Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen verborgen houden voor de buren: lastig..!?


USAfan

Aanbevolen berichten

Aangezien we allemaal helaas wonen in een land dat overbevolkt is, zullen we bijna allemaal ook wel in zo'n verschrikkelijk "rijtjeshuis" wonen, of in een appartementencomplex. Ik wil absoluut niet dat mijn buren weten dat ik e.e.a. in huis heb, maar merk dat het lastig is om dit verborgen te houden. Zo worden pakketjes regelmatig bij hen bezorgd (dat háát ik), zelfs als op de site waar je bestelt wordt gemeld dat afleveren bij de buren niet gebeurt. Vaak is de afzender gewoon te zien. En omdat Nederlanders van nature zulke bemoeials zijn, krijg je altijd wel een opmerking als: weer wat besteld? Of, toen wat jerrycans bij de buren werden afgeleverd: "Wat doe je daar nou mee?"

 

Hoe gaan jullie hier mee om?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zorgen dat als ik wat bestel, de dag van aflevering thuis ben. Kan je meestal wel uitrekenen, vaak is het ook voor zolaat besteld morgen in huis.

Even goed opletten hoelaat de koerier meestal komt en dan op de bank wachten.

Verder verplaats ik mijzelf meestal op de fiets dus met vreemde tassen van weer een dumpzaak of zwerfsportwinkel zien ze mij niet want alles gaat in de fietstassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Aangezien we allemaal helaas wonen in een land dat overbevolkt is, zullen we bijna allemaal ook wel in zo'n verschrikkelijk "rijtjeshuis" wonen, of in een appartementencomplex. Ik wil absoluut niet dat mijn buren weten dat ik e.e.a. in huis heb, maar merk dat het lastig is om dit verborgen te houden. Zo worden pakketjes regelmatig bij hen bezorgd (dat háát ik), zelfs als op de site waar je bestelt wordt gemeld dat afleveren bij de buren niet gebeurt. Vaak is de afzender gewoon te zien. En omdat Nederlanders van nature zulke bemoeials zijn, krijg je altijd wel een opmerking als: weer wat besteld? Of, toen wat jerrycans bij de buren werden afgeleverd: "Wat doe je daar nou mee?"

 

Hoe gaan jullie hier mee om?

 

So what. Hoe denk je dat onze buren kijken als er een pakketje van de jezus christ church (oid) wordt bezorgd. Want dat staat op de doos met de mylarzakken.

 

Jij bent gewoon de inkoper van de plaatselijke scoutingvereniging, dus daarom komt het bij jou aan toch?

 

Ze kunnen beter over je l*llen dan van je vr*ten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

grijnzz goed voorbeeld is bijvoorbeeld deze ik woon in avenhorn NH, bij mensen uit mijn straat wordt bijna elke week iets bezorgt, ik ben een prepper en weet dat ,dat maar 1 ding kan betekenen maar ga het hun niet vragen.

 

maar bij deze dus iemand uit avenhorn hier aanwezig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Bij bijzonderheden extra vermelden "Pakketje niet bij buren bezorgen!" werkt ook vaak goed. Of het pakketje op je werk laten bezorgen mits je het zelf kan aannemen.

 

we hebben zelf een webshop en vermelden deze tekst al standaard op iedere zending. Toch hoor ik dat de bezorger hier steeds vaker geen gehoor aan geeft. Ze moeten steeds meer pakketten/dag bezorgen en voor een "niet thuis" zending moeten ze (zonder extra inkomsten) een 2e keer weer terug komen. Ik keur het niet goed, maar als je de financiele situatie bij veel bezorgfirma's kent kan ik het ze niet eens echt kwalijk nemen.

 

Er is ook een bedrijf dat bezorg bij afhaalpunten, dus daar kun je het gaan halen. Meestal zijn het de winkels waar ook een postkantoor oid is gevestigd. Dan ben je toch redelijk annoniem als je daar je jerrycans ophaalt. Hoewel er ook wel vreemd opgekeken kan worden ;)

 

Of postbus nemen voor een paar tientjes/jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
grijnzz goed voorbeeld is bijvoorbeeld deze ik woon in avenhorn NH, bij mensen uit mijn straat wordt bijna elke week iets bezorgt, ik ben een prepper en weet dat ,dat maar 1 ding kan betekenen maar ga het hun niet vragen.

 

maar bij deze dus iemand uit avenhorn hier aanwezig?

 

Nou bij ons wordt meer dan 1x per week iets bezorgd en het heeft niets met preppen te maken. In SHTF kun je er ook niets mee ;) Dus het zijn niet alleen preppers die spullen thuis laten bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in een dorp, ons kent ons.

En mensen gluren, roddelen zo graag !

 

Ik dacht altijd dat in een stad het anoniem blijven veel makkelijker was.

Hier heb ik geen idee wat ze precies weten, wel wat, sowieso het wandelen met gewicht, vast meer dan ik denk, wel veiliger om daar vanuit te gaan dan andersom.

