Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verzoek tv-programma BNN


Stephanie91

Aanbevolen berichten

Ik val ook niet over jouw helm, je hebt je zonder media training gewoon laten inpakken door Sophie. Ik ben ook geen filmster, je kan mijn knullige filmpje ook checken op dit forum. Maar daar representeer ik mijn geleerde stijl mee, het Basupi. dat is iets waar ik niemand mee belachelijk kan maken.

 

Mocht ik voor preppend Nederland een filmpje moeten maken, dan zou ik ten alle tijden zorgen dat in NIET in camo pak, NIET met een helm op mn kop rennend door het bos ga als ambassadeur voor preppend Nederland.

 

Maarja wie ben ik.. idd ieder zijn ding, wel jammer dat ik weer opnieuw kan beginnen mensen het preppen als iets normaals te verkopen haha..

 

 

Maar tof van je dat je nu op het forum hebt aangemeld! en je bedoelingen zijn goed, en daar draait het uiteindelijk allemaal om!

 

Groet Ronin

 

Al rende ik in een jalaba of kaftan door het bos interesseerd mij niet wat een individu daar uit wil halen. Ik ga zelfs in camo vissen. Straks schrik ik andere vissers daar ook mee af. Er zijn zelfs enorm veel vissers die tactical vesten aan hebben. Nou zeg, als jij mensen kent die daarvan afschrikken mogen ze blij zijn dat ik geen lange baard en tulband had, want dan schrokken ze echt, dan heette ik geen LEON, maar HAKMED. Haha. Wat een zever.

 

Maar anyways, het gaat om THE MESSAGE ... en die is nu eenmaal anders gebracht dan ik had verwacht.

So be it. Geen ondergang voor mij in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 467
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uiteindelijk alles eigen keuze, dat kun je ook uit mijn reactie opmaken. Mij maakt een helm niet warm of koud. Geen contract, geen financieel voordeel. Het heeft me dus niks opgeleverd. Heb het puur voor de nietswetenden gedaan.

 

Ondertussen twijfel ik niet meer aan je juiste intenties en je wil 'te dienen'. En ik kan niet genoeg benadrukken dat het vanuit een passieve positie makkelijk is kritiek te leveren. Ik vind het wel heel jammer dat je niet voor de aanmelding lid was hier en om advies hebt gevraagd (dus niet voldoende geprept voor dit avontuur - haha). Een aantal mensen hier hadden je denk ik uitstekend kunnen adviseren over zowel de inhoud als de media en had wellicht de boodschap die je wilde overbrengen nog sterker kunnen overkomen. Een aantal valkuilen hadden wellicht vermeden kunnen worden.

Je zal inderdaad zeker een aantal mensen hebben bereikt met je boodschap dus dat is mooi.

 

Kudo voor je lef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen twijfel ik niet meer aan je juiste intenties en je wil 'te dienen'. En ik kan niet genoeg benadrukken dat het vanuit een passieve positie makkelijk is kritiek te leveren. Ik vind het wel heel jammer dat je niet voor de aanmelding lid was hier en om advies hebt gevraagd (dus niet voldoende geprept voor dit avontuur - haha). Een aantal mensen hier hadden je denk ik uitstekend kunnen adviseren over zowel de inhoud als de media en had wellicht de boodschap die je wilde overbrengen nog sterker kunnen overkomen. Een aantal valkuilen hadden wellicht vermeden kunnen worden.

Je zal inderdaad zeker een aantal mensen hebben bereikt met je boodschap dus dat is mooi.

 

Kudo voor je lef.

 

Bedankt.

Maar zoals ik al eerder in een voorgaande reactie op iemand plaatste zit ik niet echt mee met wat de prepcommunitie wel of niet vind?!

Gaat mij om de onwetenden. En ja, je blijft vooral de grote blaaskaken horen met kritiek, maar hun die er wat van hebben geleerd of de boodschap tot harten hebben genomen zullen nauwelijks te horen zijn. Dus ik weet sowieso dat ik wat bereikt heb.

