Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Nibiru, een lachertje?

Gast Adriana

Recommended Posts

Er zijn hele grote ondergrondse bunkers gebouwd heb ik begrepen.Zowel door rijke particulieren als door overheden (?)

Zaden worden opgeslagen massaal ik geloof ook ondergronds.

Nou vond ik vorig jaar allerlei alarmerende info over iets wat aanstaande is en verborgen word voor het grote publiek om massapaniek te voorkomen.

Ja daar komtie..Planeet nibiru (planet x).

Regeringen (elite en bilderberg groep) zouden al vanaf 1961 op de hoogte hiervan zijn.Daarom zou ook zoveel geld gepompt zijn in een nieuwe telescoop de Hubble Space telescoop.(om die planeet in de gaten te houden).

Ik heb het een poosje bestudeerd en het was zo wijd uitgezet, de informatie, dat het leek alsof alle puzzelstukjes op hun plaats vielen.

Dit is het dan, dacht ik, dit gaat er gebeuren.

Hier kan niemand zich tegen wapenen of beschermen.

Zelfs Bijbelteksten zijn ontrafeld en kloppen precies als ze in het kader gezet zijn met de komst van de planeet.

Op youtube massa filmpjes van mensen die de planeet gespot hebben, (ook fake ertussen).

Stel dat het allemaal fake is, wat hebben mensen er dan aan om anderen zo te laten schrikken en te neppen?En dat dan massaal van over de hele wereld.

Vaak reageren mensen lacherig als ik begin hierover.Joh, maak je niet druk dat bestaat niet.

Oke we zullen wel zien,toch?

Hopelijk blijft dat doembeeld nog eeuwen weg.

Ik hecht geen waarde meer aan data.

Maar waar rook is , is vuur.

Hoe verzinnen mensen dit dan?Niet 1 mens maar velen.

Jullie zijn preppers, en bezig met zelfredzaamheid zeker ten tijde van nood.

Voorbereid op allerlei rampen en mogelijke senario,s.

Is er iemand hier die ook nibiru vreest? die zich erin heeft verdiept?

Het heeft geen zin om mij te wijzen op , dat ik me niet druk moet maken en het niet moet geloven.

Het beheerst niet mijn leven meer in die hoedanigheid als vorig jaar rondom 21-12-2012.

Kijk, ik ben 46 heb een leven achter de rug, moeder geworden enz.

Ik zit niet te wachten op een einde nu al, maar ik heb toch die 46 jaar al gehad.

Wat ik me afvraag is , als het allemaal verzonnen is, wie en waar en waarom doet dat?

Verder hou ik me wel bezig met leuke dingen hoor,

Ook ik heb regelmatig gedachten dat het allemaal niet waar is en er komt geen poolshift en tsunamies en aardbevingen.

Maar de info hierover is wel heel geloofwaardig hoor.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 159
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Heksenboot

@Adriana, verdiep je even in het bekijken van planeten, dan kan je het met eigen ogen zien.

http://www.telescoop-expert.nl/customer-service/telescoop-kopen.html

http://www.werkgroepleidsesterrewacht.nl/page.php?21

http://www.sterrenkunde.nl/index/sterrenwachten/

Iedereen bereidt zich altijd voor op het ergste, maar dat wil niet zeggen dat het gaat gebeuren.

Preppers doen dat. Overheden ook, maar die hebben een wat groter budget.

Angst is een slecht raadgever.

http://www.wereldregio.nl/14071-angst-blijft-een-slechte-raadgever-voor-mensen/

Sommige gebeurtenissen kunnen we ons niet op voorbereiden. Kijk nou naar die meteoriet inslag eerder dit jaar in Rusland. Dat zag niemand aankomen. De ruimte is zo groot, dat wij onmogelijk elke kilometer constant in de gaten kunnen houden. en mja, dan kan er wel eens een brokje van 1x1km doorheen schieten. Dan gaan wij daar behoorlijk last van hebben ja.

Stel dat die planeet X ofwel Niburu wel zou bestaan en op ramkoers ligt met de Aarde. Stop dan maar met preppen...

