Ga naar inhoud
GENEGEERD

Strooipoeder voor wonden


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Amber: 'k Twijfel ook sterk over de witte peper en cayennepeper. Als het m'n ogen uit m'n kop brandt, hoef ik het niet in m'n wond. Dichtschroeien mag je mij ook alvast voor afmelden. :o

 

Ga ik wel aanklooien met m'n weegbreetjes, perzikkruid en dennehars......Als de dermatol, hibicet en jodium op is. ;)

Steriele vloeistof om de wond mee uit te spoelen produceer ik dagelijks zelf meerdere keren. (urine is steriel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijstje maar even aanpassen.. want het geeft niet weer wat er in de topic staat..

 

Het gaat over wonden, die gedesinfecteerd moeten worden, en niet over grote acute wonden.

 

-Dermatol (er zijn betere alternatieven)

-sulfa (NOOIT gebruiken)

-jodium (er zijn betere alternatieven)

-nat verband (er zijn betere alternatieven)

-tea tree olie (niet gebruiken)

-alginaatverbanden (niet gebruiken)

-zout (NOOIT gebruiken)

-witte peper (NOOIT gebruiken)

-cement + water (NOOIT gebruiken)

-dichtschroeien (NOOIT gebruiken)

-Honing (NOOIT gebruiken)

-cayennepoeder (NOOIT gebruiken)

-hemostatische poeders en verbanden (Alleen als je weet wat je doet, en er zijn in acute situaties betere alternatieven)

-celox (Alleen als je weet wat je doet, en er zijn in acute situaties betere alternatieven)

-hibicet Prima te gebruiken, kans op gebruikers fouten is klein

-Waterjel Prima te gebruiken, kans op gebruikers fouten is klein, Specifiek voor brandwonden

-drukverband Prima te gebruiken, kans op gebruikers fouten is klein Er zijn hier meerdere wegen naar rome..

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gele is totaal onleesbaar @rescue

 

Mijn lijstje geeft prima weer wat er in het topic staat. Dat mensen mijn topicvragen niet goed lezen en allemaal onzinantwoorden aandragen.....tsja...

 

Het gaat dus over dat strooipoeder en de alternatieven en niet over: "over wonden, die gedesinfecteerd moeten worden, en niet over grote acute wonden"

Dat zijn aannames die je zelf gemaakt hebt. Ik heb de intentie van het topic zelfs halverwege nog herhaald....tsja

 

Voor de andere wegen naar Rome zelf even een topic aanmaken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Mooie samenvatting @rescue.

 

Hoe zit het met honing?

 

Laats was ik aan het lassen, in de tuin, in het gras.

Ik had een stukje las-elektrode weggegooid. Roodgloeiend. Bij het verzitten, ging ik er vol met mijn knie op. Lekkere brandwond, dwars door broek heen. :p

Gelijk honing opgedaan. Geen last meer van gehad, @Amber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over poeder en wonden, gisteren was er op Natgeo of Discovery (vergeet steeds weer welke zender het is, ze staan achter elkaar) een prog over nieuwe uitvindingen.

Daar kwam oa een kerel wiens vingertopje tot na de nagel was afgesneden door de schroef van zijn rc heli. De kerel had een broer die wetenschapper was en bezig was met regeneratie van dieren te bestuderen (salamander).

Zijn broer had voorgesteld om een nieuwe techniek te proberen (vingertopje was ook niet meer gevonden) en hij moest er een soort wit poeder opstrooien.

Een paar weken nadien had hij een volledig nieuwe vingertop met nagel en al en was er geen litteken te bespeuren, ook was het toegepast op een soldaat die een groot stuk van zijn been was verloren bij een bermbom, kerel had nieuw been!

Blijkbaar is elk dier in staat tot regeneratie, alleen zijn sommige van die genen uitgeschakeld, het middeltje (op basis van salamander zal ik maar zeggen) bestond er uit van cellen die dit proces in gang zetten op je wonde te brengen en dan maakt je lichaam geen litteken aan, maar begint het het lichaamsdeel opnieuw te laten groeien.

Had er nog niet van gehoord, maar de aflevering was zeker geen hoax, te gek eigenlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over poeder en wonden, gisteren was er op Natgeo of Discovery (vergeet steeds weer welke zender het is, ze staan achter elkaar) een prog over nieuwe uitvindingen.

Daar kwam oa een kerel wiens vingertopje tot na de nagel was afgesneden door de schroef van zijn rc heli. De kerel had een broer die wetenschapper was en bezig was met regeneratie van dieren te bestuderen (salamander).

