Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rijst en spaghetti opslaan


USAfan

Aanbevolen berichten

Rijst en spaghetti zijn lang houdbaar. Maar waar slaan jullie het in op? Kan je het gewoon in de verpakking laten en op donkere, koele plek bewaren? Of doen jullie het in een box of pot?

 

En hoelang zijn rijst en spaghetti nu eigenlijk houdbaar? Op internet lees je alleen "lang" en daarmee wordt langer dan 1, 2 jaar bedoeld. Maar ik vind lang minstens 10 jaar.

 

Dus:

=> Hoe bewaren?

=> Hoe lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jaren geleden (minimaal 8-12jaar) sloeg ik pasta gewoon op in de originele verpakking. Mits donker en droog blijft het goed. Over de voedingswaarde kan ik weinig zeggen. De smaak was gewoon goed.

Rijst is het zeflde. Ik neem alleen witte rijst, aangezien bruine (ongepelde) ranzig kan worden. Smaakt dan flink muffig.

 

Ik heb vorig jaar nog een pak pasta en witte rijst gegeten met een THT van 2004.

 

Sinds een jaartje of 5 gooi ik m'n pasta rijst en droge peulvruchten in een mylar zak met oxy absorbers. Deze zijn nog steeds vaccum. Volgend jaar eens een gerechtje ermee maken....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dat gewoon lege colaflessen enzo? Moet je ze vooraf nog schoonmaken?

 

uiteraard goed schoonmaken en drogen.. daarna mooi stapel systeempje maken met je lege flessen... en als je uit gegeten ben tijdens SHTF hou je er weer een mooie fles aan over voor weet ik niet wat.. (vast geen statiegeld meer iig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat daar het probleem zir @Raycoupe, hij heeft het geprobeerd..... ;)

 

Nee dat zal inderdaad wel loslopen, sowieso bij echt bederfelijke producten is het vaak toch zeker wel houdbaarheid + 10% ongeveer. Dingen als rijst enz worden microbiologisch iedergeval niet slecht zolang ze maar droog bewaard blijven, dan heb je geen last van schimmelgroei en dus geen mycotoxins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Haha, vreesde je al voor een gevalletje RIP: Rijst In Peace? ;)

 

Als het goed is krijg ik dit weekend de rijst van m'n schoonmoeder ...

 

Rijst In Peace!

 

Lachen! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...