Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe eng is het ?

Kans
 Share

Recommended Posts

We lezen allemaal ongeveer hetzelfde en we weten ook ongeveer hetzelfde?

Banken hebben ongeveer 10% van het aan hun toevertrouwde geld beschikbaar, en dat is echt een optimistisch getal op dit moment.

Dus als 10% wordt opgenomen dan hebben we een probleem...

De financieele wereld heeft dit fractionele systeem compleet tot op het bot uitgemolken en de realiteit is nog veel enger dan hierboven beschreven.

Alle banken, financieele instellingen, en overheden houden een fractioneel systeem aan.

Dat wil domweg zeggen dat we een ondoorzichtig systeem hebben gecreeerd waarbij we echte fysieke claims via heel veel stappen hebben afgedekt, maar als je die stappen echt gaat aflopen blijkt dat al die claims uiteindelijk niet meer echt gedekt zijn maar slecht een heel klein percentage.

Geen probleem, totdat er net iets te veel claims echt uitgeoefend gaan worden.

Een heel goed voorbeeld is het Duitse goud dat in Amerika is opgeslagen maar in de loop van tijd is gebruikt, leasen, enz. maar nu door Duitsland fysiek wordt terug gevraagt.

Dat krijgen ze maar het gaat wel even 7 jaar duren... En dat is dan nog maar een deel van het Duitse goud en Amerika heeft nog van veel meer landen goud in bewaring ( althans op papier dan, het is echt fysiek naar Amerika gebracht maar of het er nog is ?).

Is dit nou een probleem?

Nou stel dat jij vandaag even bij je bank langsgaat en je je spaargeld, je bent rijk en hebt 100.000 euro gespaard, wilt opnemen, fysiek niet overschrijven... En de bank vertelt je doodleuk ja hoor we gaan dat uitbetalen maar over 7 jaar gespreid.....?

Het is duidelijk de fysieke claims zijn er maar de hele wereld kan momenteel die fysiek claims niet meer waarmaken, domweg omdat het er niet is.

Ik snap dat het moeilijk is eea in perspectief te zien maar het komt er domweg opneer dat ook wij elke dag spullen kopen, via onze

Pinpassen overschrijvingen enz maar dat het geld er eigenlijk niet is.

Het is heel simpel maar moeilijk te bevatten we leven echt allemaal in een grote fantasie wereld.

Het is domweg wachten totdat dat ene kind roept "de keizer heeft geen kleren aan" en het hele kaarthuis zal echt terpleke instorten.

Dat is waarom ik oa. probeer te preppen, wat als vandaag of morgen een of ander kind iets verkeerd roept?

De feiten liggen voor het oprapen het is alleen de vraag of je het wilt zien en wat je ermee gaat doen.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat ik denk is dat ze er zelf ook achter zijn dat dit een groot probleem is en dat ze een stapje verder gaan, ben bang dat ze al het fysieke geld beetje bij beetje zullen laten verdwijnen zodat alles strax met pinpas of andere passen gaat, klein voorbeeld is Ov chipkaart, bij ons op het station (zuid) kan je alleen nog via pinpas een kaartje halen of Ov. Opladen, muntgeld kan niet eens meer. Hier zullen de banken in ondersteund worden onder het mom van dat ze ons nog meer in de gaten te houden.

Link naar reactie

In België worden cash betalingen al drastisch beperkt. Een aanbetaling voor een woning moet via de bank, een auto moet via de bank. Cashbetalingen kunnen nog tot 31.12.2013 tot 5000€, vanaf 01.01.2014 nog tot 3000€. Doe je een cashverrichting aan het loket dan moet je de herkomst van het geld kunnen verklaren. Ze nemen ons stilaan helemaal in de tang. Gelukkig zijn er nog landen waar er geen vragen gesteld worden. Probeer maar eens een spaarboekje af te halen in contanten, dat doen ze niet meer. Je krijgt een bankcheque die traceerbaar is.

Link naar reactie

Is dit nou een probleem?

Nou stel dat jij vandaag even bij je bank langsgaat en je je spaargeld, je bent rijk en hebt 100.000 euro gespaard, wilt opnemen, fysiek niet overschrijven... En de bank vertelt je doodleuk ja hoor we gaan dat uitbetalen maar over 7 jaar gespreid.....?

Prep ze,

K a n s

En om het dan nog mooier te maken. Dan ga je naar de bank die, als er maar genoeg mensen komen om hun geld fysiek op te halen, gewoon zal zeggen dat het er niet is, maar je bent de eerste, en dus de gelukkige die nog wel uitbetaald kan worden.

Dan krijg je dus een stapeltje papiertjes mee (om precies te zijn een stapeltje van zo'n 2 cm dik in EUR 500 biljetten), die alleen maar wat waard zijn zolang de mensen om je heen vinden dat dit een waarde vertegenwoordigd.

Oops.

Link naar reactie

En om het dan nog mooier te maken. Dan ga je naar de bank die, als er maar genoeg mensen komen om hun geld fysiek op te halen, gewoon zal zeggen dat het er niet is, maar je bent de eerste, en dus de gelukkige die nog wel uitbetaald kan worden.

