Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

lewieke

Economische instorting VS een stapje dichterbij.

Recommended Posts

[ATTACH=CONFIG]4495[/ATTACH]

Ron Paul, een voormalig congreslid geeft zijn visie op het einde van de VS. Voor uw comfort heb ik het interview vertaald.

Met het hardste taalgebruik tot nog toe, beweerde Ron Paul dat het dollar fiatsysteem zal resulteren in meer stadsfaillissementen vergelijkbaar met dat wat we net hebben gezien in Detroit. Dit zal uiteindelijk leiden tot het falen van de federale regering (van de VS) in zijn huidige vorm.

We zullen meer Detroits zien, en uiteindelijk zullen we de Verenigde Staten kunnen vergelijken met Detroit omdat de bevolking het vertrouwen in ons, in de dollar en in onze militaire capaciteiten zal opgeven.

Er is een grens aan wat de markt kan verdragen, maar er is uiteindelijk een eindpunt, en niemand weet wanneer we op dat punt aanbelanden. Ik verwacht dat we er elke dag een beetje dichter bij komen.

Paul vergeleek wat hij ziet in de afgelijdende fiatmunten met de historische robuustheid van goud en suggereerde dat de afbrokkelende dollar plaats zal maken voor een ware explosie van de goudrpijs. Na correcties zie je soms een forse koersontwikkeling.

Zolang we excessief veel uitgeven en uitzonderlijk veel computergeld creëren, zal je goud zien stijgen in waarde. En uiteindelijk, als we niet opletten, kan de prijs tot in het oneindige stijgen omdat de dollar volledig zal instorten.

Beluister het volledige intervieuw op CNBC

http://www.cnbc.com/id/100907995

PS Kon even niet slapen en toen beluisterde ik dit opbeurende interview. Getver.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die zit long in goud en wil de koers een handje helpen. Al denk ik ook dat de kans groot is dateer nog steden volgen. Chicago en philly, dat soort steden.

Deze post delen

Die zit long in goud en wil de koers een handje helpen. Al denk ik ook dat de kans groot is dateer nog steden volgen. Chicago en philly, dat soort steden.

Ron Paul verdenken van egoïsme is wel heel kort door de bocht, zowel hij als Jessy Ventura zijn de enige politiekers in de VS die zeggen waar het op staat

en enkel bezig zijn met wat goed is voor de gewone mens ipv goed voor de rijken. je slaat hier de bal volledig mis dat deze uitlating zijn grond zou hebben

van speculatie. Wel lijkt het me logisch dat Ron Paul inderdaad long zit op goud, hij zou zot moeten zijn dit niet te doen vanuit zijn standpunt.

Deze post delen

Ron Paul verdenken van egoïsme is wel heel kort door de bocht, zowel hij als Jessy Ventura zijn de enige politiekers in de VS die zeggen waar het op staat

en enkel bezig zijn met wat goed is voor de gewone mens ipv goed voor de rijken. je slaat hier de bal volledig mis dat deze uitlating zijn grond zou hebben

van speculatie. Wel lijkt het me logisch dat Ron Paul inderdaad long zit op goud, hij zou zot moeten zijn dit niet te doen vanuit zijn standpunt.

Jij weet niet of ik de bal mis sla. Gunt hij jou een kijkje in zijn portfolio? Nee dus. Het is heel naïef om te denken dat soort dingen niet gebeurt.

Deze post delen

Jij weet niet of ik de bal mis sla. Gunt hij jou een kijkje in zijn portfolio? Nee dus. Het is heel naïef om te denken dat soort dingen niet gebeurt.

Ik zeg niet dat zulke dingen niet gebeuren.... Ik zeg enkel dat je in dit geval van Ron Paul, de motivatie van de man en wat hij zegt, verkeerd inschat.

Bekijk eens wat filmpjes van die man en je gaat me gelijk geven denk ik. Naïef ben ik in dit geval zeker niet vind ik.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik zeg niet dat zulke dingen niet gebeuren.... Ik zeg enkel dat je in dit geval van Ron Paul, de motivatie van de man en wat hij zegt, verkeerd inschat.

Bekijk eens wat filmpjes van die man en je gaat me gelijk geven denk ik. Naïef ben ik in dit geval zeker niet vind ik.

Ga ik doen.

