Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water drinken zat??


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik bedenk dat ik meerdere dagen achter elkaar water moet gaan drinken dan wordt ik het een beetje zat. Maar wat kan je doen, je hebt tenslotte maar weinig ruimte in je BOB. Een fles ranja meenemen? nee dat neemt teveel ruimte in beslag. Gelukkig heb ik de oplossing gevonden.... voor mij dan in ieder geval en hopelijk ook voor jullie.

 

Jaren geleden kon men nog wel eens gepoederde limonade/sap kopen in de winkel, helaas is dat er nu niet meer. Maar ik heb een website gevonden die het verkoopt! Volgens mij de enigste in nederland.

 

http://www.tsjechshop.nl/levensmiddelen/tang-limonade-sportdrank?limit=20&limitstart=0

 

1 pakje weegt ongeveer 8 gram en je kan er 1.5liter sap mee maken. prijs per pakje: € 0.60

 

Dat is iets wat je wel kwijt kan in je bob en als je het omrekent is het goedkoper dan sappen in de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@prepper053 Ik begrijp je standpunt en er is zeker iets voor te zeggen . thee maken van allerlei blaadjes is een mogelijkheid of koffie maken van geroosterde wortelen /eikeltjes ed is ook een mogelijkheid

of bepaald fruit sap maar zo'n zakje is inderdaad handig wat ik minder van die site vind is dat er niet staat wat de samenstelling is ,van dit spul Ook is het me niet duidelijk of het om sportdrank gaat of limonade

want sportdrank poeder (isotone drank )kun je bij veel sportshops op het net kopen zo maar een voorbeeldje en er zullen nog wel betere en goedkopere sites zijn

http://www.sportvoedingwebshop.com/sportdranken-sachets-c-37_70.html?osCsid=c48395ac35c0a9d07cba0005de2f88d4

Er is nog een punt waardoor die zakjes wel interessant zijn namelijk het isotone gebeuren dus zouten en suikers voor je lichaam , maar hoeveel en hoe vaak je dit zou kunnen gebruiken en hoe lang

is mij niet bekend maar dhr @vheeswijk kan daar denk ik wel uitsluitsel over geven . Op deze manier drink je dus iets wat voor jou lekkerder is dan alsmaar water (Ik drink enkel maar water en vind dit erg lekker ) en het is ook nog goed voor je lichaam .

Overigens als je kruiden droogt als munt en tijm ed dan neemt het weinig plek in , en net als in de zomer is een koud watertje met wat muntblad erg verfrissend en lekker :rolleyes:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik bedenk dat ik meerdere dagen achter elkaar water moet gaan drinken dan wordt ik het een beetje zat. Maar wat kan je doen, je hebt tenslotte maar weinig ruimte in je BOB. Een fles ranja meenemen? nee dat neemt teveel ruimte in beslag. Gelukkig heb ik de oplossing gevonden.... voor mij dan in ieder geval en hopelijk ook voor jullie.

 

Jaren geleden kon men nog wel eens gepoederde limonade/sap kopen in de winkel, helaas is dat er nu niet meer. Maar ik heb een website gevonden die het verkoopt! Volgens mij de enigste in nederland.

 

 

 

http://www.tsjechshop.nl/levensmiddelen/tang-limonade-sportdrank?limit=20&limitstart=0

 

1 pakje weegt ongeveer 8 gram en je kan er 1.5liter sap mee maken. prijs per pakje: € 0.60

 

Dat is iets wat je wel kwijt kan in je bob en als je het omrekent is het goedkoper dan sappen in de winkel.

 

 

Dat is inderdaad heel handig, zeker met kinderen erbij.

Bij ons in Rotjeknor zit vast wel een Tsjechiese winkel, dus ik zal eens kijken of ze het daar ook verkopen... scheelt weer verzendkosten :cool:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een oplos drankje hebben we uitgeprobeerd op de laatste meting . Alleen had eerst niemand gelezen dat het voor 1, 5 liter water bestemd was en niet vaar 2 kopjes . Eerst was het veel te sterk maar dan met genoeg water er bij was het heel lekker .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 Ik begrijp je standpunt en er is zeker iets voor te zeggen . thee maken van allerlei blaadjes is een mogelijkheid of koffie maken van geroosterde wortelen /eikeltjes ed is ook een mogelijkheid

of bepaald fruit sap maar zo'n zakje is inderdaad handig wat ik minder van die site vind is dat er niet staat wat de samenstelling is ,van dit spul Ook is het me niet duidelijk of het om sportdrank gaat of limonade

want sportdrank poeder (isotone drank )kun je bij veel sportshops op het net kopen zo maar een voorbeeldje en er zullen nog wel betere en goedkopere sites zijn

http://www.sportvoedingwebshop.com/sportdranken-sachets-c-37_70.html?osCsid=c48395ac35c0a9d07cba0005de2f88d4

Er is nog een punt waardoor die zakjes wel interessant zijn namelijk het isotone gebeuren dus zouten en suikers voor je lichaam , maar hoeveel en hoe vaak je dit zou kunnen gebruiken en hoe lang

is mij niet bekend maar dhr @vheeswijk kan daar denk ik wel uitsluitsel over geven . Op deze manier drink je dus iets wat voor jou lekkerder is dan alsmaar water (Ik drink enkel maar water en vind dit erg lekker ) en het is ook nog goed voor je lichaam .

