Ga naar inhoud
GENEGEERD

Langer leven door crisis


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja he? bizar dat zo weinig moeite zo veel resultaat kan hebben op je gezondheid na je 40e!

Vond het voornamelijk bizar dat er in zo een korte tijd zulke mooie resultaten kunnen uitkomen. Dat bijvoorbeeld binnen 5 weken de kans op hartkwalen met 50% verminderd waren voor deze man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja, docu is tot a.s. zondag te bekijken. @carismo wat vind je van een cron dieet?

 

Heb er even wat over opgezocht, want ik kan de uitzending niet vanuit Belgie zien. Als men weet met wat men bezig is of hierin een degelijke begeleiding heeft, waarom niet...

 

Afhankelijk van het lichaam, hetgene dat men overmatig consumeert slaat het lichaam op in reserves die in en rond de organen kunnen komen te zitten of zweet of poep je gewoon weer uit. Ik meende ook ooit eens te lezen dat het metabolisme ook deels genetisch bepaald is en dat de bloedgroep ook een rol kan spelen maar daar vind ik in het cron principe niet veel van terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er even wat over opgezocht, want ik kan de uitzending niet vanuit Belgie zien. Als men weet met wat men bezig is of hierin een degelijke begeleiding heeft, waarom niet...

 

Afhankelijk van het lichaam, hetgene dat men overmatig consumeert slaat het lichaam op in reserves die in en rond de organen kunnen komen te zitten of zweet of poep je gewoon weer uit. Ik meende ook ooit eens te lezen dat het metabolisme ook deels genetisch bepaald is en dat de bloedgroep ook een rol kan spelen maar daar vind ik in het cron principe niet veel van terug.

 

Balen dat je de docu niet kan zien! daar werd het echt uit de doeken gedaan, en wetenschappelijk vergeleken. 1 man die at alleen fruit en groenten, had een super goede gezondheid, toen een systeem met 1 dag vasten, en 1 dag normaal eten. had ook super resultaten op anti aging. toen 5 dagen normaal eten, gevolgd door 2 dagen vasten en niet meer dan 600kc eten. deze methode bleek het beste vol te houden. en de man had 10 procent minder vet na 5 weken! de helft minder kans op hartklachten! en 6 kg gewichtverlies.

 

Onderzoek stamde uit de crisis van 1929-1933 waarin bleek dat een mindering in calorieen zorgde voor een levensverlenging ipv een verkorting.

 

Amerika is het land van anti aging, en hier is dus super veel onderzoek naar gedaan. De man die de docu presenteerde was zelf ook arts, en totaal verbluft.

@Vempain goed omschreven? of heb je nog aanvullingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De documentairemaker Michael Mosley gaat in zijn documentaire op zoek naar manier om 'langer te leven'. Hij gaat hierbij op zoek naar een manier om vrij eenvoudig zijn eigen gezondheid te verbeteren, namelijk door te vasten. In het begin van de documentaire is hij niet zo blij met de bloedwaardes: Zo zijn o.a. glucose- en cholesterolwaarden erg hoog. Hierdoor gaat hij op zoek naar een methode om dat te verbeteren en vind een concept vasten in Amerika.

 

Vasten staat voor een geheel of gedeeltelijk onthouden van eten of drinken voor een bepaalde periode. Dit wordt binnen diverse religies uitgevoerd maar kan ook van medische aard zijn. In de documentaire is een experiment te zien met dementerende muizen die op een vastendieet worden gezet. Zij vasten om de dag. Het gevolg van het vasten is dat de muizen een aanzienlijk langer leven leiden zonder dementieverschijnselen, dit wordt zelfs verlengd tot een half jaar tot een jaar. Voor ons zou dit kunnen betekenen dat we bijna 20 jaar langer zou kunnen leven zonder dementie. (dit zijn ze momenteel nog aan het onderzoeken) Aan de andere kant van het experiment laat deze ook zien dat fastfood en suikerhoudende drankjes het leven juist verkorten. (ook met maanden verkorten voor een muis dus dat kunnen ook tientallen jaren zijn voor ons) Met het onderzoek van de muizen, geeft aan dat de hersenen van de muizen nieuwe hersencellen aanmaken tijdens het vasten.

 

Aangezien deze manier van vasten behoorlijk heftig voor je lichaam kan zijn, wordt er geadviseerd om beter het 5-2 dagen leefwijze toe te passen

Dit houdt in: 5 dagen normaal eten (+/- 2000 kcal.) en dan 2 dagen vasten (+/- 600 kcal.)

Na 5 weken waren de resultaten al enorm verbeterd, daar schrok ik zelf ook een beetje van:D

 

Zelf heb ik al met een voedingsconsulent gesproken en wil dit programma ook gaan proberen.

Mijn vaste dagen worden dinsdag en woensdag, dus ben erg benieuwd naar de resultaten over een aantal weken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante materie maar hoe zit het met mensen die aardig wat energie nodig hebben om bv de dag door te komen, dan denk ik bv aan bouwvakkers en mensen die heel de dag alert moeten zijn (besturen van machines, controlekamer fabriek)

 

Ik heb tijdens de vastenperiodes destijds al verschillende mensen zien flauwvallen.

 

 

Zelf heb ik al met een voedingsconsulent gesproken en wil dit programma ook gaan proberen.

Mijn vaste dagen worden dinsdag en woensdag, dus ben erg benieuwd naar de resultaten over een aantal weken zijn.

 

in het info-linkje vond ik dit

 

- Na een dag vasten volgt altijd weer een dag waarin je gewoon kunt eten

 

dus 2 dagen na elkaar vasten wordt niet aangeraden of speelt dat geen rol?