 

En kijk maar naar de tweets, hier is al meer commentaar dan de tweets van de uitzending. Het meeste ging over de meubelmadame en zwartepiet in de tweets. Dus zo een ramp was het nu ook weer niet.

 

De hype is hier actiever dan in de maatschappij kennelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Maar zoals ik al eerder in een voorgaande reactie op iemand plaatste zit ik niet echt mee met wat de prepcommunitie wel of niet vind?!

Gaat mij om de onwetenden. En ja, je blijft vooral de grote blaaskaken horen met kritiek, maar hun die er wat van hebben geleerd of de boodschap tot harten hebben genomen zullen nauwelijks te horen zijn. Dus ik weet sowieso dat ik wat bereikt heb.

 

En kijk maar naar de tweets, hier is al meer commentaar dan de tweets van de uitzending. Het meeste ging over de meubelmadame en zwartepiet in de tweets. Dus zo een ramp was het nu ook weer niet.

 

De hype is hier actiever dan in de maatschappij kennelijk.

 

Tsja, op een preppersforum wordt alles over preppen in de media onder de microscoop gelegd! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Anonieme Leon +je voor de inzet en de ballen om met je kop (soort van) op tv te durven!!

 

@de rest....

Kunnen we langzaam gaan concluderen dat we een vaste 'persvoorlichter' moeten gaan aanstellen?... Er komen steeds meer oproepen. Als we ons standpunt als gemeentschap willen kunnen uitdragen zullen we iemand nodig hebben die de media een evenwichtig beeld kan laten zien...

Er zullen meer programma's zijn van talkshows en dit soort BNN dingen, die het fenomeen preppen willen uitdiepen...

 

Ook een belangrijke reden voor het aanstellen van vaste mediavertegenwoordiging kan zijn, dat gezien het aantal preppers groeit, zich mogelijk een keer een incident voordoet dat het nieuws haalt, met een prepper of iemand die dat beweert te zijn, of misschien zelfs iemand waarvan de media geheel onterecht claimt dat het 'een prepper' is...

 

In het eerste geval is het uitdragen en voorlichten. In het laatste geval wellicht 'damage control' en het voorkomen van een heksenjacht op 'alles prepper'...

 

Nu snap ik dat het een ondankbare klote job is... Waarvoor iemand wellicht z'n opsec moet offeren...

 

Maar als groeiende gemeentschap die zich ook steeds vaker in georganiseerd verband, in het openbaar, manifesteert (denk SC's) ontkom je er op enig moment niet meer aan om iemand te hebben die op proffesionele wijze het onuitgenodigde 'journaile', politie of andere geinteresseerden te woord kan staan...

 

Ik ben zelf helaas ook een tikkie camera-schuw, hoewel ik kan lullen als brugman...

 

Is er iemand met media-training die ook nog bereid is dit te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n vermoeden dat als @Corinnevdv en @KimPattiruhu zouden samen werken zoals @easy suggereerde om een geïllustreerd achtergrondverhaal te maken in samenwerking met @Mr. Gold @Dr.Prepper @Ecoprepper @Keyser Suze @Communicator @Simurgh en eventueel @DickBerts de boodschap zomaar landelijk zou kunnen worden opgepikt door de mainstream. Doe daarbij een @Geert en een @Heksenboot voor de SC organisatie. Allemaal personen die denk ik het 'prepper gevoel' kunnen uitdragen, excuses aan wie ik mogelijk heb overgeslagen. Zomaar een gevoel dat ik kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier al enkele keren aangegeven in dit draadje maar zoals je wellicht wel begrijpt zouden eventuele preppers dit niet slechts doen voor hun 15minutes of fame. Integendeel ze schuwen de camera en worden liever niet gefilmd vanwege het feit dat ze hiermee zichzelf blootgeven. Indien je enkele preppers wilt overtuigen zou ik toch adviseren om het te proberen via een 'anoniem' portret of zorg dat er wat tegenover staat. Er zullen ongetwijfeld (budget)preppers zijn die wel over zijn te halen voor een bv een Katadyn Pocket waterfilter of een waardebon voor knivesandtools.

