Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zaaikalender


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
?????maanstanden???? verklaar u nader, wil je zeggen dat het bijvoorbeeld bij volle maan niet lukt?

 

@hamster

Had je dat dan gezegd dat je met volle maan zaaien kunt?

Dat kon ik niet in je tekst vinden.

 

Alles hangt aan de maan stand, kijk maar eens naar het snoeien van bomen, doe je dat met volle maan of wassende maan dan bloed de boom dood.

Als je gaat zaaien kun je beter niet zaaien met nieuwe maan, de nieuwe maan remt de groei.

Afnemende maan (tussen volle en nieuwe maan) kun je het beste de wortels en de knollen zaaien.

Wassende maan( tussen nieuwe en volle maan) de blad- bloem en vruchtplanten zaaien.

Als ik wortels van de smeerwortel oogst graaf ik die op met afnemende maan dan trekt de energie naar de wortel.

 

Iedereen is vrij omdat te geloven kijk maar eens verder op het internet.

Voor mij werkt het als een tierelier :o en daarom houd ik er zo veel mogelijk rekening mee.

Ik dacht dat er ook een zaaischema oid was van Maria Thun.

 

 

@Geert

Ik heb het ook al eens ergens zien staan!

Maar weet ook niet waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Teeltkalender

deze is wat uitgebreider maar mist ook een hoop

 

ik zou hem zelf wel willen uitbreiden maar geen idee hoe dat werkt op wiki en ik zou hem ook print vriendelijker willen hebben door niet alleen met kleuren maar ook de letters Z, P,O ( zaaien, poten/planten , oogsten ) erin te zetten zodat je hem ook zonder kleur kunt uitprinten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...