 

 

Vastendagen op de sc, dat spaart ook weer al kosten uit :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante materie maar hoe zit het met mensen die aardig wat energie nodig hebben om bv de dag door te komen, dan denk ik bv aan bouwvakkers en mensen die heel de dag alert moeten zijn (besturen van machines, controlekamer fabriek)

 

Ik heb tijdens de vastenperiodes destijds al verschillende mensen zien flauwvallen.

 

 

 

 

in het info-linkje vond ik dit

 

- Na een dag vasten volgt altijd weer een dag waarin je gewoon kunt eten

 

dus 2 dagen na elkaar vasten wordt niet aangeraden of speelt dat geen rol?

 

 

Vastendagen op de sc, dat spaart ook weer al kosten uit :p

 

Het is natuurlijk heel erg belangrijk dat je ten alle tijde naar je eigen lichaam blijft luisteren.

Deze geeft namelijk je grenzen duidelijk aan, je moet deze dan ook niet negeren.

Als je meer energie op een dag nodig hebt zal de verhouding natuurlijk ook iets anders worden.

Je aanbevolen calorien die je in moet nemen zijn afhankelijk van gewicht, leeftijd, geslacht en de mate van bewegen.

Voor het grootste gedeelte van de mensen is die 2000 kcal dan ook veel te weinig op een dag.

Deze calorienehoefte kun je berekenen op bijvoorbeeld http://www.menshealth.nl/Artikelen/Bereken-je-caloriebehoefte

Zo kom ik zelf op 2200 kcal uit om te eten per dag.

Tijdens de vastendagen wil ik dus op ongeveer tussen de 700-900 uit komen.

Met het eten van voornamelijk groenten kun je dan toch 3 redelijk grote maaltijden op een dag eten.

Nu ben ik zelf op jongje jaren heel veel flauwgevallen (altijd van de warmte) en voel ik het ruim van te voren aankomen en weet ik zelf hoe te handelen.

En heb ik natuurlijk altijd calorierijk voedsel bij me wanneer het toch nodig is om te eten.

Dit is niet iets wat je er voor de 'gein' even gaat proberen, het is zwaar voor je lichaam en het zal zeker niet gemakkelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je er zo serieus mee bezig bent @Vempain ! Misschien is het nu nog niet nodig, maar meer op oudere leeftijd. Ik wil niet opscheppen, maar met mijn ogen dicht op 1 been staan hou ik wel een uur vol. zowel links als rechts.

 

dat zal mede te maken hebben met mijn jarenlange training.

 

Wel wil ik weer terugkomen rond mijn wedstrijd gewicht. ik woog altijd zo rond de 85 kg, nu 97 bij 183cm. theoretisch zou dat dus moeten lukken in 10 weken volgens deze methode.

 

hij viel ook 6 kg in 5 weken af. Ik vond die man trouwens niet eens dik toen hij begon aan het experiment! haha

 

Ik heb nu net 2 dagen 600kc gegeten.. maar voel me wel erg slapjes.

 

Ik moet vanmiddag nog lesgeven.. dus neem zo lekker een bak 7 granen met fruit.

 

 

Ga je a.s. dinsdag beginnen vempain?

 

groet R.K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je er zo serieus mee bezig bent @Vempain ! Misschien is het nu nog niet nodig, maar meer op oudere leeftijd. Ik wil niet opscheppen, maar met mijn ogen dicht op 1 been staan hou ik wel een uur vol. zowel links als rechts.

 

dat zal mede te maken hebben met mijn jarenlange training.

 

Wel wil ik weer terugkomen rond mijn wedstrijd gewicht. ik woog altijd zo rond de 85 kg, nu 97 bij 183cm. theoretisch zou dat dus moeten lukken in 10 weken volgens deze methode.

 

hij viel ook 6 kg in 5 weken af. Ik vond die man trouwens niet eens dik toen hij begon aan het experiment! haha

 

Ik heb nu net 2 dagen 600kc gegeten.. maar voel me wel erg slapjes.

 

Ik moet vanmiddag nog lesgeven.. dus neem zo lekker een bak 7 granen met fruit.

 

 

Ga je a.s. dinsdag beginnen vempain?

 

groet R.K

Wauw zo lang kan ik echt niet op een been blijven staan, het is nu voor rechts 6 minuten en voor links 4 minuten. Ben dan ook erg benieuwd of dit ook gaat veranderen:D Aanstaande maandag ga ik weer centimeters meten en wegen en dat wordt dus mijn beginpunt. Vandaar dat ik dinsdag wil beginnen en ben benieuwd hoe het een paar weken later gegaan is.

Zelf ben ik ook voedingsconsulent, maar doe er veel te weinig mee terwijl ik het wel heel erg leuk vind om mensen te helpen om hun voedingspatroon (dus GEEN dieet) aan te passen.

De meeste dingen probeer ik dan ook liever eerst zelf uit voordat ik andere mensen ga adviseren.

Met ervaring kan je ze immers beter bijstaan wanneer ze het moeilijk en zwaar hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die docu heb ik een hele tijd geleden ook eens gezien. Ik weet dat hij door experts (ja, die personen die er voor hebben geleerd én dan alsnog allemaal iets anders kunnen zeggen over hetzelfde onderwerp) niet altijd als even positief of werkzaam wordt bestempeld. Dit onder andere omdat levensduur een moeilijke maatstaf is om mee te meten. Al zijn er bij muizen wel al goede resultaten geboekt (zowel calorische beperking, als eiwitrestrictie, als het schrappen van snelle koolhydraten).

 

Even een sidenote voor de omega-supplementie: Hierbij geldt een contra-indicatie voor epilepsie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...