Ga naar inhoud
GENEGEERD

Elektronische vliegenmepper maken


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn kennis van stroom e.d. gaat niet verder dan onderbouw techniek/natuurkunde, dus heb ik een paar (waarschijnlijk domme) vragen.

 

Moet je echt een weerstand van 22 ohm gebruiken of zou je ook een hogere/lagere weerstand kunnen gebruiken?

Of zijn zulke weerstanden in elk 3v apparaatje te vinden?

Zou je ook een led lampje als diode kunnen gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mijn kennis van stroom e.d. gaat niet verder dan onderbouw techniek/natuurkunde, dus heb ik een paar (waarschijnlijk domme) vragen.

 

Moet je echt een weerstand van 22 ohm gebruiken of zou je ook een hogere/lagere weerstand kunnen gebruiken?

Of zijn zulke weerstanden in elk 3v apparaatje te vinden?

Zou je ook een led lampje als diode kunnen gebruiken?

 

1 euro in de kringloop: alle onderdelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@preppzh iets hoger mag wel (wordt de stroom wel iets minder ) je kan een diode niet door een led vervangen @hamster welke transistor gebruik je daarvoor ??

En een kleine waarschuwing is toch op zijn plaats als iedereen willekeurige onderdelen als een trafo en weerstanden ed gaat gebruiken , want boven de 1000 volt en 30mA kan toch dodelijk zijn

met name de 30 mA is bepalend dus wees er toch voorzichtig mee !!

Iedereen die weleens een wegwerpfototoestel met flitser heeft opengemaakt en kennis heeft gemaakt met de op geladen condensator daarvan weet dat dit verdomd pijn kan doen ;-)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels net ff gegooled en gevonden weet nu zeker dat er morgen 1 sneuveld hier hahaha

 

deze bedoel je toch?

 

CFL-Insight2_1.jpg.1fda114d1d2cc270d110acb5b5069d0e.jpg

 

gr hamster

Inderdaad Hamster en zoals je ziet zitten er bijna dezelfde onderdelen in en inderdaad kun je dit soort lampen dus op wat ze noemen een joule thief schakeling op een paar volt laten branden

zelfs als de lamp '' kapot '' is ( iets van de de elek onderdelen is dan kapot haal je die eruit en koppel je enkel die lamp aan de schakeling dan werkt hij weer gewoon )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...