Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het lijkt redelijk rustig op de site SpaceWeather.com, geen activiteit, maar dan zie ik links onder toch dit bericht staan op hun site:

"Solar wind flowing from this coronal hole could brush against Earth's magnetic field on August 3-4. Credit: SDO/AIA."

Zie hier de foto: http://spaceweather.com/images2013/31jul13/coronalhole_sdo_blank.jpg?PHPSESSID=f5p559ak89hc98o0puifkahu64

Het plaatje erbij is stukken minder dramatisch dan die van de presentator in het eerste bericht van dit topic.

Niks aan de hand dus, als ik naar de rest van de items op die site kijk is de betrouwbaarheid heel simpel 0.

Toch wel leuk om even stil te staan bij je preps. Wat als er over drie dagen écht iets gaat gebeuren? Hoe ver ben ik met voorbereiden?

Niks aan de hand dus, als ik naar de rest van de items op die site kijk is de betrouwbaarheid heel simpel 0.

Toch wel leuk om even stil te staan bij je preps. Wat als er over drie dagen écht iets gaat gebeuren? Hoe ver ben ik met voorbereiden?

We zijn nooit klaar... maar toch beter voorbereid dan menig ander.

Ik kom ook alleen maar op die site vanwege de vele intelligente reacties onderaan elk artikel.

Het lijkt redelijk rustig op de site SpaceWeather.com, geen activiteit, maar dan zie ik links onder toch dit bericht staan op hun site:

"Solar wind flowing from this coronal hole could brush against Earth's magnetic field on August 3-4. Credit: SDO/AIA."

Zie hier de foto: http://spaceweather.com/images2013/31jul13/coronalhole_sdo_blank.jpg?PHPSESSID=f5p559ak89hc98o0puifkahu64

Het plaatje erbij is stukken minder dramatisch dan die van de presentator in het eerste bericht van dit topic.

Goede bijdrage.

Krijg al iets meer vertrouwen dat mijn vakantie rustig gaat verlopen.

ik zag het net op een andere site dus ik dacht laat ik het hier zetten maar darkstar was me al voor haha.

Wat me opvalt is dat er nu keer op keer zoiets wordt weergegeven en mensen gaan er nu laks mee om zo van ow net als de vorige keer of net als toen hahaha laat me niet lachen,

Toch zal het op een dag wel serieus zijn en ook dan zullen mensen laks reageren dus ik denk dat dit allemaal bij de voorbereiding hoort zodat mensen zometeen als er echt iets gaat gebeuren tot het laatste moment er lacherig op reageren.

Wat me opvalt is dat er nu keer op keer zoiets wordt weergegeven en mensen gaan er nu laks mee om zo van ow net als de vorige keer of net als toen hahaha laat me niet lachen, Toch zal het op een dag wel serieus zijn en ook dan zullen mensen laks reageren dus ik denk dat dit allemaal bij de voorbereiding hoort zodat mensen zometeen als er echt iets gaat gebeuren tot het laatste moment er lacherig op reageren.

Het gaat mij om de betrouwbaarheid van het bericht. Het probleem met internet is dat iedereen allerlei paniekberichten de wereld in kan sturen. Ik wil altijd weten waar een bericht vandaan komt, wat de bron is. Uiteraard neem ik ieder bericht over een komende ramp serieus maar ik ga dan wel kijken waar het vandaan komt. Als ik dan zie dat het wél op een kletskoeksite staat en nergens op niews-sites die ik vertrouw en dat er ook geen onderbouwing is door in mijn ogen betrouwbare wetenschappers, tja, dan haak ik af ...

Voor ik zelf iets plaats check ik eerst altijd even de feiten.

Het gaat mij om de betrouwbaarheid van het bericht. Het probleem met internet is dat iedereen allerlei paniekberichten de wereld in kan sturen. Ik wil altijd weten waar een bericht vandaan komt, wat de bron is. Uiteraard neem ik ieder bericht over een komende ramp serieus maar ik ga dan wel kijken waar het vandaan komt. Als ik dan zie dat het wél op een kletskoeksite staat en nergens op niews-sites die ik vertrouw en dat er ook geen onderbouwing is door in mijn ogen betrouwbare wetenschappers, tja, dan haak ik af ...

Voor ik zelf iets plaats check ik eerst altijd even de feiten.

Toch blijkt uit de post van Richa dat er wel degelijk iets onderweg is.

Wel ben ik te lui om feiten te checken, blijkt dat anderen dat voor mij doen.Haha

Komt dan toch meer naar boven dan wanneer ik alleen zelf ga spitten.

Toch blijkt uit de post van Richa dat er wel degelijk iets onderweg is.

Wel ben ik te lui om feiten te checken, blijkt dat anderen dat voor mij doen.Haha

Komt dan toch meer naar boven dan wanneer ik alleen zelf ga spitten.

Maar er is áltijd wel iets onderweg ... ergens. Reden voor mij om altijd te blijven vragen naar feiten en achtergronden. Jij mag natuurlijk plaatsen wat je wilt zonder ook maar iets te checken en ik mag daar commentaar op hebben en openlijk twijfelen over het nut van dit soort bijdragen. Afgesproken?

Maar er is áltijd wel iets onderweg ... ergens. Reden voor mij om altijd te blijven vragen naar feiten en achtergronden. Jij mag natuurlijk plaatsen wat je wilt zonder ook maar iets te checken en ik mag daar commentaar op hebben en openlijk twijfelen over het nut van dit soort bijdragen. Afgesproken?

Beetje tegengas is altijd goed.

Plaats soms ook wel eens iets met goede bronnen hoor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...