Deze post delen

Ik denk niet dat Ron deze intervieuws geeft primair om zijn eigen goudvoorraad in waarde te doen steigen. Ik kan me goed voorstellen dat hij wel goud bezit. Als je werkelijk geloofd dat de dollar zal instorten zou je natuurlijk gek zijn om dat niet te doen. Maar Ron word door de overheid in de VS gezien als gevaar vanwege de dingen die hij zegt en zijn aanhangers worden niet voor niks in de gaten gehouden (zie Jessy Ventura en de aflevering over de politiestaat). Dit alles doen om er rijk van te worden geloof ik niet.

Verder zijn de dingen die hij zegt vrij logisch. Steden en staten gaan falliet, 2 partijen die het niet met elkaar eens willen worden over de financien en een staatsschuld die niet meer af te lossen is. Exportproduct nr 1 in 2012 van de VS naar China was schroot. Zijn geen signalen van een land dat er binnenkort weer bovenop gaat komen. En aangezien de dollar gekoppeld is aan de olie en de olie eindig is, geld dat dus ook voor de dollar. Hoeveel olie er ook nog gevonden gaat worden.

Deze post delen

Roepen niet alle politici dat ze het goed voor hebben met de middelmoot?

Tevens lijkt het mij ook bijzonder verstandig om in goud te zitten met het huidige economische klimaat.

Greener

Deze post delen

@Sneard

Ik verzamel geen likes maar ik post geregeld wel eens onderwerpen. Als je de onderwerpen interessant vindt dan geef je een 'like' dat is voor mij een teken dat anderen erin geïnteresseerd zijn. Ik probeer kwaliteitsvolle stukjes te brengen, ze een beetje te verzorgen en daar gaat flink wat tijd in. Vandaar dat ik een beetje feedback wel interessant vind. Bedankt voor het lezen van mijn stukje trouwens.

Deze post delen

Roepen niet alle politici dat ze het goed voor hebben met de middelmoot?

Tevens lijkt het mij ook bijzonder verstandig om in goud te zitten met het huidige economische klimaat.

Greener

Ron Paul zit al heel lang in de politiek en riep al heel lang (terwijl goud daalde in waarde) dat de staat de enige echte vijand is van de mensen d.m.v. inflatie, ontnemen van rechten etc.

Deze post delen

Een oom van mij is net na de oorlog naar America geemigreerd.

Die riep al 20 jaar dat Amerika failliet was.

En het is al die tijd ook niet echt goed gegaan, oja; er zijn genoeg rijken bij gekomen, de militaire macht, vooral technologies, is nog beter geworden enz.

Maar de gemiddelde amerikaan heeft het niet echt beter.

En bijna alles is op schuld gebaseerd.

Het probleem is dat die schuld vroeg of laat op een of andere manier betaald moet worden.

En langzaam begint iedereen te twijfelen hoe amerika die schulden kan afbetalen.

Het is dan ook niet de vraag of amerika failliet gaat, dat is wel zeker.

Het is zelfs niet de vraag wanneer amerika failliet gaat...

De vraag is wanneer ze amerika failliet laten gaan !

Het probleem is oa. dat als amerika omvalt de hele wereld redelijk in de shit komt te zitten.

Gezien de manier waarop america ermee om gaat, meer schulden maken, komt het moment inderdaad snel dichterbij.

Veel globale verschuivingen, goud en bv de niet dollar betalingsovereenkomsten enz, worden dan ook als voorbereiding gezien op die stap.

Helaas is een tijdstip niet te geven en wat de gevolgen zullen zijn is nog moeilijker in te schatten.

Dat we heel hard op weg zijn naar een escallatie is echter wel duidelijk.

En dus:

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Tja ik vraag mij ook af hoe Amerika haar problemen gaat oplossen en of deze op te lossen zijn. Inflatie van 7 tot 8 procent zou verlichting kunnen brengen maar dat is niet op afroep beschikbaar.

Deze post delen

blijft toch interessant om dit soort verhalen te horen nu nog afwachten of er wat aangedaan word.

gr mp

Deze post delen

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat het 'probleem' eenvoudig op te lossen is. Het is alleen maar afwachten welke regio eerst neergaat. Europa, Japan, China of de VS ? Het kan van veel dingen afhangen maar voor mijn gevoel zullen de VS alles doen om Europa mee in het bad te trekken en hun probleem te exporteren naar Europa. Denk maar aan alle moeite die ze doen om een vrijhandelsakkoord te forceren.

Deze post delen

@lewieke +1 voor je mooie topic, zeker duidelijk dat je er tijd in steekt (vertalen & eigen commentaren) wordt zeer op prijs gesteld!

