Ga naar inhoud
GENEGEERD

[idee] De BOB van....

prepper053
 Share

Recommended Posts

Ik heb een idee, zou het niet leuk zijn om een onderdeel te maken met de naam : "De BOB van...." .

Daar zouden preppers zelf een onderwerp aan kunnen maken en daarin Foto's, video's en uitleg van hoe zij hun BOB hebben ingericht en ook bij kunnen houden welke recente aanpassingen ze hebben gedaan aan hun BOB en waarom ze die aanpassing hebben gedaan.

Een onderwerp in dat deel zou dan de titel moeten krijgen als:

Voorbeeld:

De BOB van.... Prepper053

De BOB van.... Zinzzy

De BOB van.....F150

Natuurlijk zou het wel voor preppers only moeten worden, aangezien een BOB erg persoonlijk is.

Waarom ik op het idee ben gekomen, nou momenteel plaatsen we op enkele plaatsen op het forum foto's en informatie over onze BOB's. Het zou leuker zijn als we dat op 1 plek konden doen, op die manier kunnen we makkelijker informatie over onze BOB delen en ook onze BOB's vergelijken met elkaar. En zeg nu zelf, jullie zijn toch ook trots op de BOB die jullie maken of hebben gemaakt.

Ik zou wel 1 voorwaarde stellen voor het mogen aanmaken van een "De BOB van....." Foto's zijn een vereiste. Tenslotte willen we de BOB in sprake wel kunnen bewonderen.

Ik hoop dat jullie mijn idee ook leuk vinden.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit lijkt mij een heel goed idee @prepper053 !

Er is natuurlijk wel een BOB topic, maar eerlijk gezegt kan ik daar niet echt een overzichtelijk beeld krijgen. Als elke tas een apart topic heeft is alles veel overzichtelijker en blijft het ook netjes bij elkaar staan. Dat zeg maar niet de eerste versie op pagina 2 staat, en de update van de bob ergens op pagina 28 ofzo. Ik zeg maar wat.

Ik zeg doen :)

Link naar reactie

@prepper053 Lijkt me zeker een leuk onderdeel van het forum waar ik me wel zou vermaken :). Lijkt me wel een onderdeel wat we breder zouden moeten laten dan met een andere titel. Op die manier kan er bijvoorbeeld dan ook een EDC of INCH-bag gepost worden of wellicht een BOV?

ik ben dan bang dat we weer een onoverzichtelijke mengelmoes krijgen, aangezien niet iedere prepper een INCH, EDC of een BOV heeft. Sommigen zullen niet eens weten wat een EDC is. Misschien dat het mogelijk is om Categorieen te maken zoals :

De BOB van....

De INCH van....

De EDC van....

De BOV van...

Op die manier kan men kijken en ideeen op doen over dat waar men mee bezig is. Anders komt alles weer door elkaar en moeten we nog steeds overal doorbladeren. Het idee is juist bedoeld om het makkelijk te maken om preppers te laten zien Hoe iemands BOB eruit ziet.

Men kan het wel breder maken, maar dan blijf je aan de gang. Mijn idee ging specifiek over de BOB, nu zou je het al breder willen maken om EDC, INC en zelfs de BOv erbij in te betrekken. Straks zegt iemand ook nog dat de GHB en de BOL er ook bij kunnen. Ik vindt het dan een grote chaos worden.

Zelf vind ik dat het gewoon bij het originele idee moet blijven: De BOB van....

zeg nou zelf, als we de inhoud van mijn idee gaan veranderen, en dan ook nog de naam gaan veranderen, wat blijft er dan nog over van mijn idee????

• Leuk 1
Link naar reactie

Haai @popeye

De term INCH staat voor I'm Never Comming Home. Deze tas moet dus alles hebben om een nieuw bestaan ergens anders op te kunnen bouwen/je kunt nergens op terug vallen.

De term EDC staat voor Every Day Carry. Ik zie dat het wel verschilt tussen wat iemand op zijn lichaam heeft of wat er bijvoorbeeld in een rugtas zit die overal mee naartoe gaat.

Fijne dag,

Appelflapje

Link naar reactie

Haai @popeye

De term INCH staat voor I'm Never Comming Home. Deze tas moet dus alles hebben om een nieuw bestaan ergens anders op te kunnen bouwen/je kunt nergens op terug vallen.

De term EDC staat voor Every Day Carry. Ik zie dat het wel verschilt tussen wat iemand op zijn lichaam heeft of wat er bijvoorbeeld in een rugtas zit die overal mee naartoe gaat.

Fijne dag,

Appelflapje

Dat vind ik nou zo geweldig van dit forum, als je iets niet weet is er altijd wel iemand die je kan helpen.

Bedankt @appelflapje voor de super snelle reactie ( 4 minuten );)

• Leuk 1
Link naar reactie

ik ben dan bang dat we weer een onoverzichtelijke mengelmoes krijgen, aangezien niet iedere prepper een INCH, EDC of een BOV heeft. Sommigen zullen niet eens weten wat een EDC is. Misschien dat het mogelijk is om Categorieen te maken zoals :

De BOB van....

De INCH van....

De EDC van....

De BOV van...

Op die manier kan men kijken en ideeen op doen over dat waar men mee bezig is. Anders komt alles weer door elkaar en moeten we nog steeds overal doorbladeren. Het idee is juist bedoeld om het makkelijk te maken om preppers te laten zien Hoe iemands BOB eruit ziet.

Men kan het wel breder maken, maar dan blijf je aan de gang. Mijn idee ging specifiek over de BOB, nu zou je het al breder willen maken om EDC, INC en zelfs de BOv erbij in te betrekken. Straks zegt iemand ook nog dat de GHB en de BOL er ook bij kunnen. Ik vindt het dan een grote chaos worden.

Zelf vind ik dat het gewoon bij het originele idee moet blijven: De BOB van....

zeg nou zelf, als we de inhoud van mijn idee gaan veranderen, en dan ook nog de naam gaan veranderen, wat blijft er dan nog over van mijn idee????

Haha vooral dat laatste moet niet gebeuren, idee van prepper053 dus ook de versie van prepper053 aanhouden graag ;)

Ik zeg, openen maar dit topic .. :) !!

Ik zeg: OPENEN MAAR DIE HAP (dat topic)

Link naar reactie

@Preppero53 dan nog kan en zal er verwarring zijn . Wat jij een EDC noemt , noemt een ander dan weer een BOB . En wat een ander dan een BOB noemt noem ik dan weer een INCH . Dus het zal sowieso een mengelmoes worden maar ik blijf voorstander .

Zo heb ik een tas op zolder staan dat ik in geen 20 jaar heb open gedaan ik noemde die mijn nood tas . Dit kan je niet meer vergelijken met wat nu in mijn kleine of grote BOB zit .

Geert

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...