Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het goud is voor altijd weg, de Westerse bank- symbolen zijn eraf gesmolten in China

Tom
 Share

Recommended Posts

Het Duitse goud (en nederlands goud?) is er niet, het wordt massaal uitgeleend (geleast) door de grote banken aan China en India naar schatting 4000 tot 8000 ton goud hebben de Chinezen al.

En wie zegt dat?

Hong Kong hedge fund manager William Kaye

En het komt nooit meer terug want wat doen de chinezen?

Het goud met het symbool van de Bundesbank erop wordt omgesmolten zogauw het in Hong Kong aankomt, een toonaangevende smelterij, een van de grootste in de wereld die zich bezighoudt met de People's Bank of China (PBOC), verklaard dat, "ja , we hebben goud beschikbaar die we kunnen leveren. We hebben het omgesmolten, we hebben het getest. Het goud had het Bundesbank symbool erop wanneer het aankwam, maar nu is het omgesmolten 0,9999 (fijn) goud. '

Dat is hoe het werkt in de praktijk. Dus het Fed goud, dat Amerikanen denken dat het van hun is, het is verdwenen. Het goud dat de Duitsers hebben te horen gekregen dat ze de komende 7 jaar zullen krijgen, zien ze nooit meer terug, omdat het niet meer bestaat (bij de Fed). Ik bezit het, De People's Bank of China is de eigenaar. De Reserve Bank of India is de eigenaar. De centrale bank van Rusland het bezit. Maar de mensen van Duitsland (en Amerika) niet meer de eigenaar van het.goud "

http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2013/7/9_Game_Over_-_Its_All_A_Farce%2C_The_Fed_%26_German_Gold_Is_Gone.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zou best kunnen kloppen. Het was in april dit jaar ook wel heel verdacht dat de FED de Duitsers toegang weigerden om hun goudvoorraad in te zien:

http://nsnbc.me/2013/04/18/federal-reserve-refuses-to-submit-to-an-audit-of-germanys-gold-held-in-u-s-vaults-2/

"FED has said that isn’t possible to do, and it would need until 2020 to be able to accomplish the transfer"

Misschien ligt er inderdaad niets meer..

Link naar reactie

Gaap...

Als ik die site alleen zie, vertrouw ik het voor geen meter.

"Today one of the savviest and well connected hedge fund managers in the world shocked King World News by taking us once again on a trip down the rabbit hole that was nothing short of breathtaking."

Shocked? Ja hoor, natuurlijk. Met zoveel superlatieven verlies ik meteen alle vertrouwen in die berichtgeving.

"This interview is going to stun readers around the world."

Ik verwacht van niet. Blogs als deze die zich voordoen als serieuze nieuwssite (wat trouwens slecht is gelukt) zijn in mijn optiek totaal onbetrouwbaar.

Complottheoriën, oogkleppen, agenda.

Daarnaast: het goud is helemaal niet weg. Hebben ze het verbrand? In de oceaan gedumpt?

Link naar reactie

@USAfan jij gelooft het pas als het op CNN is zeker?

CNN staat ook niet hoog op mijn lijst van betrouwbare media.

Dat er aan de goudvoorraad van Nederland allerlei luchtjes zitten (mooi superlatiefje) lijkt toch wat stinkerig, maar wat is jouw mening? Waarom? Waar is "ons" goud?

In elk geval deels in Amsterdam. En voor de rest: ik heb geen idee, en het interesseert me ook helemaal niets.

Dat de goudprijs wordt "gemanipuleerd", daar kunnen we wel over gaan janken en huilerig doen, maar het is een fact of life (hoewel, wat is de definitie van manipuleren?), waar wij niets aan kunnen doen. En daarnaast maakt de prijs van goud me ook geen zak uit.

Link naar reactie

Gaap...

Als ik die site alleen zie, vertrouw ik het voor geen meter.

De bron is dubieus, dat klopt; en de tekst over de top. William Kaye een vaag figuur uit de investment wereld met een enorme bullion handel en een dode website http://www.pacgrp.com/.

Ondanks dat geloof ik niet dat het artikel alleen maar dikke duimwerk is. Lees anders ook het artikel op bloomberg.com.

Link naar reactie

De bron is dubieus, dat klopt; en de tekst over de top

Zelfs al is dat.

Kijk dan zelf.

Waarom komt het Duitse goud zo traag terug? Omdat het nog uit de mijn gehaald moet worden. (het is nog niet boven gronds)

Waarom doet DNB zo schaapachtig als het over ons goud gaat? (de werkelijkheid m.b.t. papierhandel ontkennend!)

Waarom zie jij geen goudbaren met chinese tekens er op?

Waarom kopen fatsoenlijke centrale banken goud?

Etc, etc.

Link naar reactie

Het wel en wee omtrent goud roept altijd emoties op. Veel mensen die het hebben volgen angstvallig de koers en menen te weten waarom deze wel of niet onder druk staat en welk plan de diverse overheden hebben. Dan heb je nog de broodetende profeten, die proberen het omhoog te praten. Uiteindelijk weet helemaal hoe het gaat. Of het goud wel of niet terugkomt of de goudprijs wel of niet gast stijgen. Tuurlijknkan de visie die iemand er op nahoudt uitkomen. Mar dat is dan niet gebaseerd op kunde of wijsheid. Sommige zaken in het leven zijn niet te voorspellen.

