Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het Prepper Certificaat


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Best een goed idee, ieder bepaald toch voor zich wat hij/zij van die certificaten vind. Dus wat de toegevoegde waarde is, moet je zelf weten.

Omdat sommige mensen hier zeggen er nooit aan mee te willen doen, niet verplicht maken.

Het is handig voor degenen die het wel een goed idee vinden, de rest hoeft daar geen last van te hebben.

We preppen nog steeds samen, er komt voor een aantal een systeem bij.

 

Ik denk dat bij de certificaten opgenomen moet worden opgenomen dat er geen rechten aan kunnen worden ontleent. Geen gezeik hierover.

 

Het is een makkelijke en overzichtelijke manier om te zien wat iemand ongeveer kan. En omdat je het certificaat pas krijgt als je bewezen hebt het te kunnen..

 

... ja het is wel een goed idee, toch heb ik wat kanttekeningen.

 

Ik lees dat de certificaten voornamelijk over 'camping' skills gaan. Ik zou dat breder bekijken.

 

Kijk eens naar RPG spellen en zie dat ook andere persoonlijke eigenschappen heel belangrijk zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Attribute_%28role-playing_games%29

 

strength dexterity constitution intelligence wisdom charisma

 

Deze eigenschappen zou je overkoepelend erbij kunnen bedenken en benoemen. Ik besef heel goed dat het een stuk ongrijpbaarder is om van een certificaat te voorzien en dat het heel confronterend kan zijn dit voor jezelf te benoemen. Maar ik denk wel dat het essentieel is om te zien wat iemand in zijn geheel kan.

 

Iemand kan heel sterk zijn en overal vuurtjes kunnen bouwen, maar heel slecht zijn qua observeren of sociaal gedrag. En andersom.

Ik zou zeggen, begin gewoon met die certificaten, hou het luchtig, ja, maak het zelfs komisch. Maar maak het totaal, niet alleen de fysieke survivalskills.

 

Voor het geven van gratis workshops (of alleen kostendekkend) kun je een instructeur certificaat krijgen ? En wederom, ook aan dat certificaat zijn geen rechten te ontlenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[

Ook wat @Nonkel Jones beschreef over die bruikbare insignes vind ik wel wat. En zo komen we iedere keer een stapje verder.

 

Mij komt geen eer toe, ik heb royaal geput, geknipt en geplakt uit de bron die ik onder bij het berichtje heb vermeld.

 

Maar wat dacht je ervan een prepper die alle diploma’s en certificaten heeft behaald te belonen met een mooi emaille bord die hij naast zijn voordeur kan hangen met de tekst ‘Prepper Inside’? Altijd handig voor als TSHTF en mensen hulp nodig hebben. Of een kek bordje voor achter op de auto, zodat je als aanspreekpunt voor andere automobilisten kunt dienen als je tijdens TSHTF onderweg naar je BOB bent?

 

14441sg.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

[

 

Mij komt geen eer toe, ik heb royaal geput, geknipt en geplakt uit de bron die ik onder bij het berichtje heb vermeld.

 

Maar wat dacht je ervan een prepper die alle diploma’s en certificaten heeft behaald te belonen met een mooi emaille bord die hij naast zijn voordeur kan hangen met de tekst ‘Prepper Inside’? Altijd handig voor als TSHTF en mensen hulp nodig hebben. Of een kek bordje voor achter op de auto, zodat je als aanspreekpunt voor andere automobilisten kunt dienen als je tijdens TSHTF onderweg naar je BOB bent?

 

14441sg.jpg

 

Kan je mensen die nog geen certificaat hebben gelijk helpen. Of een examen afnemen, dan kunnen ze het zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bolo ben je aan het oefenen?

 

Specificeer je vraag:

 

Wil je weten of ik iets aan het beoefenen ben of dat ik op oefening ben?

 

Maar om op je vraag terug te komen: ja ik heb vanochtend vaardigheden getraind.

 

 

 

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Insignes en bordjes heb ik helemaal niet nodig, dat word in de beginpost ook niet geopperd.

 

Er word ook gesproken van concurrentiestrijd, ik maak daar onderscheid tussen externe en interne.

De externe is voor opscheppers ja, de interne is in mijn geval mijn eigen training.

 

Te makkelijk om te zeggen, ga naar buiten, ga trainen, dat doe ik al.

Met deze certificaten kan ik mij ergens op richten en mezelf erin verbeteren. Aan dingen werken waar ik nog niet aan werk.