Zijn broer had voorgesteld om een nieuwe techniek te proberen (vingertopje was ook niet meer gevonden) en hij moest er een soort wit poeder opstrooien.

Een paar weken nadien had hij een volledig nieuwe vingertop met nagel en al en was er geen litteken te bespeuren, ook was het toegepast op een soldaat die een groot stuk van zijn been was verloren bij een bermbom, kerel had nieuw been!

Blijkbaar is elk dier in staat tot regeneratie, alleen zijn sommige van die genen uitgeschakeld, het middeltje (op basis van salamander zal ik maar zeggen) bestond er uit van cellen die dit proces in gang zetten op je wonde te brengen en dan maakt je lichaam geen litteken aan, maar begint het het lichaamsdeel opnieuw te laten groeien.

Had er nog niet van gehoord, maar de aflevering was zeker geen hoax, te gek eigenlijk...

 

Is zeker geen hoax! Werkt door gebruik te maken van de 'extracellular matrix'. Het poeder wordt gewonnen uit simpele varkensblazen.

 

http://science.howstuffworks.com/life/human-biology/extracellular-matrix.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie samenvatting @rescue.

 

Hoe zit het met honing?

 

Laats was ik aan het lassen, in de tuin, in het gras.

Ik had een stukje las-elektrode weggegooid. Roodgloeiend. Bij het verzitten, ging ik er vol met mijn knie op. Lekkere brandwond, dwars door broek heen. :p

Gelijk honing opgedaan. Geen last meer van gehad, @Amber.

 

Tip Heksenboot,

 

Zet de volgende keer een (soep)blik bij je laswerk en dump daar de reststukjes elctrode in... geen brandgevaar en geen rotzooi :rolleyes:

Op mijn werk is dat verplicht.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Tip Heksenboot,

 

Zet de volgende keer een (soep)blik bij je laswerk en dump daar de reststukjes elctrode in... geen brandgevaar en geen rotzooi :rolleyes:

Op mijn werk is dat verplicht.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Jeh, daar zat ik ook al aan te denken. Door schade en schande. :o

Geen brandgevaar hoor in mijn grasveld, maar wel beter inderdaad.

Ach ja, mijn eerst las-apparaatje met elektroden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zeker geen hoax! Werkt door gebruik te maken van de 'extracellular matrix'. Het poeder wordt gewonnen uit simpele varkensblazen.

 

http://science.howstuffworks.com/life/human-biology/extracellular-matrix.htm

 

 

Helaas is deze technieken, nog in zeer experimentele fasen, en niet geschikt voor de acute fase van een letsel. Er is op het gebied van reconstructie chirurgie nog veel ontwikkelingen gaande, die mogelijk ook in de komende 10-20 jaar, tot nieuwe vinden leiden, die ook acute letsels, kunnen helpen.

 

Ik heb Honing in het lijstje gezet. Niet geschikt voor de acute letsels, zeker niet voor grotere wonden. In het genezingproces, (dus ruim na de acute fase), zou diverse materialen en verzorging mogelijk een snellere genezing kunnen zorgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gele is totaal onleesbaar @rescue

 

Mijn lijstje geeft prima weer wat er in het topic staat. Dat mensen mijn topicvragen niet goed lezen en allemaal onzinantwoorden aandragen.....tsja...

 

Het gaat dus over dat strooipoeder en de alternatieven en niet over: "over wonden, die gedesinfecteerd moeten worden, en niet over grote acute wonden"

Dat zijn aannames die je zelf gemaakt hebt. Ik heb de intentie van het topic zelfs halverwege nog herhaald....tsja

 

Voor de andere wegen naar Rome zelf even een topic aanmaken ?

 

Misschien begrijp jij wat je schrijft, Ik had behoefte, en blijkbaar anderen, om dat nog even te verduidelijken.

Juist omdat je intentie beschrijft en er nu weer naar verwijst val ik in herhaling. Dus ook dermatol is een klote product..

 

Misschien was het nog niet duidelijk. Er zijn geen strooipoeders die naar de huidige standaards je op wonden strooit, niet in de acute fase, niet in de genezingsfase..

Het is een extreem ouderwetse methode, die schadelijk is voor de verzorging.

De ouderwetse strooipoeders zijn alleen bedoeld voor desinfectie, en niet voor stolling van de bloeding en daar zijn veel betere alternatieven voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, prima, ik ben overtuigd.

 

Als laatste post jouw samenvatting (geel veranderen) nog een keer doen ? Extra groot mag wel.

 

Ik kan het niet zomaar in de openingspost knallen. Of dat zou ik dan de modjes moeten vragen ?

