Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beveiliging kamp: afrastering met beetmelders?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een zone uitkiezen waar kiezelstenen liggen. Als men daar over stapt of over rijdt, hoor je dat makkelijk tot op 50 meter afstand.

 

supergoed idee, alleen wel lastig als je zelf geruisloos je bol wil verlaten haha.. Doet mij denken aan vroeger, ik als kwajongen mocht vaak niet weg in het weekend. (daar was een reden voor) Daar had ik dus een oplossing voor verzonnen. ik zei om half tien, pff ik ben moe ik ga slapen op zaterdag avond, dan ging ik vervolgens omkleden en dan via het balkon, met 3 judobanden aan elkaar geknoopt naar beneden, vislijntje aangeknoopt om na het afdalen de banden terug op het balkon te slingeren, om de judo banden later weer naar beneden te kunnen laten. Dan moest ik eerst een krakende tuindeur openmaken, en sluiten, dan een breed kiezelpad nemen en dan op mn sokken de straat uit lopen en op de hoek mn schoenen weer aan en de bus pakken. Om vervolgens Arnhem onveilig te maken samen met een vriendengroep, dan straal bezopen hetzelfde ritueel maar dan omgekeerd haha. Ik kon wel goed mijn sluiptechnieken oefenen. Dat kan ik nu nog als de beste haha

 

Duss. kiezelpad is heel handig tegen inbraak, of als alarm,

 

Maar hoogst irritant als jezelf ongezien, je bol wilt verlaten..

 

Ik kan je verklappen dat het heel veel tijd kost geruisloos te verplaatsen en dan ook nog de omgeving te scannen.

 

Gelukkig hadden mijn ouders een lieve Welsh springer spaniel, die wel kon jagen, maar voor geen meter waken. Anders had het feestje nooit doorgegaan ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zone van je kamp liefst minstens 30 meter van de kiezelstenen en eventueel een soort van trechter maken naar dat kiezelpad met natuurlijke materialen en daar zo'n blikje met kiezels aan bevestigen indien men deze zou verwijderen dan hoef je niet 360° een draad spannen en kan je per taartstuk van 90 graden ook makkelijker de oriëntatie te maken langs waar men het kamp binnenkomt.

 

Voor de tijdelijke schuilplaats zou ik indien droog weer opteren om deels ingegraven te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit hele draadje ging het in principe om een tijdelijk kamp, of zelfs maar een nachtje pitten inderdaad.

 

oke in dat geval, dan ligt het voornamelijk aan de omgeving waar in je bent. Voor een SHTF gebeurtenis in een stads omgeving dan zou je bijvoorbeeld oude TL buizen, gloeilampen of glazen flesjes op de grond laten vallen. ook zou je bijvoorbeeld oude planken kunnen gebruiken om de ingang tot je tijdelijke kamp te barricaderen het verwijderen van die planken zou echt niet geruisloos gaan.

 

men kan wel dingen meenemen zoals verklikkers, ontstekers, breekstaven en al die andere dingen. Maar het beste is gewoon dingen te gebruiken uit de omgeving van je kamp, want dat zijn spullen die in de omgeving horen en je hoeft ze niet mee te slepen.

 

Verberg je kamp goed, val niet op en niemand vind je. Improviseren en verbergen is de beste verdediging voor je kamp, tenslotte kan je door bepaalde dingen gewoon heen slapen en je wilt niet dat je alarm de hele buurt alarmeert op je aanwezigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein en handig voor in je bob? anti snurk strips :) hoe sommige kunnen snurken verraad je jezelf mee op 100 m afstand haha en deze draadloze bewegingsmelders? rondom stuk of 10

 

http://www.prepwinkel.nl/veiligheid/p-1a/1078--bewegingsmelder-sec-apr20.html

 

Damn, tja, dat snurken, kan lastig zijn tegen te gaan. Laatste SC werd ik er ook van beticht, terwijl ik er de eerste twee van wakker lag. ;)

Wat dat betreft ben je liever altijd met z'n tweeën of meer. Kunnen die je wakker maken en kun je een andere houding opzoeken.....

 

Handig ding, zo'n IR bewegingsmelder, ook nog op AA batterijen en 130 dB daar schrik je je de klere van! Maar niet bang dat ze afgaan door vogels of ander wild? Ik lees nergens dat de gevoeligheid instelbaar is. Zou je thuis kunnen testen, je wilt niet dat zo'n ding af gaat voor een kat, maar wel een grote hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, tja, dat snurken, kan lastig zijn tegen te gaan. Laatste SC werd ik er ook van beticht, terwijl ik er de eerste twee van wakker lag. ;)

Wat dat betreft ben je liever altijd met z'n tweeën of meer. Kunnen die je wakker maken en kun je een andere houding opzoeken.....

