Ga naar inhoud
GENEGEERD

De PM beweging en een mogelijke verklaring

Kans
 Share

Recommended Posts

Onder het mom als het goed geschreven is ga ik het niet opnieuw uitvinden..

Dit stukje beschrijft heel goed wat de mogelijke oorzaak/verklaring is van de huidige PM markt.

Als je PM volgt dan zul je het met me eens zijn dat de huidige beweging raar te noemen is?

Ondanks de enorme fysiek vraag daalt de PM koers nu al maanden.

De voorraden nemen zichtbaar af maar de prijs hersteld niet.

Factoren die tot nu toe PM omhoog stuwen, geldverruiming, koersrisico's, afnemende economische activiteiten, banken risico's enz enz., lijken momenteel geen echte grip op de PM koers te krijgen.

Zij die nog steeds in PM geloven zijn dan ook stellig overtuigd dat de huidige beweging kunstmatig veroorzaakt wordt.

En zoals altijd kun je manipuleren en soms heel lang, maar vroeg of laat komt dat aan het licht of breekt er iets door de manipulatie heen, meestal is het effect dan dat de tegengewerkte beweging met een schok alsnog de natuurlijke richting inschiet.

En dat is dus precies wat de PM bugs geloven, dat vroeg of laat de manipulatie niet meer werkt of doorbroken wordt en dat PM aan een nieuw hoofdstuk zal beginnnen, dit hoofdstuk zal zoals altijd weer een overshoot hebben, maar dat de koersen voor PM nieuwe hoogtes gaan aantikken, en waarschijnlijk de komende jaren veel hoger zullen blijven is voor ons duidelijk.

Het stukje hieronder komt met veel feiten en grafieken en ik had het niet veel duidelijker kunnen uitleggen.

Het is lang maar de moeite waard:

http://www.silverbearcafe.com/private/07.13/hmmm.html

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
M.a.w: Als je wilt kopen dan is nu je laatste kans?

Ik zou er geen vergif op willen innemen..

De beste strategie lijkt nog steeds gewoon af en toe op dips wat bijkopen.

Als je nu moet beginnen met PM heb je volgens mij een heel mooi instap moment te pakken.

Maar ik weet, bijna, zeker dat we nog lager gaan, of je voor die koersen dan ook nog echt fysiek iets kunt krijgen wordt een ander verhaal.

Verder is het allemaal koffiedikkijken en wat dat betreft bovenstaande opmerkingen ook :cool:

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Iedereen weet dat de goudmarkt de laatste maanden een woelig parcours doormaakte. Volgens welingelichte bronnen wordt de goudmarkt gemanipuleerd. Niets nieuws onder de zon, ware het niet dat informatie gegeven wordt over de veroorzaker van de lage prijs. Blijkbaar zou de Bank of England 1 300 TON goud op de markt hebben gegooid in de laatste maanden. Dit zou voldoende geweest zijn om de prijs te onderdrukken.

De BoE biedt een virtuele tour aan in zijn goudkluizen. Een slimmerd heeft de voorraad geteld en komt tot de conclusie dat er ongeveer 100.000 goudstaven van 400 ons ontbreken. Is dit een rookgordijn of realiteit ?

De bron : http://www.mining.com/what-has-the-bank-of-england-done-with-1300-tonnes-of-gold-80425/

Kijk in de kluizen van BoE, je hebt de laatste java versie nodig : http://www.bankofengland.co.uk/Pages/app/app.aspx

Als je in de kluizenzaal wil rondlopen, draai dan even het gebouw in de app, dan kom je vanzelf bij 'Vaults'. Met een paar klikken ben je er, best wel een leuke ervaring.

Of anders een blik :

[ATTACH=CONFIG]4496[/ATTACH]

Link naar reactie

Iedereen weet dat de goudmarkt de laatste maanden een woelig parcours doormaakte. Volgens welingelichte bronnen wordt de goudmarkt gemanipuleerd. Niets nieuws onder de zon, ware het niet dat informatie gegeven wordt over de veroorzaker van de lage prijs.

Sorry hoor, maar wat is hier "manipulatie" aan? Ook banken zijn gewoon een speler in een vrije markt. Als zij hun goud willen verkopen, dan staat ze dat vrij. En als het aanbod stijgt, daalt de prijs. Heel simpel. Daar heeft elke markt mee te maken. Maar alleen in de goudmarkt wordt dit manipulatie genoemd... Onzin.

Link naar reactie

Bewust grotere hoeveelheden op de markt zetten of opkomen is een poging tot 'sturen' van de markt. Wat is sturen anders dan manipuleren. Ik gaf geen waardeoordeel over deze praktijken wat het kan in beide richtingen uitpakken. Zowel in ons voordeel als ons nadeel. Al geloof ik niet dat overheden of banken markten 'sturen' ten gunste van hun particuliere klanten/burgers.

