Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oude handboeken voor landbouw en tuinieren


Amazing Dree

Aanbevolen berichten

Was even aan t zoeken voor epub kruidenboeken, kon niets vinden, maar deze 2 gratis (oude) boeken wel.

Wel oud, maar beter dan niets als je niets van landbouw weet, en je moet gaan verbouwen voor bv een groep.

 

Maar hoe krijg ik die bestanden hierin ? Zodat geïnteresseerden ze ook kunnen downloaden.

 

@Kungfufox ? @Dr.Prepper ?

@Mr. Gold ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Was even aan t zoeken voor epub kruidenboeken, kon niets vinden, maar deze 2 gratis (oude) boeken wel.

Wel oud, maar beter dan niets als je niets van landbouw weet, en je moet gaan verbouwen voor bv een groep.

 

Maar hoe krijg ik die bestanden hierin ? Zodat geïnteresseerden ze ook kunnen downloaden.

 

@Kungfufox ? @Dr.Prepper ?

@Mr. Gold ?

 

Je kan een deeplink plaatsen van waar je ze zelf vandaan hebt gehaald. Als alternatief zou je een dropbox-account of dergelijke kunnen openen en de download link hier tijdelijk neerplaatsen of kunnen sturen via PM. Ikzelf ben op zich ook voor een downloadpagina hier op het forum maar dat is aan @Dr.Prepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een deeplink plaatsen van waar je ze zelf vandaan hebt gehaald. Als alternatief zou je een dropbox-account of dergelijke kunnen openen en de download link hier tijdelijk neerplaatsen of kunnen sturen via PM. Ikzelf ben op zich ook voor een downloadpagina hier op het forum maar dat is aan @Dr.Prepper.

 

Jee, ik dacht dat ik heel wat wist van computers, maar ik ben dus werkelijk een dummie, waar heb je t over ? :o

Kan ik ze niet gewoon er in slepen ofzo ?

 

Weet niet meer waar ik ze vandaan heb, dus dat word m niet.

Moet ik ze dan maar naar jou PMen ?

 

Groetjes Dree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik heb eens een vraag.. Ik heb de bbc serie tales from the green valley zitten kijken (en de andere series van hun, mag het graag zien :)) Het boek waarnaar ze verwijzen.. Book of the farm van Henry Stephens (vandaag de dag te koop met toevoegingen van Alex Langlands van die serie) Kent iemand het boek? En is het iets waar je nu ook echt iets aan zou kunnen hebben? Of kan je dan beter voor een nieuwer boek gaan? Ben benieuwd naar jullie mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hallo allemaal, ik heb eens een vraag.. Ik heb de bbc serie tales from the green valley zitten kijken (en de andere series van hun, mag het graag zien :)) Het boek waarnaar ze verwijzen.. Book of the farm van Henry Stephens (vandaag de dag te koop met toevoegingen van Alex Langlands van die serie) Kent iemand het boek? En is het iets waar je nu ook echt iets aan zou kunnen hebben? Of kan je dan beter voor een nieuwer boek gaan? Ben benieuwd naar jullie mening

 

Wow, dat is echt oud, 1844.

 

http://books.google.nl/books?id=i-gDAAAAQAAJ&oe=UTF-8&redir_esc=y

 

Weet je, dit lijkt me leuk voor historici, ik ben meer geïnteresseerd in dit soort dingen:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Jaa heel oud! Daarom vraag ik me af of de toevoegingen van Alex maken dat het ook in deze tijd toepasbaar is..

 

Het gaat hoofdzakelijk over dieren houden, voeren, opdrijven en slachten.

Mijn interesse gaat meer naar moestuinen en permacultuur.

 

Filmpje al gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik dacht dat het ook over de groentes en fruit zou gaan en de opslag enzovoorts.. Goed filmpje! Men dat zou echt een droom zijn.. maar met mn rijtjes huisje en tuintje is dat bijna niet haalbaar.. boompjes enzo gaan al niet.. een mooie boomgaard met een klein huisje in de toekomst en dit zou echt ook helemaal mijn ding zijn! :D

Het gaat hoofdzakelijk over dieren houden, voeren, opdrijven en slachten.

Mijn interesse gaat meer naar moestuinen en permacultuur.

 

Filmpje al gezien?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben op zich ook voor een downloadpagina hier op het forum maar dat is aan @Dr.Prepper.

 

Tja copy-right geneuzel.... Wat natuurlijk wel een idee is: maak een wiki pagina aan met deep-links naar materiaal/pagina's. Pinterest schijnt ook te werken, maar ik heb geen idee of/hoe dat te integreren is met preppers.nl website/forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know! Mn groene vingers kunnen er nog niet echt tegen op... basis kennis ontbreekt vooral :) maar komt wel :) al doende leer ik! maar dat filmpje is wel echt heel gaaf hoor.. spreekt me echt aan... wie weet wat ooit de toekomst brengt!

Toch kan je vanuit een rijtjeshuis meer dan je denkt, @Mammie.

Gemeentetuin.

Buurtmoestuin.

Volkstuin.

Verticaal tuinieren.

Guerillatuin.

SC Moestuin.

 

Snuffel even rond op deze site:

 

http://www.rivendellvillage.org/permaculture.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
I know! Mn groene vingers kunnen er nog niet echt tegen op... basis kennis ontbreekt vooral :) maar komt wel :) al doende leer ik! maar dat filmpje is wel echt heel gaaf hoor.. spreekt me echt aan... wie weet wat ooit de toekomst brengt!

 

Begin dan maar met de Makkelijke Moestuin:

 

http://www.makkelijkemoestuin.nl/de-makkelijke-moestuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

check :D Ik ken het.. heb zelfs alle materialen al bijna 4 jaar in huis.. weet niet waarom dat niet van de grond komt.. die vierkante meter is net vervelend in mijn tuin :p Net wel gezien dat er buren zijn met vierkante tuintjes in de voortuin.. (vind ik altijd een beetje eng als iedereen er zomaar bij kan) maar als het bij hun lukt denk ik dat ook maar doe.. wel volgend jaar pas hoor! moet ik eerst eens eens een goed plan maken wat er in moet! Thanks voor du tip :D

Begin dan maar met de Makkelijke Moestuin:

 

http://www.makkelijkemoestuin.nl/de-makkelijke-moestuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...