Ga naar inhoud
GENEGEERD

Politiediensten onvoldoende voorbereid op noodsituaties (B)

Tom
 Share

Recommended Posts

Als ik het niet dacht, in Belgie zijn ze nergens op voorbereid, zal in NL wel niet anders zijn.

De Belgische politiediensten zijn volgens een rapport van het Comité P onvoldoende voorbereid op noodsituaties. Interventieplannen, evaluaties en communicatiesystemen ontbreken, zo schrijft De Tijd.

Het Comité P onderzocht of de politie goed georganiseerd is om tussenbeide te komen bij noodsituaties, bijvoorbeeld treinongevallen, zware gasontploffingen of aanslagen. In het eindrapport stelt het Comité P vast dat er veel mankementen zijn.

LEES MEER OP HLN

Ben geen belg, maar als ik de reacties lees bij het krantartikel, dan heeft men geen hoge pet op van de pliesie :)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@lewieke

Bij mijn weten is de opdracht van de politiediensten het bewaren van de openbare orde. Niet de bescherming van de burger.

dat is een wel heel interessant idee , dat houdt dus in dat ik mezelf zal moeten beschermen tegen boeven , criminelen en ander tuig !! Alsmede tegen allerlei rampen ed

wat die openbare orde betreft ??? daar zwijg ik dan maar over :rolleyes:

@larik het leger is jarenlang al heel goed uitgedund hoor , nog beter dan bij de politiediensten dus wat wil je dan van het leger ??

gr will

Link naar reactie

Ooit al eens politie nodig gehad voor een inbraak. Bijzonde lange responstijd. Vroeger belden we de rijkswacht voor zwaar banditisme en de politie voor onkruid op het trottoir. Zoiets. Bij een auto-ongeval zonder gewonden komt de politie niet ter plaatse want niet van belang voor de openbare orde. Zwaai eens met een vlag van je regio tijdens een koningskroning. Je wordt zo opgepakt, zelfs al gedraag je je. En ja, ook politiemensen geven off the record het advies zelf voor je bescherming in te staan.

Link naar reactie

Ondersteuning van de burgers met bv logistieke zaken, mobiele ziekenhuizen, hulpposten, wegvoeren mensen/dieren, .

Defensie is in staat om in korte termijn een vrijwel op zichzelf functionerende stad te creeren in crisis situaties, zoiets kan toch van pas komen om chaotische gebieden te helpen.

Ze hebben materieel, mensen en kennis, niet meer zoveel als vroeger maarja toen was alles beter.

Ik neem aan dat het leger toch wel iets gaat doen, ipv postnl massaal ontslagbrieven te laten rondbrengen

Misschien ben ik naief of te positief of iets hoor, maar met beetje vertrouwen in zoiets is niks mis denk ik.

Link naar reactie

Fijne agenten....slaan geboeide mensen....schieten met rubber kogels van vlakbij. En niet in China of zo.....

http://www.stumbleupon.com/to/s/1iqh60

Schokkende beelden. Zelfs de pers wordt aangevallen. Ik herinner me ook die vreedzame demonstranten tijdens de troonswisseling. Conclusie: agenten denken niet na, slaan eerst of boeien iemand, dan pas de vragen stellen.....ook mijn eigen observatie overigens.

Link naar reactie

Bij mijn weten is de opdracht van de politiediensten het bewaren van de openbare orde. Niet de bescherming van de burger.

Dat is geheel juist..

Cynisch:

Helaas is dat zelfs wat uitgekleed en is de hoofdtaak nu boetes uitschrijven..

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Art 2 politiewet ,Hulp bieden aan eenieder die dat behoeft. Dus de burger. Niet roepen dat je voor jezelf moet staan als je iets niet zeker weet. En aanneemt! Eerst wat uitzoekwerk scheelt een hoop roepen van zaken die onjuist zijn.:D

• Leuk 1
Link naar reactie

Fijne agenten....slaan geboeide mensen....schieten met rubber kogels van vlakbij. En niet in China of zo.....

http://www.stumbleupon.com/to/s/1iqh60

Schokkende beelden. Zelfs de pers wordt aangevallen. Ik herinner me ook die vreedzame demonstranten tijdens de troonswisseling. Conclusie: agenten denken niet na, slaan eerst of boeien iemand, dan pas de vragen stellen.....ook mijn eigen observatie overigens.

Kende er al wel wat van maar toch schik je er weer van dat mensen zo kunnen zijn en doen.

Link naar reactie

Geef ze een cursus, een uniform en een pistool en ze hebben het gevoel van macht. Niet voor niets sloten de Nederlandse politie agenten zich massaal aan bij de NSB.....

KS,

Ik heb daar jaren terug eens een boek over gelezen en hier sla je de plank goed mis.

Het overgrote merendeel bleef het volk trouw, een gedeelte voerde "gedwongen" uit wat de Duitsers vroegen uit angst en een handjevol was ronduit fout.

Was erg informatief en er werd veel beschreven hoe de politie samenwerkte met het verzet.

Betrof een boekwerk wat geschreven was omtrent de politie ten tijde van de tweede Wereldoorlog in Rotterdam of die omgeving.

Mogelijk ligt hij tussen de duizenden boeken op zolder...

Greener

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...