Ik heb me er ook een tijdje in verdiept. Een dergelijk scenario is uiteraard reëel. Maar een inklappende economie en de daarbij behorende chaos, is in mijn optiek veel dichterbij. Wat betreft de natuurlijke schommelingen die wij ervaren; Die zijn er altijd geweest, maar door de snelle informatie deling tegenwoordig (internet) lijkt het allemaal veel intenser. Omdat we er allemaal bovenop zitten.

En als je in iets wilt geloven, dan lijken alle documentaires, boeken en lezingen precies die kant op te wijzen. Maar als ik juist het tegendeel wil bewijzen, kun je vaak dezelfde argumenten gebruiken. Pure perceptie van een individu. Ik zou ook elke weerballon aanzien voor een ufo, puur omdat ik dat best zou willen...

Gr,

C

hoi Heksenboot,

Ik heb zelf gezien op google sky dat er een gebied is in de ruimte die afgeschermt is door een zwart vlak.Niet op youtube maar op google sky.

Angst is idd een slechte raadgeving.

Maar ik vraag me af of er onder de leden mensen zijn die dit ook bestudeerd hebben.

En ik vraag me af waarom dit soort rampensenario,s in het leven geroepen zijn.Wie verzint dit?

Je artikel over angsten.

Oke ik kom miss. wat angstig over hier,doemdenkerij enz.

Ik dacht dat ik hier wel op mijn plek zat om dit te durven aankaarten.....

Gast Heksenboot
hoi Heksenboot,

Ik heb zelf gezien op google sky dat er een gebied is in de ruimte die afgeschermt is door een zwart vlak.Niet op youtube maar op google sky.

Angst is idd een slechte raadgeving.

Maar ik vraag me af of er onder de leden mensen zijn die dit ook bestudeerd hebben.

En ik vraag me af waarom dit soort rampensenario,s in het leven geroepen zijn.Wie verzint dit?

Je artikel over angsten.

Oke ik kom miss. wat angstig over hier,doemdenkerij enz.

Ik dacht dat ik hier wel op mijn plek zat om dit te durven aankaarten.....

Je ziet het aan de reactie van @Communicator: je zit op de juiste plek (en niet alleen daarvoor.... :p)

Ik stuur je niet voor niets die links over telescopen en sterrenwachten. Ga kijken. Er is daar geen planeet.

Hoi Communicator,

Een inklappende economie is dichter bij huis, ik weet het.

De Botlek ligt zowat in mijn achtertuin, ik weet het.

Iedere weerballon aanzien voor een ufo,

Ik heb er nooit 1 gezien, maar heb een vriendin die beweert dat ze in Brazilie er meerdere heeft gezien.Zij is niet zweverig, niet onbetrouwbaar gewoon een integer mens.waarom zou ze dat verzinnen?

Ik heb zelf ook dingen gezien die ik niet kan verklaren. en ik was gelukkig niet alleen. Mijn vrouw, schoonmoeder, stiefmoeder, en vader, en halfbroer, zagen het allemaal.

3 rare ronde rode bollen, die kriskras door elkaar heen gingen. heel snel van links naar rechts. ... en een paar minuten later, weer veeel hoger, de andere kant op.

Geen idee wat het was. dus noemen we dat een UFO he: Unidentified Flying Object :)

Ik bezit zelf ook een telescoop. En heb daar alles bij elkaar inmiddels wel een paar uur door getuurd. Leuke ervaring. Mooie dingen gezien, geen blijvende hobby gebleken. Staat nu stof te happen op zolder :D

Het mooiste vond ik nog wel de ervaring dat ik alle details van, bijvoorbeeld de maan, nu met eigen ogen kon zien, ipv op TV of internet.

Gast Heksenboot

Ik heb ook wel eens UFO's gezien @Adriana en @Communicator. Nuchter en met getuigen.

Je denkt toch niet, dat alle technologie al gelijk voor het grote publiek bekend wordt gemaakt?

Weet jij, wat voor vliegende schotels die super rijke multi miljardairs voor zichzelf hebben laten bouwen als speelgoedje?

