Ga naar inhoud
GENEGEERD

De universele rechten van de mens

Kans
 Share

Recommended Posts

Als prepper denk je volgens mij net iets onafhankelijker dan de gemiddelde mens.

Maar ook voor de prepper gaat op dat je dingen wel dient te weten om er gebruik van te kunnen maken.

Naast mijn eigen gedragscode en houding in het leven ben ik veel 'op zoek' naar algemene rechten, samenwerkingsvormen enz om van te leren en zwakke punten te ontdekken.

Zo ben ik ook op deze " universele rechten van de mens" gekomen.

Ik geloof dat er weinig aan toe te voegen is !

Iedereen zou deze rechten moeten kennen, waarderen, uitdragen, en repecteren.

Juist dit soort handvaten zouden zowel voor, tijdens als na de shtf zolang mogelijk gestand moeten doen.

Het liefste zou ik zien dat iedereen ze uitprint en inlijst op een zichtbare plek er is zelfs een speciale versie die dezelfde punten in kindertaal duidelijk maakt.

Sommige zaken zijn het waard om je voor in te zetten en voor te vechten.

Deze rechten zijn als er echt shtf komt heel waarschijnlijk iets waar we allemaal voor zullen moeten vechten, zowel voor jezelf als voor anderen, en dan zul je op zijn minst die rechten moeten kennen !

http://www.ohchr.org/en/udhr/pages/Language.aspx?LangID=dut

Dit is de Nederlandse versie maar hij is er in bijna elke taal.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zelfs in veel Westerse landen is een groot deel wat er gebeurt, in strijd met deze universele rechten.

In de VS is de Patriot Act en alles wat er uit voortvloeit, daar een goed voorbeeld van.

Ik raad dan ook iedereen aan de videos van Susan Lindauer te bekijken. (Een dame wiens Universele rechten op vele vlakken werden geschonden).

Een urlleke om te kunnen starten voor de luiere mensen onder ons: https://www.wanttoknow.nl/nieuws/cia-klokkenluider-de-911-waarheid/

Link naar reactie

• 2 months later...
Gast DickBerts

Als het om mensenrechten gaat, dat wijzen wij Nederlanders altijd op het buitenland. Nergens komt onze Hollandse mentaliteit zo goed uit de verf als rond de Politionele Acties (door Indonesie terecht Agressie I en II genoemd). In de Tweede Wereldoorlog, de grote oorlog uit onze geschiedenis, zijn 'slechts' een paar duizend Nederlandse militairen om het leven gekomen. Maar in Indonesie hebben wij maar liefst driehonderdduizend Indonesiers die naar hun vrijheid streefden afgeschoten. Zoiets noemen wij dan een "Politionele Actie", alsof er een agent een bon heeft uitgedeeld.

Nu ik het toch over Indonesie heb, dit is ook nog wel een leuke;

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3520739/2013/10/03/Voorzitter-constitutioneel-hof-Indonesie-opgepakt-voor-corruptie.dhtml

VOORZITTER CONSTITUTIONEEL HOF INDONESIE OPGEPAKT VOOR CORRUPTIE.

Zoiets zou in ons land natuurlijk nooit voor kunnen komen. Nee inderdaad. Wij hebben niet eens een constitutioneel hof waar de wetten aan onze Grondwet kunnen worden getoetst. Sterker nog, de Grondwet heeft in Nederland geen rechtstreekse werking. Een bloedschande. En zo kan ik nog uren doorgaan. We kunnen als Nederlanders beter onze hand in eigen boezem steken, dan steeds naar het buitenland te wijzen. Als je op iemand wijst, dan wijzen er twee vingers naar hem en drie naar jezelf. Probeer maar. Geldt ook voor mij. Ik ga me maar eens afvragen hoe ik met mijn buren omga.....

Link naar reactie

Dankjewel @Kans

Voor mij persoonlijk is de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens een van de beste -niet de best/gemakkelijkst uitvoerbaarste- verklaringen die is aangenomen door de Verenigde Naties link. Er zijn ook hele mooie meer praktischere varianten geschreven voor het dagelijks leven (dus op individueel niveau en niet op politiek), die het zeker waard zijn om uitgeprint aan de muur te hangen, maar nog veel meer, om er naar te leven. Want zoals @DickBerts al zei, is het belangrijkste op de eerste plek naar jezelf te kijken en niet met vingers te gaan wijzen.

Be the change you wish to see in the world, of mooier nog het origineel door Gandhi “If we could change ourselves, the tendencies in the world would also change. As a man changes his own nature, so does the attitude of the world change towards him. … We need not wait to see what others do.”

@larik Lees dan eens deze versie van Amnesty International

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...