Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hypotheek lang vast gezet

vdwalle
 Share

Recommended Posts

rente is laag denk ik en we hebben besloten op het merendeel lang (15 jaar) vast te zetten.

daarna moeten we nog 2 jaar ;-)

damm goed gevoel, persoonlijk denk ik namelijk dat de rente alleen maar omhoog kan vanaf nu.

we gaan er nu al op vooruit omdat de "oude" 5 jaars rente een half procent hoger was dan we nu voor 15 jaar vast betalen.

Of het de goedkoopste oplossing was? maar ik heb er een goed gevoel bij dat ze met de rente aan kunnen kloten wat ze willen, mij is dat voorlopig boeien. En we gaan natuurlijk lekker door met versneld aflossen (daarvoor is een deel kort vastgezet) gaat de rente idd omhoog dan krijgen ze de poen die daarvoor klaar licht. en anders betaal ik daar helemaal geen drol voor.

was net zo een euforisch gevoel als de eerste zilverbestelling die ik in huis had. Hoezo "men leid het meest van het leiden wat men vreest"? nog nooit zo een goed en rustig gevoel in de kop gehad in mijn leven ;)

die wilde ik even kwijt al voegd het misschien niet veel toe aan het forum

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In een goed gespreid bezitsbeheer moeten bezittingen zitten, maar ook wat schulden. Zoals je zegt als de intrest of inflatie stijgt maak je winst. Stijgt de inflatie, dan verkleint de reële waarde van je schuld, stijgt de intrest dan beschik je over goedkoop geld. De enige dingen waarvoor ik leen zijn vastgoed. Nooit voor een auto of consumptiegoederen. Kan je het niet betalen, koop het dan niet of zet de tering naar de nering.

Link naar reactie

Ik heb werkelijk nog nooit in mijn 43 jarige leven een lening gehad, los van rood staan toen ik jonger was.

Ik heb altijd geloofd in het principe "als je het geld niet hebt kun je het niet betalen".

Voor een eigen huis maakte ik in 2008 bijna een uitzondering maar gelukkig kwam de crisis net op tijd :D

Ik vind het een heel rustig gevoel dat ik los van familie en vrienden als anker verder geen bezittingen heb die mij op één plek houden, ik ben zo weg als het moet.

Link naar reactie

Nadeel, bij afkopen moet je de winst die ze op.die 15 jaar zouden maken ook betalen

Meestal kun je een bepaald percentage per jaar aflossen zonder kosten. Ik heb zelf een aflossingsvrije hypotheek in een aantal jaren volledig afgelost (o.a. door steeds de belasting teruggaaf te gebruiken om af te lossen).

Link naar reactie

klopt 10% van het oorspronkelijke hypotheek bedrag per jaar mag ik zonder boete aflossen per jaar.

En dat is een vrij standaard gegeven bij de meeste hypotheken. En voor de meeste onder ons zonder speciale meevallers wel voldoende denk ik.

Ik zie het niet ieder jaar gebeuren 10% aflossen, hoe graag ik het ook zou willen.

We hebben nu een deel afbetaald het plan is deze besparing en wat we besparen door de goedkopere rente als xtra aflossingen te doen.

Dus ieder jaar minder betalen en meer kunnen aflossen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...