MTV cribs wel eens gezien? Dat is kattepis vergeleken met het budget van die gasten. Kunnen wij ons geen voorstelling bij maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_rijkste_mensen_ter_wereld

@Adriana Waar begin ik? Nibiru en Planet x dat is niet echt hetzelfde.

Er zoveel planeten en sterren en nevels etc....die met een X benoemt worden om de eenvoudige reden dat we ze niet kennen of nog niet kennen.

Vandaag krijgen astronomen een glimp en morgen is die weg dat resulteert in een X.

Je laten leiden door inet (utube) informatie is voor jezelf een waas van desinformatie creëren.

Waar we ons traag maar zeker bewust van moeten worden is onze connectie in het heelal met onze ster en de andere planeten en dat wanneer er een object dicht genoeg nadert tot een van de planten in ons zonnestelsel of zelfs inslaat dat waarschijnlijk een inpakt heeft of kan hebben op onze aarde. Droogte, overvloedig regenval, stormen enz.... Maar tja het heeft 300 jaar geduurd alvorens de gewone mens kon en mocht begrijpen dat de aarde niet plat was. Ik zou heel diep kunnen gaan in de materie waarom regeringen bepaalde dingen doen, maar dat lijkt mij ongepast en niet wijs en ach geeft toe wat maakt het uit. Waar het om gaat is dat je elke dag geniet en je jezelf een beetje voorbereid ingeval je te maken krijgt met een stroompanne of extreme sneeuwval etc...

Groetjes Chin

oke??? we gaan van een planet X in aantocht naar Ufo's vliegend in Brazil ?????? :confused: eeehhh ik neem nog een slokje Whisky met de groene gast met grote ogen naast mij want die moet nog 2.000 lichtjaren vliegen anders komt ie te laat...!!!! haha LOL

grapje mensen ik respecteer iedereen zijn overtuiging (en BTW hij hoeft maar 1.250 lichtjaar te vliegen hoor.. heeft alle tijd nog.. :o )

" think about how big the universum is and lets say there is a 0,000001% chance that there is live out there. that means that there are at least millions of planets with life out there!"

oke??? we gaan van een planet X in aantocht naar Ufo's vliegend in Brazil ?????? :confused: eeehhh ik neem nog een slokje Whisky met de groene gast met grote ogen naast mij want die moet nog 2.000 lichtjaren vliegen anders komt ie te laat...!!!! haha LOL

grapje mensen ik respecteer iedereen zijn overtuiging (en BTW hij hoeft maar 1.250 lichtjaar te vliegen hoor.. heeft alle tijd nog.. :o )

" think about how big the universum is and lets say there is a 0,000001% chance that there is live out there. that means that there are at least millions of planets with life out there!"

Vanuit onze perceptie zou dat behoorlijk bizar zijn. Maar zijn wij de super intelligentie in dit onmeetbare universum?

Ja ik moet er wel enigzins om lachen (niet uitlachen). Mocht die planeet bestaan en botsen met de onze.......ja dan lach ik niet meer. Maarja zoals @Communicator zegt, hier valt niet voor te "preppen"

Wat ik wel weet is dat tegenwoordig mensen steeds meer mensen houvast zoeken in voorspellingen, geloof, bijzondere groepen/verenigingen. Waarom? Wij als mens willen/moeten alles kunnen verklaren en ergens rust in vinden, zeker in onduidelijke tijden met veel onrust en onzekerheden. We moeten zaken kunnen plaatsen/duiden en er vervolgens "iets" mee doen. Zo ook wij preppertjes. Het vervelende hierin is dat we steeds minder open staan voor nieuwe en andere ideeen dan waar wij onze "draai" in hebben gevonden.

Ik ontken niet dat er best wel wat "spannends" kan gaan gebeuren de komende tijd (let op geen voorspelling :D ) maarja, dat kan zijn dat ik de loterij win, een stuk gesteente uit de ruimte op aarde valt, etc etc

Wat ik bedoel te zeggen, in onzekere tijden zoeken mensen naar antwoorden. Deze gaan ze zoeken en vinden. Koste wat het kost, waarheid of niet. De "grote" jongens bovenin weten dat en handelen er ook naar..... wij zoeken naar Nibiru en zij lachen zich een breuk........

