Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers zijn doorgedraaide mensen!


Tim8D1999

Aanbevolen berichten

Hoi @Tim8D1999

 

Er zijn meer jonge preppers op het forum die precies hetzelfde 'probleem' met hun ouders als jij hebben.

(probeer even die draadjes te vinden, andere jonge preppers: tijd om vanavond te laat naar bed te gaan en Tim even bij te staan, ja zeg maar tegen je ouders dat het van Kans moest !)

 

Je hoeft er geen ruzie om te krijgen of minder van elkaar te gaan houden maar bij volwassen worden is het normaal dat je met ouders van mening verschilt.

Bij sommige is dat op hun 12e bij sommige op hun 24e en sommige kinderen zullen nooit helemaal volwassen worden.

 

Als jij je zorgen maakt om de huidige ontwikkelingen dan moet je daar met je ouders over kunnen praten.

Als jij dat rustig en met duidelijke argumenten kunt uitleggen kan ik me niet goed voorstellen dat ze je niet zullen proberen te begrijpen maar nog eerder zullen gaan steunen.

 

Je ouders zijn ook maar mensen, denk nooit dat jij omdat je jong bent het niet beter zou kunnen weten dan je ouders.

Zorg dat je ze kompleet omver blaast met je kalmte en duidelijke argumenten, laat ze maar blijken dat je dan wel 14 mag zijn maar dat je zeker zelfstandig kan denken en dat kan overbrengen.

Ik zou trots zijn op mijn kinderen!

( dat is wat anders dan dat ze je meteen gelijk geven, of dat alles mag en kan als je maar rustig bent en met argumenten komt het zijn en blijven je ouders)

 

Prep ze

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ongeacht je leeftijd Tim of door wie je wordt beinvloed. Zeg meteen al je verzekeringen op ( of vraag aan je ouders dat te doen en willen ze niet, vraag dan waarom niet). Donder meteen je reserveband uit je auto(of vraag je pa er 'm uit te halen), want het gaat toch nooit mis. Oja, ga je klimmen, zeker je vooral niet, want het gaat toch nooit mis.

Ik wil je niet aanmoedigen domme dingen te doen met bovenstaande, maar denk nog eens goed na waarom je niet jezelf wilt voorbereiden op diverse zaken?

Preppen hoeft niet extreem, mag/kan wel. Met een paar blikken voedsel en wat extra water heb je al enige voorsprong. Dat deden jou opa en oma ook hoor, vraag maar eens na als je in de gelukkige omstandigheid bent om het ze te vragen.

 

Oja, in een hongersnood elkaar helpen? Vraag dat maar eens aan een aantal stammen in Ethiopië.......ze willen wel maar er gewoonweg niets! Als er niets is valt er niets te delen. Dus nogmaals, zorg voor jezelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keyzer suze daar heb je gelijk in .

 

Dat is niet erg. Ik -en velen met mij hier- zijn ook jong geweest. Als ik gelijk heb zoals je zegt, dan wensen jouw ouders het aller allerbeste voor je. Daar hoort een onbezorgde jeugd ook bij. Wanneer je eenmaal vader bent, zal je dat ook willen geven aan je kind.

Als je kind zich bezighoudt met grote mensen vraagstukken, dan geeft dat als ouders een heel onprettig gevoel - gaat mijn kind niet teveel nadenken over allerlei akelige zaken? Er is moord en oorlog en doodslag in de wereld, de economie staat op springen....allemaal niet leuk. Als je daarover teveel piekert, dan is er geen ruimte in je hersenen voor blije gevoelens. En dat wil je een kind -voor jouw ouders: Jouw Kind- niet aandoen.

 

Ik vertel mijn zoons wel dat er mannen zijn die misschien iets raars willen doen - ze zijn 3 en 5. Moet ik dat niet doen, of ze beschermen tegen dat soort figuren (nota bene is er op de creche een man aanwezig....). Als ik niets zeg en niets vraag, bestaat het probleem voor hun niet en voor mij ook niet. Maar het KAN wel gebeuren. Als ik dan niets gezegd en gedaan en gevraagd heb, dan heb IK dat gedaan.....

 

Laat jouw ouders anders mijn commentaar lezen (of misschien heb je wel een verbod op preppers.nl.....) en schrijf eens samen met hun een stukje. Laat ze de economische bespiegelingen van Kans eens lezen. WIJ hebben zorgen over dat er een KANS is dat er iets misgaat...je vader heeft ook een brandverzkering, een autoverzekering en ga zo maar door. Niet dat hij van plan is met een brandende auto zijn huis in te rijden, maar toch. DE ENIGE VERZEKERING TEGEN GEEN WATER UIT DE KRAAN IS ....WATER IN FLESSEN EN JERRYCANS en een waterfilter of zo. De enige verzekering tegen een drama van de samenleving is voedsel op voorraad.