Handig systeem, als er geen bedacht word op deze site, maak ik mijn eigen. Ben heel blij met dit topic, want ik liep hier ook al mee in mijn hoofd rond.

 

Ik persoonlijk zou het dan ook waarderen als we hier serieus in dit topic verder mee gaan. Mijn training kan er beter van worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

Iek ben gevloegt out zeer arme land. Wij eten soeken moeten in velde en bosse en watersloote. Soms moete eete nieks, soms worme en miere en soms zelfs fiese dingen.

 

Iek heel veel smaller gewort want ieke veel honger toen leije.. Wij ook al jaren keen stroom meer, does fuur maake mit stokke of kepotte flesse en in koude winter warm houwe mit stroo en dat spul fanne kattestaart. Iek nou sijn in beloofde land, maar ier ook feel arme.

 

Ieke hoore fan preppersdiploom. Iek dat graag wille heb, want ieke geen diploom nu.

Iek kan haas vange, koe slagte, fisse fange en fuur maake. Ook skuilhouwe voor pliesie kan ieke erug koed, sei my nooit gefunden of opgepakt haha. En ieke nu good weete wat ieke kan eete baujte inne wei of inne bos, want ieke now niet meer faak honger as froeger. Ieke ook woone in hutte in bos.

 

Kan ieke prepper diploma kriege, want ieke dan kan leefe in bos mit sertificaat en boswachter mij dan niet meer wegjaage omdatte iek dipoom heb. Iek dan ook weete dat ieke goed ben in surfival, want ieke heb dan diploom.

 

ieke fiele fiele danke as ieke krijge diploom

 

:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Insignes en bordjes heb ik helemaal niet nodig, dat word in de beginpost ook niet geopperd.

 

Er word ook gesproken van concurrentiestrijd, ik maak daar onderscheid tussen externe en interne.

De externe is voor opscheppers ja, de interne is in mijn geval mijn eigen training.

 

Te makkelijk om te zeggen, ga naar buiten, ga trainen, dat doe ik al.

Met deze certificaten kan ik mij ergens op richten en mezelf erin verbeteren. Aan dingen werken waar ik nog niet aan werk.

Handig systeem, als er geen bedacht word op deze site, maak ik mijn eigen. Ben heel blij met dit topic, want ik liep hier ook al mee in mijn hoofd rond.

 

Ik persoonlijk zou het dan ook waarderen als we hier serieus in dit topic verder mee gaan. Mijn training kan er beter van worden.

 

 

Als ik het goed begrijp is het voor jouw de training van belang en niet de certificaat die daar aan hangt, want daar gaat het over in dit draadje. Ik ben het met je eens dat je wel een handvat nodig hebt om iets te kunnen doen en te trainen. Helemaal mee eens.

Maar in plaats van een certificaat heb je meer aan een instructeur die je dingen voordoet en dat je het dan nadoet en daar mee verder gaat.Klopt dit?

Ik ben zeker serieus over praktijktraining ( het kan je leven redden!) maar sorry, certificaten...

Ik wil je zeker helpen als je wat wilt en vragen beantwoorden(ik weet niet alles) maar hang daar dan geen certificaat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot

Mijn mening over post 5 is dat er een rode draad inloopt, dat een beginnende prepper een sprong in het diepe maakt. Hij/zij weet niet waar te beginnen en dan is een helpende hand een uitkomst voor die persoon. Een ieder heeft zijn eigen denkwijze en prept voor hetgene waarvoor die prept.

Ik snap als geen ander dat je niet iets gelijk kan of weet en een voorbeeld is dan ook een toegevoegde waarde en daar zijn die meetings een uitkomst voor. Daar worden workshops gegeven en leer je die persoon persoonlijk kennen. Als 20 personen een vuurtest willen doen zal degene in de zomer en windstil en met de juiste tondel slagen en diegene met wind natte tondel zakken ( waar ligt de grens?) Deze site zegt genoeg, iedereen leert elkaar kennen en informatie wordt uitgewisseld. De praktijk ( waar jezelf de grondlegger van bent) ligt bij meetings. Een ieder is dan gelijk, waar haal je de examinators vandaan?

Als de beginnende prepper iets niet kan leren, omdat en noem maar zelf in, wil niet zeggen dat deze persoon geen toegevoegde waarde is voor deze site ( misschien is deze persoon tandarts?) en lukt het hem gewoon niet om steeds dat vuurtje te maken. Hoort deze persoon er dan niet bij?

Ik zou staan springen om deze persoon in de groep te hebben als SHTF er zou zijn, ik maak dat vuurtje wel voor hem.

