Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
BSTS

Iets wat we natuurlijk nooit hadden zien aankomen ;)

Recommended Posts

In de kader van de OSPEC en preppen met gebruik van de auto.

Vandaag las ik op http://www.nu.nl/economie/3536238/fiscus-vraagt-kentekens-parkeerders-op.html

De Belastingdienst heeft de gegevens opgevraagd van iedereen die vorig jaar bij een parkeerautomaat op kenteken parkeerde.

De beheerder van de database belooft de parkeergegevens na acht weken te wissen, maar blijkt de gegevens slechts te versleutelen.

Wat een commercieel bedrijf wat een ding zegt en een ander ding bedoelt ???

De fiscus zou met de opgevraagde gegevens willen controleren of leaserijders zich aan de regels voor privékilometers houden.

Tja, kan ik niets van zeggen. Dat zijn de regels die we "zelf" maken of laten bestaan.

Het blijkt nu te gaan om versleuteling die ongedaan kan worden gemaakt, zodat weer af te leiden is wie wanneer en waar heeft geparkeerd.

Gelukkig zullen deze gegevens enorm goed beveiligd zijn en niet aan derden worden gegeven. Kuch

Het College Bescherming Persoonsgegevens stelt in de krant niet betrokken te zijn geweest bij de inrichting van de databank met parkeergegevens, waar onder meer gegevens van parkeerders uit Amsterdam, Utrecht en Almere in zitten.

Natuurlijk niet, is toch dit soort dingen in het leven geroepen en controleert de overheden en bedrijven om ons tegen misbruik te beschermen

Bij het parkeren op kenteken moet het kenteken worden doorgegeven met een mobiele telefoon of worden ingevoerd op een parkeerautomaat. Parkeercontroleurs kunnen vervolgens in de databank nagaan of er betaald is. Een bonnetje achter de voorruit is daarmee niet langer nodig.

Weer een mooi voorbeeldje van het is in Uw voordeel en voor Uw gemak. Ok we naaien je er wel weer mee als we kunnen.

Tja, ik blijf een beetje een hekel hebben aan databases en registreren van van alles en nog wat. Tuurlijk geloof ik in de goedheid van de mens maar ik kan niet anders dan in de geschiedenis kijken naar allerlei dingen die goed bedoelt waren maar toch niet goed uitpakken.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

ik vermoed dat dit ook de opmaat is voor betaald parkeren voor motorfietsen, dat hoefde tot op heden niet omdat je het kaartje niet achter de ruit kon leggen.

Deze post delen

ik vermoed dat dit ook de opmaat is voor betaald parkeren voor motorfietsen, dat hoefde tot op heden niet omdat je het kaartje niet achter de ruit kon leggen.

Je vergeet nog de APK ;). Ow en als ze echt fanatiek worden het liefst ook nog een nummerplaat aan de voorkant van de motor want dan kunnen ze je op 2kanten flitsen! Zoals @Kans al zei: De burger is de mooiste melkkoe..

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...