Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bob voorbeelden en filmpjes


Aanbevolen berichten

http://www.nytimes.com/2013/01/27/nyregion/the-doomsday-preppers-of-new-york.html?pagewanted=all&_r=0

Mooie samenvatting over preppen op het einde van het artikel :

 

Er is een spectrum, aan de ene kant hersenloze laksheid, aan de andere kant paranoia. De uitdaging bestaat er in het midden te houden en je ervan bewust te zijn dat erge dingen kunnen gebeuren, zonder dat het je leven beheerst. Toen verraste hij me. Ik had nooit gehoord van een quasi-official dat overheden niet onmiddellijk reageren in geval van nood. Maar Dr R. zei dat 'gaten' bestaan tijdens mega-rampen,uren, zelfs dagen kan het duren voor een officiële reactie komt.'Het welzijn van velen, veel mensen in nood, zal in die 'periodes' afhangen van sociale netwerken, de gemeenschap en van individuele voorbereiding, zei hij. Hij voegde er aan toe : 'We zijn allemaal eerstehulp verleners.

 

There’s a spectrum,” Dr. Redlener said. “On one end is mindless complacency. On the other is paranoia. The challenge is to find that place in the middle where you understand that bad things can happen, but it doesn’t consume your life.” Then he surprised me. I had never heard even a quasi-government official admit that the authorities would not respond promptly in an emergency, but Dr. Redlener said that “gaps” existed during “mega-disasters,” hours, even days, when there might not be an official response. “The well-being of many, many people in harm’s way will be dependent in those gaps on social networks, on community and on individual preparedness,” he said. He added, aphoristically, “We are all first responders.”

 

[ATTACH=CONFIG]4490[/ATTACH]

Voorbeeld van BOB, met veel overbodige artikelen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@lewieke

 

Als ik de rest van de spullen zie, zie ik toch een hoop meuk, wat meer voor de foto is geplaatst dan werkelijk goed werkt. Bijvoorbeeld die Chinese schep. Gasmasker lijkt me wederom zo'n goedkoop dump masker. Zo'n Tom Brown Tracker......ook zeker niet de beste keus. (ziet er stoer uit, maar daar heb je geen r33t aan)

Er zit een Katadyn Pocket in en dan ook nog een Lifestraw? Redundancy is OK maar in dit geval niet heel zinvol want ik zie toch wel erg weinig voeding en (te)veel gear......

[ATTACH=CONFIG]4492[/ATTACH]

Het ziet er leuk uit zo op het eerste gezicht maar weinig zinvol.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een betonschaar zie ik me ook niet rondzeulen. Een boomzaag ? Nou ja. Je maakt volgens mij een BOB volgens de verwachting. Persoonlijk wil ik het houden bij een lijst nuttig materiaal en stel ik die BOB samen nà een ramp. Duurt hooguit een half uur langer maar dan heb je tenminste het juiste materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zie veel amerikaanse filmpjes/foto's waar ze betonscharen en andere inbreekdingen bij zich dragen.

Dat is echt voor het uber urban preppen denk ik, newyork of iets dergelijks. Hier wandel je zo naar het bos en verstop je je.

Tenzij je ergens een industrie terrein in wilt of iets heb ik dat nooit echt gesnapt die knipper en hooligantool

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...