Ook als iemand continudiensten draait is het moeilijk om ieder weekend tijd te spenderen om eropuit te trekken en zijn skills op peil te houden , maar wel de moeite neemt om iets aan te nemen en te proberen. Hoe vaak en Hoelang is er nodig om het certificaat te behalen, zijn er herexamens? Hoevaak mag je zakken? 3x en dan over?

Mijn mening en het verhaal van post 5 komt aardig overeen. ( als ik ernaast zit hoor ik dat graag hoor) Beginnende preppers helpen, waar er vragen zijn.

Beginnende preppers helpen op meetings en de praktijk voordoen. Beginnende preppers het zelf laten ervaren om iets te doen. Zien en luisteren.

Das mijn mening Heksenboot, tijd investeren die de ander ook investeert en geen papieren of certificaten ertussen hangen.

 

Dus dan zijn we het met elkaar eens. :)

 

Zoals ik al zei: "papiertje" "examinator" "bevoegdheid", nee dank je.

 

Van elkaar leren. Samen dingen proberen. Je eigen skills bijhouden op een lijstje. Prima.

Dus zo'n draai kan je er ook aan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai @jan001

 

Een aantal certificaten kun je prima halen zonder instructeur, een vuurtje maken is geen rocket science immers.

Daarom schrijf ik ook, hou het luchtig. Geen rechten aan ontlenen. Niet alleen de bushcraft.

 

ik zoek een raamwerk om mijn training vollediger te maken, ik zie waarde in dit systeem.

Het verwonderd mij dan ook dat de mensen die aangegeven hebben het niks te vinden, toch blijven posten. Helemaal niet meer on-topic. Verpiswedstrijdjes. saboterende opmerkingen.

Besef dat dit een beginfase is en er gebrainstormd word. Ieder zegt zijn ding, voegt daar wat aan toe. zo niet, waarom dan posten ?

 

De nadruk ligt bij de tegenstanders heel erg op het officiële karakter, ik beschrijf hoe je dat kan voorkomen. Lees het nog eens.

Het is heel goed om aan te geven er niks in te zien, maar graag onderbouwd, beredeneerd, volwassen.

 

Voor mij is het breder maken van deze certificaten van belang, mijn totale training georganiseerd krijgen, alle aspecten aanpakken.

Ik wil hiermee verder, ga ik doen ook, hahaha

 

Hoop dat je wat met mijn antwoord kan. Je stelde een goeie vraag, instructeurs heb je dus niet voor alles nodig, veel kan je zelf leren, maar wat wil je leren ?

Is voor iedereen anders.

 

groetjes,

Amber

 

*edit* Toevoeging

Een beginner heeft misschien meer aan dit systeem dan iemand die alles al kan, zijn een aantal bezwaren daar misschien op gebaseerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat.

De.

Fok.

 

 

Preppen doe je voor SHTF.

 

Iemand hier een cataclysmische gebeurtenis meegemaakt?

 

Nee...? Toetsing wordt dan een probleempje he?

 

Mensen: pak nu je BOB en ga 10km stekkeren. Ga daadwerkelijk trainen.

 

"Je hebt een 7.4 voor je voedselvoorraad! Geslaagd!" Nee. FOUT!

OF je gaat rap dood. OF je gaat minder rap dood. Dat zijn de opties.

 

Begin steeds meer te vermoeden dat dit een geromantiseerde pleziervereniging begint te worden..

 

Magoed. De tijd zal uitwijzen wie praktijkgericht bezig is geweest en wie "slechts" theoretisch.

 

Wat ben ik toch blij dat er soms nog nuchtere en reëele lui hier op het forum rondlopen. Precies; stop met lullen en ram die rugzak op je nek en stampen. Ja, ook met regen en 30c zon.

 

Of ben ik nu een gecertificeerde zeikstraal? :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai @jan001

 

Een aantal certificaten kun je prima halen zonder instructeur, een vuurtje maken is geen rocket science immers.

Daarom schrijf ik ook, hou het luchtig. Geen rechten aan ontlenen. Niet alleen de bushcraft.

 

ik zoek een raamwerk om mijn training vollediger te maken, ik zie waarde in dit systeem.

Het verwonderd mij dan ook dat de mensen die aangegeven hebben het niks te vinden, toch blijven posten. Helemaal niet meer on-topic. Verpiswedstrijdjes. saboterende opmerkingen.