Link naar reactie

Het Duitse goud (en nederlands goud?) is er niet, het wordt massaal uitgeleend (geleast) door de grote banken aan China en India naar schatting 4000 tot 8000 ton goud hebben de Chinezen al.

En wie zegt dat?

Hong Kong hedge fund manager William Kaye

En het komt nooit meer terug want wat doen de chinezen?

Het goud met het symbool van de Bundesbank erop wordt omgesmolten zogauw het in Hong Kong aankomt, een toonaangevende smelterij, een van de grootste in de wereld die zich bezighoudt met de People's Bank of China (PBOC), verklaard dat, "ja , we hebben goud beschikbaar die we kunnen leveren. We hebben het omgesmolten, we hebben het getest. Het goud had het Bundesbank symbool erop wanneer het aankwam, maar nu is het omgesmolten 0,9999 (fijn) goud. '

Dat is hoe het werkt in de praktijk. Dus het Fed goud, dat Amerikanen denken dat het van hun is, het is verdwenen. Het goud dat de Duitsers hebben te horen gekregen dat ze de komende 7 jaar zullen krijgen, zien ze nooit meer terug, omdat het niet meer bestaat (bij de Fed). Ik bezit het, De People's Bank of China is de eigenaar. De Reserve Bank of India is de eigenaar. De centrale bank van Rusland het bezit. Maar de mensen van Duitsland (en Amerika) niet meer de eigenaar van het.goud "

http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2013/7/9_Game_Over_-_Its_All_A_Farce%2C_The_Fed_%26_German_Gold_Is_Gone.html

Klopt! Het goud verdwijnt naar China! De reden? China krijgt van het westen toestemming om genoeg goud tegen het verlaagde (lees gemanipuleerde) tarief in te kopen, zodat de grootmachten op de wereld enigszins in evenwicht komen (lees: zodat China meer macht krijgt)

Waarom? Omdat China anders massaal de dollar dumpt en dan alles in één keer in elkaar stort.

In deze lezing van Willem Middelkoop vertelt hij meer:

• Leuk 1
Link naar reactie

Het wel en wee omtrent goud roept altijd emoties op. Veel mensen die het hebben volgen angstvallig de koers en menen te weten waarom deze wel of niet onder druk staat en welk plan de diverse overheden hebben. Dan heb je nog de broodetende profeten, die proberen het omhoog te praten. Uiteindelijk weet helemaal hoe het gaat. Of het goud wel of niet terugkomt of de goudprijs wel of niet gast stijgen. Tuurlijknkan de visie die iemand er op nahoudt uitkomen. Mar dat is dan niet gebaseerd op kunde of wijsheid. Sommige zaken in het leven zijn niet te voorspellen.

Zo is het.

Kijk, ik snap alle emoties. Ik zie ook wel dat er zo veel niet klopt. Het zogeheten papieren goud, het bankengoud dat er niet "is"... Maar ik heb zoiets van: so what?

Het papieren goud zonder levering hoort nu eenmaal bij de goudmarkt. En zo werkt de vrije markt. Als iemand 30.000 euro overheeft voor 1 kilo goud op papier, dan zij dat zo. Dat maakt mij niet uit... Ik ga me er niet over zitten opwinden.

Link naar reactie

Zo is het.

Kijk, ik snap alle emoties. Ik zie ook wel dat er zo veel niet klopt. Het zogeheten papieren goud, het bankengoud dat er niet "is"... Maar ik heb zoiets van: so what?

Het papieren goud zonder levering hoort nu eenmaal bij de goudmarkt. En zo werkt de vrije markt. Als iemand 30.000 euro overheeft voor 1 kilo goud op papier, dan zij dat zo. Dat maakt mij niet uit... Ik ga me er niet over zitten opwinden.

Het gaat mij met name over de "Tom Clancy" verhalen die er gaan over de manipulatie van de goudprijs en het "papieren"goud en dat de stelligheid waarmee men verkondigt "hoe het zit". Tuurlijk wordt er gemanipuleerd maar wat niet hè? Het enige dat ik weet is dat ik niets weet zei een groot wijsgeer ooit. En dat geldt bij uitstek over de ontwikkeling en wel en wee van goud. Al heeft goud weldegelijk een functie maar dat ter zijde.

Link naar reactie

Ik ga me er niet over zitten opwinden.

Feitelijk gezien heb je gelijk, omdat je er niets mee opschiet om je er over op te winden. Edoch, het is toch tenminste verontrustend dat er dergelijke ontwikkelingen zijn.

Het gaat niet per definitie om de fysieke goudvoorraad, want die hebben we amper meer (net als dat er geen, ik herhaal GEEN kernwapens in Volkel liggen) maar om de consequenties van de afwezigheid van die goudvoorraad wanneer dat uitkomt.

Het gaat dus niet om het "spul", maar om het "spel". En daar zou iedereen zich, tenminste, enigszins zorgen over moeten maken...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...