Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nare berichten...een rondje internet

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Zonder volledig te willen zijn, even een kleine samenvatting van twee uurtjes grasduinen over het net....

Even een overzichtje van dingen die misgaan....in de wereld

1. Spanje - Spanje heeft van '97 tot '06 per jaar (!!) 675,000 woningen gebouwd....dat is meer dan Frankrijk, Duitsland en Engeland bij elkaar! Momenteel hebben ze 2 miljoen leegstaande woningen en die worden in rap tempo gekraakt. Er is zelfs een website waarop tips en tricks voor de krakers vermeld staan, alsmede de adressen van leegstaande gebouwen. Dat gaat goed....

A 285-unit apartment complex in Parla, less than half an hour’s drive from Madrid, should be an ideal target for investors seeking cheap property in Spain. Unfortunately, two thirds of the building generates zero revenue because it’s overrun by squatters.

“This is happening all over the country,” said Jose Maria Fraile, the town’s mayor, who estimates only 100 apartments in the block built for the council have rental contracts, and not all of those tenants are paying either. “People lost their jobs, they can’t pay mortgages or rent so they lost their homes and this has produced a tide of squatters.”

2. Griekenland - Sinds '09 is de werkeloosheid verdrievoudigd. 60% van de jongeren zit zonder werk, vorig jaar nog 54%, ook al schrikbarend hoog.

Gelukkig is het voor werkgevers makkelijker - het minimum loon is verlaagd naar 500 euro PER MAAND....

It is by far the highest youth unemployment rate in the euro zone, highlighting the difficulties young people face in entering the labour market despite government incentives to create jobs," said economist Nikos Magginas at National Bank.

Athens has lowered the minimum monthly wage for those under 25 years by 32 per cent to about 500 euros to entice hiring.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2321962/Greeces-youth-unemployment-hits-60-cent-crisis-hit-country.html#ixzz2bE9UuzxT

3. USA - in 1970 was 1:50 van de Amerikanen afhankelijk van voedselbonnen...nu is dat 1:5 OEPS!

*For the first time ever, more than a million public school students in the United States are homeless. That number has risen by 57 percentsince the 2006-2007 school year.

*In Miami, 45 percent of all children are living in poverty.

*In Cleveland, more than 50 percent of all children are living in poverty.

*According to a recently released report, 60 percent of all children in the city of Detroit are living in poverty.

Je kunt er zelfs als professor 10.000 dollar PER JAAR VERDIENEN (u leest het goed) http://www.activistpost.com/2013/05/thirdworldizing-america.html

Some colleges and universities offer adjunct professorships. They pay "$10,000 per year or less." Education was once "touted as the way out of poverty." Increasingly it reflects it. So do military enlistments. They're a desperate way to find work.

America's wealth disparity is deplorable. The top 1% owns over half the nation's wealth. The bottom 90% has a decreasing share. Social inequality defines today's America. It's unprecedented or close to it.

It matches or exceeds 19th century harshness. Protracted Depression conditions affect growing millions. Poverty, unemployment, homelessness and hunger approach record levels.

4. Vorig jaar voorspelde Marc Faber dat WW III binnen VIJF jaar uitbreekt...lees hier meer over Marc - Dr Doom

Marc Faber: On another optimistic note, World War III will occur in the next five years. That means the Middle East will blow up. New regimes there will be less Western-friendly. The West has also figured out it can’t contain China, which is rising rapidly and will have more military and naval power in Southeast Asia. The only way for the West to contain China is to control the oil tap in the Middle East.

5. USA - again. Er is een gerede kans, dat de situatie in Amerika omslaat in een burgeroorlog. FEMA koopt, volgens verschillende berichten, massa's aan eten en wapens. Is dat voor de burgers? Waarschijnlijk niet....wat kan er misgaan daar? Nou ja, gewoon....de uitgeknepen onderlaag die de bankiers en de andere rijken te lijf gaan - letterlijk.

How long before those who are being taken advantage of get mad as hell and decide they’re not going to take this any more?