 

Misschien kunnen jullie samen profiteren. Jij voelt je waarschijnlijk stukken beter als je weet dat je vader en moeder voor een maand voedsel hebben in huis in een stevige kast. Dat er vijf jerrycans met water staan. Dat er een waterfilter is (gewoon voor een paar tientjes uit de prepshop). Dat er extra batterijen zijn voor een zaklamp voor iedereen, een olielampje en een stevig zakmes. Een tas met noodzakelijke kleding. Meer hoeft het niet te zijn.

 

Dan kan jij fijn buiten voetballen en op je playstation gamen, heb je toch een safe gevoel en hebben je ouders ook wat ze willen: een zoon die zich geen zorgen maakt. Sterkte, er is NIETS MIS MET JOU en OOK NIET MET JE OUDERS maar jullie kunnen WEL een WIN-WIN situatie hier van maken. Dan heb je het beste van twee werelden.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet erg. Ik -en velen met mij hier- zijn ook jong geweest. Als ik gelijk heb zoals je zegt, dan wensen jouw ouders het aller allerbeste voor je. Daar hoort een onbezorgde jeugd ook bij. Wanneer je eenmaal vader bent, zal je dat ook willen geven aan je kind.

Als je kind zich bezighoudt met grote mensen vraagstukken, dan geeft dat als ouders een heel onprettig gevoel - gaat mijn kind niet teveel nadenken over allerlei akelige zaken? Er is moord en oorlog en doodslag in de wereld, de economie staat op springen....allemaal niet leuk. Als je daarover teveel piekert, dan is er geen ruimte in je hersenen voor blije gevoelens. En dat wil je een kind -voor jouw ouders: Jouw Kind- niet aandoen.

 

Ik vertel mijn zoons wel dat er mannen zijn die misschien iets raars willen doen - ze zijn 3 en 5. Moet ik dat niet doen, of ze beschermen tegen dat soort figuren (nota bene is er op de creche een man aanwezig....). Als ik niets zeg en niets vraag, bestaat het probleem voor hun niet en voor mij ook niet. Maar het KAN wel gebeuren. Als ik dan niets gezegd en gedaan en gevraagd heb, dan heb IK dat gedaan.....

 

Laat jouw ouders anders mijn commentaar lezen (of misschien heb je wel een verbod op preppers.nl.....) en schrijf eens samen met hun een stukje. Laat ze de economische bespiegelingen van Kans eens lezen. WIJ hebben zorgen over dat er een KANS is dat er iets misgaat...je vader heeft ook een brandverzkering, een autoverzekering en ga zo maar door. Niet dat hij van plan is met een brandende auto zijn huis in te rijden, maar toch. DE ENIGE VERZEKERING TEGEN GEEN WATER UIT DE KRAAN IS ....WATER IN FLESSEN EN JERRYCANS en een waterfilter of zo. De enige verzekering tegen een drama van de samenleving is voedsel op voorraad.

 

Misschien kunnen jullie samen profiteren. Jij voelt je waarschijnlijk stukken beter als je weet dat je vader en moeder voor een maand voedsel hebben in huis in een stevige kast. Dat er vijf jerrycans met water staan. Dat er een waterfilter is (gewoon voor een paar tientjes uit de prepshop). Dat er extra batterijen zijn voor een zaklamp voor iedereen, een olielampje en een stevig zakmes. Een tas met noodzakelijke kleding. Meer hoeft het niet te zijn.

 

Dan kan jij fijn buiten voetballen en op je playstation gamen, heb je toch een safe gevoel en hebben je ouders ook wat ze willen: een zoon die zich geen zorgen maakt. Sterkte, er is NIETS MIS MET JOU en OOK NIET MET JE OUDERS maar jullie kunnen WEL een WIN-WIN situatie hier van maken. Dan heb je het beste van twee werelden.

 

Hear Ye Hear Ye, de Keyser heeft gelijk Tim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tim, preppers zijn geen doorgedraaide mensen (tenminste de meesten niet).

