Ga naar inhoud
GENEGEERD

Starten met survivalen


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Wat een gezeur op dit forum over spelling enzo, bah lees nu een weekje mee maar ben er nu alweer klaar mee. Staat mij iets van bij over mekaar in de waarde laten! In plaats van dat pietluttige geneuzel, zou je elkaar moeten leren in plaats van spelling verbeteren. En de admin die er zelfs ook in meegaat omdat 1 iemand erover klaagt in een ander draadje! Bah!!! En ja klopt heb me nog niet voorgesteld maar durfde niet was bang dat ik me naam verkeerd schreef!!

 

Gr redbeard

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat een gezeur op dit forum over spelling enzo, bah lees nu een weekje mee maar ben er nu alweer klaar mee. Staat mij iets van bij over mekaar in de waarde laten! In plaats van dat pietluttige geneuzel, zou je elkaar moeten leren in plaats van spelling verbeteren. En de admin die er zelfs ook in meegaat omdat 1 iemand erover klaagt in een ander draadje! Bah!!! En ja klopt heb me nog niet voorgesteld maar durfde niet was bang dat ik me naam verkeerd schreef!!

 

Gr redbeard

 

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

 

Nou, dag @redbeard (spel ik je naam zo goed? :D ) het allerbeste en dank voor je waardevolle bijdrage aan dit forum ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeur op dit forum over spelling enzo, bah lees nu een weekje mee maar ben er nu alweer klaar mee. Staat mij iets van bij over mekaar in de waarde laten! In plaats van dat pietluttige geneuzel, zou je elkaar moeten leren in plaats van spelling verbeteren. En de admin die er zelfs ook in meegaat omdat 1 iemand erover klaagt in een ander draadje! Bah!!! En ja klopt heb me nog niet voorgesteld maar durfde niet was bang dat ik me naam verkeerd schreef!!

 

Gr redbeard

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

 

Ik vraag het netjes en hij reageert netjes, niks zeuren. Elkaar een beetje tegemoetkomen en helpen heet dat. Ik moedig hem ook aan verder te vragen en schrijven. Niet echt terecht wat je zegt over mij. Jammer, ik bedoel het zo goed.

 

Je schrijft trouwens best netjes redbeard, zie ik weinig mis mee hoor. Schrijf nog eens wat. Samen preppen is de bedoeling toch ?

 

Laat je weten hoe het in de uiterwaarden was, @Gerbenvink ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerbenvink: 550 gram om mee te nemen, moet je er wel een doel voor hebben.

 

Ik zelf gebruik m'n pioschopje zelden en dan blijft het een noodmiddel, want een normale schop werkt 10 keer beter.

Zo'n mini pioschopje als dit, lijkt mij hoogstens geschikt om een geultje rond de tent te graven tegen het regenwater, of om de macaroni op te scheppen. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al hou ik ook niet van dat spellings gezeur, maak zelf veel fouten, vond ik juist deze opmerking van Amber netjes...

Maar je opmerking over een weekje meelezen en "er klaar mee zijn" maakt me wel benieuwd: hoe ga je dat na een weekje shtf doen?

 

Prep ze,

K a n s

 

 

 

Wat een gezeur op dit forum over spelling enzo, bah lees nu een weekje mee maar ben er nu alweer klaar mee. Staat mij iets van bij over mekaar in de waarde laten! In plaats van dat pietluttige geneuzel, zou je elkaar moeten leren in plaats van spelling verbeteren. En de admin die er zelfs ook in meegaat omdat 1 iemand erover klaagt in een ander draadje! Bah!!! En ja klopt heb me nog niet voorgesteld maar durfde niet was bang dat ik me naam verkeerd schreef!!

 

Gr redbeard

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het handig om walkietalkie's te hebben of een beetje overbodig

 

Zou ik later eens over nadenken. Ik zelf heb ze niet, moet ik ook eerst een bushcraft maatje voor vinden, anders sta ik tegen mezelf te lullen. :p

Probleem is dat ze stroom gebruiken, dus zit je al snel aan een zonnepaneeltje of andere dure oplossing erbij te denken voor het opladen.

