Ga naar inhoud
GENEGEERD

België: Geen water voor 30.000 mensen (wat een paniek)


Sookie

Aanbevolen berichten

Ik heb dit item, en ook het filmpje over de verdeling, laten zien aan enkele kennissen en vrienden. Tja, ze erkenden het probleem van willekeur en chaos bij een grote waterstoring, maar diep in hun hart denken ze nog steeds dat bij een grote SHTF de overheid (wie dat ook mag zijn) al na een paar uur op de stoep staat met een noodpakket voedsel, water en kaarsen. Lang geleden al heb ik besloten niet verder aan te dringen bij dit soort mensen, het blijft bij af en toe voorzichtig attenderen op. Mijn motto blijft: wie niet prept zal niet eten (of drinken). Ze zijn dan ook niet welkom bij een SHTF, dat is misschien egoistisch, maar samen met mijn zeer naaste naasten houd ik het zeker een maand uit, met freeloaders erbij nog geen week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
DrP en MrG verkneukelen zich nu al.....30.000 potentiële Belgische Preppers, die zich aanmelden en een Lifestraw bestellen.....
Al was het gratis, wedden dat ze het niet terug vinden wanneer nodig. En uitdelen wil je dat ook niet. Woar is dat voar ? Onze Jef heeft er 3 moet dat in de ijskast? Allez in Holland zijn ze niet beter hoor.

 

Haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige taal dat vlaams, toen de dame van de watermaatschappij heel lief "kraantjeswater" zei, smolt mn boxershort haast van mn gat.

 

Goed dat ze gelijk water verstrekten trouwens, maar beetje rommelig was het wel, moet er niet aan denken dat dit ineens op grote schaal gebeurd, water zal niet aan te slepen zijn, binnen een paar uur kunnen de ambulances in groten getale uitrukken vermoed ik zo, ach ja, ook een manier om te ontdekken dat we niet genoeg ambulances hebben bij een echte calamiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn motto blijft: wie niet prept zal niet eten (of drinken). Ze zijn dan ook niet welkom bij een SHTF, dat is misschien egoistisch, maar samen met mijn zeer naaste naasten houd ik het zeker een maand uit, met freeloaders erbij nog geen week.

 

blijf dit toch intrigerend vinden...

Heb je ook nog een plan na die maand?

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

DrP en MrG verkneukelen zich nu al.....30.000 potentiële Belgische Preppers, die zich aanmelden en een Lifestraw bestellen.....

Het klopt wel wat je zegt...hoop ik..... zo'n soort situatie in Nederland was voor mij deels een trigger om serieuzer te gaan preppen. Toen ik nog in Haarlem woonde, was daar een keer hetzelfde aan de hand, een e-coli bacterie in het drinkwater. Men raadde aan om het water te koken, vooral voor bejaarden en kleine kinderen. Toen ik na een dag hard werken de supermarkt inging was er geen één miniscuul flesje water meer te vinden, een heel compleet leeg schap doemde op voor mijn ogen, zelfs de frisdrank was zo goed als weg ..... een hele aparte gewaarwording was dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond 2 weken geleden op een camping in Frankrijk met veel nederlanders.

Het was een heel gedoe om een wasje te draaien in een van de 2 wasmachines.

Wassen mocht vanaf 9.00 uur in de ochtend, ik was er een ochtend op tijd en had als eerste mijn was aangezet.

Kom ik een half uur later de was checken, had iemand het er uit gehaald en haar eigen was er in gedaan... Moest ik er maar bij blijven zei ze later! ...KLEINE RUZIE.....

 

Schaarste laat mensen rare dingen doen! Alleen al een wasmachine! Laat staan echte eerste levensbehoeften!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond 2 weken geleden op een camping in Frankrijk met veel nederlanders.

Het was een heel gedoe om een wasje te draaien in een van de 2 wasmachines.

Wassen mocht vanaf 9.00 uur in de ochtend, ik was er een ochtend op tijd en had als eerste mijn was aangezet.

Kom ik een half uur later de was checken, had iemand het er uit gehaald en haar eigen was er in gedaan... Moest ik er maar bij blijven zei ze later! ...KLEINE RUZIE.....

 

Schaarste laat mensen rare dingen doen! Alleen al een wasmachine! Laat staan echte eerste levensbehoeften!

 

[video=youtube_share;R1hD-KYfmIY]

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijf dit toch intrigerend vinden...

Heb je ook nog een plan na die maand?