 

Handig ding, zo'n IR bewegingsmelder, ook nog op AA batterijen en 130 dB daar schrik je je de klere van! Maar niet bang dat ze afgaan door vogels of ander wild? Ik lees nergens dat de gevoeligheid instelbaar is. Zou je thuis kunnen testen, je wilt niet dat zo'n ding af gaat voor een kat, maar wel een grote hond.

 

je kan ze idd wel instellen volgens mij. ik heb zelf ook van die melders, maar dan van een ander merk, en die gaan niet af op de kat van de buren, maar wel op een mens, of iets in die strekking

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ze idd wel instellen volgens mij. ik heb zelf ook van die melders, maar dan van een ander merk, en die gaan niet af op de kat van de buren, maar wel op een mens, of iets in die strekking

 

Duidelijk, handig spul... 'k Heb vandaag zo'n 120 dB(A) deurstop melder gekocht, maar vermoed dat hij de rugzak niet gaat halen... gewicht.. hoewel ook zo'n ding weinig weeg.....voor thuis wel erg handig. Niemand die de trap bij mij meer kan opsluipen zonder 120 dB herrie. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein en handig voor in je bob? anti snurk strips :) hoe sommige kunnen snurken verraad je jezelf mee op 100 m afstand haha en deze draadloze bewegingsmelders? rondom stuk of 10

 

http://www.prepwinkel.nl/veiligheid/p-1a/1078--bewegingsmelder-sec-apr20.html

 

met die dingen kan je beter in de wijde omtrek gaan roepen: HIER IS MIJN KAMP!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

camouflage spray, en in de boom hangen

 

ik bedoelde dus het geluid.... 130 db, dat hoor je wel over een bepaalde oppervlakte en iedereen in die oppervlakte zal gaan kijken wat, waar en waarom dat geluid gemaakt heeft. als er nu een auto alarm afgaat, hoeveel mensen staan er dan wel niet voor het raam. tijdens een SHTF iets dergelijks gebruiken is in 1 woord gewoon dom. je wilt tenslotte zelf gealarmeerd worden en niet diegene alarmeren die te dicht bij je kamp komen.

 

Ik zeg niet dat het alarm systeem nutteloos is of slecht, het is een geweldig anti inbraak systeem voor je woning. Maar dat is voor zolang alles nog "normaal" is in de maatschappij. Het systeem alarmeert buren en bewoners dat er iets gebeurd in een woning wat niet pluis is en die bellen dan de politie. Inbrekers willen zo min mogelijk aandacht en gaan ervoor op de vlucht.

 

Maar tijdens een SHTF situatie kan men mogelijk niet op de politie bouwen en het kunnen je voormalige buren zijn die je kamp komen plunderen. Een dergelijk alarm betekend op dat moment voor die mensen maar een paar dingen:

1 we komen ergens in de buurt.

2 we moeten op onze hoede zijn.

3 een alarm, dan moet er iets te halen zijn.

4 we moeten snel zijn er kunnen andere kapers op het geluid afkomen.

 

Je zou het systeem IN je BOL kunnen plaatsen als alarm om gealarmeerd te worden als iemand in is gebroken, maar zelfs dat heeft niet mijn voorkeur aangezien het ook de inbreker/plunderaar waarschuwt dat hij/zij ontdekt is.

 

"Een gewaarschuwd mens telt voor twee"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoelde dus het geluid.... 130 db, dat hoor je wel over een bepaalde oppervlakte en iedereen in die oppervlakte zal gaan kijken wat, waar en waarom dat geluid gemaakt heeft. als er nu een auto alarm afgaat, hoeveel mensen staan er dan wel niet voor het raam. tijdens een SHTF iets dergelijks gebruiken is in 1 woord gewoon dom. je wilt tenslotte zelf gealarmeerd worden en niet diegene alarmeren die te dicht bij je kamp komen.

 

Ik zeg niet dat het alarm systeem nutteloos is of slecht, het is een geweldig anti inbraak systeem voor je woning. Maar dat is voor zolang alles nog "normaal" is in de maatschappij. Het systeem alarmeert buren en bewoners dat er iets gebeurd in een woning wat niet pluis is en die bellen dan de politie. Inbrekers willen zo min mogelijk aandacht en gaan ervoor op de vlucht.

 

Maar tijdens een SHTF situatie kan men mogelijk niet op de politie bouwen en het kunnen je voormalige buren zijn die je kamp komen plunderen. Een dergelijk alarm betekend op dat moment voor die mensen maar een paar dingen:

1 we komen ergens in de buurt.