 

Bovendien, kun je op nog wat andere manieren basaal communiceren. Fluitjes, seinspiegeltje, e.d. Door er meteen apparatuur bij te pakken, leer je dat niet meer en sta je onthand als de porto leeg of stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeur op dit forum over spelling enzo, bah lees nu een weekje mee maar ben er nu alweer klaar mee. Staat mij iets van bij over mekaar in de waarde laten! In plaats van dat pietluttige geneuzel, zou je elkaar moeten leren in plaats van spelling verbeteren. En de admin die er zelfs ook in meegaat omdat 1 iemand erover klaagt in een ander draadje! Bah!!! En ja klopt heb me nog niet voorgesteld maar durfde niet was bang dat ik me naam verkeerd schreef!!

 

Gr redbeard

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

 

Halo @redbeard,

Alsnog welkom bij dit preppers forum.

Zoals je reeds wel zal weten kun je hier schat aan informatie vinden en uren doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site. is wel verslavend:D maar daar ben je misschien ook al achter gekomen.

En erger je niet aan wat anderen schrijven, maar gebruik wat je nuttig vindt.

Met vriendelijke groet, Popeye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben redbeard,

Ben 12jr militair geweest waarvan 10+jr bij luchtmobiele brigade! (voor diegene die vroeg hoe ik het zal doen wanneer shtf) denk dat ik wel tegen een stootje kan. En ook daar heb ik geleerd met mensen om te gaan met veel verschillende eigenschappen! Heb zwarte band judo en paarse band bjj! Ben nog niet echt een prepper maar zit er niet meer ver vanaf. eerst nog een X verhuizen, en daar heb ik de ruimte en de omgeving! En zag een discussie over een pioschep, geloof me dat ding is onmisbaar bij survival als wapen en als graaf of haktool! Zoals jullie gemerkt hebben kan ik niet tegen pietluttig geneuzel want dat kan je niet gebruiken wanneer de shtf, dat soort mensen gooi ik ook gelijk uit de community, zorgen voor onrust en ruzie ongeacht hun skills!! Voor de rest bezit ik kippen en heb ook altijd een volkstuin gehad. straks met de verhuizing wordt het een moestuin! Dit was het wel zo'n beetje.

Kon geen nieuwe topic starten met tappatalk vanwege een tag ofzo

 

Gegroet redbeard

 

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een mooi setje voor mijn Bob

 

Nee, dit is geen mooi setje voor je BOB. Te zwaar, en heb je het echt nodig? Mijn advies is: doe eerst je huiswerk goed voordat je geld gaat uitgeven aan de verkeerde spullen. Wat heb je werkelijk nodig??

 

In algemene zin: een beetje pro-actiever Gerben! Overleven heeft vooral te maken met de mindset en kunnen improviseren. Dat leer je vooral door zelf te denken, jezelf goed voor te bereiden (huiswerk!) en jezelf op de proef te stellen en niet door al je vragen op een forum te stellen (al beantwoorden wij ze natuurlijk graag). Succes!

 

Benedictus

 

EEN MISVATTING BIJ VELEN IS DAT PREPPEN VOORAL BETEKENT: VEEL SPULLEN KOPEN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@benidictus

 

Gedeeltelijk mee eens, echter is Gerben 14 en wilt graag de mening horen van anderen en op basis daarvan beslissen.. Kan toch geen kwaad!? Je bent overigens niet verplicht om te beantwoorden. :)

 

Groetjes

 

Beste Zinzzy, bedankt voor je reactie. Zoals ik al aangaf (daarom antwoord ik ook op de vragen van Gerben), beantwoorden wij zijn vragen graag. Aan de andere kant wilde ik even het punt maken dat overleven in eerste instantie je eigen taak is, en dat daar mijns inziens een pro-actievere houding bij hoort, ook al ben je nog maar 14. Jong geleerd is oud gedaan!

