Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stapt JP Morgan uit de fysieke PM handel ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk dat net zoals de 2 Nederlandse banken er gewoon niet genoeg PMs meer in voorraad zijn en ze in geld worden uitgekeerd, wat eigenlijk een in gebreken stelling is van hun belofte om fysiek te kunnen leveren. Je ziet nu dat er enorme vraag is naar fysiek en nu de prijs langzaam maar zeker weer omhoog kruipt zullen er meer kopers komen ipv minder.

Link naar reactie

Ik denk dat net zoals de 2 Nederlandse banken er gewoon niet genoeg PMs meer in voorraad zijn en ze in geld worden uitgekeerd, wat eigenlijk een in gebreken stelling is van hun belofte om fysiek te kunnen leveren. Je ziet nu dat er enorme vraag is naar fysiek en nu de prijs langzaam maar zeker weer omhoog kruipt zullen er meer kopers komen ipv minder.

Ja ik denk dat dit zeker meespeelt.

En nog enger verhaal dat ik net las ging over het liquiditeits probleem.

Het gaat vrij diep maar het komt erop neer dat bij elke transactie er een risico afdekking is.

De pm levering duurd minstens een paar dagen maar vaak weken, in die tijd is het risico van prijsveranderingen vaak voor de handelaar die dat wil/moet verzekeren.

De partijen van deze verzekeringen trekken zich nu terug, vermoeden is omdat het risico van een stijging te groot wordt, of de premies worden domweg te duur...

Helaas zijn er momenteel zoveel verhalen die een prijsexplosie voorspellen dat het bijna een bubble lijkt te worden en ik juist daarom ga twijfelen om bij te kopen. Het is een verzekering geen speculatie voor mij, maar speculatie kan wel heel verleidelijk zijn :cool:

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ik kreeg gisteren een 'vertrouwelijke' mail dat goud zou crashen na publicatie van de werkloosheidscijfers en omwille van de periode die traditioneel zwak zou zijn voor goud. Niet dus. Je kan volgens mij momenteel weinig verkeerd doen door PM te kopen.

Waarschijnlijk gebaseerd op wat Gerald Celente heeft opgemerkt dat telkens een daling was na werkloosheidscijfers publicatie volgens sommige 'bronnen'.

Dit is volledig in tegenspraak met wat ik vermoed dat de eerdere dalingen veroorzaakte en er was geen beurs reactie.

(Los van het feit dat de officiële VS werkloosheidscijfers totaal niet representatief zijn voor de realiteit).

Link naar reactie

Ik kreeg gisteren een 'vertrouwelijke' mail dat goud zou crashen na publicatie van de werkloosheidscijfers en omwille van de periode die traditioneel zwak zou zijn voor goud. Niet dus. Je kan volgens mij momenteel weinig verkeerd doen door PM te kopen.

Je lijkt wel een analist:D. Laten we eerlijk zijn, ook jij hebt niet de krant van morgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...