Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat valt er te eten?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje opzoek naar een soort van lijst van planten en dieren die je kan eten en welke voedingswaarden er dan inzitten.

 

Ook kom ik er niet achter welke gewassen je kan verbouwen waarvan de zaden weer geplant kunnen worden zodat je van 1 plant kan eten en de zaden weer planten zodat je later weer kan eten.

 

Ik dacht misschien hebben jullie hier meer kennis over dan dat ik heb.

 

mvg B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo,

 

Ik ben al een tijdje opzoek naar een soort van lijst van planten en dieren die je kan eten en welke voedingswaarden er dan inzitten.

 

Ook kom ik er niet achter welke gewassen je kan verbouwen waarvan de zaden weer geplant kunnen worden zodat je van 1 plant kan eten en de zaden weer planten zodat je later weer kan eten.

 

Ik dacht misschien hebben jullie hier meer kennis over dan dat ik heb.

 

mvg B.

 

Een beetje lezen op 't forum kan inderdaad geen kwaad, er staat al vreselijk veel over geschreven. Een kant en klare lijst met alles + voedingswaarden heb ik niet voor je, is ook wat lastig, zo kort door de bocht, er zijn drie jarige studies voor, dus eea valt niet simpel samen te vatten.

 

Vraag 2, welke gewassen zijn zaadvast, dat is vrij simpel te beantwoorden. Niet zaadvaste gewassen worden aangeduid met F1 of F1 Hybride op de verpakking. Bij je lokale tuincentrum kun je vraag om 'Heirloom' of 'Zaadvaste' zaden, of je besteld ze via het internet, waarbij deze info ook wordt aangegeven. De prepshop bied alleen zaadvaste varianten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje lezen op 't forum kan inderdaad geen kwaad, er staat al vreselijk veel over geschreven. Een kant en klare lijst met alles + voedingswaarden heb ik niet voor je, is ook wat lastig, zo kort door de bocht, er zijn drie jarige studies voor, dus eea valt niet simpel samen te vatten.

 

Vraag 2, welke gewassen zijn zaadvast, dat is vrij simpel te beantwoorden. Niet zaadvaste gewassen worden aangeduid met F1 of F1 Hybride op de verpakking. Bij je lokale tuincentrum kun je vraag om 'Heirloom' of 'Zaadvaste' zaden, of je besteld ze via het internet, waarbij deze info ook wordt aangegeven. De prepshop bied alleen zaadvaste varianten.

 

Ok dank je voor je antwoorden nu kan ik efficiënt gaan zoeken:D

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...