Link naar reactie

Ik heb dit ding gelezen, filmpje gezien en ik trek een aantal conclusies:

- Goud op een bellegingsrekening is een illusie, het is gewoon een andere manier om euro's uit te drukken...

- Goud in een doaune depot (zoals sommige online goudverkopers voor je regelen) is eigenlijk een andere manier van fractional banking. Wederom, dit goud is een illusie.

- Goud is alleen zinvol als je het zelf fysiek in je handen kan houden.

pfft.... laten we in ieder geval hopen dat de goud-bubbel minder stinkt als die barst dan de vis-bubbel van IceSafe deed. :rolleyes:

Link naar reactie

Het loopt wel los met die bubbel. Goud heeft het kenmerk dat het wat op en neer gaat, soms wel fors. Vandaar dat je alleen met je geld op overschot goud kan kopen. Als je 't dringend nodig hebt ben je het haasje. Toch zijn er een paar voordelen aan goud :

- je onttrekt je vermogen aan het -steeds scherpere- oog van de fiscus.

- je spreidt je vermogen en rationaliseert dus je risico.

- je kan het zien als een tussenmunt die je letterlijk tegen elke munt kan inruilen.

- het is draagbare welvaart die past in een Bob

- je kan goud gewoon doorgeven (aan je favoriete maitresse, aan je kinderen (zonder successierechten) aan je leveranciers, ...

- als fiatgeld waardeloos wordt, ben je niet geruïneerd. Anders moet je'ns aan een Cyprioot vragen hoe die vandaag denkt over goud.

Link naar reactie

Als de dollar bubble barst wordt het pas echt 'leuk'.. Not.

En ik vermoed dat tegelijkertijd de goud prijs hele rare dingen gaat doen op dat moment.

- als fiatgeld waardeloos wordt, ben je niet geruïneerd. Anders moet je'ns aan een Cyprioot vragen hoe die vandaag denkt over goud.

Precies. Investeren in goud is geen belegging, het is een verzekering. Je dekt er een (intussen levensgroot) risico enigszins mee af.

Op dit moment denk ik dat 'beleggen' in euro's riskanter is dan goud.

Link naar reactie

Ik overweeg vandaag een deel dollars te kopen. Ik vemoed dat de euro na de Duitse verkiezingen een duik neemt. De Amerikanen zullen er alles aan doen om niet kopje onder te gaan, en ik verwacht dat we in Europa niet snel genoeg zullen zijn om te vermijden dat wij kopje onder gaan. Het belooft een spannend najaar te worden. Als goud rare dingen doet, blijf je op je posities zitten. Als je geschoren wordt beweeg je best niet :-)

Link naar reactie

Dollars? Australische, nieuw zeelandse, of ..? :p

Meer serieus - ik weet het niet hoor, de amerikaanse economie, ondanks de positieve geluiden van de laatste tijd, wordt kunstmatig overeind gehouden. Denk dat je waarschijnlijk beter af bent met chinees geld dan met Amerikaans ;-)

Link naar reactie

@FryskePrepper @USAfan

In België hoef je dit vooralsnog niet te declareren. Gezien het feit dat je wereldwijd kan verkopen lijkt het al dan niet aankruisen van het vakje niet problematisch. Je kan naar België, Luxemburg, Frankrijk, .... .

Tot 5000€ kan je gewoon contant betalen. Je contacteert een Antwerpse goudhandelaar, je maakt een afspraak en bestelt wat je wilt, je neemt je centen, gaat naar de winkel en haalt het af. Klaar. Je betaalt contant. Boven de 5000€ moet je je identiteitskaart tonen. Als je grotere bedragen wil, zonder in de kijker te lopen, ga je 2x na elkaar, neem je je echtgenote mee, je kinderen, je grootmoeder en grootvader in een rolstoel, je schoonmoeder en schoonvader, je pa en ma, ... . Effe pasje tonen, iedereen happy.

Als de overheid dit aangekruist wil zien is dat een feitelijke kapitaalscontrole. Dit betekent volgens mij dat er dingen te gebeuren staan. Een reden temeer om PM te kopen. Wil je niet in de kijker lopen bij verkoop, dan kan je -als dat nodig zou zijn- kleine hoeveelheden verkopen. Vandaar dat ik zelf kies voor munten (verzamelwaarde? Vergeten te declareren?) of kleine staven van 50 of 100g. die kan je desgewenst bij een bevriend juwelier laten bewerken tot juweel. Ik neem aan dat je juwelen vooralsnog niet moet declareren

Als je 't niet durft gaan we toch gewoon samen eens shoppen. Ik heb wel mijn adresjes.