The day of reckoning will come and when it does the bankers and brokers who have made a living off the backs of hard working Americans better hope they used some of their stolen loot to build underground bunkers, because the masses will be looking for payback, and they won’t be carrying picket signs.

They’ll be carrying pitchforks, nooses, and AR-15′s.

Marc Faber wijst ook nog op de toenemende verrijking van de elite....wat gaan die rijken doen als SHTF en ze hebben een kast van een huis vol dure spulletjes....

Faber: I own equities, and I should thank Mr. Bernanke. The Fed has been flooding the system with money. The problem is the money doesn't flow into the system evenly. It doesn't increase economic activity and asset prices in concert. Instead, it creates dangerous excesses in countries and asset classes. Money-printing fueled the colossal stock-market bubble of 1999-2000, when the Nasdaq more than doubled, becoming disconnected from economic reality. It fueled the housing bubble, which burst in 2008, and the commodities bubble. Now money is flowing into the high-end asset market—things like stocks, bonds, art, wine, jewelry, and luxury real estate. The art-auction houses are seeing record sales. Property prices in the Hamptons rose 35% last year. Sandy Weill [the former head of Citigroup] bought a Manhattan condominium in 2007 for $43.7 million. He sold it last year for $88 million.

Ik ben niet alwetend, maar met een land waar redelijk makkelijk een doos munitie en een vuurwapen te koop zijn, plus een heeeeeele grote groep die weinig heeft en een kleine groep die heeeel veeeel heeft....volgens mij hoef je geen anthropoloog te wezen om te voorspellen wat er met gerede kans gebeuren kan....

6. China - daar gebeurt van alles en iedereen heeft er wat over te zeggen. Dat de cijfers worden opgepoetst, zal geen verassing zijn. http://www.trustnet.com/News/435960/why-china-is-going-down-the-same-route-as-japan/

"Intentionally or unintentionally, the Chinese authorities have tried to hit an unsustainable growth target by generating one of the biggest credit bubbles that the world has ever seen."

"If you add that an enormous demographic time bomb is starting to go off in China, its long-term sustainable growth must be considerably lower than consensus expectations."

"My central thesis remains, therefore, that China will experience a significant slowdown in the coming months and years and this will have profound effects for global financial markets and emerging market debt in particular."

"If you like clichés, China is in effect 'turning Japanese', but unlike Japan, it has grown old before it has grown rich."

Ook Marc Faber (weer....) waarschuwt al jaren dat China de cijfers oppoetst en dat het land ernstig in de problemen gaat komen. Tik china en marc faber in en je hebt een avond leesvoer.

7. Nederland - geld lenen wordt weer duurder voor 'ons land'. Het gaat nog steeds 'maar' om 0,02%, maar enige maanden geleden was het nog ONDER nul. De stijgende lijn weerspiegeld minder vertrouwen zo beweren analysten. Uit de volkskrant van deze week:

De onzekere vooruitzichten van de Nederlandse economie hebben er de afgelopen maanden voor gezorgd dat Nederland steeds meer rente moet betalen over zijn staatsleningen. [...] Maandag kwam daarbij voorlopig een einde aan de periode waarin investeerders bereid waren geld toe te leggen op korte leningen aan de Nederlandse overheid.

De Staat leende maandag 2,2 miljard euro voor 3 maanden, tegen een rente van exact 0 procent. Sinds juni vorig jaar lag de rente op deze leningen, met uitzondering van eind februari dit jaar, steevast iets lager dan 0 procent. Dat betekent dat beleggers geld toelegden op hun leningen, in plaats van dat zij rente ontvingen van de overheid.

Nederland leende ook bijna 1,1 miljard euro voor 7 maanden, tegen 0,02 procent rente. Het rendement op deze obligaties lag sinds juni vorig jaar ook geruime tijd lager dan 0 procent. Bij de vorige vergelijkbare veiling van staatsleningen stond de 7 maandsrente op 0,01 procent.

