Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

medan

politie word eindelijk wijs.

Recommended Posts

AMSTERDAM - De top van het politiekorps Gelderland-Zuid pleit voor de invoering van een ‘zwaardere’ politiekogel. De kogel richt meer schade aan dan de patroon die nu wordt gebruikt, maar daardoor kan die juist levens sparen.

Dat zegt korpschef Henk van Zwam in het Limburgs Dagblad. ,,Bij zo’n zwaardere kogel kan een verdachte met één schot in het been worden afgestopt."

De politie vraagt om een andere kogel naar aanleiding van de zaak-Landveld. De 40-jarige Jerry Landveld werd in augustus 2010 door de politie doodgeschoten in Nijmegen. Hij werd zes keer geraakt, in benen en voet, maar daar reageerde de man niet op. Pas toen er twee keer op zijn bovenlichaam werd geschoten, ging de Nijmegenaar neer.

,,Als de eerste kogel een zware stopkogel was geweest, dan waren die laatste, fatale schoten niet afgevuurd”, zegt Van Zwam.

even voor de duidelijkheid, politie gebruikt nu 9mm, ik zelf ben van mening dat 9mm een leuk patroon is voor de schietsport maar politie en defensie hebben in mijn ogen meer aan een 40s&w of 45acp.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

met 9mm is geen reet mis opzich

weet niet wat hun precies laden? FMJ, HP? en de gemiddelde wout is een waardeloze schutter

en trouwens die hufter verdient het om kapot geschoten te worden

http://www.moordzaken.com/Jerry_Landveld

beetje op beesten insteken

dat herinnerd me eraan, bij zijn gedenk plaats bij het hotel daar moet ik nog een keer een bordje zetten met de tekst;

wat als het jouw hond was?

Deze post delen

politie gaat al de fout in door fmj te gebruiken.. nato patroon he..

maar er zijn amerikaanse agenten die hp gebruiken en die hebben dezelfde klachten.

ps. ik weet dat nato niks met politie te maken heeft, maar ik heb zelf van een korps chef te horen gekregen dat het 1 van de eisen was.

Deze post delen

weet niet wat hun precies laden? FMJ, HP? en de gemiddelde wout is een waardeloze schutter

dat herinnerd me eraan, bij zijn gedenk plaats bij het hotel daar moet ik nog een keer een bordje zetten met de tekst;

standaard politie wapen;

http://www.arrestatieteam.nl/artikelen/fotos_walther_p5-pistool.php

en te licht?

volgens bovenstaande site 139grain

http://www.ammoengine.com/find/ammo/9mm

een enkele die boven de 140 grain te krijgen is

Deze post delen

ja maar daar staat de munitie die politie gebruikt niet bij.. nobel a.g type action model 3..

de p5 word in deze regio bijna niet meer gebruikt.. de laatste agent die ik zag had een g17 bij zich.

Deze post delen

die zal ook niet bij de sporthandel op het schap liggen,

het ging om de vergelijking dat ze niet het lichtste patroon gebruiken

Deze post delen

er staat nergens beschreven wat het gewicht van het patroon is..

dus een vergelijking kun je niet maken voor hetzelfde geld gebruiken ze wel een lichte kop ivm het niet doden maar verwonden beleid...

Deze post delen

het doden van dieren vind ik in zoverre prima, als het is om een beest uit zn leiden te verlossen, of om hem op te eten

@ keyezer; dat is mijn mening en de laatst keer dat ik de wet heb gelezen is dat een grondrecht voor me,

iemand die in een beest dood om het doden is wat mij betreft een nekschot waard

er zijn andere hier die er een behoorlijke mening op nahouden met geloof (voor of tegen)

en die mogen wel posten

Deze post delen

Gast urbanprepper

De politie gebruikt nogsteeds de Walther p5. De standaard dienders lopen niet met Glock

Deze post delen

ja ik ben het met 12gauge eens.. keyser jij had zelf nog behoorlijke uitspraken over geloof die ik erg ver vond gaan en dan ga je jammeren op zo iets..