Link naar reactie

Dan is het in Nederland nog erger gesteld dan in België. Als iemand mij ooit vraagt wat er met mijn PM is gebeurd, dan zeg ik gewoon dat ik ermee naar de hoeren geweest ben. Klaar. Als je een Romeinse schat in je tuin vindt, die ook aangeven ? Jeremia.

Als er nu één iets is wat moeilijk te controleren is, dan zijn het roerende goederen. Het is zelfs niet eens illegaal als je netjes belastingen betaalde op het geld dat je betaalde om die dingen aan te kopen. Waarom zou je die dingen dan declareren ? En als je het niet doet, wat kan de overheid je dan maken ?

Link naar reactie

Je maakt niets zwart. Je houdt netjes je aankoopfakturen bij, komen er vragen, dan haal je die uit. Een vergetelheid, daarvoor ga je niet in de gevangenis. Moeten ze die aangifte nog maar wat ingewikkelder maken. Je kan naderhand nog altijd je goede trouw bewijzen. Zo zouden ze dat bij ons doen.

Link naar reactie

Zou er weer een mooi koersdal aankomen?

Als je naar een eenjaarsgrafiekje kijkt van de goudprijs lijkt de prijs weer aan het dalen te zijn.

Zou dit dal onder de 900 euro/ ounce komen?

De goudaankopen van de wereldmachten lijken wel wat op een kernwapenwedloop vinden jullie niet?

Onder andere India, China en Rusland kopen allemaal zoveel mogelijk fysiek in. (behalve de USA, die kopen juist munitie en voedselpakketten?)

Dus: Nu juist goud inkopen of andere preps?

Link naar reactie

Je maakt niets zwart. Je houdt netjes je aankoopfakturen bij, komen er vragen, dan haal je die uit. Een vergetelheid, daarvoor ga je niet in de gevangenis. Moeten ze die aangifte nog maar wat ingewikkelder maken. Je kan naderhand nog altijd je goede trouw bewijzen. Zo zouden ze dat bij ons doen.

Tuurlijk maak je het zwart. De vraag is of je dat wil.

Link naar reactie

Piraterij, ontstaat ook als je mensen in een onmogelijke situatie brengt. De verantwoordelijkheid van het gedrag is in eerste instantie natuurlijk bij de "overtreder" maar de opgelegde regels of omstandigheden kunnen wel dusdanig worden gemaakt dat er niet veel keuze meer over blijft.

Dus ben ik van mening dat er 2 partijen zijn die schuld hebben. De overtreder van de regels, en de opstellen van de (te regide, oneerlijke, etc) regels

Als de musiek industrie blijft bij een verouderd model gaan mensen massaal illigaal copieren.

Somaliers zouden denk ik liever vissen dan zeeschepen overvallen.

en vergeet Robin Hood niet misschien wel de grondlegger van nivelering

Met andere woorden als regels te onrechtvaardig worden, worden ze ontdoken.

Met Geld is dat nu ook aan de hand, als de overheid onbetrouwbaar is gaan we met zijn allen zoeken naar een oplossing.

En dan denk ik aan het onvermogen een gezonde economie te handhaven met een beperkte inflatie en een vermogens redements heffing die reeel is.

Als je voor 100.000 euro aan bijlen koopt is er niets aan de hand. Je betaald geen vermogens belasting meer over dat ijzer.

Koop je echter Zilver of goud dan ben je een boefje, omdat je als prive persoon niet meer het gewenste/voorspelbare gedrag vertoond.

Beide metalen, vanwaar het verschil in fiscale benadering vraag ik me dan af.....

Maaarrrr ik snap wel dat lieden eigen rechtertje gaan spelen, als de overheid onbetrouwbaar is ga je voor je zelf zorgen en dan kan je dat maar het beste doen onder de radar. Goud en Zilver lijken me wel een risico, cash wordt steeds minder courant. Hoe ga je PM waarover geen vermogens redements heffing is betaald weer in het systeem brengen? Marktplaats? Belasting dienst kijkt nu al mee....

De grens van cash betalingen die als verdacht moeten worden aangemeld zullen lager worden is mijn vermoeden. En alles wordt aan mekaar geknoopt. De belastingdienst moet ook al weten wat er op je OV chip kaart als saldo staat aan het einde van het jaar (JA ook die telt mee voor de vermogens rendements heffing)

mijn conclusie is: wees voorzichtig met het "zwart" maken van vermogen, je zou je ermee in de voet kunnen schieten. een paar duizend euro zal je wel mee weg komen maar je zal snel in de gaten lopen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...