Welnu, ik zou ook graag mijn hypotheek afsluiten tegen 0,02% rente. Maar dan lullen we over 3 a 4 ton maximaal. De huidige staatsschuld is 430 Miljard en stijgt 810 euro per seconde. Poehee, daar kan je bijna niet tegenop werken...Uit Trouw deze week:

De industrie produceerde in mei 1,8 procent minder dan een jaar eerder. Verder zijn 672 bedrijven en instellingen (exclusief eenmanszaken) in juni failliet verklaard. In de eerste helft van 2013 werden uitzonderlijk veel faillissementen uitgesproken.

Het vertrouwen van consumenten is daarnaast historisch laag en is in juli verder verslechterd. Ook de arbeidsmarkt heeft last van de laagconjunctuur. In juni steeg de voor seizoenseffecten gecorrigeerde werkloosheid naar 675.000 personen.

Verdomd zeg - 675,000 personen werkloos? In Spanje bouwden ze tot voor kort 675,000 woningen per jaar. Toeval? Nee...het zijn gewoon gigantische getallen die aangeven dat de problemen groot zijn, onvoorstelbaar zijn. Oplossingen? Jazeker!

1. Oorlogje spelen. Obama die iets roept dat ze 'one nation' zijn en 'fighters for peace' enzo, een rapportje over gevaarlijke wapens in Jemen of een of ander shithole (oeps....dat is al aan de hand....Officials fear al-Qa'ida may have developed new liquid explosive as US urges all citizens to leave Yemen - zegt deze krant http://www.independent.co.uk/news/world/americas/officials-fear-alqaida-may-have-developed-new-liquid-explosive-as-us-urges-all-citizens-to-leave-yemen-8748051.html) en er is een fantastische aanleiding om drones in te zetten en nou ja, vast een of andere false flag waardoor de Amerikanen wel 'moeten' vechten. En 's avonds TV kijken mensuh!

2. euh.....dat is eigenlijk de enige oplossing. Bezit van de olievelden, Iran pesten, de geldpers nog wat harder laten draaien, alle onbenutte industrie inzetten voor de oorlogsmachine, het goud uit de kluizen van het land dat je aanvalt inpikken (in Irak ook gebeurd) en allerlei bedrijven vrij spel geven om aldaar veiligheid te verschaffen en hamburgers te verkopen.

3. Preppen mensen, preppen!

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo...ik mag de tweede reactie plaatsen. Even een vraagje - wat gaan WIJ doen als er inderdaad WW III uitbreekt en de Cowboys van Obama denken dat Nederland als NATO partner wel mee gaat doen. Kunnen 'we' ons dan laten horen? In feite heb ik zojuist (ja ik weet het, ik klets anderen na, maar toch) de WW III voorspelt en als die malle Keyser (en ja...Marc Faber ook een beetje) nou gelijk krijgt? Ik heb namelijk helemaal geen zin dat die enorme sukkel van een Mark Rutte zich om laat kletsen en fregatten, raketschilden en troepen gaat sturen. Ik kan die man moeilijk verplichten naar mij te luisteren (anders ging het wel beter met dit land, daar is geen enkele twijfel over) maar ik hou mijn hart nu al vast. En mijn waterfilter in mijn Rechter hand en mijn SOG Seal in mijn andere hand. Nee, SOG tussen de tandjes, Links een firesteel. Petzel op mijn kop, BOB op mijn rug (en een shotgun naast me in de auto).....

Link naar reactie

Kun je bij WW III niet beter zsm je drankvoorraad opdrinken?

Heb je nog een leuk(er) eind!

Nee......het sprookje mens eindigt binnenkort. Er is geen...en ze leefden nog lang en gelukkig. Maar ja, als we zo omgaan met de medebewoners van onze planeet:

De Chinese vlagdolfijn is naar alle waarschijnlijkheid uitgestorven. Dat meldde het Wereld Natuur Fonds (WNF) donderdag na een telling van rivierdolfijnen in China. Wetenschappers hebben 3400 kilometer van de rivier de Yangtze afgespeurd naar rivierdolfijnen. Ze vonden geen spoor van de vlagdolfijn of baiji.....