Ik zou die Hubble telescoop wel willen hacken en daar door heen willen kijken.

Ik geloof jullie verhalen over ufo ,waarom zouden jullie het verzinnen en jullie zelf voor gek zetten.

Chin,Ik ben wel benieuwd naar jouw kennis over waarom de regering bepaalde dingen doet.Van mij mag je het hier neer knallen hoor.Ik heb de tijd.

Maar misschien is het beter als we onwetend blijven en wat genieten in het leven.

Als bij mij de stroom uitvalt moet ik de buurman erbij halen want ik vergeet steeds weer hoe het zit met de aardschakelaar en al die stoppen,haha.

Ik zal het een volgende keer maar eens opschrijven (zelfredzaam zijn).

Ik bespeur dat je eigenlijke vraag is "waarom geloven die mensen dat?". De onderwerpen zelf zijn voor mensen die enigzins bekend zijn met natuurkunde vaak volledige onzin.

Dus blijft de vraag waarom?

Ik denk dat dit te maken heeft met twee dingen:

1) Het zoeken van een verklaring voor het leven. Met de neergang van de religies hebben mensen een behoefte aan verklaringen. Alles wat zekerheid kan bieden wordt aangegrepen.

2) Het aanvoelen van naderend onheil zonder dit te kunnen duiden.

No2 is voor mij zeer interresant.

Het menselijk brein is tot enorm veel in staat, maar niet alles waartoe het in staat is kan het onder woorden brengen. Sommige dingen kunnen alleen als emotie gecommuniceerd worden (binnen de hersenen). Stel nu dat je onbewuste deel van de hersenen weten dat de maatschappij op een disaster toesnelt. Maar je bewuste deel van de hersenen onderdrukt deze melding. Dan zit je met een gevoeld dat er iets mis is, maar je weet niet wat. Ik denk dat dit gevoel dan hervormd wordt en afgebeeld op een externe oorzaak (een illusie). Bijvoorbeeld een pole shift of een planetaire botsing. Dan hebben de hersenen een soort evenwicht bereikt: er is een verklaring gevonden voor het onbestemde gevoel.

Als de hersenen eenmaal een dusdanig evenwicht gevonden hebben is er altijd sprake van twijfel, is het wel zo?

Dan treet de volgende fase in werking: als men anderen kan overtuigen in hetzelfde te geloven, dan stijgt (gevoelsmatig) het werkelijkheids gehalte van de illusie.

Erger nog, als we dingen waarnemen (of herinneren) dan worden deze gefiltered door de illusie. Alles wat de illusie versterkt wordt aangenomen, alles wat de illusie afbreuk doet wordt verworpen.

Dit is imo de hoofdoorzaak in een notedop.

Nibiru gaat de aarde niet rammen hoor, maar hij zou voorbij suizen en in de staart Zitten triljoenen brokstukken waar de aarde doorheen moet.Ook de magnetische velden zouden wegvallen ofzoiets wat een poolshift zou veroorzaken.

Mijn punt is ; waarom zouden mensen dingen als dit verzinnen?Waarom zou heksenboot of communicator verzinnen dat ze ufo gezien hebben?

Daarmee zet je je eigen geloofwaardigheid toch mee op spel?

Dutchsurvival ik moest wel lachen om jouw reactie, haha aan de whisky met een alien haha.

Nibiru gaat de aarde niet rammen hoor, maar hij zou voorbij suizen en in de staart Zitten triljoenen brokstukken waar de aarde doorheen moet.Ook de magnetische velden zouden wegvallen ofzoiets wat een poolshift zou veroorzaken.
Stop right there ! Nee dat is waanzin. Ison is de enige die wat of veel turbulentie kan veroorzaken en dat gaat nooit op voor de volledigheid van de aarde.
  • Leuk 1

Het enige dat we weten is dat we bijna niets weten en dat vinden de grote jongens wel best.

