Ga naar inhoud
GENEGEERD

Malariamug duikt op in Nederland


Aanbevolen berichten

Zie link:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21781201/__Malariamug_duikt_op_in_NL__.html

 

"De afgelopen vijf jaar is het aantal lokale uitbraken van de loodgrijze malariamug sterk toegenomen. ,,Voor 2009 waren was er nog geen enkele uitbraak, dit jaar al zo'n tien", zegt ecoloog prof. dr. Piet Verdonschot van de Universiteit Wageningen.

 

De loodgrijze malariamug kan de dodelijke malariaparasiet Plasmodium falciparum overdragen. Hoewel de muggen nu niet geïnfecteerd zijn, kán dat veranderen. ,,Uit Engeland is al een geval bekend waarbij deze mug vanuit een ziekenhuis de infectie van een malariapatiënt overbracht naar iemand anders", zegt Verdonschot.

Vooralsnog zorgt het inspect alleen voor lichamelijk ongemak, zegt de muggenexpert in NRC. ,,Een steek van de loodgrijze malariamug geeft heel grote bulten. Veel groter dan van een gewone mug."

 

Dat wordt dus extra aandacht besteden aan klamboes en medicijnen als deze trend zich doorzet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De Loodgrijze malariamug ofwel Anopheles plumbeus :

- veel groter en met langere poten dan de gewone huissteekmug ;

- veel agressiever en kan door je kleding steken :

- sproeit meer antistollingsmiddel in je lichaam waardoor de steek veel pijnlijker is en veel grotere bulten veroorzaakt :

- kan malaria overbrengen, mits besmet met dit virus.

 

Bron: AD 02-08-2013.

 

Mocht je nog geen goede klamboe hebben dan wordt het nu tijd er een aan te schaffen... lijkt me :eek:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.blizzz.nl/index.php?sId=50003

 

bizar.. dat Malaria komt vooral voor in Afrika, ten zuiden van de Sahara en grofweg in dezelfde gebieden voor als waar hongersnood en armoede voorkomt. Ondanks het feit dat hiervoor goede medicijnen voor verkrijgbaar zijn - sterft er elke 30 seconden iemand aan deze ziekte. Men zegt zelfs dat de helft van de mensen die ooit op aarde heeft geleefd, is gestorven is aan deze ziekte !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Als de malariamug veel grotere bult geeft dan een "gewone" mug hou ik mijn hart vast.

Ik krijg van de huis-tuin-keuken mug al mega pijnlijke bulten met een doorsnee van zo'n 5cm.

 

Tegen gewone bulten helpt Apis Mellifica, kun je bestellen bij apotheek, maar zit ook in Urtizon (tegen zonneallergie). Wanneer je het voor t slapen neemt, dan heb je dus ondanks prikken vermoedelijk minder dikke bulten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen gewone bulten helpt Apis Mellifica, kun je bestellen bij apotheek, maar zit ook in Urtizon (tegen zonneallergie). Wanneer je het voor t slapen neemt, dan heb je dus ondanks prikken vermoedelijk minder dikke bulten.

 

Thanks voor de tip! Is het proberen waard. Meestal helpt alleen een paar dagen antihistamine gezien ik het geluk heb allergisch te zijn voor insectenbeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog nooit gestoken door een mug, misschien omdat ik (zoveel) knoflook eet ?

 

Ik ben ook gek op knoflook maar dat deert de muggen niet, ook toen ik rookte maakte dat niets uit.

Ze steken door mijn kleding en op elk plekje waar net geen anti-muggenspul zit.

Terwijl mensen die naast mij zitten nergens last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook gek op knoflook maar dat deert de muggen niet, ook toen ik rookte maakte dat niets uit.

Ze steken door mijn kleding en op elk plekje waar net geen anti-muggenspul zit.

Terwijl mensen die naast mij zitten nergens last van hebben.

 

We gaan binnenkort wel een keer craghoppers nosi life voor je kopen. Dat werkt echt goed weet ik uit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...