Ga naar inhoud
GENEGEERD

Portofoon beschermings case


appelflapje

Aanbevolen berichten

Haai,

 

Ik zit net even na te denken over het goed vervoeren van radio spullen. Of electronica in het algemeen. Ik heb zelf de alan 42 porto. Ik had deze een aantal dagen terug meegenomen in mn edc. Ik vond het alleen toch best wel een beetje griezelig aangezien dat het enige was dat stuk kon/zou gaan wanneer mn tas een klap zou krijgen.

 

PL1060_300.jpg

 

Dus ik zit net te kijken voor een bescherm case. Ik kom uit op een peli 1060. Daar past een midland alan 42 (multi) in met de standaard antenne. En wellicht ook nog 8 extra batterijen. Maar pin mij daarop niet vast. Verkrijgbaar in meerdere kleuren en met transparante deksel of niet.

 

peli-outdoor_016.jpg

 

Mijn idee is dan om los in mn edc een hyflex 54cm antenne te steken (met coax verlengkabeltje zodat de antenne in mn tas kan blijven) en dan in de beschermcase de porto met kleine antenne en extra batterijen. De grotere antenne dan alleen in geval van bug out of gewoon omdat ik dat leuk vind, niet standaard.

 

Het gaat er om dat als je in het water beland, je valt, je nat regent, enzovoort je niet direct je comms kwijt bent.

 

Specs volgens site:

 

Prijs: +-€35

Binnenmaten: 21 x 10.75 x 5.7 cm

Buitenmaten: 23.8 x 14.1 x 6.7 cm

Waterdicht, stootvast en stofdicht.

Gemakkelijk te openen sluiting

Rubber bekleding aan de binnenkant die tevens dienst doet als afdichtingspakking

Scharierpennen van roestvrij staal

Draagkoord meegeleverd

Levenslange garantie

Leverbaar in gekleurde en transparante uitvoering (de transparante uitvoering heeft wel een gekleurde rubber bekleding).

 

Uiteraard zal er ook genoeg van andere merken zijn, echter is deze case de enige die tot nu toe voldoet. Vinden jullie dit ook wat?

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@appelflapje...een Pelicase is vrijwel onverwoestbaar...is een gerenomeerd merk en wordt ook wel gebruikt door fotografen met hetzelfde doel..n.l. de camera en lenzen onbeschadigd te laten overkomen i.v.m. een vliegreis bijvoorbeeld.

Dus zoals de specs al aangeven: waterdicht, stootvast en stofdicht...

Dus voor jouw doel...is het uitermate geschikt...zolang het maar in je tas past...

 

Trouwens..heb je de Midland Alan 42 al uitgeprobeerd?....wat voor bereik heeft ie?.....(ik weet het: in een stad en /of bosrijke omgeving niet zo heel ver)

 

grt easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

haai,

@easy het bereik van de standaard kleine antenne is 500m tot 1km uitzenden en ik ontvang van verder, 20km had ik er gister eentje, maar die kon mij niet horen. De grotere hyflex 54cm heb ik nog niet kunnen testen, die is nog onderweg hierheen. Deze case van pelican is redelijk klein dus kan ik makkelijk meenemen. Ik zat eerst te denken aan een koffertje, maar dat is natuurlijk niet praktisch. Het gaat vooral om de shock bestendigheid waarvoor ik de case wil. Water dichte zakken heb ik liggen. Maarja als mn tas nu tegen de grond gaat met de porto erin denk ik dat het einde oefening is.

@heliport Ik heb wel zitten kijken naar emp proofing, maar ik heb daar nog maar weinig over kunnen vinden. Veel oplossingen spreken elkaar tegen :p. Nog maar ffe verder zoeken dan hé :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Slim idee , nu nog een emp uitvoering @Bunkerprepper kom er maar in .

 

Ben op vakantie, maar heel even kort: Emp beveiliging bereik je niet alleen door het omhulsel (stalen case o.i.d.) maar het belangrijkste is de aarding om de straling af te laten vloeien naar aarde. Dat betekent dat je eigenlijk geen goede (echt emp veilige) oplossing kunt hebben zonder aarding.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai,

@Bunkerprepper Ja precies, dat leek mij ook logisch. Wellicht een hele domme vraag, maar zou een rubber koord werken die bijvoorbeeld vanaf de koffer steeds met de grond in contact is. Zoals je dat bijvoorbeeld ziet bij auto's. Fijne vakantie!

@easy Ik heb de hyflex 54cm antenne net binnen. De mensen waarmee ik eergister mee heb gebabbeld zijn er pas s'avonds dus ik ga het vanavond even proberen. Ik had er een nbc verlengkabeltje bij gekocht, Alleen even niet aan de male/female aansluiting gedacht *dom* dus de kabel is niet goed. Ik heb een male > female kabel nodig. Nu heb ik een male > male. Beetje jammer maar ach dat komt vast nog wel eens handig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai,

 

@Bunkerprepper Ja precies, dat leek mij ook logisch. Wellicht een hele domme vraag, maar zou een rubber koord werken die bijvoorbeeld vanaf de koffer steeds met de grond in contact is. Zoals je dat bijvoorbeeld ziet bij auto's. Fijne vakantie!

 

@easy Ik heb de hyflex 54cm antenne net binnen. De mensen waarmee ik eergister mee heb gebabbeld zijn er pas s'avonds dus ik ga het vanavond even proberen. Ik had er een bnc verlengkabeltje bij gekocht, Alleen even niet aan de male/female aansluiting gedacht *dom* dus de kabel is niet goed. Ik heb een male > female kabel nodig. Nu heb ik een male > male. Beetje jammer maar ach dat komt vast nog wel eens handig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Haai,

 

@Bunkerprepper Ja precies, dat leek mij ook logisch. Wellicht een hele domme vraag, maar zou een rubber koord werken die bijvoorbeeld vanaf de koffer steeds met de grond in contact is. Zoals je dat bijvoorbeeld ziet bij auto's. Fijne vakantie!

 

@easy Ik heb de hyflex 54cm antenne net binnen. De mensen waarmee ik eergister mee heb gebabbeld zijn er pas s'avonds dus ik ga het vanavond even proberen. Ik had er een nbc verlengkabeltje bij gekocht, Alleen even niet aan de male/female aansluiting gedacht *dom* dus de kabel is niet goed. Ik heb een male > female kabel nodig. Nu heb ik een male > male. Beetje jammer maar ach dat komt vast nog wel eens handig uit.

 

Ik hoop dat je een BNC kabeltje gaat gebruiken en geen NBC materialen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...