Ga naar inhoud
GENEGEERD

Klamboe... Welke ???


CrossbowClan

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik zoek advies m.b.t. het kopen van een klamboe. Er blijken toch veel meer verschillende te koop dan ik dacht :o

 

Mijn oog is (voorlopig) gevallen op de Travelsafe Musquitonet Multi Style, te koop bij outdorado.com voor 25,95 euro.

Enige kenmerken zijn :

- geïmprgneerd ;

- afm. 225x120x150 cm. ;

- gewicht 290 gr. ;

- 1-persoons ;

- 225 gaten per vierkante inch (2.54x2.54 cm.).

 

Wie o wie heeft hier ervaring mee, of heeft ervaring met een betere.

Alvast bedankt voor jullie moeite :cool:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ieder klanboe is goed, gaten komen in allemaal, neem een naizetje mee. in vond dat de voor behandel niet echt beter werken. ik reis met 2 of 3 hele klein op te rollen . voor mij so far is dat het beste. ik gebruik deet 20% spuitbus uit america merk off of deep woods .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones en @jada, dank jullie voor het advies.

Ik begrijp dus dat ik beter 2 goedkopere kan kopen dan 1x de Travelsafe.

 

En @Mrsjones gebruik je de Deet voor op je lichaam of spuit je daarmee de klamboe in wanneer je hem gaat gebruiken :confused: ... of beide.

Een witte koop ik sowieso niet @jada... veel te opvallend in het bos :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

psst @CrossbowClan

 

Denk er ook over na om er zoiets bij te kopen:

 

travelsafe_ts99_miniheadnet_dt.gif.316581ee3d3d5401097e88040efe321f.gif

 

Dan kun je je ook beschermen tijdens het lopen, EN het camoufleert je gezicht.

Ik heb ook een grote maar het hoofdnetje gebruik ik echt het meest.

 

@Geert, vooral nu het weer nat word heb je hier in nederland veel steekvliegen, paardenvliegen, neefjes etc etc, en dat naast alle muggen. En ze prikken allemaal en jeuken lang door.

Vooral op bepaalde tijden van de dag en in bepaalde periodes van het jaar is zo'n klamboe echt een uitkomst.

Ik kan me van vakanties in Belgie herinneren dat het daar niet veel beter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet zomaar de goedkoopste nemen. Soms is er toch verschil in maaswijdte en ook al lijkt het weinig, dat merk je echt. Heb n keer n goedkope gehad van de Xenos ofzo - zag er wel oke uit, maar gaandeweg had ik steeds meer t gevoel dat ik onder kippegaas lag ofzo. Leek wel of iedereen recht door die klamboe naar binnen vloog. Daarna in Azie eentje voor thuis gekocht, die is véél fijnmaziger. En katoen, dat is ook lekkerder. Maar ja, dan praat je niet over n lichtgewicht ding voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, in Azië, midden Amerika, en Afrika heb je een fijnmaziger soort nodig dan in Europa.

Maar zolang je daar niet komt, geen probleem...:cool:

 

Toch niet zomaar de goedkoopste nemen. Soms is er toch verschil in maaswijdte en ook al lijkt het weinig, dat merk je echt. Heb n keer n goedkope gehad van de Xenos ofzo - zag er wel oke uit, maar gaandeweg had ik steeds meer t gevoel dat ik onder kippegaas lag ofzo. Leek wel of iedereen recht door die klamboe naar binnen vloog. Daarna in Azie eentje voor thuis gekocht, die is véél fijnmaziger. En katoen, dat is ook lekkerder. Maar ja, dan praat je niet over n lichtgewicht ding voor onderweg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klamboe moest zelf op zoeken wat het was . Dus weer iets bij geleerd . Muskietennet . Neen geen ervaring mee . Waar ga je ze gebruiken ? In de tropen of bij ons in de lage landen ?

 

Geert

 

Hier in ons kikkerlandje kun je al flink last hebben van muggen @Geert.

Lisa is op SC Flevo 2x gestoken in haar hand... en die hand is 4 dagen een keer zo dik geweest dan normaal :mad:

Zoals @Raycoupe ook al zegt zijn die muggen daar agressiever en vooral groter dan bij ons in Rotterdam.

 

Dus een klamboe is ook in ons landje geen overbodige luxe.

 

Ik dank jullie allen voor de nuttige reacties... ben weer wat wijzer geworden. :cool:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op SC Flevo waren de muggen behoorlijk agressief. Vlak bij het water, dus daar was zo'n klamboe ook handig voor met de tarp.

 

Dat wilde ik nog vragen!! of er iemand gestoken is door een mug? zoja, dan werkt die nosi life dus echt super.. dat vermoeden had ik al, want als ik buitenben trek ik nagenoeg altijd nosi life aan. en heb geen teken of muggenbeten meer gehad. Vroeger werd ik vaak gebeten door teken enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

die goedkope klamboes zijn echt waardeloos, vooral die ronde, vaak gaan die overlappingen los, of ligt die klamboe tegen je lichaam aan, dan steken ze je alsnog. voor buitenslapen, heb ik zon militair klamboe tentje.

 

Nee als ik ooit geld teveel heb, wil ik zon supermooi bed, met klamboe die dus ruim van je lijf afhangt.

 

zoiets als dit: [ATTACH=CONFIG]4488[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

die goedkope klamboes zijn echt waardeloos, vooral die ronde, vaak gaan die overlappingen los, of ligt die klamboe tegen je lichaam aan, dan steken ze je alsnog. voor buitenslapen, heb ik zon militair klamboe tentje.

 

Nee als ik ooit geld teveel heb, wil ik zon supermooi bed, met klamboe die dus ruim van je lijf afhangt.

 

zoiets als dit: [ATTACH=CONFIG]4488[/ATTACH]

 

 

Hoi Ronin, ik ben het helemaal met je eens dat die ronde klamboes niet werken. Ik begrijp ook de keus voor een ronde klamboe niet... bij een rechthoekig bed hoort volgens mij een rechthoekige klamboe en geen ronde :p

Zo'n ronde werkt alleen boven een babybedje of ledikant. Bij een normaal bed blijf je bijna altijd openingen houden.

 

Echter een tip Ronin... als je ooit zoiets als op de foto hebt doe hem dan wel dicht overdag ;)

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in ons kikkerlandje kun je al flink last hebben van muggen @Geert.

Lisa is op SC Flevo 2x gestoken in haar hand... en die hand is 4 dagen een keer zo dik geweest dan normaal :mad:

Zoals @Raycoupe ook al zegt zijn die muggen daar agressiever en vooral groter dan bij ons in Rotterdam.

 

Dus een klamboe is ook in ons landje geen overbodige luxe.

 

Ik dank jullie allen voor de nuttige reacties... ben weer wat wijzer geworden. :cool:

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Ok ik snap het . Zal ook maar eens kijken voor zo een ding aan te schaffen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...