Ga naar inhoud
GENEGEERD

Weekend bushcraft cursus, ouder en kind


Bandoeng

Aanbevolen berichten

Hallo Preppers,

 

Afgelopen weekend hebben wij, ik en mijn zoon, cursus survival/bushcraft gevolgd ergens in de buurt van Vledder.

De cursus is van zatersag 12.00 uur tot zondag 15.00 uur.

We begonnen met klein wandeling in het bos. Het orienteren wat je in het bos ziet, hoort en ruikt. Een beetje bomen/planten kennis.

Zo weten we het verschil tussen spar, lariks en den. Mijn zoon heet kennis gemaakt met kamperfoelie "hmmm snoepje van het bos, lekker zoet". Ik stapte bijna op een Hazelworm, wat een mooi beest.

Bij het terrein aangekomen heeft de leider laten zien hoe je vuurtje maakt zonder lucifer. Op het vuur water gezet en gingen we dennennaalden thee drinken, die we hebben geplukt, dat was heerlijk.

Even later hebben ze laten zien hoe je onderkomen kunt bouwen met een zeil, wat knoopjes geleerd. En dan je eigen shelter bouwen.

In de middag zijn we op pad gegaan op zoek naar dieren sporen. We hebben aantal sporen gezien zoals; ree, hond, kat, paard en tractor ;) Later gingen we ook dieren bespieden,

maar daar moet je stil voor zijn. Dus gingen we even oefenen, de twee leiders zijn reeën en wij moeten ze sluipen en stil staan als ze gaan kijken. Vanaf toen was het rustig op pad, dat hadden ze

eerder mogen bedenken, hahahaha... SSST daar in de verte, een ree... verrekijker er bij en weg is ie. Verderop hadden we grote dier gezien die komt zelf naar mijn zoon toe, De Koe.

Het wordt donker, we moeten beetje opschieten, want de kids hebben honger. "Pap wat gaan we eten? Pannenkoek, gatverdamme dat lust ik niet". Gelukkig had ik blikje knakworst mee.

Stoere ventje in camouflagepak lust geen pannenkoek. Toch later probeert ie het 'weer', dapper. Hij heeft 2 pannenkoeken gegeten.

Nadat hebben gegeten gingen ze laten zien hoe je een 'lean to' hut bouwen. Door middel van een grote tak/ kleine boom aan een ander boom leunt en takjes er op leggen met bladeren, veel bladeren

als dak.

Bedtijd, het is donker en stil... heel stil, verderop hoor je geritsels, vallende tak. Ik kijk naar links en de lucht is helder. Waw. We gaan echt onder een zeiltje slapen. Tegen 5 uur was een

beetje fris, ik trok een vest aan die ik eerst als kussen heb gebruikt. Mijn zoon die snurk gewoon door. Verder slapen, mooie ochtend. Gechilp van vogeltjes, frisse lucht...

Om 8.00 uur opstaan en ontbijten. later pasieve en actieve waarnemen wat je in het bos spelletje doen. De leiders hebben spullen en seelgoed dieren verstopt en wij mogen gaan zoeken.

Als lunch gingen we zelf brood bakken op het vuur. De kids brood op het stok waar later knakworst in kan stoppen en ouderen een Bannock bread.

De begeleider gingen daarna nog wat technieken laten zien betreft vuur maken; vuurboog, vuursteen, vuurstaal, loep, en aansteker. Meest favoriet voor de kids is toch vuurstaal, vuurboog is toch

iets te lastig en zwaar.

Als laatst gingen de kids boogschieten op een konijn en een eend, allebei in het wit, van schuim.

 

well, thats all folks

 

Geweldig Papa en zoon ervaring.

 

Groet,

I en F

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Mooi verhaal @Bandoeng.

Coole dingen doen jullie samen hee. Leuke cursus hoor, alle basis-technieken. Vooral het (samen) "doen" is belangrijk.

Volgende keer als we elkaar tegenkomen of een of andere SC, moeten jullie maar even laten zien, of je nog weet hoe het moet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bandoeng wat een leuk verhaal, dank je wel voor je verslag. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vanmorgen voor mijn verjaardag van mijn lief..... een SURVIVAL weekend kado, is dat niet geweldig? Hij is wel een beetje een prepper maar niet zo erg als ik, dus het was een grote verrassing. Ik zal t.z.t. ook een verslag schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
@Bandoeng wat een leuk verhaal, dank je wel voor je verslag. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vanmorgen voor mijn verjaardag van mijn lief..... een SURVIVAL weekend kado, is dat niet geweldig? Hij is wel een beetje een prepper maar niet zo erg als ik, dus het was een grote verrassing. Ik zal t.z.t. ook een verslag schrijven.

 

Das nou goede kado. Leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...