Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Zinzzy

Wat voor ramp volgens jou? Wat ga je doen?

Recommended Posts

Wat is volgens jullie het eerste opkomende (meest waarschijnlijke) doomsenario?, wat stel je je daarbij voor? En wat is volgens jou het beste om te doen?? Wat zijn voorbereidingen die je al getroffen hebt ? Wat valt er nog aan te verbeteren ... Ben wel benieuwd ..

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Wat is volgens jullie het eerste opkomende (meest waarschijnlijke) doomsenario?, wat stel je je daarbij voor? En wat is volgens jou het beste om te doen?? Wat zijn voorbereidingen die je al getroffen hebt ? Wat valt er nog aan te verbeteren ... Ben wel benieuwd ..

Hallo Zinzzy, de volgende opmerking bedoel ik niet lullig maar zoek anders eerst eens de al bestaande topics op. Uiteraard is deze vraag al veel vaker gesteld en al vaker beantwoord, dan kan het beter binnen een al bestaand topic blijven.

Overigens stel ik zelf ook wel eens vragen die al beantwoord zijn hoor dus begrijp mij niet verkeerd.

Deze post delen

Helemaal gelijk... Alleen nu aan het werk op de dierenambulance, dus als er gebeld moet, moet ik weer weg...

Maar in het kort...

Wij zijn voorbereid voor een eventuele overstroming, hebben een liferaft ImageUploadedByTapatalk1374411382.215726.jpg.464fd805b68917a92c923c6efdeee382.jpg

Voor als de economische crisis zig verder uitbreid, en er geen energie en brandstof meer zal zijn, zie ik het zo:

Mensen zullen massaal gaan plunderen supermarkten als eerst en trekken dan verder de stad in... Als daar niets meer te halen valt zullen ze naar andere steden gaan...

Overheid zal intussen proberen iedereen misschien "kalm" te maken misschien beloven om in kampen te gaan zitten, maar voorraad zal niet lag strekken...

Wij zullen iig niet de kudde volgen, wij gaan de andere richting op.. We zijn bezig met platen/hekwerk voor de ramen maar wij hebben geen standaard maat ramen zo'n 3,40 meter, dus beetje laatig... als het kan willen we de eerste 4 maanden low profile thuis blijven, en zullen aan het uiterlijk doen lijken alsof het al geplunderd is, en verder boobytraps... Wij hebben een voorraad aan voedsel voor 4personen voor tussen de 4 en de 6 maanden, kookpitjes, campingaz capaciteit voor ongeveer 3maaden (thuis) , voor de winter en donkere dagen zo'n 600waxine lichtjes, 20liter lampenolie (voor licht of moletofcocktail), 3 koppels met allemaal: bijl, handboeien, wapenstok, schep, zaklamp.. Hoofdlampjes tot 500lumi hengels, grote beilen, pijl en boog... Een jeep cherokee eventueel 2 fietsen met kar... 1 afgerichte hond, en 1 hond die alleen heel territoriaal is, 2 rugzakken met natuurlijk kompas, klein camping setje(keuken gerei), medicijnen, verband en nog meer van die zooi, eten voor 2dagen, touw, slaapzak enz enz.... Heb nu een oproep dus zal zo verder vertellen als ik klaar ben ...

Deze post delen

Binnenkort bestaat de fed 100 jaar,dit bedrijf koopt de staatsschuld van Amerika op en gaat over de hoeveelheid dollar,s die in omloop word gebracht.Ik ben bang dat de fed geen bedrijf is,maar een 100 jarig contract.:rolleyes:.als de fed stopt met het uitvoeren van zijn taken,zullen er wat problemen komen.ben bang dat december dit jaar de pleuris nog uitbreekt.

Deze post delen

Ehm... Vraagje: als je na 6 maanden overleven al je eten verbruikt hebt en in de auto stapt, kun je dan niet beter een super zuinig karretje klaar hebben staan ipv zo'n benzineslurper?

Nog een vraagje: hoe ga je je raft besturen? Ik neem aan dat je van het land af wilt, ipv door de golven terug gestuurd wordt.

Wat is dan je doel? Open zee op? Daar kun je helemaal niet overleven. En zonder voortstuwing ben je overal aan overgeleverd toch?

Deze post delen

Ehm... Vraagje: als je na 6 maanden overleven al je eten verbruikt hebt en in de auto stapt, kun je dan niet beter een super zuinig karretje klaar hebben staan ipv zo'n benzineslurper?

Nog een vraagje: hoe ga je je raft besturen? Ik neem aan dat je van het land af wilt, ipv door de golven terug gestuurd wordt.

Wat is dan je doel? Open zee op? Daar kun je helemaal niet overleven. En zonder voortstuwing ben je overal aan overgeleverd toch?

