Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goedkope brander


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Afgelopen week zo een enkelpits campinggaz ding gevonden in de kelder bij pa&ma. Die ligt er al minstens 30 jaar en bevatte nog steeds gas. We hebben hem het hele weekend thuis gebruikt om het leeg te krijgen want ik wilde weten of de rubber nog wel goed was voor hergebruik. Niets te zien aan het ding, dus weer een nieuwe patroon gemonteerd en het geheel staat klaar voor de hike van volgende week.

 

Dan heb je er geluk mee gehad als het inderdaad zolang niet meer is gebruikt. Veel mensen dumpen ze op de zolder of in een schuur waar de lucht vaak warm en droog is. daar drogen de rubbers wel snel uit. In een kelder is het vaak vochtig en gaan ze nog wel eens roesten niet de beste omgeving voor een gasbrander met een gasbus die onderdruk staat. Maarja, schijnbaar hebben je ouders een erg goede kelder. mogen ze best wel trots op zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
je zou er ook houtjes in kunnen verbranden hoor. maar een houtgas brander is redelijk makkelijk te maken, maar wederom het neemt veel ruimte in.

 

Ik bedoelde zoiets: http://www.hard2find.nl/woodgas-stove-houtgas-brander.html

Dit schuift in elkaar tot iets wat binnenin je pannetje past. Super licht en compact.

 

Al een paar keer mogen bewonderen op SC's en ze branden als een tierelier. Houtjes in jouw type brandertje gooien zal toch knap lastig zijn. Geen goede zuurstof toevoer en een heel klein stookplekje. Logisch, want daar hoort wat brandgel of een esbitblokje in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet heel goedkoop maar deze is licht en kookt op takjes, esbit etc. Er kan bovenop een pannetje met een soort hulpmiddel. Dit is de kleinste in zijn soort voor zover ik heb kunnen vinden.

 

http://www.varg-outdoor.nl/webshop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=380&category_id=88&keyword=Kettle

 

 

Gr,

 

WR

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe wat is er dan precies zo slecht aan die busjes van de action? Heb nu toch een redelijke voorraad dus ben benieuwd wat jouw mening erover is?

 

Mvg, Mp

 

Ik heb het over die afgesloten blauwe prikblikjes van campergas, niet de langwerpige blikjes voor die grote 1 pitter van de de action, daar heb ik geen ervaring mee.

 

@Wafels: Ik heb een linkje bij die post toegevoegd zodat je kunt zien welke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De blauwe prikblikjes van campinggaz zijn prima.

 

Maar eenmaal opengeprikt lopen ze dus schijnbaar langzaam leeg. (zie elders in dit topic)

 

Als je ze van het toestel haalt lopen ze heel snel leeg . Vandaag in de Lidl er een gezien voor 14€ met 2 busjes bij .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amber als het goed is zou dit niet moeten kunnen , maar bij het ouder worden van de brander droogt de rubber '' afdichting dop '' die bij die pin zit uit en daar kan het door komen

dat de afdichting niet 100 % is en ik weet niet of die te koop zijn zodat je ze kan vernieuwen '(zaak is dus wel dat de bus er goed in zit en de brander helemaal goed vast gedraaid zit )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe wat is er dan precies zo slecht aan die busjes van de action? Heb nu toch een redelijke voorraad dus ben benieuwd wat jouw mening erover is?

 

Het probleem met de busjes van de Action is dat ze niet goed passen in branders van Campingaz. Dat is gevaarlijk! Campingaz prikblikjes (ook wel gaspatronen genoemd) hebben vier deuken bovenop, zodat ze goed in Campingaz branders passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Waar kan ik een goed koop brandertje vinden?

Ik dacht aan een kleine camping brander.

Maar waar koop ik die en waar de pannetjes?

Dacht rond de 40 compleet voor mijn kook installatie ( dus pannetjes en brandertje en gas)

 

Gerben, begin eens rond te kijken op Marktplaats!

 

Daar heb ik prachtige brandertjes gezien, bijvoorbeeld van Campingaz, vaak nog met een of meerdere blikjes gas erbij, voor enkele euros. Sommige mensen hebben ze niet meer nodig, en willen er voor een paar euro graag iemand anders blij mee maken. Kies de lichtste, het beste een met ventiel, zodat je de brander en het gasblik los van elkaar kunt meedragen (handiger qua volume). Er zijn op Marktplaats (of Speurders, of een soorgelijke website) ongetwijfeld ook goede lichte pannetjes te vinden. Een kringloopwinkel is ook een goede mogelijkheid, of vraag eens rond aan familie en kennissen! Je zult versteld staan wat mensen nog ongebruikt op zolder hebben liggen en graag willen weggeven aan iemand die er iets mee doet.

 

Benedictus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...