 

Vrgr. Benedictus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps Wat Benedictus bedoeld is dat je zelf op onderzoek uit moet en mocht iemand er niet uitkomen is ie van harte welkom om te vragen. Natuurlijk is het een aannamen als je denkt dat iemand dat al niet heeft gedaan, maar vaak word er uit gemakzucht een onderwerp gestart met de vraag wat natuurlijk lekker makkelijk is en tijd scheelt, dus in dat opzicht snap ik Benedictus helemaal... De reden van mijn reactie was omdat ik t persoonlijk knap vind dat je op zo'n jonge leeftijd je tussen "ervaren" prepper's durft te mengen, graag wilt leren ( wat bij de jeugd amper nog voor komt), maar vervolgens op en wat, (na mijn mening) afzeikerige toon op je plekje word gewezen... Dus snap Benedictus wel maar de manier waarop had wel wat subtieler gekund..

En ik weet ook niet alles en zou het op mijn beurt ook prettig vinden als mensen gewoon oprecht reageren als ik een vraag zou hebben... Als t je niet boeit of het een domme vraag vind, reageer er dan niet op ;) ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben redbeard,

Ben 12jr militair geweest waarvan 10+jr bij luchtmobiele brigade! (voor diegene die vroeg hoe ik het zal doen wanneer shtf) denk dat ik wel tegen een stootje kan. En ook daar heb ik geleerd met mensen om te gaan met veel verschillende eigenschappen! Heb zwarte band judo en paarse band bjj! Ben nog niet echt een prepper maar zit er niet meer ver vanaf. eerst nog een X verhuizen, en daar heb ik de ruimte en de omgeving! En zag een discussie over een pioschep, geloof me dat ding is onmisbaar bij survival als wapen en als graaf of haktool! Zoals jullie gemerkt hebben kan ik niet tegen pietluttig geneuzel want dat kan je niet gebruiken wanneer de shtf, dat soort mensen gooi ik ook gelijk uit de community, zorgen voor onrust en ruzie ongeacht hun skills!! Voor de rest bezit ik kippen en heb ook altijd een volkstuin gehad. straks met de verhuizing wordt het een moestuin! Dit was het wel zo'n beetje.

Kon geen nieuwe topic starten met tappatalk vanwege een tag ofzo

 

Gegroet redbeard

 

 

Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk

 

Welkom bij de club @redbeard en leuk dat je iets over jezelf verteld. Er kan veel op dit forum, zowel 'pietluttig geneuzel' als gemopper over dat geneuzel. En al mopperend en neuzelend leren we hier veel van elkaar. Ik hoop dat je blijft, met je kennis en ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe om een boompje om te kappen zal zo'n Kijkshop schopje het niet lang volhouden ;) maar ik zou er toch niet graag een klap op mijn kopje mee krijgen :rolleyes:

die echte PIO schopjes kun je inderdaad gerust een boompje mee kappen Overigens was in WW1 in de loopgraven het pionierschopje en erg veel gebruikt wapen en geducht wapen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe om een boompje om te kappen zal zo'n Kijkshop schopje het niet lang volhouden ;) maar ik zou er toch niet graag een klap op mijn kopje mee krijgen :rolleyes:

die echte PIO schopjes kun je inderdaad gerust een boompje mee kappen Overigens was in WW1 in de loopgraven het pionierschopje en erg veel gebruikt wapen en geducht wapen .

gr will

 

Het nut van een echte pioschop heeft zich wel bewezen idd. 't Enige probleem is het gewicht van die dingen. Die van mij weegt 1300 gram met tasje. Je kunt nu eenmaal niet alles meesjouwen, kies je dan voor een bijltje, of een pioschop?

Persoonlijk hak ik vaker dan dat ik graaf, vandaar dat die van mij meestal thuis ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...