Ga naar inhoud
GENEGEERD

De eerste Communicatie SET! -> De Camping Koffer :D


Communicator

Aanbevolen berichten

Ik ben al weken bezig om te kijken wat nu het beste is voor ons preppers om als communicatie set aan te bieden. En zoveel mensen, zoveel wensen....

Zoveel zelfs dat ik door de antennes en bakkies gewoon scheel begon te kijken van alle eisen!

 

Ik heb het in overleg met een aantal mede preppers terug gebracht tot een aantal keuzes. En daar gaan we het mee doen!

 

Allereerst heb ik nu mijn goedkoopste set klaar!

Deze set is niet voor de doorgewinterde zendamateur/hobbyist, maar voor de leek die van niks weet! Het betreft een goedkope, maar hele goede zendbak. (Danita 640 AM/FM) met 4Watt zendvermogen. Geleverd met een op maat gemaakte draad antenne

Dit apparaat is volkomen legaal in Nederland.

Het geheel kan netjes in bijgeleverde koffer gebouwd worden. Eventueel uitgebreid worden met een autoradio, accu's en een prachtig compleet zonnepaneel om de accu's weer op te laden, of opgeladen te houden.

Deze set leent zich bij uitstek voor campings, dagje strand, vakantie woningen, of gewoon om op je zolder te zetten en pas te gebruiken als SHTF. Let wel; deze koffer leent zich niet voor rampsituaties!

 

Klik HIER om de set te bekijken.

 

En geloof me... ik heb mijn hoofd echt gebroken om het zo goedkoop maar goed mogelijk te krijgen met nieuwe producten! Dit is de meest gunstige prijs voor een complete set. Je kan wel zelf overwegen om de koffer achterwege te laten... dat scheelt 75 euro ;)

 


De overige sets, ben ik nog hard mee bezig om die compleet te krijgen en op de website te plaatsen. Ik kan al wel vast verklappen dat de hierop volgende sets zonder koffer worden geleverd. Als men dit toch in een koffer wilt, dan kan dat wel, Maar ik lever alleen deze koffer. als je een waterdichte en/of EMP bestendige koffer wilt, dan dien je deze zelf aan te schaffen en bijvoorbeeld tijdens een meeting, workshop of persoonlijke afspraak met een mede prepper/zend amateur je apparatuur in de koffer te bouwen. (kosten koper uiteraard ;) )

 

Ik heb ook een handig porto setje gezien voor een leuke prijs. Deze is te modificeren (meer wattage) en kan zowel PMR als LPD kanalen ontvangen en zenden.

prijs: €89,95

 


Het enige waar ik nog niet aan uit ben, is hoe het zal gaan met leveringen/ levertijden en dergelijke. Dus denk hierin even met mij mee als je wilt;

 

Gewoon leveren via pakket dienst? losse onderdelen of de kant en klare set...

Ophalen op een neutrale plek, of bij mij thuis?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een heel eerlijk verhaal Communicator.

Maar voor de porto's zou ik toch gaan voor een Bami Speciaal porto met sate en sambal bij.

Ik snap je helemaal. Maar met dit setje zit je (zonder modificatie) geheel legaal te werken.

 

Die bami porto's kunnen weer meer, en zijn ook sterker.

 

Keuzes keuzes.... pffff hou er nou eens mee op! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Het enige waar ik nog niet aan uit ben, is hoe het zal gaan met leveringen/ levertijden en dergelijke. Dus denk hierin even met mij mee als je wilt;

 

Gewoon leveren via pakket dienst? losse onderdelen of de kant en klare set...

Ophalen op een neutrale plek, of bij mij thuis?

 

@Communicator, verzenden via TNT kost dacht ik €6.75; dan kun je nog verzekerd verzenden voor een klein beetje meer kosten. Als het een complete set betreft is dat redelijk eenvoudig te doen. Als je losse onderdelen gaat versturen moet jij weer zorgen voor fatsoenlijke dozen + een soort van vulling/verpakkingschips om de losse delen "vast te leggen". Neem die kosten ook mee in je prijs, want weinig € x vaak = veel €

 

Afhalen is een optie als jij geen moeite hebt met het prijsgeven van je adres. Op een neutrale plek is altijd weer wat lastiger want beide partijen moeten precies op tijd aanwezig zijn anders staat er 1 te wachten.

 

Mijn ervaring met onze webshops is dat de voor jou eenvoudigste optie is de paketten vooraf te laten betalen en ze verzekerd te versturen. Want eenmaal de spullen bij jou weg heb jij geen enkele goedkope manier meer om via legale weg je geld te krijgen als de koper niet wil betalen.

Voor hen die erg argwanend zijn dat ze wel iets geleverd krijgen maak je een rembourszending. Kost dacht ik €12 extra maar je betaald pas aan de postbode bij ontvangst van het pakket. Jij ontvangt dan je geld weer van de PTT/TNT.

 

Laat de keuze aan de koper. Wil hij zelf nog wat knutselen dat krijgt hij alles los in een doos, voor de nitwit maak je het pakket geheel klaar en stuur het koffer op via de post. Zo heb je de meeste opties voor de kopers.

 

Gezien je locatie (w-brabant) zou ik opteren voor afhaal (want dan krijg ik er wellicht ook direct wat uitleg bij ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb er, in combinatie met het zonnepaneel, het hele weekend dankbaar gebruik van gemaakt :) die accu is zeker goed voor een aantal uren

 

Ziet er inderdaad prachtig uit, Communicator, klasse. Ook mij maakt het niet zoveel uit hoe je het verstuurt. Ik wil er ook wel om komen. Ik heb me geregistreerd op NoodNetwerk en zal eens uitzoekn wat ik precies wil.

 

Wat dat zonnepaneel betreft, dat je eraan had hangen... was dat toevallig die GoalZero van de prepshop? Dat zou wel heel mooi zijn.

 

groet

 

Charlie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de afgelopen dagen heel veel pm's en emails mogen ontvangen omtrent communicatie setjes en aanverwante vragen.

De meest gestelde vraag is of ik van hulp kan zijn bij het aanschaffen van dit materiaal.

 

Zoveel mensen, zoveel wensen.

 

Vragen zoals; wat is het bereik, wat voor antenne, etc... blijven terug komen. Terwijl dit al meerdere malen is terug gekomen.

Ik ga 'proberen' om hier 1 WIKI pagina voor te maken, waarmee ik dit soort vragen (bijna) allemaal ga opvangen.

@Mecanical Dog Deze set is zoals ie is, en dus niet handig voor in de auto. Het kan wel (ik doe het zelf ook wel eens), maar dan komt die kist op de bijrijders stoel te staan en sluit ik hem aan op mijn Wilson 1000 Magneetvoet antenne die dan op mijn dak staat.

Voor een mobiele set heb je nodig: bakkie, SWR meter en een goede antenne (geen prulletje van 15,00 euro!). Antenne is het belangrijkste onderdeel als het gaat om ontvangst en zendbereik!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er inderdaad prachtig uit, Communicator, klasse. Ook mij maakt het niet zoveel uit hoe je het verstuurt. Ik wil er ook wel om komen. Ik heb me geregistreerd op NoodNetwerk en zal eens uitzoeken wat ik precies wil.

 

Wat dat zonnepaneel betreft, dat je eraan had hangen... was dat toevallig die GoalZero van de prepshop? Dat zou wel heel mooi zijn.

 

groet

 

Charlie

 

Dat is niet de Goalzero... Het paneel wat ik gebruik staat HIER beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...