Want de UFO's zijn ook vaak geheime wapens die soms opduiken

(in de onderstaande link wel filmpje met afbeeldigen)

Waargenomen vliegende driehoek is de TR3B Astra

De mysterieuze vliegende zwarte driehoek wordt waargenomen op verschillende locaties over de hele wereld.

Veel mensen verwarren dit vliegend object met een UFO, terwijl het dat niet is, wel zit er UFO technologie in verwerkt.

Van de TR-3B wordt algemeen aangenomen dat het een product is van het "Aurora" zwart-project. Volgens verschillende bronnen is dit de top van de geheime projecten.

Dit geheime project van de V.S. kost $ 3 miljard per object en onlangs zijn er 3 TR-3B Astra’s aan Israel verkocht.

De TR-3B is een nucleair aangedreven vliegende driehoek, in staat tot fenomenale snelheden. Het toestel kan door reactieve elektrische stimulatie van kleur en van uiterlijk veranderen en een andere vorm aannemen of onzichtbaar worden voor het menselijk oog.

De TR-3B Astra bevat een plasmaveld versneller annex magnetisch veld verstoorder ('disruptor') , waardoor de massa van het toestel incl. inzittenden met 90% verkleind zou kunnen worden, zodat de zwaartekracht nauwelijks invloed heeft op de prestaties van het toestel.

Mede hierdoor zou de snelheid boven Mach 50 uit komen, ter vergelijking: de meeste gevechtsvliegtuigen hebben Mach 2. (Mach 1 is gelijk aan de snelheid van het geluid).

Daarnaast zou de Astra uitgerust zijn met een deeltjesversneller/pulselasers, 'scalaire' wapens (waardoor de vijand zo verward wordt, dat men vrijwillig de wapens neerlegt) en tevens 40 neutronenbommen. Dit alles volgens Steve Quayle.

Kijk verder op de link

Hoi Tom, ik ga later de link bekijken moet naar mijn werk nu.

Dr.Robert Harrington.

Hoofd astronoom in de jaren 80

Volgens zijn vrouw vermoord.Er zijn wel meer astronomen mysterieus dood gegaan.

@Adriana

Bedoel je deze ondergrondse zadenbunker ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldzaadbank_op_Spitsbergen

Die is wel echt. En mijn idee is dat ze er twee (of meer) hebben, beetje raar om er maar 1 te hebben namelijk, hele slechte risicospreiding.

Niburu geloof ik niet in, een asteroïde die niet gezien word en enorme ravage aanricht lijkt mij waarschijnlijker,

Je had het ook over andere ondergrondse bunkers, hele grote.

Ja, die zijn er volgens mij wel, kijk alleen maar eens naar de oudere bunkers (WWII en de koude oorlog) die inmiddels bekend zijn en denk dan na over de bunkers die nog niet publiekelijk bekend zijn gemaakt omdat ze in gebruik zijn.

Maar zulke bunkers zijn een bescherming tegen van alles, niet specifiek Niburu. Vrijwel alle overheids bunkers zijn gebouwd om de leidingevende functionarissen te redden zodat een land na een ramp of oorlog nog bestuurd kan worden.

In Zwitserland is het zelfs een verplichting zoals ik begrepen heb, iedere inwoner heeft daar als het goed is recht op een plekje, de meeste huizen hebben zelfs eigen bunkers, ik meende zelfs te horen dat er overcapaciteit was.

Leuke vraag.

Ons hele planeetje is wiskundig/natuurkundig onmogelijk (lees bijzonder onwaarschijnlijk).

Als je domweg alle losse kansen bij elkaar optelt om de huidige aarde te verklaren dan is de kans daarop nul met een hele kleine afwijking, en net die afwijking op nul dat is onze aarde.

Alles is uit elementaire deeltjes ontstaan, die elementaire deeltjes werden door toeval her en der samengeklonterd tot bollen.

Somige bollen werden zo groot dat onder invloed van zwaartekracht die bollen spontaan overgingen in bollen waar kerfusie plaats vond.

Deze bollen werden uiteindelijk instabiel, ik zal het simpel houden, en explodeerde. Door de kernfusie waren er zwaardere complexere deeltjes ontstaan. Deze werden dan in de loop van tijd her en der aangetrokken tot elkaar en vormden planeten.