Link naar reactie

Ik vond het hele Al-Qaeda verhaal al zo ontzettend goed getimed na alle NSA/PRISM/Snowden perikelen.

Écht zo'n gevalletje van "zie je wel dat we het gebruiken om terroristen op te sporen!!!"

Ik geloof er geen hol van; Obama heeft idd een oorlog nodig om "leiderschap te tonen".

De Amerikanen zijn onwetend als de pest, en allemaal patriotten als het er op aan komt.

9/11 is nog steeds in hun gedachten gekerfd, en een nieuwe aanslag zal het oorlogsgevoel weer aanwakkeren.

Persoonlijk geloof ik nog steeds dat 9/11 een false flag was, maar daar zal ik hier niet al te veel over zeggen; ik wil er geen aluhoedjes topic van maken ;)

Maar als je de geschiedenis bekijkt, is er telkens één bepaald event nodig geweest om een oorlog of regime-verandering te doen starten (Moord op Frans Ferdinand, brandstichting rijksdag, pearl harbor etc)

Een nieuw conflict doet de oorlogsmachines weer rammelen, iets wat de USA goed kan gebruiken om haar zombie-economie weer wat aan te zwengelen en voor Obama om te laten zien wat een totala bad-ass hij is.

Persoonlijk vindt ik Obama een grote faalhaas. Wellicht een van de slechtste corrupte presidenten ooit.

Time will tell, maar wees blij dat je wakker bent en prepper bent ;)

• Leuk 1
Link naar reactie

... maar ik hou mijn hart nu al vast. En mijn waterfilter in mijn Rechter hand en mijn SOG Seal in mijn andere hand. Nee, SOG tussen de tandjes, Links een firesteel. Petzel op mijn kop, BOB op mijn rug (en een shotgun naast me in de auto).....

Met andere woorden, Keyser, je komt handen te kort. Bedankt voor de samenvatting van het nieuws. Maakt het nemen van bepaalde beslissingen weer iets eenvoudiger.

Link naar reactie

Yep, dit soort lijstjes ben ik al ruim een jaar niet meer aan het maken omdat je dan de uitkomst wel heel duidelijk ziet.

Ik prep en probeer goede groepen te vormen, mijn kinderen zo goed en kwaad langzaam voor te bereiden, het zijn en blijven kinderen, enz enz.

@Tim8D1999 dit zijn redelijk duidelijke argumenten om eens met je ouders over te praten?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Heerlijk opbeurend nieuws na ruim 5 dagen wildernis..

Luister alvast naar de net gepubliceerde speech van The Queen naar aanleiding van het uitbreken van WW III:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-23530428 - WWIII Queen's speech' script revealed

Deze lag op de plank in 1983. Het geeft je een inkijkje in het kordate optreden van de overheid (cynisch).

Link naar reactie

Persoonlijk vindt ik Obama een grote faalhaas. Wellicht een van de slechtste corrupte presidenten ooit.

Sorry, maar de 'mother of all' faalhazen zijn wel vader en zoon Bush hoor, zij zijn met deze zever gestart en op zo een manier dat hij nog heel moeilijk te eindigen valt.

En nog iets, Obama heeft zijn zwakke kanten, maar dacht je nu echt dat een president alles kan veranderen wat hij wil? Er zijn wel nog andere havikken achter de schermen en de republikeinen laten in hun tegenwerking en oorlogszucht ook nog steeds zien dat ze het verstand van een ééncellige ameube benaderen...

Link naar reactie

@Keyser Suze,

Sta mij toe ook nog een duit in het zakje te doen; met dank aan Ewald Engelen

Fijne vakantie gehad? Lekker uitgerust? Er weer met frisse moed tegenaan?

Laat mij uw goede humeur dan eens lekker verknallen met een fijne bloemlezing in kopvorm uit twee weken Nederlandse kranten.

