Ga naar inhoud
GENEGEERD

2008 de waarschuwing voor wat komen gaat.

Kans
 Share

Recommended Posts

De Crisis van 2008 is eigenlijk alweer vergeten?

De beurzen kregen een opdonder, wat banken vielen om en we stonden op het punt om een rescessie In te gaan.

De echte crisis is afgehouden door geld creatie, door de geldpersen aan te zetten werden banken overeind gehouden en konden de koersen weer stijgen naar nieuwe hoogtes.

De meeste mensen zijn weer terug in hun normale doen we lopen weer door...

Maar zijn de problemen opgelost is de economie gezonder, zijn de banken anders gaan werken, is er iets aan de bonus cultuur gedaan, is deze welvaart houdbaar, hoelang kunnen we met geldcreatie landen, banken, beurzen overeind houden?

Na 5 jaar geldpompen moeten we eigenlijk constateren dat we 5 jaar uitstel hebben gekregen en dat we de basis nog instabieler hebben gemaakt.

Bij de komende crisis zullen we domweg dezelfde truc niet meer kunnen uithalen of zal domweg nog veel meer geld creeren zeker niet lang of helemaal niet het gewenste effect hebben.

En dus zullen de verandering er alsnog komen, maar nog meer pijn doen, nog meer tijd nodig hebben om te herstellen met nog meer kans op bijeffecten als complete chaos of oorlog.

http://www.leap2020.eu/GEAB-N-76-is-available-Alert-for-the-second-half-of-2013-Global-systemic-crisis-II-second-devastating-explosion-social_a14266.html

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Kans

De meeste kaarten zijn al op tafel, de trucendoos is zo goed als leeg en er zitten waarschijnlijk geen konijnen meer in de hoge hoed......maarja wonderen, valse hoop en geloof is er nog schijnbaar in overvloed........ :D

Het viel me gisteren op dat een reclame van een bank aangaf dat het verstandig was om af te lossen op je hypetheek mbt je pensioen. Het eerste wat ik dacht, hoe was de reclame van deze bank in 2006/2007? :D

Link naar reactie

Het probleem is dat de centrale bankiers een implosie van het financiële systeem hebben weten te voorkomen door geld te printen, maar slechts tijd hebben gekocht (tegen een hele hoge prijs).

Daardoor is de druk op de politiek om echt iets te doen en het systeem te verbeteren minder groot. Maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat dit systeem is zoals ze het willen. Men wil niks veranderen.

Bekijk het vanuit het perspectief van de elite, de centrale planners etc. De middenklasse wordt steeds armer en dus krijgen ze steeds meer macht. Het aantal mensen op voedselbonnen of financiele ondersteuning van de overheid neemt fors toe, 70% van de Nederlanders heeft te maken met een of andere toeslag vanuit de overheid...het systeem is ziek en er is geen medicijn voor teveel schuld.

Link naar reactie

Ik ben momenteel het volgende boek aan het lezen:

Geld, goud en zilver - Eric Mecking / Elmer Hoogervorst

Met elke bladzijde die ik lees slaap ik slechter.

Een aanrader voor de mensen die vaak op dit soort berichten hier reageren.

Greener

Slechter in de zin dat je je realiseert dat je meer PM moet hebben dan je reeds bezit?

Link naar reactie

Het probleem is dat de centrale bankiers een implosie van het financiële systeem hebben weten te voorkomen door geld te printen, maar slechts tijd hebben gekocht (tegen een hele hoge prijs).

Daardoor is de druk op de politiek om echt iets te doen en het systeem te verbeteren minder groot. Maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat dit systeem is zoals ze het willen. Men wil niks veranderen.

Bekijk het vanuit het perspectief van de elite, de centrale planners etc. De middenklasse wordt steeds armer en dus krijgen ze steeds meer macht. Het aantal mensen op voedselbonnen of financiele ondersteuning van de overheid neemt fors toe, 70% van de Nederlanders heeft te maken met een of andere toeslag vanuit de overheid...het systeem is ziek en er is geen medicijn voor teveel schuld.

Kijk naar documentaire: Sirius , mega interessant

Link naar reactie

Ze laten ons denken dat we een democratie zijn, dus dat "wij" mogen kiezen... Maar wanner wij hebben gekozen moet t alsnog naar de 1ste kamer en zij geven het definitieve woord... Dus als zei t niet willen gebeurt t ook niet... En wie kiest wie er in de 1se kamer zitten???

Link naar reactie

Slechter in de zin dat je je realiseert dat je meer PM moet hebben dan je reeds bezit?

Dat niet zo zeer.

Het boek is bijv geschreven door twee Nederlandse professoren die geen enkel belang hebben in de pm markt.

Zij beschrijven de economie van vroeger en nu.

De manipulatie van CPI indexen die houden mij wakker.

Aanrader voor iedereen die deze stof interessant vindt.

Greener

Link naar reactie

Ik ben momenteel het volgende boek aan het lezen:

Geld, goud en zilver - Eric Mecking / Elmer Hoogervorst

Met elke bladzijde die ik lees slaap ik slechter.

Een aanrader voor de mensen die vaak op dit soort berichten hier reageren.

Greener

Ik heb 'm enige maanden geleden al gelezen. Wel enigszins erg PM georienteerd, maar toch af en toe erg confronterend mbt de huidge issues op de markten en economiën.... Verontrustend op z'n minst.....

Link naar reactie

Oeps........

While the European economy may be moving in a straight line from upper left to lower right, the same can not be said for the level of debt in Europe, which has taken on the inverse trajectory. As per the just released quarterly update of Euro area government debt, in Q1 2013, total government debt in Europe as a % of GDP just hit a new all time high of 92.2%. This compares to 90.6% in the previous quarter, and up from 88.2% in Q1 2012.

The proud Q1 debt-to-GDP outliers, where the local economies are expected to continue plunging and thus send the stock markets (if mostly that in the US) surging, are the following:

Euroarea: 92.2%, up from 88.2% a year ago

Greece: 160.5%, up from 136.5% a year ago

Italy: 130.3%; up from 123.8% a year ago

Portugal: 127.2%, up from 112.3% a year ago

Ireland: 125.1%, up from 106.8% a year ago

Spain: 88.2%, up from 73.0% a year ago

Netherlands: 72.0%, up from 66.7% a year ago

lees HIER verder (Zerohedge)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...