Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eten in je BOB / 72-hour Bag


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
eeehhh????.... let wel dat het altijd langer kan... de vuist regel voor een BOB is 72u niet 24u... voor je zelf is het altijd handig om iets meer te hebben dan je noodzakelijk acht.

 

je zal je zelf voor je kop slaan als je honger krijgt en niks meer heb... of hoe H. Simpson zal zeggen: "..... doh!!! mmmmmh.... porc..." :o

 

Het is toch maar net wat voor doel je voor ogen hebt met een BOB?

 

Maar ook al was het voor 72 uur dan denk ik toch dat ik het bij die lifeboat rations houdt (bijvoorbeeld datex). Goed te eten, compact, geen bereiding nodig en je hebt er tot de houdbaarheidsdatum geen omkijken naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nog bezig met een BOB te vullen.

hier in de buurt is een leger dump, daar hadden ze gevechtsransoenen.

ik heb er een paar gekocht en eentje geprobeerd.

het was niet verkeerd, dus heb er een paar bij gehaald. ze zijn aleen niet zo lang houdbaar. ( tot 2015) maar je weet maar nooit.

 

( btw ik lees niet alles terug aangezien ik moeite heb met lezen)

hehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Jim90 ik weet niet of je maineprepper kent? ik vind hem allesinds zeer goed en kent veel van het gebied en hij raad de datrex zeer sterk af, het zijn ook geen overlevingsrantsoenen maar bootrantsoenen...

 

verder pak ik eigk vooral rijst en bonen mee... (ook van maineprepper gestolen) verder schiet ik dan hopelijk toch een duifje per dag en dat dan opstoven met kruiden en dergelijke... heb nog geen field experience maar dat wordt mijn weg, hoewel ik die instant soep ook een HEEL goed idee vond :D verder vind ik het raar dat hier zo weinig word gesproken over zuiveringstabletten? hier in belgie ga ik het mij toch niet riskeren van de sloten te drinken

 

anta

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jim90 ik weet niet of je maineprepper kent? ik vind hem allesinds zeer goed en kent veel van het gebied en hij raad de datrex zeer sterk af, het zijn ook geen overlevingsrantsoenen maar bootrantsoenen...

 

verder pak ik eigk vooral rijst en bonen mee... (ook van maineprepper gestolen) verder schiet ik dan hopelijk toch een duifje per dag en dat dan opstoven met kruiden en dergelijke... heb nog geen field experience maar dat wordt mijn weg, hoewel ik die instant soep ook een HEEL goed idee vond :D verder vind ik het raar dat hier zo weinig word gesproken over zuiveringstabletten? hier in belgie ga ik het mij toch niet riskeren van de sloten te drinken

 

anta

 

Zuiveringstabletten? Daar zijn vele alternatieven voor. Gebruik de zoekfunctie van het forum eens, bv: 'waterfilter'

Ook zijn er vele manieren om water te zuiveren. Rechtstreeks uit de sloot drinken, is nergens voor nodig en niet handig. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee haha :D recht uit de sloot bedoel ik niet, ik ken de meeste trucen van een zak rond een tak binden, putje in de grond en er rond plassen...

 

persoonlijk wil ik voor een 72h bag dingen die snel en vooral compact zijn, ik geef toe dat ik niets weet over waterfilters maar ze lijken mij niet iets dat ik steek in een 20l rugzak... en ik ga me ook niet bezighouden met water uitkoken :D

 

my humble opinion

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga onze BOB's deze week nog eens goed nakijken.

Naast voedsel en gear moeten we ook rekening houden met kleding (zomer en winter).

En met een snelgroeiende kleine spruit die we hebben moeten we daarvoor regelmatig de gesealde kleding in de BOB omruilen.

We zien onze BOB's als een manier om het een aantal dagen, misschien zelfs een week vol te kunnen houden in een bedreigende situatie.

 

Vooralsnog, aan voedsel, in elke BOB:

4 packs met hardkecks

1 pak NRG5

4 MRE hoofdmaaltijden

1 liter water + lifestraw. In een van de BOB's een Catadyn waterfilter.

12 lollies (comfort food voor de kleine)

Blikje smak

4 packs met instant noodles

limondade poeder

instant koffie

suiker, zout, melkpoeder voor de koffie, zout, sambal

 

Maar ik betwijfel of dit voldoende is om het een aantal dagen op te kunnen volhouden in extreme situaties,

Ik geloof niet in Kcal tellen: maar in een gevulde maag.

Vitamines vind ik niet nodig voor een paar dagen.

Vond de tip van noten echter niet slecht: die kun je inderdaad tijdens het lopen stuk voor stuk opknabbelen.

Ga nog even broeden over de rest.

 

leuk topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen een GHB en verwacht in het slechtste geval er 24 uur over te doen weer thuis te komen vanuit mijn werklocatie (is maar 15km). Voor 72 uur kun je x3 doen :

Er zit in qua eten / drinken;

3x snickers

3x granenreep

4x oploskoffiezakje + suiker

4x bouillon poeder

1x blikje energydrink

1x dextro rol

1x risotto (zo'n gedroogde zak)

 

verder heb ik water en een waterfilter mee.

groetjes, BOB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik persoonlijk koop alleen dingen voor mijn INCH bag ik snap het nut niet echt van een BOB als iets echt zo erg is dat ik uit mijn huis moet dan is dat waarschijnlijk ook voor een behoorlijke periode dus maak ik het mijzelf zo makkelijk mogelijk met mijn INCH-bag, maar ik zal mijn tactiek even uitleggen haha:)

 

ik heb al mijn preps verdeeld over 4 tassen:

 

WapenTas - hier zal ik niet teveel op ingaan maar hier zit al mijn buks munitie in en andere benodigheden plus pijlen en wat zelfgemaakte knuppeltjes:)

 

GearTas - hier zit alles in voor mijn schuilplaats dus alles van warmtedekens tot meerdere hangmatten maar ook touw en een zeil (zeg maar survivalTools)

 

VoedselTas - hier zit al mijn prepvoedsel dus van alles zoals pasta en rijst tot kruiden en mais in blik (ik heb dit in een tas omdat ik gewoon nog thuis woon en ik geen mooie voorraad kasten voor mijzelf heb)

 

Brandstof/OverigTas - en je raadt het al hier zit al mijn brandstof in voor mijn gasbrander maar ook navullingen voor aanstekers en lampenolie maar ook nog wat andere kleine spulletjes

 

Ik heb het verdeeld over 4 tassen zodat het makkelijk in onze redelijk ruime auto past maar ook zodat elk lid van het gezien een tas kan dragen als we lopend zouden moeten gaan of op de fiets

 

het is niet zoals de meesten het doen maar voor mij werkt dit het beste:)

 

gr, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...