Ga naar inhoud

lewieke

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gebruikersnaam

Hhmmm, supervoedsel??? Heeft Monsanto hier dan iets mee te maken?

 

En heeft het massaal bemesten met onnatuurlijke (= niet natuurlijke maar chemisch samengestelde) stoffen er geen invloed op? Tomaten die op glaswol staan lijken op tomaten maar hebben veel minder nutrienten dan de tomaten uit je eigen tuin. Waarom? Omdat ze de natuurlijke stoffen die er in de bodem zitten niet uit kunnen halen om een gezond tomaatje te maken. De teler geeft ze groeimiddel (a la plofkip zeg maar) wat gioed is voor het uiterlijk en de maat voor de tomaat maar wat niet goed is voor de chemische fabriek die ons lichaam heet.

 

Bekijk de tabel in onderstaande link en je zult zien dat het er steeds minder "echt eten" in onze producten zitten door onze manier van landbouw. http://www.aov-voedingssupplementen.nl/N_frame.html?http://www.aov-voedingssupplementen.nl/

 

En nu kun je wel zeggen, ja die site heeft er belang bij zo'n tabel te vermelden. Ik heb er zelf een aantal jaren geleden studie en onderzoek naar gedaan en daar ik niet aan mijn eigen gegevens kan nu (zit op werklocatie) heb ik deze tabel genomen. De resultaten daarin geven een juiste indicatie weer. Ons voedsel wordt steeds meer een mooi en gaaf omhulsel met niets erin.

 

Waarom weer symptoombesrijding ipv terug naar de bron voor de oplossing? Dit lijkt op een pijnstiller tegen de pijn, zonder de oorzaak van de pijn weg te nemen.

 

Dus sorry @lewieke ik vind dit eigenlijk geen goed nieuws. Zorgen dat alle mensen kunnen beschikken over echt voedsel ipv ons kunstmatig öpgefokt (plantaardig en dierlijk) voedsel, dat zou pas goed nieuws zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke @f150 is allemaal prachtig , maar er zit wel een addertje onder het gras , meer eten , meer mensen , meer energie verbruik , meer problemen

Voedsel is niet het probleem , maar er zijn gewoon teveel mensen

het is een erg eng circeltje .

gr will

 

Zolang ca. 30-50% van het huidige geproduceerde voedsel nog wordt weggegooid/vernietigd is er niet echt een issue. Dan heb ik het nog niet over de vleesproductie, waarbij voor elke kg vlees tenminste 10-15 kg plantaardig voedsel nodig is. Honger in de wereld is zo goed als overal het gevolg van een malafide overheid, oorlogen, corruptie, wanbeleid. Voorlopig heeft ruim 1/4 deel van deze aardkloot overgewicht en hoogstens 1/8 deel ondergewicht. Natuurlijk is er ergens een optimum, maar 7 miljard mensen voeden is geen enkel probleem. Er ontstaat vanzelf een 'natuurlijk' evenwicht. Is het niet omdat de geboortecijfers afnemen door verlies van kapitaalkracht, en bevolkingsgroei afneemt door ziektes en andere narigheid. In veel landen is bevolkingskrimp een groter probleem dan de groei, en Nederland gaat daar ook mee te maken krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@f150 Ik denk dat ik dat toch niet met u eens ga zijn . Ik ken in mij omgeving niemand die 30 tot 50 % van zijn voeding weggooit en ik woon in een gewone nette wijk

tevens u stelt dat productie geen enkel probleem is voor 7 miljard mensen maar het maken van dit voedsel alsmede transport etc vergt erg veel van de huidige energie\

als men voedsel zou kunnen verbouwen en de distributie ervan veel minder energie zou verbruiken oké maar dat is zeker niet het geval het wordt enkel maar meer

u stelt voor 1 kg vlees is 15 kg plantaardig voedsel nodig oftewel wordt vegetarier dat is veel beter , is allemaal mooi maar of dit haalbaar is ???

Ik heb tekeningen en ontwerpen gezien waarbij men op daken van grote gebouwen en ook hangende tuinen willen maken in de steden zelf ook dit vind ik allemaal prachtig

en een hele mooie zaak efficient gebruik maken van alles echt ecologisch verantwoord energie technisch veel beter , maar ook hier weer haalbaar ???

het zou mooi zijn zeer zeker maar ik heb mijn twijfels gewoon omdat het te lang duurt . gewoon minder mensen is veel beter en veel simpeler.

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...