 

Prep ze,

K a n s

 

Tja, als een zware SHTF langer dan een maand duurt is de overlevingskans voor wie dan nog leeft sowieso niet groot. Ik bedoel daarmee een verstoring of zelfs totale afwezigheid van water, stroom, gas, voedselleveranties, vervoer etc. Daarnaast: ik heb noch de ruimte noch de middelen om meer te preppen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond 2 weken geleden op een camping in Frankrijk met veel nederlanders.

Het was een heel gedoe om een wasje te draaien in een van de 2 wasmachines.

Wassen mocht vanaf 9.00 uur in de ochtend, ik was er een ochtend op tijd en had als eerste mijn was aangezet.

Kom ik een half uur later de was checken, had iemand het er uit gehaald en haar eigen was er in gedaan... Moest ik er maar bij blijven zei ze later! ...KLEINE RUZIE.....

 

Schaarste laat mensen rare dingen doen! Alleen al een wasmachine! Laat staan echte eerste levensbehoeften!

 

Dit had bij mij een staartje gekregen... (Al had ik inderdaad mijn was niet onbeheerd achtergelaten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als een zware SHTF langer dan een maand duurt is de overlevingskans voor wie dan nog leeft sowieso niet groot. Ik bedoel daarmee een verstoring of zelfs totale afwezigheid van water, stroom, gas, voedselleveranties, vervoer etc. Daarnaast: ik heb noch de ruimte noch de middelen om meer te preppen!

 

Als je voor een maand eten kunt sparen dan kun je toch ook langzaam verder opbouwen?

Zaden bv kosten eigenlijk geen drol.

Eerlijk gezegt denk ik dat na een paar weken cq maand de echte uitdaging gaat beginnen en dat ik dan pas over shtf ga spreken.

Een paar weken maak ik me geen echte zorgen over, al hoe wel als het echt helemaal fout gaat bv geen stroom dan zal twee weken al een hele tijd zijn.

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://nieuws.vtm.be/binnenland/53788-geen-water-voor-30000-mensen

 

Deze middag ben ik daar eens ter plaatste gaan kijken en wat een paniek daar.

Duw en trekken,kleine vechtpartijen,scheldpartijen....

Mensen die flessen water wilden om zich te wassen,tanden te poetsen,te koken,kledij te wassen.

Je zou toch verwachten dat de overheid de mensen wat beter zou informeren.

Als prepper stel ik me toch echt vragen bij het gedrag van de overheid en de mensen.

 

ja, en daarom zijn er slimmen mensen zij gaan gebukt onder vooroordelen en schuine ogen.

Maar zij genieten van een heerlijk kopje thee, koffie en limonade en zij kunnen lekker eten...... en ze heten: PREPPERS!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Als je voor een maand eten kunt sparen dan kun je toch ook langzaam verder opbouwen?

Zaden bv kosten eigenlijk geen drol.

Eerlijk gezegt denk ik dat na een paar weken cq maand de echte uitdaging gaat beginnen en dat ik dan pas over shtf ga spreken.

Een paar weken maak ik me geen echte zorgen over, al hoe wel als het echt helemaal fout gaat bv geen stroom dan zal twee weken al een hele tijd zijn.

 

Prep ze,

K a n s

 

Je hebt helemaal gelijk, de kosten zijn niet zozeer het punt, maar de opslagruimte is er niet. En ik wil niet dat bezoekers mijn voorraad zien. Ik geloof in stealth.

 

Twee weken zonder stroom zal de meesten van ons rauw op het dak vallen. Zonder stroom ook geen water en gas, want allerlei centrales, kleppen, pompen etc. worden met relais op afstand bediend met elektriciteit. In mijn appartementencomplex zit bijv. een hydrofoor die water op druk naar de bovenste etages pompt. Zonder stroom geen hydrofoor, en dan komt er HOOGUIT een heel dun straaltje uit de kraan. Ik volg de laatste jaren met aandacht de grote hoeveelheid stroomstoringen in mijn regio (Groningen) en het verontrust me. Tis nooit heel lang (hooguit een dag) en nooit heel groot (hooguit een deel van een wijk) maar het is wel heel vaak mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen een plastic 20-liter jerrycan voor wateropslag gekocht. Blijkt helaas het kraantje een heel klein beetje te lekken, let dus op met dit soort dingen als je het vult en op zolder zet (de jerrycan een kwartslag kantelen zodat het kraantje in de lucht hangt en het probleem is overigens opgelost).

 

Een welbekend euvel van die water jerrycans met kraantje. Is vast simpel te repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...