In chronologische volgorde:

‘Nederlander houdt hand nog steeds op de knip.’

‘Scooterdienst Hopper failliet.’

‘Groter gat in pensioenen maakt korting onvermijdelijk.’

‘De omzet van bouwbedrijven in de eurozone is in mei 2013 met 5,1% gedaald, vergeleken met eind vorig jaar, zo meldt Eurostat.’

‘Achterstand aflossing schuld groeit verder.’

‘Woningverkoop in juni gehalveerd.’

’675.000 mensen hebben geen werk.’

‘Honderdduizend nieuwe werklozen in zes maanden, stijging houdt aan.’

‘Dekking pensioenen zakt in.’

‘Goederenoverslag Rotterdamse haven lijdt onder Europese malaise.’

‘Consumptie krimpt in mei verder, ondanks hoger gasverbruik.’

‘Staatsschuld stijgt verder.’

‘Minder geld in de huishoudportemonnee. Beschikbaar inkomen blijft achter bij groei bbp.’

’0,1% groeiverwachting Nederlandse economie in 2014 volgens ING-economen. CPB schat de groei op 1%.’

‘Opkoopcorporatie WIF in problemen door slechte woningmarkt.’

‘Verpleeghuizen laten gebitten rustig wegrotten.’

‘Bankroet Free Record kost honderden banen.’

‘Uitkeringslasten blijven zwaar drukken op overheidsbudget.’

‘IMF waarschuwt eurozone voor jarenlange stagnatie.’

’575 is het aantal faillissementen in Zuid-Holland, aldus de Graydon Kredietmonitor. De provincie is koploper.’

‘Moeizame financiering restschuld vertraagt verkoop.’

‘Prijs bankkrediet voor mkb verder omhoog door toename bijzonder beheer.’

‘Omzet van auto-importeurs is in het tweede kwartaal met 31,6 % gedaald, meldt het CBS.’

‘Prostituees komen in de knel door de crisis.’

‘Verlies op grondpositie WSG valt groter uit.’

‘Krimp grote advocatenkantoren zet door.’

‘Vertrouwen in woningmarkt stagneert na enig herstel afgelopen maanden.’

‘Winstmarges Nederlandse beursfondsen in tweede kwartaal verder onder druk.’

En daar komen de gevolgen van een vierde pakket lastenverzwaringen nog bovenop. Bereid u zich maar voor op een hete herfst. Klachten? Daarvoor moet u bij uzelf zijn. Met uw eigen stupide kiesgedrag heeft u dit rampzalige kabinet in het zadel geholpen.

En o ja: welkom thuis!

Link naar reactie

War.. war never changes.

Het wordt steeds duidelijker dat WW3 met hoge snelheid op ons allemaal afkomt.

- De economische crisis is een systematische crisis die niet opgelost kan worden.

- De groeiende haat tussen de moslims en de rest van de wereld (of 't nou terecht is of niet, is even totaal niet relevant).

- Het geklootzak door Monsanto, Bayer e.a. aan de natuur helpt ook niet mee; de natuur slaat terug en slaat harder dan wij kunnen.

- Het steeds lastiger worden van het produceren van betaalbare olie (en dus benzine, diesel, kerosine e.d., maar ook vele andere producten die olie nodig hebben).

- Het snel schaarser worden van drinkwater.

- De oorlogsdrang van de USA, waarvan iedereen weet dat 't een oorlogseconomie is en dat ze eigenlijk gewoon keihard failliet zijn.

- Klimaatverandering (of 't nou onze schuld is of niet; klimaatverandering is realiteit)

en nog vele andere tekenen dat het allemaal stevig mis gaat op korte termijn.

Het gevoel dat ons niet zomaar een SHTF te wachten staat, maar eerder een ware TEOTWAWKI, wordt bij mij steeds sterker.

Ik hoop dat de komende oorlog niet nucleair zal zijn, maar ik heb zo m'n twijfels.