Dan krijg je dus een stapeltje papiertjes mee (om precies te zijn een stapeltje van zo'n 2 cm dik in EUR 500 biljetten), die alleen maar wat waard zijn zolang de mensen om je heen vinden dat dit een waarde vertegenwoordigd.

Oops.

Wat ook een probleem kan zijn @ ET phone home, is dat je nergens kan betalen met een € 500 biljet:mad:

Link naar reactie

Hier is namelijk zo dat de 500€ biljetten er met de tijd uit gaan het zwart geld wordt voor 80 % verhandeld met 500€ biljetten .

Geert

Ja geweldig idee van de slimme heren, daarna zal al het zwarte geld verdwijnen.

Wie gaat er nu met 200 euro biljetten zwart betalen Pfff...?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ja geweldig idee van de slimme heren, daarna zal al het zwarte geld verdwijnen.

Wie gaat er nu met 200 euro biljetten zwart betalen Pfff...?

Prep ze,

K a n s

Zwart geld zal er altijd blijven al wordt het gebruik ervan wel lastiger. Tuurlijk je kunt er een pak van kopen, naar de Chinees maar bij grotere bedragen wordt het lastiger. Lastiger dan vroeger zeg maar. Maar goed, dat luxeprobleem heb ik niet.

Link naar reactie

500€ zijn op vandaag al een probleem. Enkele weken geleden wilde ik in de BANK waar ik de biljetten haalde, deze ruilen in kleinere biljetten. Het ging om 3 biljetten. Dat werd mij geweigerd! Het antwoord dat ik kreeg was : 'U moet deze biljetten storten in de automaat en dan een opvraging doen in de automaat en dan krijgt u andere biljetten. 3x500 =1500€. Een opvraging aan een automaat wordt beperkt tot 600€ !

Link naar reactie

500€ zijn op vandaag al een probleem. Enkele weken geleden wilde ik in de BANK waar ik de biljetten haalde, deze ruilen in kleinere biljetten. Het ging om 3 biljetten. Dat werd mij geweigerd! Het antwoord dat ik kreeg was : 'U moet deze biljetten storten in de automaat en dan een opvraging doen in de automaat en dan krijgt u andere biljetten. 3x500 =1500€. Een opvraging aan een automaat wordt beperkt tot 600€ !

Leuk hé! Ik heb ook al wat discussies met de bank gehad over mijn eigen geld. Resultaat: Het staat er niet meer.

Link naar reactie

Ik heb ooit een bediende moeten beloven dat ik zou terugkomen met bonen voor hij mijn geld in de vorm van een bankcheque gaf. Blauwe bonen. Volgens mij deed hij een risicoanalyse en kwam tot de conclusie dat het sop de boon - euh, kool niet waard was.

Je moet alles gewoon lang van tevoren aanvragen. Is ook logisch hé, jouw geld ligt niet in dat filiaal,

maar wordt ergens vandaan getoverd en toveren kost tijd :D :D

Link naar reactie

Met zwart geld wordt niet die 25€bedoeld die je van uw buurman krijgt omdat je zijn grasmaaier hebt hersteld zonder dat je een factuur hebt kunnen uitschrijven . Maar gaat over veel grotere bedragen . Bedragen waar ieder van ons slechts kan van dromen en fantaseren .

Geert

Link naar reactie

Met zwart geld wordt niet die 25€bedoeld die je van uw buurman krijgt omdat je zijn grasmaaier hebt hersteld zonder dat je een factuur hebt kunnen uitschrijven . Maar gaat over veel grotere bedragen . Bedragen waar ieder van ons slechts kan van dromen en fantaseren .

Geert

Die 25 euro wordt/is ook zwart geld wanneer je het niet opgeeft aan de fiscus maar dat is "peanuts". Maar bijvoorbeeld de vele kleine zelfstandigen die een zwarte buitenlandse rekening hebben. Die lopen wel tegen problemen aan als ze niet inkeren.

Link naar reactie

Wat ook een probleem kan zijn @ ET phone home, is dat je nergens kan betalen met een € 500 biljet:mad:

Inderdaad, dat probleem is er vandaag de dag al, dat er een officieel betaalmiddel is in de Eurozone, wat zo ongeveer nergens geaccepteerd wordt!

Kan je nagaan hoe weinig waarde je "stapel bankbiljetten" zal hebben als @Kans zijn geschetste voorbeeld zich voor doet.

Link naar reactie

Dit geldsysteem is aan het einde van haar levenscyclus. Was niet nodig geweest, maar is het gevolg van overmatige geldcreatie ten behoeve van speculatie door de banken. Hierdoor is de geldhoeveelheid sterker gestegen dan het voortbrengend vermogen van de economie. Aangezien al het geld door de bancaire sector als schuld in omloop wordt gebracht (geld = schuld), verdwijnt dit geld ook weer als schulden worden afgelost of afgeschreven. Zo'n 6 jaar geleden is de westerse economie aangekomen aan het einde van een super-schulden-cyclus. Vanaf zo'n moment stagneert het product van de geldhoeveelheid en haar omloopsnelheid, hetgeen uitmondt in een vraagdepressie. Zo'n depressie kan tientallen jaren duren binnen de dynamiek van dit geldsysteem. We zijn nu pas 6 à 7 jaar onderweg. http://www.economie-macht-maatschappij.com/geldsysteem-faalt.html

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...