Besef dat dit een beginfase is en er gebrainstormd word. Ieder zegt zijn ding, voegt daar wat aan toe. zo niet, waarom dan posten ?

 

De nadruk ligt bij de tegenstanders heel erg op het officiële karakter, ik beschrijf hoe je dat kan voorkomen. Lees het nog eens.

Het is heel goed om aan te geven er niks in te zien, maar graag onderbouwd, beredeneerd, volwassen.

 

Voor mij is het breder maken van deze certificaten van belang, mijn totale training georganiseerd krijgen, alle aspecten aanpakken.

Ik wil hiermee verder, ga ik doen ook, hahaha

 

Hoop dat je wat met mijn antwoord kan. Je stelde een goeie vraag, instructeurs heb je dus niet voor alles nodig, veel kan je zelf leren, maar wat wil je leren ?

Is voor iedereen anders.

 

groetjes,

Amber

 

*edit* Toevoeging

Een beginner heeft misschien meer aan dit systeem dan iemand die alles al kan, zijn een aantal bezwaren daar misschien op gebaseerd ?

 

Hai @Amber ,

 

Ik snap je standpunt en ik begrijp je beweegredenen daarin. Iemand die alles al weet? Ik ben die nog niet tegenkomen.

Ik wil ook steeds leren van zaken die ik niet snap of machtig bent. Ik wil graag een paar kippen, maar weet daar niet alles over( bloedluis) enzo.

Ik vraag ook hoe dat allemaal in zijn werk gaat en ik ben ook niet bang om fouten te maken, want daar leer je van :) los van denkbeeldige certificaten.

Stel dan een vraag en aanboddraadje.

Al met al ieder zijn ding en dat zal altijd zo blijven.

Prep ze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou een groep van 10, met 1 instructeur inc verzekering zijn de kosten ong 45 euro pp en dan komen de drankjes en de bbq er misschien bij.

Begint om 12:00 uur en sluit af met een drankje om 16:00 uur.

De klimtoren zit daar niet bij inbegrepen, daar zal een tweetal instructeurs bijkomen ivm de veiligheid en het zekeren van de kandidaten.

Daar zullen de kosten van huurklimgordels en ect bijkomen. wilt u ook nog een oriëntatie/navigatiecursus erbij?

Welke dagen wilt u boeken? en met hoeveel personen komt u?

Uiteraard krijgt u een certificaat bij afsluiting van de dag ( even mijn printer aansluiten) en mensen bellen wanneer zij kunnen. Zo werkt dat ong.

Maar er zijn tegenwoordig geen tot weinig groepen die boeken, dus ben blij met mijn hoofdbaan.

O,ja en de instructeurs zijn ( nog) niet in bezit van diploma, erg?

 

Als er grote groepen zijn bel ik je wel :)

 

haha, idd,

 

Maar tegen de tijd dat de rest van de slapende kudde ook wakker gaat worden kan er ineens veel vraag zijn in een prepper certificaat. haha nou aftikken maar. gewoon betalen met uw donder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, idd,

 

Maar tegen de tijd dat de rest van de slapende kudde ook wakker gaat worden kan er ineens veel vraag zijn in een prepper certificaat. haha nou aftikken maar. gewoon betalen met uw donder.

 

 

Goed filmpje, moest er erg om lachen hahaha, gewoon betalen! maar de grote kudde blijft slapen hoor :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaat zon cursus kosten haha, en zon certificaat? Op zich wel een leuk idee om cursussen te geven en een zakcentje bij te verdienen. dan examen kosten, en her examen kosten berekenen. een SHTF school! haha

 

tja mij lijkt het wel iets. geld verdienen met nuttige lessen.

 

Ik denk dat er best een markt voor gecreerd kan worden. angst verkoopt goed. kijk maar naar de hollywood successen over diverse theorieen over de eindtijd.

 

Mijn zegen heb je, en als je nog een instructeur nodig hebt hoor ik het graag!

 

Groet RK

 

Het idee van de certificaten is niet om rijk te worden of om geld te verdienen. De doelstelling is om via de certificaten (en een groep preppers) een positieve bijdrage te leveren aan beginnende/gevorderde preppers. Natuurlijk doen wij dit in principe al via de meetings, maar het zou leuk zijn als je na het vele beoefenen van de skills ook een certificaat kunt krijgen met daarop de beschreven skills. Daarnaast kan mijn idee alleen maar gerealiseerd worden als er voldoende draagvlak voor is. Een idee is maar een idee, toch? Wel vind ik het leuk om de vele reacties en feedback te lezen (mits respectvol).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...