Ga naar inhoud
GENEGEERD

Budget Multitool - en oplossing voor laden van batterijen én noodverlichting.


lewieke

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag bij aldi en vond er :

 

Een multitooltje genre letherman (van stanley) voor 6 euro na korting.

Er stond ook een zwengellamp voor 13 euro. Aangezien ik de hele wijk hier al kan verlichten liet ik die staan ook omdat ik me niet suf wil zwengelen.

 

Ik maakte vandaag een eigen wakawaka-soortig ding.

Vorig jaar kocht ik een parasolverlichting met zonnepaneeltje.http://www.promobutler.be/nl/winkels/Gamma/solar-led-parasolverlichting-1610446, in korting voor 10€

Vandaag pakte ik dat ding uit en schakelde het op een batterijlader van Philps. De batterijlader werkt op 12v, 450mA, het paneeltje wekt op 0.78w (5.2v-0.19A)

De combinatie blijkt perfect te werken, al duurt het laden antuurlijk wel langer dan in normale omstandigheden op netstroom.

 

De batterijen gebruik ik in een led lamp (5€). De parasolverlichting beschikt over een bewegingsschakelaar wat toelaat om hem te gebruiken als bewegingsmelder én als noodverlichting. Het enige nadeel is dat er geen 'uit'knop op de parasolverlichting zit. Dat los ik op door de voedingsstroom te onderbreken met een plasticje.

 

De hele dag heeft dat paneeltje batterijen geladen. Na controle met een multimeter bleken ze helemaal geladen te zijn (AA - 1.2v -2600mah)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik maakte vandaag een eigen wakawaka-soortig ding.

Vorig jaar kocht ik een parasolverlichting met zonnepaneeltje.http://www.promobutler.be/nl/winkels/Gamma/solar-led-parasolverlichting-1610446, in korting voor 10€

Vandaag pakte ik dat ding uit en schakelde het op een batterijlader van Philps. De batterijlader werkt op 12v, 450mA, het paneeltje wekt op 0.78w (5.2v-0.19A)

De combinatie blijkt perfect te werken, al duurt het laden antuurlijk wel langer dan in normale omstandigheden op netstroom.

 

De batterijen gebruik ik in een led lamp (5€). De parasolverlichting beschikt over een bewegingsschakelaar wat toelaat om hem te gebruiken als bewegingsmelder én als noodverlichting. Het enige nadeel is dat er geen 'uit'knop op de parasolverlichting zit. Dat los ik op door de voedingsstroom te onderbreken met een plasticje.

 

De hele dag heeft dat paneeltje batterijen geladen. Na controle met een multimeter bleken ze helemaal geladen te zijn (AA - 1.2v -2600mah)

 

gaaf mag zelf ook graag van dat soort dingen uitvogelen jammer dat je geen foto's hebt

 

hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...