(Kan kudo knop nu niet gebruiken want die zit niet in Tapatalk, de mobile client)

En ik vind Ron Paul een erg mooie vent, soms zijn er toch nog politici waar ik een beeetje vertrouwen in durf te hebben ...

Deze post delen

zelfs coke en macdonalds hebben minder winst nu.

en nu staken de fastfood werkers ook nog eens, ze willen een fatsoenlijk loon.

Deze post delen

De economische groei die er geweest was bestond uit het verhogen van alle schulden. Nu blijkt dat er veels te veel schuld gecreeerd is omdat een kleine groep zo snel mogeljk zo veel mogelijk geld wilde maken/verdienen. Gevolg, steeds meer mensen, overhedenen bedrijven gaan failliet waardoor de schuldluchtbel steeds meer leegloopt. Tot het moment dat er weer lucht kan geblazen worden in deze bel en dan roepen we dat er weer economische groei is en denken we dat al onze problemen opgelost zijn. Tenzij dat niet meer gaat gebeuren met als gevolg dat het hele financiele systeem doodbloed. Het klappen van de bel is voorkomen door triljoenen fictief geld in het systeem te pompen, Maar zolang het systeem niet duurzaam is heeft het een houdbaarheidsdatum, met nu de vraag of we deze bereikt hebben en nu nog maar wat aan het naspartelen zijn en de laatste reserves aan het opmaken zijn.

Deze post delen

Minder winst oké maar ze doen het nog steeds erg goed.

Deze post delen

En als de klap eenmaal daar is... Dan komen er op zeker noodverordeningen. Diegene die prepared zijn daar is dan wat te halen dus die gaan (extra) belast worden.

Dus als je denkt nu zilver en goud te kopen om zo met mega inflatie in 1 klap je huis af te betalen dan kom je denk ik bedrogen uit.

dan mag je eerst woeker winst belasting afdragen, of de banken hoeven de aflossing niet te accepteren omdat ze dan default gaan.

Een andere irritatie zijn alle mensen die nu pot verteren, en wel lekker gelijk de bijstand in gaan als het geld op is.

Als je goed hebt opgepast mag je eerst je spaargeld op maken en je huis opeten. Over perverse prikkels gesproken.

Zolang een groot deel van de westerse wereld nog door gaat met op de pof leven zie ik het niet meer goed komen. Klap zal wel hard worden omdat die zo lang uitgesteld wordt...

Deze post delen

En toch overleven we het wel. Het is niet omdat het financieel systeem gesloopt wordt dat het leven stopt. In Rusland na de van van de USSR hebben ze dat een paar keer meegemaakt en een nieuwe lichting 'leiders' en 'ondernemers' staat op. Mijn grootouders maakten twee wereldoorlogen mee, werden onteigend door de overheid en hun spaargeld werd in de operatie Gutt gedecimeerd. Ze zijn toch nog als relatief welstellende mensen gestorven.

Het kan natuurlijk wél dat wij dat ook gaan meemaken, misschien sneller dan je verwacht. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/reyerslaat/2.27427?video=1.1578152

Deze post delen

En toch overleven we het wel. Het is niet omdat het financieel systeem gesloopt wordt dat het leven stopt. In Rusland na de van van de USSR hebben ze dat een paar keer meegemaakt en een nieuwe lichting 'leiders' en 'ondernemers' staat op. Mijn grootouders maakten twee wereldoorlogen mee, werden onteigend door de overheid en hun spaargeld werd in de operatie Gutt gedecimeerd. Ze zijn toch nog als relatief welstellende mensen gestorven.

Toch een schandaal dat ze dat zomaar van jouw grootouders afpakte. Maar zo gaat het.

Deze post delen

Het loon dat ze verdienen is inderdaad laag, echter het inkomen is (aanzienlijk) hoger.

Omdat die mensen zo weinig verdienen, krijgen ze allemaal toeslagen/uitkeringen van de overheid, zoals voedselbonen, kinderbijslag en sociale huur.

Dit is ook de reden dat werkgevers dergelijk laag loon kunnen betalen, ze weten dat de overheid (samenleving) de rest bijlegt.

Deze post delen

Ik heb niet 1 toeslag binnen het gezin, wat doe ik verkeerd?

Nergens recht op voordat iemand gaat melden dat je wel een aanvraag moet doen

Of rente aftrek op hypotheek zou ook moeten tellen als toeslag :rolleyes:

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...