 

Ik begrijp wel dat de redactie het liever zo goedkoop mogelijk wil vastleggen maar een mooi eindresultaat vergt nu eenmaal een redelijke tegenprestatie in de vorm van een investering.

 

Ik lees dit nu pas en ik begrijp je best Fox. Maar als (voormalig) journalist wil ik hier even vanuit mijn vak op reageren. Eigenlijk is het not done voor de media, om te betalen om iemand aan het woord te krijgen. En niet zozeer omdat het geld kost, maar vooral omdat een en ander de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de media (die nu al shit is) nog verder omlaag zou brengen. Want voor je het weet, heb je daarmee een hele kaste van beroeps fantasten in het leven geroepen, die alleen vanwege de muntjes de grootste broodjes orang-oetan verhalen de wereld in sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold :mad: Heb ik nou goed begrepen dat jij deze vent bedankt hebt?? Wat mij betreft wordt hij inderdaad bedankt, maar dan met een perma-ban! Ik ben bloedserieus!

 

Lieden die prepper gemeenschap in diskrediet brengen, door in een bos met illegale vuurwapens *) te gaan schieten (ook met een vuurwapen machtiging is zomaar schieten in een bos illegaal) en lieden die het bestaan om te roepen, dat "Defensie de preppers in dit land niet aan kan" zijn staatsgevaarlijk en horen niet in onze gemeenschap thuis.

 

Ik heb heel wat mensen van onze site persoonlijk ontmoet. Allemaal ongeruste maar uiterst fatsoenlijke burgers, die op geen enkele manier een gevaar vormen voor de gemeenschap. En de eerste beste vogel die wel staatsgevaarlijk is of een bedreiging vormt voor zijn mede-burgers, kan er op rekenen dat ik hem persoonlijk bij de AIVD ga aangeven. En weer ben ik bloedserieus.

 

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk geschokt. Niet door deze domme vent, maar vanwege de onbestaanbare reacties op de wijze waarop hij het preppen in Nederland zwaar in diskrediet heeft gebracht.

 

*) Ik ga niet in op de vraag of deze wapens echt zijn of niet. Dat is met mijn slechte ogen lastig te zien ook en ik verdom het om deze rot beelden nader te gaan bestuderen. Je hebt ook allerlei tussen varianten met insteek kalibers en weet ik niet wat voor technische troep al dan niet voor de film. De wapens lijken in ieder geval zo echt, dat ze daardoor per definitie onder het verbod uit de Wet wapens en munitie vallen. En terecht ook. Zie artikel 2 categorie I, lid 7 van de Wet wapens en munitie http://www.wetboek-online.nl/wet/Wwm/2.html

 

Nog nooit eerder heb ik zo gebaald op deze site...... Ik ben echt diep geschokt.:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts, als je even zijn kant van het verhaal goed gelezen had, zou je weten dat hij op privé-terrein geschoten heeft, en geen wet overtreden heeft. Maar nee, jij bent weer te druk bezig met melodramatische onzin als 'staatsgevaarlijk' en 'een gevaar voor mede-burgers'. Spreek voor jezelf, ik heb liever iemand als Leon in de gemeenschap dan iemand wiens ideeën akelig dichtbij die van de Stasi komen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rothbard weet het uiteraard weer beter. Dat is zo zeker als de werking van de zwaartekracht. In Nederland kun je (behalve in extreme uitzonderingsgevallen maar die zijn hier absoluut niet aan de orde) alleen een machtiging hebben, om als sportschutter wapens thuis te hebben, op een goedkeurde legale schietbaan, of op de kortste weg van of naar zo'n schietbaan. Schieten op je eigen terrein of op het terrein van een ander is volstrekt illegaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitzending net even bekeken op uitzending gemist en ik vind het allemaal wel meevallen. BNN moet natuurlijk keuzes maken en knippen en plakken en ik had graag wat minder militair vernuft gezien en meer hulpmiddelen .... zeg maar de Must Haves. Ik begrijp dat BNN het niet te ingewikkeld wil maken. Ook de redenen waarom iemand prepper is geworden had men wat veel beter kunnen uitlichten, want iedereen heeft zijn eigen redenen te gaan preppen en iedereen doet het ook op eigen wijze.