En dit gebeurde enorm vaak en als door een wonder was er zo'n bolletje van elementaire delen die groot genoeg was om kernfusie te laten ontstaan, onze zon, waar nog iets toevallig in de buurt was een bolletje van wat zwaarder elementen, de aarde.

En dat bolletje van zwaardere elementen bewoog toevallig in een baan waarbij de vehouding van afstand en massas van beide bolletjes dusdanig was dat op het bolletje van zware elementen, dat een van die zwaardere elementen, H2O, zich in in toestand bevond waarbij die op sommige plekken vast was, ja onder nul, en op andere plakken vloeibaar was, ja boven nul, water!

Dat dit gebeurt is al een absurd kleine kans, maar goed het zij zo.

Maar we zijn er niet de gasbol waarin kernfusie was onstaan was niet te groot dan zou hij te snel opbranden, niet te klein, nee hij was grofweg het perfecte formaat om lang genoeg te branden om dat planeetje op de juiste temperatuur te houden.

De juiste temperatuur om bepaalde reactie op gang te brengen waardoor de eencelligen die in het vloeibare stofje H2O ook wel water genoemd zich kon ontwikkelen tot een meercellig organisme, dat werd een beestje en dat evolueerde volgens de darwin theorie tot alle levende wezens die we nu op dit bolletje hebben.

Al die kansen zijn bij elkaar zo absurt onwaarschijnlijk en eigenlijk niet te bevatten.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe al die eenvoudige stoffen ontstaan zijn en ons waarneembare heelal gevult/gemaakt hebben.

Het zou wel eens een van de reden kunnen zijn dat we behoefte hebben aan iets dat alles verklaart omdat we de realiteit niet goed kunnen bevatten?

Een andere theorie die ik erop nahou is dat wij mensen een combinatie van rationeel en irrationeel zijn omdat dit blijkbaar de meest succesvolle vorm is gebleken om te evolueren.

Een computer maakt geen fouten en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom zo'n ding niet echt creatief kan zijn en niks nieuws kan verzinnen.

Wij zijn niet helemaal rationeel en juist dat maakt ons creatief.

We maken fouten en juist die fouten leveren soms inzichten op die we zonder die fouten nooit ondekt hadden.

En omdat we allemaal anders zijn is de een realistischer dan anderen, zijn er hele creatieve mensen maar ook saaie mensen enz enz .

En dus zijn er ook foutjes die te ver doorschieten.

Mensen die te impulsief zijn te creatief en soms gewoon zo afwijkend dat we maar besluiten dat het beter is dat ze in een inrichten kunnen verblijven.

Kortom wat normaal is wordt bepaald door de meerderheid en heeft weinig met een absolute realiteit te maken.

En omdat het evolutionair gezien handig was dat we allemaal een beetje vreemd zijn zijn we dat over net algemeen nog steeds allemaal.

Soms is dat vreemde wel leuk, het zou anders zo saai zijn, soms is het handig, soms is het zwaar klote.

Dus op je vraag waarom er mensen zijn die rare dingen doen is, hoop ik, nu omgeveer het antwoord gegeven.

Of het een acceptabel antwoord is of dat ik nu voor jou in een hoekje wordt geplaatst met het label " wel heel raar" dat is nu mijn vraag?

Grt

Kans

• Leuk 1

Tom de link doet het niet.

Kans , als nibiru opzettelijk is verzonnen dan mag diegene naar een inrichting.Hele volksstammen op internet zijn ermee bezig van over de hele wereld.

Iemand nog kennis van het project Camelot??

Mijn punt is ; waarom zouden mensen dingen als dit verzinnen?

Geld is altijd een goede reden, of aandacht of macht. Maar dan nog is het (voor jezelf) verstandig om te bepalen of iets correct is of niet; een verkoper of machtswellusteling kan natuurlijk de waarheid spreken.

Persoonlijk maak ik me niet druk om niburu, er zijn genoeg dingen die veel waarschijnlijker zijn.

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...