Ga naar inhoud
GENEGEERD

Polen vissen vijvers leeg

Tom
 Share

Recommended Posts

Wie denkt dat men bij een SHTF nog mooi wat vis kan vangen, komt met lege handen thuis.

Nu al in een vreedzame wereld zijn de vijvers in een mum van tijd leeg gevist, dus als er een scenario optreedt waarin we voedsel gaan verzamelen d.m.v. vissen, vissen we achter het net.

Werknemers uit het voormalige Oostblok vissen onze vijvers en recreatieplassen leeg. Forellen, snoekbaarzen, karpers en brasems worden na de vangst op de barbecue gegooid, waardoor sportvissers het nakijken hebben en in lege plassen aan het hengelen zijn.

LEES VERDER OP TELEGRAAF

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wie denkt dat men bij een SHTF nog mooi wat vis kan vangen, komt met lege handen thuis.

Nu al in een vreedzame wereld zijn de vijvers in een mum van tijd leeg gevist, dus als er een scenario optreedt waarin we voedsel gaan verzamelen d.m.v. vissen, vissen we achter het net.

Werknemers uit het voormalige Oostblok vissen onze vijvers en recreatieplassen leeg. Forellen, snoekbaarzen, karpers en brasems worden na de vangst op de barbecue gegooid, waardoor sportvissers het nakijken hebben en in lege plassen aan het hengelen zijn.

LEES VERDER OP TELEGRAAF

Ik woon vlak aan zee en heb daar mijn skills voor.

Het enigste nadeel aan zee vissen is dat het er iets gevaarlijker vissen is dan op binnen water,denk aan weer omstandigheden etc.

Voordeel is dat alles eetbaar is en je komt geen oost blokkers tegen .

Link naar reactie

Die Polen die stropen mogen ze van mij zonder pardon als visvoer gebruiken. maar wat we niet moeten vergeten is dat de Nederlandse beroepsvisserij hier hard aan meedoet. Alle Voorn wordt weggevangen om gedroogd en gezouten, als snack te dienen bij de borrel in.......jawel, Polen.

Link naar reactie

Tsja, die gasten vinden dit waarschijnlijk heel normaal om te doen. En profiteren van de Nederlandser doen ze al jaren. En onze overheid vind het blijkbaar een geweldig idee dat onze banen, vissen en veiligheid opgegeven moet worden voor het federaal europa als opvolger van Hitlers derde rijk. Het beste blijft om voor je eigen spullen te zorgen incl dus een vijver met vis. Maar erg triest voor de vissport in Nederland.

Link naar reactie

Vissen: het voor de lol een nietsvermoedende vis iets lekkers voor de neus houden en dan vervolgens met een scherpe haak het weerloze dier uit het water trekken. Om hem daarna weer terug te gooien, soms met de haak nog diep in de bek of verder weg, omdat deze niet meer verwijdert kon worden. Vissport? Sorry hoor, maar dat is gewoon een F#kcing Bunch of Loosers....als je een vis vangt, eet je hem op, punt uit. Wat mij betreft geef ik die Polen groot gelijk. Ik zal wel geen vrienden maken, maar zo is het. Liever zou ik zien dat ze vissen vangen als sport helemaal verbieden. We vinden het toch ook niet normaal om vogels te vangen en die dan weer in de lucht te gooien? Of elk ander dier?

Link naar reactie

Van mij hoeft dat vissen als "sport" ook niet echt, echter dat wil niet zeggen dat mensen dan maar alle vijvers moeten leeghalen.

De overheid moet erop toezien dat de wet word nageleefd, dus dat men een visvergunning heeft, maar dit zal wel minder opleveren dat verkeersboetes dus hier hebben ze geen tijd voor.

Vis dat je vangt mag je toch meenemen? Meeste mensen doen dit weliswaar niet, maar toch.

Ik weet dat er een tijd geleden een meeneem verbod was voor snoekvis.

Link naar reactie

Bijna alle poolen die hier komen werken hebben een aow gat,met een simpel baantje kunnen ze de verloren jaren nooit inkopen,dus je heb er netto ,als ze hier blijven 0,ooo niks aan.ook zou je ze met de wet op de landloperij,zo de grens over kunnen schoppen,als ze hier een beroep willen doen op bijstand,helaas is deze wet 7 jaar geleden in stilte afgeschaft;).als je denkt in oplossingen,en nergens problemen meer in ziet,slaap je een stuk rustiger;)

Link naar reactie

Vissen om de vis terug te gooien vind ik ook stom . Ga dan niet vissen . De Polen vissen zowel in Nederland als in Vlaanderen zonder vergunning zo is er geen geld of te weinig om vis aan te kopen om uit te zetten . Ook in privé vijvers wordt gevist door Polen . En s'nachts .

Geert

Link naar reactie

Ik ken persoonlijk een hoop Polen.

Veel van deze jongens hebben in zeer korte tijd de taal geleerd.

