Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zeewier


medan

Aanbevolen berichten

dit is mischien een goede tip voor mensen aan de kust.

 

zoals velen weten kun je zeewier eten gedroogt/gerooster of rauw.

het is in overvloed te krijgen en ik persoonlijk vind het nog lekker ook met rijst.

 

Zeewier is rijk aan mineralen zoals jodium en calcium en spore-elementen. Afhankelijk van de soort bevat het tevens vitaminen als vitamine C en E. Bruin zeewier bevat ongeveer 5-10%, rood en groen zeewier ongeveer 10-30% eiwit. Een deel van zeewier wordt niet door het lichaam afgebroken en kan als voedingsvezel worden gezien.

 

ps. probeer het is in je soep, met rijst of pasta, of bij je noodle's

 

http://www.zeewierwijzer.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

naar mijn weten niet, maar ik zal het eerst thuis goed schoonmaken.. zoveel lekkers drijft er niet in de zee lol.

maar het verschilt nogal per soort, de een is het lekkerst om rauw gegeten te worden en de ander geroosterd of gedroogt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gedroogde soorten zoals arame, hiziki, nori, dulse, kombu, wakame zijn jarenlang te bewaren. Natuurvoedingwinkels hebben ze ook in de schappen tevens zijn ze bij dito web/winkels te bestellen.

 

Ik heb wel Kelp Alfalfa tabletten bij mn voedingssuplementen maar ik had er nog nooit aan gedacht om de gedroogde soorten zoals hierboven op die manier op te slaan......goeie tip..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel Kelp Alfalfa tabletten bij mn voedingssuplementen maar ik had er nog nooit aan gedacht om de gedroogde soorten zoals hierboven op die manier op te slaan......goeie tip..

 

Zijn inderdaad reuze handig. De wakame kook ik lang niet altijd: weken en dan in een salade verwerken.

 

Ik heb zakjes die al ruim 10 jaar over de THT datum zijn. De zeewieren zijn nog steeds in prima staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...