Overigens als je kruiden droogt als munt en tijm ed dan neemt het weinig plek in , en net als in de zomer is een koud watertje met wat muntblad erg verfrissend en lekker :rolleyes:

gr will

 

nou volgens mij is het gewoon kleur en smaakstof in een zakje, maar ik zag dat ze ook isotonic energiepoeder verkochten. 1 zakje is voldoende voor 0.33l. kost ook 60 cent geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik bedenk dat ik meerdere dagen achter elkaar water moet gaan drinken dan wordt ik het een beetje zat.

 

Dat heb ik ook, alsof je weer moet wennen aan iets drinken zonder smaakstoffen en suiker. Ik probeer de laatste tijd meer water te drinken ipv koffie/thee/ranja/frisdrank, volgens mij is dat wat gezonder (en goedkoper) en ik kan nu al 'wennen aan water drinken'. Gelukkig heeft m'n eiwit-shake nog een chocolade smaak :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 Dat klopt en ik denk dat dit isotonic energie poeder in feite beter is als een kleur en smaak stof , het is enkel dit soort dingen moet je met mate drinken en niet als limonade :rolleyes:

voordeel van dat isotonic gebeuren is je kan het ook in groot verpakking kopen (voor onderweg zijn die kleine zakjes wel handiger denk ik )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 Dat klopt en ik denk dat dit isotonic energie poeder in feite beter is als een kleur en smaak stof , het is enkel dit soort dingen moet je met mate drinken en niet als limonade :rolleyes:

voordeel van dat isotonic gebeuren is je kan het ook in groot verpakking kopen (voor onderweg zijn die kleine zakjes wel handiger denk ik )

gr will

 

Grote verpakking? Enig idee waar? Grootste wat ik zag was een paar honderd gram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor degene die aan water willen wennen ipv frisdrank (,is wel het lekkerste op een warme dag ) je zet een ''sterke'' thee van muntblad (tijm ed kan ook maar ik vind munt het friste)

laat dit afkoelen ,giet het door een zeef , doe er wat citroen sap bij , zo maar wat druppels en als je wilt honing naar smaak en giet dit mengsel in van die ijsblokmaak zakjes en leg ze in de vriezer

de andere dag als je dorst krijgt gewoon een glas water pakken en daar een paar van die ijsklontjes in doen . is lekker , dorst lessend en verfrissend

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd van die flesjes citroen sap in huis, paar druppeltjes in je glaasje water en het is net even wat anders en lekker fris!

Kost iets van 0,60 cent en met een flesje doe je erg lang! Kan met en zonder bubbels, ik vind het erg lekker en schijnt

nog gezond te zijn ook :) Weet niet of je er iets aan hebt, maar bij deze :D Staat op dat het houdbaar is tot januari 2014.. Weet niet of

je dit daarna nog kan gebruiken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een oplos drankje hebben we uitgeprobeerd op de laatste meting . Alleen had eerst niemand gelezen dat het voor 1, 5 liter water bestemd was en niet vaar 2 kopjes . Eerst was het veel te sterk maar dan met genoeg water er bij was het heel lekker .

 

Geert

 

Het glazuur sprong spontaan van zijn tanden zo zoet was die eerste slok ghehehe :)

Dat was wel vermaak! ... leedvermaak welteverstaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

bij de reform en sport winkels kun je kokertjes met isostar tabletten kopen 1 tablet in je bidon en je hebt heerlijk dorstlessend drinken met mineralen etc :)

 

sinaasappel,citroen en druivensmaak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de reform en sport winkels kun je kokertjes met isostar tabletten kopen 1 tablet in je bidon en je hebt heerlijk dorstlessend drinken met mineralen etc :)

 

sinaasappel,citroen en druivensmaak :)

 

Ik ken ze. Ik gebruik ze absoluut niet. Hier zit zoetstof in itt de Isostar poederbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjee, water is het allerlekkerste wat er is, al die eeuwen evolutie heeft je geen cola leren drinken maar water, tip: wen nu alvast aan de smaak en stop met dure rommel drinken, je lichaam en portemonnee zullen je dankbaar zijn.

 

In de middeleeuwen en ook nog er na werd er meer wijn en bier gedronken dan water omdat het water erg vervuilt was .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...