Deze post delen

Gast urbanprepper

standaard politie wapen;

http://www.arrestatieteam.nl/artikelen/fotos_walther_p5-pistool.php

en te licht?

volgens bovenstaande site 139grain

http://www.ammoengine.com/find/ammo/9mm

een enkele die boven de 140 grain te krijgen is

Wat de politie als kogel gebruikt is een 9x19 SINTOX action4.

Deze post delen

Gast urbanprepper

De politie gebruikt geen FMJ. De patroon is massief. Geen mantel dus.

Deze post delen

het doden van dieren vind ik in zoverre prima, als het is om een beest uit zn leiden te verlossen, of om hem op te eten

Dus jij betaalt mensen om dieren af te slachten zodat je ze lekker op kunt peuzelen, maar als iemand een dier afmaakt om een reden die jou niet bevalt is de doodstraf prima? Walgelijk.

Deze post delen

Dus jij betaalt mensen om dieren af te slachten zodat je ze lekker op kunt peuzelen, maar als iemand een dier afmaakt om een reden die jou niet bevalt is de doodstraf prima? Walgelijk.

hoezo walgelijk.. er zit een groot verschil tussen doden voor slacht en doden voor leed..

een koe dondert direkt dood neer als ze een pen door de kop krijgt.. een hond die je met een aardapelmesje neersteekt blijft pijn voelen tot dat het dood bloed.

Deze post delen

wat had dit voor nut dan?

dit valt voor mij onder de noemer verspilling

En mensen die hun eten eens niet op krijgen en weg moeten gooien moeten we dan ook maar een nekschot geven?

Deze post delen

Gast urbanprepper

De 9mm SINTOX action4 weegt 94.1 grains. Das 6.1 gram voor de non-shooters onder ons.lol

Deze post delen

nou ik weet niet hoe het bij de rest zit maar in dit huis word er geen vlees weg gegooit..

en wat heeft vlees weggooien met dieren leed te maken.. die koe of varken voelt er niks van als jij dat ene stukje niet meer opkrijgt.. en de rest van het beest word ook verbruikt dus waar gaat het over..

Deze post delen

Gast urbanprepper

Lompe modus aan:

Mensen die tegen de jacht zijn begrijpen niets van wildbeheer en de economische schade die dieren teweeg kunnen brengen. Enkel huillie huillie doen als hippies om geschoten ganzen of zwijnen. Beetje kortzichtig.

Lompe modus uit.

Deze post delen

nja t zou wel een hoop verspilling verhelpen als je het een paar keer laat doen maar goed,

maar goed ik ben opgevoed van je schept maar een paar keer op, want wat in de pan zit kan nog de koelkast in of naar de hond

mij is van jongs af aan al geleerd, eet wat je dood en anders niet schieten

(wat had ik buikpijn van die cessna)

sterker nog, wij eten heel veel wat "overdatum" is, dat moet weggegooid worden van de VWA in de supermarkt

het is nog prima te eten, gewoon in de vriezer

ik gooi zelden eten weg

ik noem maar wat, mijn vader heeft last van een zooitje ganzen,

natuurlijk kan ik meteen de buks pakken en ze afschieten

en dan? ik hoef geen 5 ganzen in de vriezer, en ik kan dr ook niet genoeg die ze wel in de vriezer willen

dan kan je ze beter wegjagen met vuurwerk/alarmpistolen

ik ben geen links waddenloper, maar de bronnen zijn ooit een keer op,

ik zal ook geen boom omzagen die nog goed is, ik zaag die dode boom wel om op te stoken

ik vervang dingen ook pas als ze aan vervanging toe zijn en niet als er wat nieuwers uit komt

Deze post delen

Lompe modus aan:

Mensen die tegen de jacht zijn begrijpen niets van wildbeheer en de economische schade die dieren teweeg kunnen brengen. Enkel huillie huillie doen als hippies om geschoten ganzen of zwijnen. Beetje kortzichtig.

Lompe modus uit.

dat bedoel ik het gaat om het geld

en wildbeheer? mensen willen de natuur in de dierentuin niet in de achtertuin

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...