 

ik zal nooit zeggen dat je tegen de wil van je ouders moet gaan,maar misschien dat je hun mening iets kan bij sturen. Ik zeg altijde dat alle mensen preppers zijn en zelfs de wet verplicht ons op bepaalde te "preppen". Voorbeelden:

 

de basis zorgverzekering, men is door de overheid verplicht deze te hebben. Heb je het niet dan kan je zelfs een boete verwachten. Maar zeg nu zelfs, wie gaat er vanuit dat je ziek wordt, kiespijn krijgt of zelfs in het ziekenhuis komt? Dat doet praktisch niemand, maar toch moet je verzekerd zijn voor het geval dat. Dat noem ik voorbereiden op iets onverwachts... dus preppen.

 

Heb je een auto, brommer, motor, scootmobiel ofzo waar je mee op de openbare weg rijd dan zijn daar ook wederom verplichte verzekeringen voor. Rijd je zonder dan kan je ook een bekeuring verwachten. Waarom die verzekering?? Je bent toch niet van plan een ongeluk te maken en een ander toch ook niet. Dat noem ik voorbereiden op iets onverwachts... dus preppen.

 

Als je zo bekijkt is elke nederlander een prepper, maar hoeveel mensen hebben wel niet een WA, brand, diefstal, overlijdens, levens, reis, glas,inbraak en nog veel meer verzekeringen. Al die mensen gaan er niet vanuit dat er iets gebeurd maar mocht er iets gebeuren dan willen ze wel verzekerd zijn dat men verder kan met hun normale leven. kortom het zijn allemaal mensen die zich voorbereiden op iets wat mogelijk nooit zal gebeuren, deze mensen worden toch ook als doorgedraaid beschouwd??

 

Ben je doorgedraaid als je extra eten en drinken op voorraad hebt?? Nee natuurlijk niet, vooral niet als je het eten en drinken in de aanbieding haalt. Dan ben je gewoon slim en let je op je geld. Waarom zou je eten en drinken op voorraad moeten hebben. Nou ik ben eerlijk, als ik een financiele tegenvaller heb gehad dan kan het geld voor boodschappen halverwege de maand al op zijn, wat doe je dan als je geen eten meer in huis hebt, je kan niet altijd naar je familie of naar je buren en vragen om geld of eten. Maar dan heb ik het over een tegenvallertje, maar wat als je vader of je moeder zijn/haar baan verliest. Kunnen zij dan nog wel alle rekeningen betalen??? in de huidige crisis verliezen dagelijks mensen hun baan.

 

als je het zo bekijkt zijn alle nederlanders preppers en is het opbouwen van een voorraad alleen maar slim, tenslotte stijgen de voedselprijzen alleen maar, inkomens stijgen niet en moeten we allemaal op de kleintjes letten.

 

Zie ik het anders verkeerd????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Tim8D1999, heb je nog twijfels? Hier wat goed bedoeld advies:

 

Kijk eens naar een filmpje gemaakt door @ Communicator, http://youtu.be/JhgXOfWvVKo, dat te zien is op de thread “[VideoCast] Nederlandse Preppers ... geen doemdenkers!”, http://preppers.nl/forum/printthread.php?t=3418&pp=40.

 

Je zou ook kunnen kijken naar het promofilmpje gemaakt door @ Johnny BravoNL, http://www.youtube.com/watch?v=eZLCNtiYSO4, te zien op de thread “Preppers.nl Promofilmpje?”, http://preppers.nl/forum/printthread.php?t=3495&pp=40

 

Misschien iets voor jouw ouders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom twijfelaars en andere situaties overtuigen? (als ze al op het forum rondzwerven!) De energie is beter gesteed aan het preppen zelf.

Ja dat kun je denken...als iedereen in Nederland een voorraad water en voedsel had en een moestuin, dan was er NIETS loos als er een ramp van welke aard dan ook plaatsvond. Hoe meer Preppers, hoe minder mensen als ene kip zonder kop rondrennen als er iets dramatisch geschiedt....dan hoef je ook niet bang te zijn dat er een club barbaren je voordeur inkickt (Angelsaxisme;)) om jou van je spulletjes te beroven. Toch? Maar jij mag je tijd wel alleen gesteden (?) aan je eigen preps, dan leuter ik wel een beetje in de marge en hoop door soms een eye-opener tekstje te typen eventuele twijfelaars te stimuleren....

 

even wat Keyser Proza uit voorgaande afleveringen

 

Euro crisis, Chinees gevaar, USA onbetaalbaar, Venezuela bijna failliet, Berlusconi herverkiesbaar, mmmmm dat klinkt niet goed. En dan hebben we de kers op de taart nog niet eens gehad....het Midden Oosten. En wat te denken van die griezelige Noord Koreanen? En die lui in Mali en Tunesië.....ideologische hufters met danwel een of ander maf geloof in een oud boek of een minstens zo maf geloof in zichzelf als we het hebben over die impotente oerlelijke Kim-Jong-Inteelt.

