Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tarps waar koop ik die?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Aangezien ik niet weet waar je ongeveer woont en of je online wil bestellen of het wil gaan ophalen:

 

- internet, marktplaats ?

- de prepshop hier online ?

- ruilen met een andere prepper voor iets ?

- de dump store in de buurt

 

Zelf kon ik destijds wel onder de 20 vinden bij de army-dump, maar niet onder de 15

Maar heb inmiddels een ander zeil in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3x2 dekzeil bij de Gamma. Kost je €4 oid. Heeft een groene en blauwe kant. Werkt gewoon goed.

 

Als je 's nachts niet gek wordt van het gekraak als er een beetje wind met het zeil speelt. :rolleyes:

Grondzeilen en dekzeilen zijn beter doenbaar als je ze over een vaste materie kan vastleggen. Enkel op touw en/of grondharingen goed opspannen kan ook maar dan heb ik gemerkt dat deze na een tijdje beginnen scheuren . Dan voel ik meer voor een zwaardere tarp of een speciale lichtgewicht tarp maar die kosten natuurlijk een beetje meer.

 

Ik ga binnenkort de 3x3 tarp van dd-hammock eens uittesten. Kosten wel rond de 45 euro maar heb er al goede reviews over gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo

 

Ik heb ook enkele DD hammock tarps en de hangmatten. Eenvoudig maar doeltreffend materiaal. Een Gamma zeil is wat ik vroeger gebruikte. Inderdaad maakt het iets meer geluid dan den DD tarp. Span je de Gamma tarp goed op, dan is ie net zo stil met wind als een DD. De levensduur is inderdaad korter. Maarja voor een DD tarp kan je 10x een Gamma tarp halen.....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carismo

 

Ik heb ook enkele DD hammock tarps en de hangmatten. Eenvoudig maar doeltreffend materiaal. Een Gamma zeil is wat ik vroeger gebruikte. Inderdaad maakt het iets meer geluid dan den DD tarp. Span je de Gamma tarp goed op, dan is ie net zo stil met wind als een DD. De levensduur is inderdaad korter. Maarja voor een DD tarp kan je 10x een Gamma tarp halen.....:D

 

Als je ooit eens een dd-tarp van de hand wil doen....:cool:

 

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het experimenteren met 2 of 3 lichtgewicht militaire poncho's die aan elkaar te zetten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking
Als je 's nachts niet gek wordt van het gekraak als er een beetje wind met het zeil speelt. :rolleyes:

Grondzeilen en dekzeilen zijn beter doenbaar als je ze over een vaste materie kan vastleggen. Enkel op touw en/of grondharingen goed opspannen kan ook maar dan heb ik gemerkt dat deze na een tijdje beginnen scheuren . Dan voel ik meer voor een zwaardere tarp of een speciale lichtgewicht tarp maar die kosten natuurlijk een beetje meer.

 

Ik ga binnenkort de 3x3 tarp van dd-hammock eens uittesten. Kosten wel rond de 45 euro maar heb er al goede reviews over gelezen.

 

het uitscheuren van de ogen kan je tegen gaan dooreen klein steentje in de hoeken te knopen ,

 

bij de hema kan je voor een paar euro spinbinders kopen die werken geweldig met het op zetten van je tarp .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben op zoek naar een tarp voor mijn BOB en dan het liefst in een camo kleur.

ik hoop er eentje te vinden onder de 15 euro want ik heb niet zo veel te besteden.

kan iemand mij hierbij helpen?

 

Bij de dumpshop camostof per mrt kopen, aanmekaar naaien, paar ogen erin of lussen eraan naaien, maak het zoals je wilt.

Heb ik ook gedaan, is stevig, stil en voor veel meer te gebruiken.

Kijk naar wat er in Drenthe was gebeurt, blauwebouwzeil, ogen eruit getrokken enkele scheuren, stokken gebroken, Geert bijna met zijn

bus omgevallen:confused: gelukkig had ons tarpzeil ( doek) het gehouden.

Het hoeft niet allemaal duur te zijn, als je een beetje creatief bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op met het kopen van een goedkope Basha. Vaak is goedkoop wel duurkoop in dit geval. Goedkope Basha scheuren gemakkelijk en de ogen zijn vaak de eersten die uitscheuren.

 

Zelf ben ik ook nog steeds opzoek naar een degelijke Basha, ik probeer er 1 te krijgen waarvan de randen en de ogen versterkt zijn met webbing... deze weegt wel meer maar is zoveel sterker. Deze is zodanig sterk dat het zelfs als stretcher zou kunnen worden gebruikt als je het dubbel vouwt. Maar let op er zijn veel verkopers die Basha/tarp aanbieden die hetzelfde claimen.

 

De tarp/basha die ik in nederland zoek:

[ATTACH=CONFIG]4420[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...