet..

Alvast een fijne tijd hier..

 

Groetjes easy

 

bedankt dat je dat voor mij hebt gedaan en

zeg maar als ik iets voor jou kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010
@jimi...heel veel lezen....dat heb ik ook gedaan toen ik hier op het forum kwam.

Dan kom je al een heel eind...er zijn genoeg hoofdstukken in het Forum wat handig is om door te lezen.

 

Grt easy

 

ik eigenlijk een hele simpele vraag wat moet ik hier als ik geen vrienden heb geen groep heb om mee te vluchten.

heeft iemand een tip voor mij hoe ik aan prep groep en vrienden kom. dan zou ik jullie heel erg dankbaar zijn want nu kom ik nergens in mijn eentje door het bos te lopen als de economie instort

dus please kan iemand me op weg helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jimi...door hier op het forum te praten en vragen te stellen heb je eigenlijk al een hoop vrienden.

Want er zijn al mensen die je antwoorden geven op je vragen.

En in de buurt van Rotterdam zijn er vast wel een aantal mensen van dit forum.

Probeer eerst te kijken en te leren van al die onderwerpen hier...die vrienden en een groep die komen wel.

Je kunt niet alles op 1 dag doen...dat is nog niemand gelukt....dus even geduld hebben en ondertussen veel lezen hier.

Dan gaat dat helemaal goed komen...

 

Grt easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder andere hierom: http://preppers.nl/forum/threads/6623-na-40-jaar-teruggevonden-in-het-bos

 

Het belangrijkste aspect aan communicatie is toch wel dat je weet wat er om je heen speelt. Je kunt een geweldige bug-out naar de Flevo-polder gepland hebben, maar dan zou het lullig zijn als je niet wist dat die inmiddels onder water staat.

 

Vluchten kan levensreddend zijn, maar dan moet je wel de goede kant op rennen!

 

Oh...hahaha hier zeg jij het al over communicatie.

Lekker hoe de topics door elkaar lopen.

 

Ik voel een Preppers Jongeren dag aankomen.

 

Welkom jimi !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jimi. Toen ik zo oud was als jij had ik niet zo veel vrienden en wist ik niks van preppen. Toen ben ik bij Scouting gegaan - weet je wat dat is? - en daar heb ik vrienden gevonden. Sommigen zie ik 30 jaar later nog steeds en dat zijn dus échte vrienden! En bij Scouting heb ik ook heel veel geleerd over preppen. Je leert daar omgaan met kaart en kompas, vuurtje stoken, knopen leggen en nog veel meer en ook leer je om met andere mensen samen te werken, dat is namelijk héél belangrijk voor een prepper. Hartstikke leuk en avontuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010
@jimi. Toen ik zo oud was als jij had ik niet zo veel vrienden en wist ik niks van preppen. Toen ben ik bij Scouting gegaan - weet je wat dat is? - en daar heb ik vrienden gevonden. Sommigen zie ik 30 jaar later nog steeds en dat zijn dus échte vrienden! En bij Scouting heb ik ook heel veel geleerd over preppen. Je leert daar omgaan met kaart en kompas, vuurtje stoken, knopen leggen en nog veel meer en ook leer je om met andere mensen samen te werken, dat is namelijk héél belangrijk voor een prepper. Hartstikke leuk en avontuurlijk!

 

oke ik ga wel een dagje kijken of ik het leuk vind

 

maar het klinkt stom maar bij de scouting gaan ben ik bang wat mijn vrieden gaan zeggen maar ik weet ook wel dat ik mij daar niet over naar moet denken maar toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast survivalman010
@jimi...door hier op het forum te praten en vragen te stellen heb je eigenlijk al een hoop vrienden.

Want er zijn al mensen die je antwoorden geven op je vragen.

En in de buurt van Rotterdam zijn er vast wel een aantal mensen van dit forum.

Probeer eerst te kijken en te leren van al die onderwerpen hier...die vrienden en een groep die komen wel.

Je kunt niet alles op 1 dag doen...dat is nog niemand gelukt....dus even geduld hebben en ondertussen veel lezen hier.

Dan gaat dat helemaal goed komen...

 

Grt easy

 

maar waar kan ik oefenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige dingen kun je thuis doen...zoals aan je conditie werken...zoals hardlopen of fietsen.

Andere dingen kun je vinden op bijvoorbeeld internet...youtube heeft meestal wel een filmpje.

Bijvoorbeeld hoe je vuur maakt of hoe je een mes scherp slijpt.

 

Grt easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...