Eigenlijk vind ik dat wel de beste plek ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijstje geupdated !!

 

Het gaat over wonden, die gedesinfecteerd moeten worden, en niet over grote acute wonden.

 

-Dermatol (er zijn betere alternatieven)

-sulfa (NOOIT gebruiken)

-jodium (er zijn betere alternatieven)

-nat verband (er zijn betere alternatieven)

-tea tree olie (niet gebruiken)

-alginaatverbanden (niet gebruiken)

-zout (NOOIT gebruiken)

-witte peper (NOOIT gebruiken)

-cement + water (NOOIT gebruiken)

-dichtschroeien (NOOIT gebruiken)

-Honing (NOOIT gebruiken)

-cayennepoeder (NOOIT gebruiken)

-hemostatische poeders en verbanden (Alleen als je weet wat je doet, en er zijn in acute situaties betere alternatieven)

-celox (Alleen als je weet wat je doet, en er zijn in acute situaties betere alternatieven)

-hibicet Prima te gebruiken, kans op gebruikers fouten is klein

-Waterjel Prima te gebruiken, kans op gebruikers fouten is klein, Specifiek voor brandwonden

-drukverband Prima te gebruiken, kans op gebruikers fouten is klein Er zijn hier meerdere wegen naar rome..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

Ik zie dat gasten dit zoeken.

Zie post @vheeswijk over strooipoeder voor wonden.

 

n cayennepeper zit veel "vitamine K" werkt perfect als bloeding stopper (dat wordt ook nog wel eens vergeten in het ziekenhuis en ambulance

We moeten  **altijd mee denken**).

Ook infuus is "vitamine K" heel werkzaam, maar in de wond strooien zou ook heel goed kunnen, en smaakt ook nog een goed door het eten.

 

Dit moet ik even kwijt.

Door zelf vitamine K in huis te hebben konden we mijn vrouw het leven kunnen reden, waar het ziekenhuis ernstig in gebreke bleef, sterker nog ze zouden haar gewoon dood laten gaan.

Met een zeer ernstige bloeding hebben ze haar gewoon naar huis gestuurd, toen ik haar naar het ziekenhuis bracht hadden de artsen gezegd dat er maar heel weinig kans was dat ze het zou overleven, ze hebben haar zonder narcose en verdoving gecuretteerd dertig keer links om en dertig keer rechts om gesneden, de verpleegkundige had nog gezegd Dokter moet dat nauw, ja had hij gezegd, ze moest mijn vrouw met alle geweld vast houden het was een slagers behandeling anders kan ik het niet zeggen.

Narcose en verdoving was ze te zwak voor, ik word nog kwaad als ik eraan denk.

Nadien kreeg ze enkel zakken met jodium, anders niets, en de volgende dag is ze naar huis gestuurd, terwijl de bloeding net was gestopt, ze dacht even onder de does alles afspoelen en dan maar naar huis en de bloeding was weer begonnen.

 

Wat haar ik het ziekenhuis wel goed heeft gedaan er was een oude vrouw dik in de negentig en die was heeeeel dwars mijn geliefde heeft de hele tijd om haar moeten lachen ze lag steeds in een deuk, daardoor heeft ze steeds veel zuurstof in de bloedbaan gekregen, soms verteld mijn vrouw het nog wel af en toe, dan moeten we beiden weer lachen.

 

Beste mensen wees dus preventief neem goede producten in huis, zoals jullie hebben kunnen lezen, je kan er een leven mee redden.

 

Wij thuisgekomen heeft mijn geliefde verschillende keren dagelijks de vitanime K in genomen, en met heel veel krachtinspanningen met ondersteuning van mij gaan wandelen om de bloed productie te stimuleren.

 

Ik heb maar niet het gehele schokkende verhaal geschreven.

 

Nogmaals bedankt heer @vheeswijk voor de beste tips, u bent echt onmisbaar, en een eer voor ons dat we u bij ons hebben.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoewel er vaak gezegd word niet gebruiken er zijn betere middelen vraag ik mij af hoelang kan je die bewaren ? Wat als preppen survival wordt. De poeders bederven volgens mij niet. Er is zoveel slechte informatie en de genoemde professionals blaten vaak alleen wat hun baas-universiteit voorschrijft. Wat zijn de ervaringen in oorlogs gebieden waar altijd gebrek aan moderne artikelen is ?  Kan mij voorstellen dat degene die het wel weet terughoudend is :) Er zijn altijd idioten die het zomaar proberen, denk aan trump zijn bleekwater.Andere kant zolang het not made in china is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...