Kortom, als niet één of andere steen uit de ruimte ons tweehonderd jaar terugzet in de tijd, dan zijn er allerlei mafkezen die dat wel voor ons willen doen. Ik zal niet zeggen dat ik er klaar voor ben, maar ik ben wel bereid. En als ik dan ook nog de mazzel heb dat ik onderweg wat preppers tegenkom, dan zal ik vooraan staan en het lot uitdagen en zeggen: kom maar op! Samen staan we sterk en is het drama wat zich nu langzaam ontvouwt wellicht wat draaglijker. We zijn namelijk niet alleen maar een beetje preppers...we zijn mensen die hun hersenen gebruiken. We zijn ons aan het voorbereiden op iets wat we niet weten. Geen idee wat er uit de mist zal komen opdoemen, maar ik zal vechten, bloeden, kruipen, huilen en rennen totdat ik omval. Samen met jou.

 

Deze flauwekul van Dr Suze wil ik U ook niet onthouden

 

Als je de motieven naast elkaar legt van Oil, Smoke and Mirrors en Illuminati WW III dan zijn er vele parallellen te trekken. Of de FEMA camps uiteindelijk Death Camps zullen blijken te zijn, tsja, ik heb geen glazen bol. Maar de gedachte dat de (Amerikaanse) overheid geen enkele boodschap heeft aan burgers die zich voorbereiden, is wel blijven plakken. Waar gaan de hopeloze, hongerige burgers heen? Naar de door de regering ingestelde kampen. En of de Illuminati nou werkelijk 90% van de wereldbevolking wil vernietigen of niet, is feitelijk niet zo heel interessant. Wat wel interessant is, is de absolute macht die een (wereld)regering heeft over hongerige mensen, een economie die totaal op zijn gat ligt, een oliekraan die bediend kan worden door de Cowboys....de kaarten zijn geschud, het spel is begonnen met 9-11 als eerste slag, het drama gaat zich voor onze ogen ontvouwen. Links proberen de Fransen nog even snel het uranium in Afrika te grijpen, rechts worden de gemoederen in het Midden Oosten nog even goed hard opgepord om de vijand te destabiliseren.

 

En zelfs vriend R komt weer eens langs....kennen jullie hem nog?

 

@ Rodin: Je kunt dus wel leuk wat halve oplossingen bedenken hoe wij met z'n allen onze baasjes van de troon gaan stoten, maar dat gaat niet lukken. Het geld zit daar, de macht ligt daar en het organisatievermogen zit er ook. De elite is bijna een andere mensensoort, ook al omdat ze voornamelijk in eigen kring trouwen en kinderen krijgen. Wij zijn ongeorganiseerd gepeupel, wen er maar aan.

 

Mmm....gewoon je hoofd buigen en het accepteren is niet mijn ding. Misschien als deze gedachte door HEEEEL veel mensen wordt uitgedragen, dat er iets verandert. Jouw instelling verandert niets. Ik vertel iedereen te pas en te onpas mijn verhaal, op festivals, in de kroeg, op mijn werk....iedereen begrijpt het en misschien dat er een vonkje ontstaat dat een vlammetje of een vuurtje wordt. Niets doen is geen optie Rodin. Accepteren dat het zo is....die varkentjes uit Animal Farm hadden ook alle macht, en toch gingen ze op hun bek. Anonymous, Wikileaks, ook allemaal zinloos? Ga maar lekker op je handen zitten, beetje zeuren dat het allemaal zo erg is met Homo Sapiens....of je trekt je bek open. Mijn verhaal staat op heel veel plekken op het net, er is altijd veel discussie, misschien een vlammetje? Ben jij het aapje dat genoegen neemt met de schillen omdat er iemand op de top van de apenrots zit die sterker en slimmer is en de bananen eet? Of ga je voor de hele banaan en jut je de hele kolonie op? Of ga je strijdend ten onder om toch die Alpha aap van de rots af te kukelen en als het jou niet lukt, dan wellicht de volgende omdat jij hem hebt uitgeput?