2 we moeten op onze hoede zijn.

3 een alarm, dan moet er iets te halen zijn.

4 we moeten snel zijn er kunnen andere kapers op het geluid afkomen.

 

Je zou het systeem IN je BOL kunnen plaatsen als alarm om gealarmeerd te worden als iemand in is gebroken, maar zelfs dat heeft niet mijn voorkeur aangezien het ook de inbreker/plunderaar waarschuwt dat hij/zij ontdekt is.

 

"Een gewaarschuwd mens telt voor twee"

 

Zoals een paar posts terug ben ik het met je eens, dat het veel beter is wel gewaarschuwd te worden, maar zo dat de vijand niet weet dat je gewaarschuwd bent.

maar verzin daar maar eens een oplossing voor.

 

een goede optie zou zijn een wolf hybride, die schijnen niet te blaffen bij onraad, maar het je te komen melden zonder geblaf.

 

dat is denk ik een van de beste methoden voor deze On Topic kwestie. Hoeft ook niet in de BoB maar kan gewoon meelopen.

 

bij mij thuis heb ik dus wel bewegingsmelders, die geen lawaai maken, waar je zelfs helemaal niets van merkt buiten. alleen bij mij binnen gaat er een lampje branden.

Dit systeem zou ideaal zijn voor de situatie on topic.

 

maar mijn systeem werkt wel op batterijen buiten, maar binnen op het net. de ontvanger kan je dus in het stopcontact steken met elk willekeurig apparaat er op aangesloten die dan aanspringt als er iemand door de bewegings melder gespot wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals een paar posts terug ben ik het met je eens, dat het veel beter is wel gewaarschuwd te worden, maar zo dat de vijand niet weet dat je gewaarschuwd bent.

maar verzin daar maar eens een oplossing voor.

 

een goede optie zou zijn een wolf hybride, die schijnen niet te blaffen bij onraad, maar het je te komen melden zonder geblaf.

 

dat is denk ik een van de beste methoden voor deze On Topic kwestie. Hoeft ook niet in de BoB maar kan gewoon meelopen.

 

Dat had ik eerder al gezegd, maak gebruik van je omgeving. ben je in een bos, zet een paar vallen. Niets waarschuwt een mens zo snel als dat je iemand hoort schreeuwen van pijn. Mensen zijn van nature gemakzuchtig, ze zullen altijd het pad van de minste weerstand kiezen en het dan altijd verstandig om op het pad van de minste weerstand een paar vallen te zetten.

 

verder deze tip, je kan een tijdelijk kamp nooit zo goed beveiligen als je permanente BOL. Daarom deze tips:

1 Zet een kamp op in een locatie waar mensen niet zo snel zullen komen. Dus niet aan de kant van een pad/straat/weg.

2 Vermijd plekken waar mensen naar toe zouden gaan om bijvoorbeeld hun voorraden proberen aan te vullen (winkels/bedrijven).

3 Zet je kamp niet te dicht op bij een waterbron als een beek of vijver, behalve dat mensen mogelijk langs beken en rivieren zullen reizen worden ook wilde dieren aangetrokken door het water.

4 Val niet op, maak geen groot vuur. Gebruik als het kan geen nat of met chemicalien bewerkt brand hout, deze roken harder en zijn mogelijk schadelijk voor je gezondheid.

5 Maak je kamp op een moeilijk toegankelijke locatie waar je toch overzicht kan houden, je kan tenslotte beter 1 toegangsweg in de gaten houden dan 3.

6 Tenslotte verdediging en alarmering, graaf een paar valkuilen en dek deze af, zet een paar sterke struikeldraden. Een plunderaar is minder gevaarlijk met een gebroken of verstuikte enkel. Voor een alarm zou je simpel weg een paar stokken aan een struikeldraad kunnen verbinden. Belangrijk is dat je de spullen uit de omgeving weet te gebruiken, improviseren is de manier. Je hoeft dan tenslotte niets extra mee te slepen, niet te denken aan batterijen en je hoeft niet bang te wezen dat iedereen in in een straal van een halve kilometer weet dat er iets te halen valt.

 

Hoe je diverse vallen kan maken staat ook in het SAS survival boek. De meeste preppers hebben die wel.

 

wat ben ik een sadist eigenlijk. Prepper053 wat voor alarm zou jij gebruiken? prepper053: ik zet een val en als iemand erin trapt wordt ik wakker van het geschreeuw van pijn en begin ik stiekem te lachen.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik eerder al gezegd, maak gebruik van je omgeving. ben je in een bos, zet een paar vallen. Niets waarschuwt een mens zo snel als dat je iemand hoort schreeuwen van pijn. Mensen zijn van nature gemakzuchtig, ze zullen altijd het pad van de minste weerstand kiezen en het dan altijd verstandig om op het pad van de minste weerstand een paar vallen te zetten.