Ze verdienen hier 4x meer dan in hun thuisland.

Ook zijn ze idd gek op vissen en als ze niet werken zitten ze aan de slootkant.

Frappant is het feit dat ze wel een visvergunning hebben.

Bij de pier in Hoek van Holland zitten nu ook steeds meer van deze oosteuropeanen.

Hier heb je trouwens geen vergunning nodig...

Greener

Ps: ik heb zelf een hekel aan vissen behalve voor een eventuele maaltijd!

Link naar reactie

Niet alleen vis is een probleem,

wij hebben een wooncomplex van poolse en ander oost europenanen. naast ons bos.

Moet je eens proberen een eetbare paddestoel te vinden....... Weg....

als je meld dat het prive terrein is snappen ze geen enkele communicatie meer

Als ik mensen zie die paddenstoelen plukken dan groet ik die en vraag hun om mij te leren wat eetbaar is.

Kwestie van vooruit denken.

Link naar reactie

Gast crossfire

Is het ook op preppers.nl komkommertijd ?

Vraag me af waar dit overgaat (behalve dan over polen die een hengeltje uitgooien) en wat het met preppen te maken heeft.

Link naar reactie

Dat mensen weinig loon krijgen, betekent nog niet dat ze dan maar de wet mogen negeren.

Vissen mogen (buiten de eventueel voor die soort geldende gesloten periode) en als zij groter zijn dan de eventueel voor die soort geldende minimummaat, worden behouden tenzij de schriftelijke toestemming (vergunning) het meenemen van vis verbiedt of beperkt. Veel toestemmingen hebben een beperking in aantal of een totaal meeneemverbod voor bepaalde soorten.

Link naar reactie

Wat een partij racistische en bekrompen opmerkingen worden er hier en in de telegraaf gedropt zeg.

Denk je dat die mensen hier voor de lol naar toekomen,die mensen zitten hun hele leven al een een SHTF situatie.

En dan het l.l verhaal dat ze de banen van chauffeurs afpakken is gewoon kort door de bocht( telegraaf),dan moet je bij de hele grote transport bedrijven zijn zoals bv. Vos int. transporten die hebben in no time in bijna alle oost europese landen grote kantoren neergezet en daarna het NL personeel de zak gegeven,gewoon omdat de NL chauffeurs te duur waren.

En zo is het in een hele hoop bedrijfs takken gegaan.

Die Polen die hier vissen die doen dat om wat te eten te hebben en misschien dat ze wat aan een restaurant kunnen verkopen.

Ik vis sinds ik in de steun loop voor 3jr terug ook regelmatig en nee ik heb ook geen vergunning maar met wat geluk kunnen we wel 1 of 2 x p/week een lekker stukje vis bij het avond eten hebben.

Gr Zapata

• Leuk 1
Link naar reactie

Vissen beschouw ik ook niet als sport.

Over het meenemen zonder toestemming heeft ook gevolgen voor de kwaliteit van het water en de organismen in rond de vijver.

Het mag in bepaalde landen dan misschien de gewoonte zijn ergens binnen te lopen, de koelkast te openen en daar eten en drank uit te nemen, er zijn ook landen waar ze erg territoriaal zijn en ze je neerknallen of afknuppelen zonder vragen te stellen. Dus vind ik dat ze in Belgie en Nederland nog braafjes zijn

Dat gelukszoekers hier een extra bron van voedsel zoeken omdat hun lonen te laag zijn, daar hebben de eigenaars van die visvijvers geen schuld aan. Dat is een situatie dat Europa gecreëerd heeft wat de koopkracht van alle landen achteruit heeft doen gaan. Dat Nederlandse of Belgische chauffeurs te duur zijn dat is ook relatief in verhouding van de stijging van de voedsel en vastgoedprijzen. Huizen zijn op 10 jaar bijna verdubbeld in waarde, het loon niet...

Link naar reactie

Wat heeft dit nu in vredes naam met preppen te maken? Daar zijn toch wel andere forums voor! (Al mogen die dan voor mijn persoonlijke mening direct gesloten worden!)

Met het feit dat het ten eerste niet leuk is en ten tweede dat tegen dat wij onze EIGEN vis in onze EIGEN wateren willen gaan vangen,

deze volledig leeggevist is...

Ga als Nederlander of Belg eens in Polen wat gaan 'leegroven' en kijk hoe welkom je daar zal zijn.

Kom ik wel in jouw tuin jouw kersen plukken mocht je die hebben, je mening hierover zal wel een andere nuance krijgen.

Link naar reactie

• 2 months later...

Sinds we een half jaar nu een hond hebben loop ik regelmatig buiten en het valt mij regelmatig op dat ik vissers zie aan het kanaal of in de grote vijver die de vissen ook daadwerkelijk meenemen en dit zijn over het algemeen geen Hollanders. Die zitten meestal op zondag te vissen aan het kanaal :-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...