Ik wil niet zeggen dat ik met spandoeken loop of affiches plak, en ik doe net zo hard mee met de Rat Race, met een tablet en een nieuwe telefoon. En LCD breedbeeld. Maar bewustwording van het proces, dat is mijn ding en dat vertel ik wel iedereen. Er gebeurt natuurlijk geen moer en ik weet ook niet wat concreet er zou moeten gebeuren hoor, ik ben geen Orakel....in eigen land zouden we wel eens kunnen beginnen door dat belachelijke Koningshuis af te schaffen, stemmen voor politieke partijen die dat ook wensen, weg met die mislukte inteelt Oranjes die met een gouden lepel in hun mond geboren worden. Kweetniet of het iets uitmaakt, misschien een druppel op gloeiende plaat, maar liever proberen iets te veranderen dan niets doen, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kun je denken...als iedereen in Nederland een voorraad water en voedsel had en een moestuin, dan was er NIETS loos als er een ramp van welke aard dan ook plaatsvond. Hoe meer Preppers, hoe minder mensen als ene kip zonder kop rondrennen als er iets dramatisch geschiedt....dan hoef je ook niet bang te zijn dat er een club barbaren je voordeur inkickt (Angelsaxisme;)) om jou van je spulletjes te beroven. Toch? Maar jij mag je tijd wel alleen gesteden (?) aan je eigen preps, dan leuter ik wel een beetje in de marge en hoop door soms een eye-opener tekstje te typen eventuele twijfelaars te stimuleren....

Enerzijds is er gebrek aan realiteitsvermogen bij de twijfelaar, aan de andere kant wellicht ook bij KS: Welke horde barbaren wil je gaan overtuigen van het nut van preppen om je eigen risico merk/meetbaar te verlagen?

De kennelijke g verschrijving leek me duidelijk, had ik het verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds is er gebrek aan realiteitsvermogen bij de twijfelaar, aan de andere kant wellicht ook bij KS: Welke horde barbaren wil je gaan overtuigen van het nut van preppen om je eigen risico merk/meetbaar te verlagen?

De kennelijke g verschrijving leek me duidelijk, had ik het verkeerd?

 

O, zeker, ik ben letterlijk van god los! G was grappig bedoeld...sorry...enne....elke Prepper is er eentje toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik met je eens, maar m.b.t. de zelfredding door bekering van anderen geef ik je weinig kans.

 

Dat snap ik. Echter ben ik zo dom om mij dagelijks in te zetten om mensen te bewegen gezond te eten, risicovol gedrag af te leren, op tijd hun medicijnen te nemen, niet teveel te drinken, hun aberante sexuele driften te laten behandelen bij de Waag, de kinderen niet te slaan en ga zo maar door. Ik heb de illusie dat dat helpt. Getuige kleine en grote succesjes, blijf ik volharden (in het goede).

 

De kans dat jij en ik een mega-disaster overleven is niet groot, toch proberen we die kans te pakken....what's the difference?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik. Echter ben ik zo dom om mij dagelijks in te zetten om mensen te bewegen gezond te eten, risicovol gedrag af te leren, op tijd hun medicijnen te nemen, niet teveel te drinken, hun aberante sexuele driften te laten behandelen bij de Waag, de kinderen niet te slaan en ga zo maar door. Ik heb de illusie dat dat helpt. Getuige kleine en grote succesjes, blijf ik volharden (in het goede).

 

De kans dat jij en ik een mega-disaster overleven is niet groot, toch proberen we die kans te pakken....what's the difference?

Als ik dat zo lees ben je een Goed dom mens die om andere denkt en geeft :cool: en waarschijnlijk al aan het overleven is , want het is een uitstervend ras ;-(

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo preppers

 

 

ik heb een tijdje ''geprept''

maar ik denk toch dat ik ermee ga stoppen

waarom?

het is niet nodig!

In een shtf gaan mensen elkaar juist helpen net als tijdens de hongersnood

en een shtf is al een onrealistish scenario.

 

vertel mij maar eens waarom al dat geprep nodig is want ik zie niet meer waarom

ik ermee door zou gaan:confused:confused:

 

Gr. TIm

 

Beste Tim, als je stopt met preppen, dan stop je ook je brandverzekering, want er breekt toch nooit een brand uit in je huis. Weet je wat, laten we gelijk maar alle verzekeringen stop zetten, want de kans dat er iets kan gebeuren is (zoals jij dat beweert) "onrealistisch". Dus waarom je dan laten verzekeren? Daarnaast zeg je dat mensen elkaar gaan helpen tijdens een hongersnood. Mijn vraag is dan, met wat? Je kan alleen maar andere mensen helpen, als je zelf iets achter de hand hebt. Natuurlijk bepaal je zelf of je verder gaat met preppen of niet (niemand zal je dwingen). Maar het is wel ongelooflijk handig om iets achter de hand te hebben. Succes met het maken van je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...