 

verder deze tip, je kan een tijdelijk kamp nooit zo goed beveiligen als je permanente BOL. Daarom deze tips:

1 Zet een kamp op in een locatie waar mensen niet zo snel zullen komen. Dus niet aan de kant van een pad/straat/weg.

2 Vermijd plekken waar mensen naar toe zouden gaan om bijvoorbeeld hun voorraden proberen aan te vullen (winkels/bedrijven).

3 Zet je kamp niet te dicht op bij een waterbron als een beek of vijver, behalve dat mensen mogelijk langs beken en rivieren zullen reizen worden ook wilde dieren aangetrokken door het water.

4 Val niet op, maak geen groot vuur. Gebruik als het kan geen nat of met chemicalien bewerkt brand hout, deze roken harder en zijn mogelijk schadelijk voor je gezondheid.

5 Maak je kamp op een moeilijk toegankelijke locatie waar je toch overzicht kan houden, je kan tenslotte beter 1 toegangsweg in de gaten houden dan 3.

6 Tenslotte verdediging en alarmering, graaf een paar valkuilen en dek deze af, zet een paar sterke struikeldraden. Een plunderaar is minder gevaarlijk met een gebroken of verstuikte enkel. Voor een alarm zou je simpel weg een paar stokken aan een struikeldraad kunnen verbinden. Belangrijk is dat je de spullen uit de omgeving weet te gebruiken, improviseren is de manier. Je hoeft dan tenslotte niets extra mee te slepen, niet te denken aan batterijen en je hoeft niet bang te wezen dat iedereen in in een straal van een halve kilometer weet dat er iets te halen valt.

 

Hoe je diverse vallen kan maken staat ook in het SAS survival boek. De meeste preppers hebben die wel.

 

een paar stokken aan een struikeldraad? hoe bedoel je dat precies? En een paar vallen? in de hoop dat ze toevallig daar in gaan staan? en dat voor 1 nacht. met mogelijkheid tot Crash move?

 

Ben wel benieuwd naar jouw struikeldraad met stokken. klinkt wel interessant

Link naar reactie
Delen op andere sites

een paar stokken aan een struikeldraad? hoe bedoel je dat precies? En een paar vallen? in de hoop dat ze toevallig daar in gaan staan? en dat voor 1 nacht. met mogelijkheid tot Crash move?

 

Ben wel benieuwd naar jouw struikeldraad met stokken. klinkt wel interessant

 

struikeldraad met stokken als alarm, het werkt als een soort van windgong. het struikeldraad wordt eraan bevestigt en als iemand door de draad heen loopt beginnen de stokken tegen elkaar aan te slaan. het enigste wat je nodig hebt is paracord en een aantal stokken.

 

wat betreft het plaatsen van vallen, als je de locatie van je tijdelijke kamp goed uitzoekt dan kan men vallen redelijk makkelijk opzetten. tenslotte zal iemand die in het donker door het bos loopt vaak het pad van de minste weerstand nemen. Want hoe wanhopig je ook bent, je wilt nooit benen breken als het niet nodig is. dus als je een kamp maakt dan kan je het beste een paar vallen zetten op het pad waar men het makkelijkste bij je kamp komt.

 

een paar natuurlijk barricaden willen ook nog wel eens iemand afweren,zoals braamstruiken. Deze kan je makkelijk bij de wortel afsnijden en dan gebruiken als een afweer. Het voordeel van braamstruiken, ze groeien overal, niemand loopt er zo doorheen en het valt niet op dat je ze er zelf hebt geplaatst.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou, ik ben geen voorstander van producten die je eigen aanwezigheid verraden, maar ik kwam iets tegen in een duitse webshop.

 

men noemt het een: Selbstschussgerät

 

[ATTACH=CONFIG]4629[/ATTACH]

 

het is in feite een apparaatje waar je een alarmpatroon in doet, en dan een struikeldraad eraan bevestigt. loopt iemand of iets door dat struikeldraadje dan gaat die knal patroon af.

 

het lijkt mij wel legaal voor in nederland omdat het geen wapen is maar meer een alarmerings apparaat, net als een alarmpistooltje.

Maar weet het niet helemaal zeker.

 

het zou een goede inbraak beveiliging zijn voor je BOL of shelter.

 

Let wel, men zou er ook andere patronen in kunnen doen zoals peperpatronen. DEZE zijn NIET TOEGESTAAN in NEDERLAND.

 

http://www.sportwaffen-schneider.de/product_info.php/products_id/12108

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...