 

Daarnaast vind ik het dapper om met je kop op TV te komen en je verhaal te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idiote prepper schiet illegaal met vuurwapens op tv en roept dat preppend Nederland Defensie met gemak aan kan. En wat doet een groot aantal preppers op deze site? Juichen. Jongens waar werken we naar toe? Een rechtsgrond voor Justitie om tot huiszoekingen over te gaan bij ons?? Ik heb niks te verbergen, anders zou ik ook niet keer op keer met mijn eigen naam en gezicht op tv zijn gegaan. Maar stel je de ellende eens voor. Ik zit liever op een heel bankstel dan eentje die open gesneden is. Overdreven natuurlijk weer.... zijn er hier nog mensen die wel na kunnen denken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het allemaal wel mee valt en dat zelfs Leon geen huiszoeking zal krijgen. De prio van politie en justitie ligt, denk ik ergens anders. Misschien krijgt hij een belletje of een goed gesprek. Er lopen duizenden echt gevaarlijke mafketels op straat, maar de toekomst zal het uitwijzen.

 

Geloof me, ook de AIVD en justitie kijkt mee op een forum als dit. Sterker nog, mogelijk zitten er undercover agenten tussen met wie jij op een SC meeting een biertje drinkt en rond het kampvuur zit. Preppers worden gezien als potentieel gevaarlijk doordat veel mensen wapens hebben die in NL verboden zijn. En aangezien niemand de wet mag overtreden .... worden we in de gaten gehouden. Zolang jij het bij preppen houdt en je zoveel mogelijk aan de wet houdt, zul je geen last krijgen. Heb je je huis vol illegale zooi, dan mogelijk wel.

 

Misschien zijn de wapens van Leon wel aan hem uitgeleend voor de reportage. Daarom zei ook ik dat er best goede dingen in de reportage zaten, maar teveel op het militaire gericht. I.p.v. uitrusting, vis gerei, BOB etc. etc.

 

Als Leon beweerd dat de preppers in NL een professioneel leger aan zou kunnen, dan moet je dat met een korreltje zout nemen. Preppers zijn vaak indivuduelen of kleine groepen met een zeer lichte uitrusting, dus per saldo zullen ze een professioneel leger nooit aankunnen. Ook al zouden alle preppers samenwerken. Ja, er zitten ook (ex)militairen en politie agenten tussen de preppers, maar de mensen die ik ken in de prepper wereld zijn gewoon een normale doorsnee uit de samenleving. Fatsoenlijke mensen die op de één of andere manier ge-triggerd zijn en wakker zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om me dan ook maar in deze verhitte discussie te mengen. Moet ik eerlijk zijn en ben ik het met bert eens. Wel denk ik niet dat deze jongen een verkeerde bedoelingen heeft en het diepere verhaal erachter wel klopt. Wel is het zo dat een prepper in dit geval uiterst ongelukkig is neer gezet zo. En dat er bij de overheid nu alarm bellen gaan rinkelen zou me niks verbazen. Zou het jammer vinden als deze groep mensen wat hier samen komt, en waar ik het gevoel heb dat de meeste van ons lieve vredelievende mensen zijn zometeen als staats vijand neer gezet gaan worden. En met ongelukkige uitspraken wel of niet verkeerd geknipt in het filmpje creëer je dit helaas wel. Uiterst ongelukkig over gekomen. Jammer

 

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idiote prepper schiet illegaal met vuurwapens op tv en roept dat preppend Nederland Defensie met gemak aan kan. En wat doet een groot aantal preppers op deze site? Juichen. Jongens waar werken we naar toe? Een rechtsgrond voor Justitie om tot huiszoekingen over te gaan bij ons?? Ik heb niks te verbergen, anders zou ik ook niet keer op keer met mijn eigen naam en gezicht op tv zijn gegaan. Maar stel je de ellende eens voor. Ik zit liever op een heel bankstel dan eentje die open gesneden is. Overdreven natuurlijk weer.... zijn er hier nog mensen die wel na kunnen denken??