Een mede prepper wees mij erop dat we een lpg tank erin kunnen laten bouwen, zeker een optie die we gaan overwegen.. We hebben ook een koekblik auto Hyundai atos,deze is een stuk zuiniger maar daar kom je in sneeuw niet echt mee door het bos(mocht t winter zijn) hij is ook een stuk kleiner en eenmaal een botsing, heb je een blik sardientjes hihi..

Over de raft, we hebben 2stokken waarvan lengte 2,50m is, zitten (los) vastgeschroefd op de carport, maar misschien toch echt peddelt te overwegen...

Waar we verder nog aan moeten werken is onze watervoorraad... Ik heb voor 4 man 9liter water per dag gerekend, dan denk ik dat ik nog ruim zit.. Helaas hebben we hiervan op voorraad voor slechts 4 weken... Waterfilter hebben we laatst weer uitgeprobeerd maar is stuk dus moeten snel een nieuwe halen, iemand nog tip's voor een goede?

We moeten ons ook meer gaan richten op *verdediging, iemand hier nog tip's voor?

[MOD] Bericht aangepast ivm forumregels. Geen wapens en alleen passieve verdediging!

Deze post delen

Op korte termijn: verdere verslechtering van het economische systeem. Meer werkelozen, uitkeringen uiteindelijk niet meer betaalbaar wat tot grote oproer zal leiden.

Lange termijn: overbevolking met alle gevolgen van dien. Roofbouw op aarde, milieurampen, voedseltekorten, conflicten.

Deze post delen

Ik vooral voor economic breakdown.

Waarbij dus voor langere tijd (en dit kan al beginnen vanaf 2 dagen, maar wellicht duurt het weken) de aanvoer van goederen totaal stil valt.

Ik verwacht dat dit de grootst mogelijke SHTF-situatie is.

Deze post delen

Ik vooral voor economic breakdown.

Waarbij dus voor langere tijd (en dit kan al beginnen vanaf 2 dagen, maar wellicht duurt het weken) de aanvoer van goederen totaal stil valt.

Ik verwacht dat dit de grootst mogelijke SHTF-situatie is.

En hoe heb jij je erop voorbereid ? Welke acties ga je ondernemen?

Deze post delen

Totale economische collapse.

Hoe ik prep ? Een beetje voorraad, een beetje spreiding financieel, een beetje beveiliging, een beetje PM, een beetje amo, zuinig met electriciteit, zuinig met brandstof, een beetje brandhout, een beetje Pv panelen, een beetje zaden, een beetje geduld en een beetje humor. Aan pensioensparen doe ik niet meer, tegen de tijd dat ik met pensioen ga is de Euro niets meer waard.

Deze post delen

Ik Prep voor de totale ineenstorting van het economische systeem, dit doe ik door mijn bushcraft skills langzaam te verbeteren voor de onvermijdbare Bug-out en verder door voedsel en water op te slaan maar ook voor verdeding wat dingen creeren waar ik niet verder op in zal gaan:) en natuurlijk de nodige survivalGear aan te schaffen.

mvg myronprps

Deze post delen

Als allereerst gegroet! Ik ben hier nieuw!

Ik denk zelf niet dat er een natuurramp zal plaats vinden en een zombie apocalypse lijkt mij zeer onwaarschijnlijk! ik denk eerder dat de hele wereld economie in elkaar zal klappen waardoor er allerlei toestanden zullen ontstaan.. Ik denk aan social unrest, plunderingen, berovingen, protesten, opstanden, gevechten die zullen uitbreken tussen de burgers en de authoriteiten en dat allemaal in ons kikkerlandje..

De mentaliteit is nederland is naar mijn mening erg veranderd, de pit is weg the fire is gone in the people, een beetje mak en zeurend volkje zijn we geworden.. alhoewel ik zeker weet dat de vlam in de pan zal slaan zodra er straks niks meer te krijgen is en de prijzen de pan uitrijzen en niets meer te betalen is..

Een andere mogelijkheid is dat er een 3de wereld oorlog uitbreekt, we are on the verge.. maar ik denk niet dat het zover zal komen. Die hele oorlogsdreiging is gewoon om angst en verdeeldheid te zaaien onder het volk zodat de overheden weer een manier hebben om de massa te kunnen controleren en te brainwashen.. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier op aarde gaan wakker worden in de komende tijd?..

Wellicht zou het hierop kunnen lijken straks (zie video link), grappig, ik heb dit allemaal voor mij deur zien gebeuren! ik was toen nog een jongentje van 7! Vanaf het balkon keken ik en mijn familie toe, een ware veldslag.. Maar dit is dus wat ik bedoel kwa mentaliteit, toen hadden we ballen en gingen we ertegenaan!

(dit filmpje heb ik met bestaande beelden in elkaar gemonteerd):

Gegroet,

Azteca

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...