Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stuk grond/bos kopen


Zinzzy

Aanbevolen berichten

Zoals als ik het lees is het privé bos, daar mag niemand komen, dus als jij als eigenaar daar valkuilen wil maken heeft niemand daar iets mee te maken.

Als iemand die daar niets te zoeken dan invalt, heeft hij/zij gewoon pech.

 

Ik weet dat het volgens de wet niet mag.

Je mag een inbreker in je eigen huis nog niet eens met een honkbalknuppel in zijn/haar nek meppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Zoals als ik het lees is het privé bos, daar mag niemand komen, dus als jij als eigenaar daar valkuilen wil maken heeft niemand daar iets mee te maken.

Als iemand die daar niets te zoeken dan invalt, heeft hij/zij gewoon pech.

 

Ik weet dat het volgens de wet niet mag.

Je mag een inbreker in je eigen huis nog niet eens met een honkbalknuppel in zijn/haar nek meppen.

 

Boobytraps zijn illegaal.

Alleen de overheid mag geweld gebruiken.

 

Creativiteit is een vereiste en niet bespreekbaar hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Geen idee er zit een camping naast dus het zal wel niet mijn opa heeft het 30 jaar geleden gekocht om openhaard hout te hebben, ik weet wel dat er helemaal niets mag al moest mijn oma wel jaarlijks toestemming geven zodat mensen er mochten wandelen, daar kreeg je een vergoeding voor. Je mag het bijhouden maar niet zo dat je alle bomen in 1 keer omhakt. Maar de laatste keer dat er iemand een boom heeft omgehakt daar is 15 jaar geleden. Kun je dat verhaal van een paar jaar terug nog herinneren van de man die valkuilen met pinnen in het bos groef. In dat bos is het. En dat mocht ook al niet, kortom Nederlandse bossen zijn niet echt preppergeschikt

 

Geen interesse om dat bos wellicht dan te verkopen? Ik ken nog wel iemand die op zoek is naar een bos voor 15k-20k voor een niet criminele hide...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie door de bomen het bos niet meer in dit draadje.:p

@Vipergst mijn eerste vraag is hoe groot is het stuk bos? Verder moet je weten hoe hoog boven of onder het NAP ligt het? Ligt het bos een beetje "verscholen" of kun je het zien vanaf de openbare weg of vanaf de camping? Als je dat weet, dan kan ik wel advies geven voor een leuke kelder, hut of niet doen.:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een hectare groot. 30 m boven nap volgens mij ligt het vlak aan de weg. Maar je mag er niet bouwen oid. Het is natuurgebied

 

Dan zou je het beste iets ondergronds kunnen bouwen (ik denk aan een kelder), je zit toch ver boven NAP. Mocht je dat willen doen dan moet je in etappes gaan werken. Bijvoorbeeld zou je eerst een geschikte plek kunnen zoeken en hier eerst wat bomen en ander gewas weg kunnen halen. Steeds alle rommel opruimen en je plek bedekken. Vervolgens kun je stiekem gaan graven. Ik zou da doen in het seizoen dan er weinig of geen mensen meer zijn op de camping. En tot slot moet je een keer gaan bouwen, bijvoorbeeld een waterdichte betonnen bak. In Spanje bouw ik altijd met waterdicht beton door er een goedje door te mengen (Sika waterproofer). Je moet alles dus zorgvuldig plannen en beetje bij beetje realiseren.

 

Als je niet ver van de weg wilt zitten, dan is het makkelijker maar wel riskanter dat je gezien wordt. Beter dus iets afgelegen, dan komt er niemand achter je BOL.

 

Kijk ook eens naar de mogelijkheden van een prefab kelder. Voor een paar duizend euro heb je al iets leuks en gegarandeerd waterdicht.

 

images.jpg.194ffb0d745d5fdd066795d2158a682a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga later een stuk bosgrond kopen in zweden en daar iff the grid willen leven. Maar daarvoor moet ik eerst mijn school afmaken en dan het liefst in het leger denk marreshaussee en dan lekker wat centjes sparen

Heb nu ook al een pootje waar al wat geld in zit ik debk al rond de €3

 

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga later een stuk bosgrond kopen in zweden en daar iff the grid willen leven. Maar daarvoor moet ik eerst mijn school afmaken en dan het liefst in het leger denk marreshaussee en dan lekker wat centjes sparen

Heb nu ook al een pootje waar al wat geld in zit ik debk al rond de €3

 

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

 

Het is geen vetpot bij de kmar, als je lekker wilt verdienen kun je beter in de particuliere sector gaan werken. Als je toch liever naar defensie wil, ga dan bij de klu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen vetpot bij de kmar, als je lekker wilt verdienen kun je beter in de particuliere sector gaan werken. Als je toch liever naar defensie wil, ga dan bij de klu...

 

uitzending naar afghanistan of iets vragen

en of dat je bakken verdient en weinig op kan maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitzending naar afghanistan of iets vragen

en of dat je bakken verdient en weinig op kan maken

 

Zelfs dan valt het nog heel erg tegen met de centen die je verdiend, ik heb zelf 8 jaar bij de kmar gezeten... dan ben je toch echt beter af bij andere defensie onderdelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs dan valt het nog heel erg tegen met de centen die je verdiend, ik heb zelf 8 jaar bij de kmar gezeten... dan ben je toch echt beter af bij andere defensie onderdelen!

 

rijbewijs halen, internationaal gaan en niet zeuren

dan zit je ook op 3500 netto in de maand (ligt aan je uren natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun

Tja en zomaar een stukje bos kopen in Zweden en denken dat niemand je vind is ook een illusie. In de zomer worden de meest afgelegen plekjes nog uitgekamd door de bessenplukkers gevolgd door de paddestoelenplukkers en als het jachtseizoen begint dan wordt het zelfs georganiseerd uitgekamd. Dus je moet al zorgen dat je niet in een jachtgebied ligt. En die bessenplukkers e.d. daar kan je niks aan doen door het "allemansrätt"

Wil je ook in Zweden wonen?

Denk dan aan een opleiding in de zorg/onderwijs anders zal je op het platteland niks vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Interessant draadje, zou je je eigen stuk bos legaal mogen afrasteren? (zonder zandzakken of doorn-struiken)

 

- Zo ja: dan kan niemand je praktisch gezien nog iets verbieden (zoals je eigen materiaalhutje bouwen met overdreven grote kelder)

 

- Zo nee: als iemand (lees: boswachter/politie die gebeld was door 'bezorgde' passanten) je aanspreekt terwijl je midden op je eigen bosgrond staat te bouwen, kun je dan niet gewoon zeggen: dit is prive terrein, ga weg? (en dus toch je eigen materiaalhutje bouwen met overdreven grote kelder)

 

 

Zucht, ik droom maar, het blijft natuurlijk Nederland.. laat me raden: de boswachter/politie mag zeker alles op jouw bosgrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...