Ik doe in ieder geval niet spastisch met mijn preps, wat is dat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg zonder shtf al zo veel buren over de vloer die het een of het ander nodig hebben . Want ik denk dat ze afspreken onder elkaar , en zeggen ha dat moet je niet kopen den Geert heeft dat staan . Maar bij een shtf moeten ze van mijn freten blijven . En dat is een feit . Zelf ben ik nu niet de persoon die veel op bestelling koopt . Ik ga het meestal afhalen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Ik noem spullen altijd 'kampeerspullen'.

De buren weten dat we elk jaar kamperen.

Juist. Hide In Plain Sight.

En thuis, dingen als petroleumstel, oliekacheltje, zijn hardstikke zichtbaar en men ziet wel dat ik het gebruik. Dat noem ik dan "gezellig op oma's manier" huishouden. Zeikerds krijgen eens een keer een zelfgemaakt potje jam of een brood en die zeiken daarna een stuk minder omdat ze dan ervaren hebben dat het gewoon veel lekkerder is dan uit de winkel.

Nachtwandelen vond men eerst erg raar en gevaarlijk, maar sinds de komst van geocaching is dat wat normaler geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouders wonen in een bijna vrijstaand huis met een mooie tuin. Sinds kort een houtvoorraad aangelegd van hout uit de buurt. Hakblok inkluis. Kloofbijl is geleend en moet ik nog voor mijzelf aanschaffen. Ik zeg steeds dat ik het gebruiken ga voor een familiefeest om brood te bakken met iedereen. Is nog waar ook!:D

 

Buurman heeft me ooit in de tuin gezien met een groot zwaard (Darksword Armory Ranger), buurvrouw van de andere zeide zag me een oud bankje/trapje bashen met 2 polypropyleen zwaarden (Cold Steel bokken, Cold Steel.Medieval Waster). Toendertijd prepte ik niet bewust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen in klein dorpje, supermarkt is hier ver te zoeken. Volgens mij is het hier vrij normaal/ gebruikelijk om een voorraad in huis te hebben. De meeste mensen doen hier maar 1 keer per week of minder boodschappen voor langere tijd.

Gisteren sprak ik nog met een buurvrouw over onze moestuin achter het huis die we aan het vergroten zijn. O ja, zei ze, je moet er natuurlijk wel je diepvriezer mee vullen hè? (Huh? Ik dacht: óf ze heeft ons door, óf ze vindt het gewoon heel normaal, omdat ze zelf misschien ook prept?) Het is wel leuk vind ik om te speculeren wie er allemaal preppers zouden kunnen zijn :-)

Maar goed, de kippen zijn leuk voor de kinderen en de bestellingen gaat ze helemaal geen # aan. Hooguit zal ik eens zeggen dat het kampeerspullen zijn of zo.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen problemen ermee onder het mom van een wintervoorraad niemand die er gek van op kijkt.

Je krijgt eerder de reactie ohwja dat moet ik ook nog aanschaffen.

En pakketjes woorden meestal gewoon naast de poort gezet in een pakketboxje die ik heb gemaakt.

Dat is wel een goed idee ja, ware het niet dat de bezorgers hier graag een krabbel willen voor ontvangst.

 

Voor de kleine pakketjes die net te groot zijn voor de brievenbus en geen krabbel nodig hebben ga ik hier ook iets voor maken. Leuk idee!

Een box ter grootte van een flinke schoenendoos, die ik indien nodig aan de muur kan hangen bij mijn voordeur. (uit het zicht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een goed idee ja, ware het niet dat de bezorgers hier graag een krabbel willen voor ontvangst.

 

Voor de kleine pakketjes die net te groot zijn voor de brievenbus en geen krabbel nodig hebben ga ik hier ook iets voor maken. Leuk idee!

Een box ter grootte van een flinke schoenendoos, die ik indien nodig aan de muur kan hangen bij mijn voordeur. (uit het zicht).

 

Hier willen ze ook een krabbel of stempel dus mijn oplossing is dat ik er een stempel met inktblokje op heb vastgemaakt dat ze zelf de stempel er op kunnen zetten heb ik er geen omkijken naar:D

 

Allemaal waterdicht gewoon simpel soort hondenhok achtig iets zodat er ook grotere pakketten in kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, je hoeft niet ondergronds @Cosmopolitain . Beter gewoon implementeren in je huidige leven. Moestuintje in de achtertuin, goede kampeeruitrusting, leren vissen en jagen, zonnepaneeltjes op je dak, houtkachel als je geen huurhuis hebt, en een voorraadje in de kelder. Zelfredzaam, zelfvoorzienend, zelfverdedigend enzovoort. Ach, zo leefde onze opa's en oma's ook.

Waarom er soms wat minder ruchtbaarheid aan gegeven wordt is dat er angst is dat anderen bij een SHTF jouw voorraad willen hebben. Dus daar wordt vaak beetje voorzichtiger over gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...