 

Goh, ik ben niet de enige die er zo over denkt dus. Ik las ook met toenemende verbazing het goedkeuren van zijn optreden. Zelfs door oprichters van het forum.

Volledig met je eens Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts;

Eerlijk gezegd vind ik jouw geloof in de onfeilbaarheid van de overheid met het zichzelf toe geëiste geweldsmonopolie heel wat enger als "staatsgevaar" prepper Leon.

En dreigen met de AIVD is al helemaal een ultiem zwaktebod,nog afgezien van het feit dat die zelf capabel genoeg zijn om in te grijpen als ze dat nodig achten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

De opmerkingen van @AWOL, @Anvil en @DickBerts snijden hout, @Mr. Gold.

 

Beter gaan we rond de tafel, voordat we hier verdere uitspraken doen.

@Anonieme Leon was tot nu toe geen deel van onze community. Hij wou zijn eigen verhaal op eigen manier doen. Zoals hij zelf al aangeeft, heeft hij verder schijt aan wat wij ervan denken.

 

En er bestaat ook nog de mogelijkheid, dat het hele verhaal verzonnen is.

T.V.

B.N.N.

 

(even express paranoia, maar wel buiten the box blijven denken mensen)

 

Dat kan allemaal 10 x beter.

 

edit:

@Ronin Kogaratsu heeft al eerder voorgesteld, dat we met een goed verhaal moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...heel goede gesprekken gehad! Maar daar is niks van op tv gekomen. Wel netjes gefilmd natuurlijk. Majah... knip en plakwerk .... iedereen met een beetje IQ kan heus wel ontcijferen en inzien dat ik een ander verhaal bracht dan een dorpsgek die sensatie zocht... iemand een beetje kennis van intonatie heeft weet je al gauw wat mijn boodschap was....aangekaard ....Mijn intentie was eerder ook te tonen dat een prepper om de maatschappij geeft en niet schuilt voor wat hij of zij staat. Als je liever een .22 tegen iemand zijn neus wil houden om 12 blikken soep te verdedigen kom je ook nergens.

 

Beste Leon, Je spreekt geheel voor jezelf 'als prepper', in elk geval niet voor mij. Verder vind ik je werkelijk ongelofelijk naief als je op deze wijze (wapen, helm, euroshopper blikjes) een boodschap wilt geven aan de maatschappij, en dan nog wel " via BNN :confused: " Heb je de QUIT CLAIM getekend VOOR de opname's? of daarna?

 

Ik geef je toch een kudo, en heb je er gelijk 3 kudo's tegoed van me. Waarom? omdat je veel mensen op dit forum goed hebt laten nadenken over het medium TV ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@DickBerts, als je even zijn kant van het verhaal goed gelezen had, zou je weten dat hij op privé-terrein geschoten heeft, en geen wet overtreden heeft. Maar nee, jij bent weer te druk bezig met melodramatische onzin als 'staatsgevaarlijk' en 'een gevaar voor mede-burgers'. Spreek voor jezelf, ik heb liever iemand als Leon in de gemeenschap dan iemand wiens ideeën akelig dichtbij die van de Stasi komen.

 

Ik mag Rothbard heel graag. Meestal komt hij met heel briljante verhalen aan. Voor het contrast vlecht hij er af en toe een lulverhaal tussendoor. Geen probleem als Rothbard mij voor stasi medewerker uitmaakt. Van hem kan ik dat hebben. Echt waar.:) En ik blijf hem -op een enkele opmerking na- nog heel serieus nemen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik mag Rothbard heel graag. Meestal komt hij met heel briljante verhalen aan. Voor het contrast vlecht hij er af en toe een lulverhaal tussendoor. Geen probleem als Rothbard mij voor stasi medewerker uitmaakt. Van hem kan ik dat hebben. Echt waar.:) En ik blijf hem -op een enkele opmerking na- nog heel serieus nemen ook.

 

Okee, dat is dan tussen jullie.

 

Ik begin even een nieuw topic:

 

"Hoe presenteren we onszelf het best voor de media?"

 

edit, done:

 

http://preppers.nl/forum/threads/7643-Media-Hoe-presenteren-we-onszelf-het-beste-voor-de-media

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...