Als preppers maken we een iets betere kans om uiteindelijk de boel te overleven als 't zover is, deels ook zeker door de initiatieven als SC en de vorming van groepen die hier nu gaande is. Ik ben alleen "bang" dat een hoop mensen niet willen inzien dat je in Nederland niet goed zit als 't echt fout gaat. De oorlog zal zeker ook in Nederland heel snel heel dichtbij komen en er zijn veel teveel mensen op een veel te klein stukje aarde, om een veilige community op te zetten met enige kans van overleven, als de pleuris echt goed uitbreekt. Hoe goed je verdediging ook is, niemand lijk te (willen?) beseffen dat een grote groep wanhopige mensen die recht op je community afgestormd komt, gewoon je verdediging omver zal lopen. Hoe goed je ook bewapend bent en hoeveel munitie je ook hebt. Er zijn simpelweg teveel mensen bij elkaar die allemaal honger en dorst zullen hebben. Wanhopige mensen doen wanhopige dingen...

Because war never changes..

Link naar reactie

Ik denk (persoonlijk!) dat geen enkel kabinet een beter beleid zou hebben opgezet, vooral gezien de kiem al aan het begin van deze eeuw is gelegd.

Waarschijnlijk heb je daarin wel gelijk. Het zou een kabinet vereisen met kloten, dan je kunt de Haagse kliek alles verwijten, maar niet dat ze kloten bezitten!

Link naar reactie

Oplossingen? Jazeker!

1. Oorlogje spelen. Obama die iets roept dat ze 'one nation' zijn en 'fighters for peace' enzo, [bla bla bla bla]

2. euh.....dat is eigenlijk de enige oplossing. [bla bla bla ongelooflijk wat een gezever]

3. Preppen mensen, preppen!

He, heerlijk hoor, jezelf quoten. Leest of luistert er niemand, kun je altijd zelf nog doen of je interessante dingen schrijft. Dan maar een beetje een intellectuele quote van iemand aanhalen waarvan ik nog nooit een boek heb gelezen.

"The first panacea for a mismanaged nation is inflation of the currency; the second is war. Both bring a temporary prosperity; both bring a permanent ruin. But both are the refuge of political and economic opportunists." Ernest Hemingway, The Next War

Maarruh....die Hemingway was vaak genoeg dronken om de waarheid te vertellen, dus zal hij waarschijnlijk ook wel gelijk krijgen. Fuck...

Link naar reactie

Ik vond het hele Al-Qaeda verhaal al zo ontzettend goed getimed na alle NSA/PRISM/Snowden perikelen.

Écht zo'n gevalletje van "zie je wel dat we het gebruiken om terroristen op te sporen!!!"

Ik geloof er geen hol van; Obama heeft idd een oorlog nodig om "leiderschap te tonen".

De Amerikanen zijn onwetend als de pest, en allemaal patriotten als het er op aan komt.

9/11 is nog steeds in hun gedachten gekerfd, en een nieuwe aanslag zal het oorlogsgevoel weer aanwakkeren.

Persoonlijk geloof ik nog steeds dat 9/11 een false flag was, maar daar zal ik hier niet al te veel over zeggen; ik wil er geen aluhoedjes topic van maken ;)

Maar als je de geschiedenis bekijkt, is er telkens één bepaald event nodig geweest om een oorlog of regime-verandering te doen starten (Moord op Frans Ferdinand, brandstichting rijksdag, pearl harbor etc)

Een nieuw conflict doet de oorlogsmachines weer rammelen, iets wat de USA goed kan gebruiken om haar zombie-economie weer wat aan te zwengelen en voor Obama om te laten zien wat een totala bad-ass hij is.

Time will tell, maar wees blij dat je wakker bent en prepper bent ;)

Ja maar , ja maar , Obama is toch zwart?? Hij is toch gekozen omdat hij anders is dan alle andere presidenten voor hem? Hij ging het toch even allemaal anders aanpakken?

Nee, Obama werkt heus niet mee aan dit soort conflicten hoor...

Yes, he can.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...