Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ach,al die verhalen. Daar hebben ze zelfs hele religies omheen gefantaseerd, hilarisch!

Toch is het ergens begonnen..

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Ach,al die verhalen. Daar hebben ze zelfs hele religies omheen gefantaseerd, hilarisch!

Ach zo hebben we allemaal wat.

Jij geloof in cijfers en tabellen, en andere weer in aanwijzingen uit de geschiedenis.

Deze post delen

Toch is het ergens begonnen..

Tegelijkertijd is het niet ondenkbaar dat "het" er gewoon altijd al was en zal zijn.

Dat iets een begin of een einde moet hebben is mogelijk slechts een menselijke notie veroorzaakt door ons "niet zijn" dat vervolgens een "zijn" wordt om weer over te gaan in een "niet zijn", ofwel ons gebrek aan bewustzijn voor ons leven en er na, ofwel onze sterfelijkheid die wij projecteren op alles om ons heen. Die cyclus hoeft niet perse voor het grotere te gelden, het universum, tijd, dimensie.

De wetenschappers doen er alles aan zo snel mogelijk een antwoord hierop te vinden :)

• Leuk 1

Deze post delen

Ach zo hebben we allemaal wat.

Jij geloof in cijfers en tabellen, en andere weer in aanwijzingen uit de geschiedenis.

Ik geloof zeker in aanwijzingen uit de geschiedenis. Al eens Google op Jezus en Horus uitgevoerd? Of wilde je die kant niet op. Kuch.

Deze post delen

Ik geloof zeker in aanwijzingen uit de geschiedenis. Al eens Google op Jezus en Horus uitgevoerd? Of wilde je die kant niet op. Kuch.

Geinig stukje google. Ik had wat te lezen.

Overigens liever geen reli-fitties hier!

• Leuk 1

Deze post delen

Met dit soort verhalen heb ik vaak het idee dat ze sterk verwant zijn aan de verhalen over de nephilim. Hier zijn wel meer verhalen van oude, geheime of buitenaardse beschavingen aan verwant.

annunaki en nephilim horen bij elkaar, dat is dus hetzelfde verhaal :)

Deze post delen

Gast Moleman

die zogenaamde shape shifting reptilians?

mvg

Deze post delen

Tja, als ik teveel gezopen heb zie ik ook dubbel, maar de magische baan van Nibiru die al jaren tussen de zon en de aarde zou moeten vliegen, is nogal onmogelijk. Nog even en 't hele zetatalk gelul komt hier ook nog bij... laten we dat aub niet doen? :p

Deze post delen

die zogenaamde shape shifting reptilians?

mvg

Dat heeft niets met de planeet Nibiru te maken.

Deze post delen

Tja, als ik teveel gezopen heb zie ik ook dubbel, maar de magische baan van Nibiru die al jaren tussen de zon en de aarde zou moeten vliegen, is nogal onmogelijk. Nog even en 't hele zetatalk gelul komt hier ook nog bij... laten we dat aub niet doen? :p

Venus en Mercurius draaien ook tussen de Zon en de Aarde door!

En er zijn ook asteroids die om de 10, 100 of 1000jaar onze Aarde langs fietsen in een vaste baan.

Dus waarom geen planeet!

Dit topic gaat alleen over Nibiru (planet X) als verborgen planeet, dus wat heeft Zeta daar mee te maken?

Deze post delen

Nibiru zou al minstens 10 jaar (sinds 2003) tussen de zon en de aarde moeten vliegen, als je alle blabla gelooft. Dat gecombineerd met een omloopbaan rond de zon van 3600 jaar, geeft een puur onmogelijke baan.

Is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen? De aarde gaat per jaar 1 rondje om de zon (ja, echt waar), als Nibiru tussen ze aarde en de zon in hangt (wat meestal beweerd wordt) en dan al jaren doet, dan draait 'ie dus rondjes om de zon en zou 'ie een stabiele baan hebben. Dat gaat niet samen met het andere verhaal dat 'ie 1 keer in de 3600 jaar door ons zonnestels heen gevlogen komt en een berg ellende veroorzaakt.

En wat Zetatalk er mee te maken heeft? De hele nibiru ongein is bekend geworden door die liegende grijze mannetjes die volgens eigen zeggen nog nooit een voorspelling gedaan hebben die niet uitkwam, behalve dan dat nibiru in 2003 een poleshift zou veroorzaken. Maar ugh, dat is uitgesteld omdat we er nog niet klaar voor zijn ofzo... Even een planeet op pauze gezet...

Nee, hoe meer je leest en uitzoekt over het hele nibiru verhaal, hoe minder serieus je 't kan nemen.

Deze post delen

Hmm, zou ik zelf niet zeggen. Oorsprong van de termen is een andere. Het ene is uit te leggen vanuit het perspectief van het andere (afhankelijk van welke oorsprong je wellicht aannemelijker vindt), maar dat betekend niet dat ze hetzelfde zijn. Heeft bijvoorbeeld het paarse wezen een blauw masker op of het blauwe wezen een paars masker?

@Keyser Suze heb je dan ook al een keer gegoogled op Nimrod?

Deze post delen

Hmm, zou ik zelf niet zeggen. Oorsprong van de termen is een andere. Het ene is uit te leggen vanuit het perspectief van het andere (afhankelijk van welke oorsprong je wellicht aannemelijker vindt), maar dat betekend niet dat ze hetzelfde zijn. Heeft bijvoorbeeld het paarse wezen een blauw masker op of het blauwe wezen een paars masker?

@Keyser Suze heb je dan ook al een keer gegoogled op Nimrod?

Speciaal voor jou......de BESTE band in de wereld, The Pixies. Nimrod's son.

https://www.youtube.com/watch?v=zj9GUSbKQFY&spfreload=10

• Leuk 1

Deze post delen

http://www.zwartekat.com/kleitabletten.php

Hetzelfde verhaal dus. Dus niet de verzonnen aparte lijnen en dat soort dingen, maar waar de oorsprong ligt. Op de kleitabletten dus.

Deze post delen

Een gebeurtenis die uitgebreid staat beschreven in de Kolbrin bijbel .

De Kolbrin Bijbel is een verzameling van oeroude teksten die vertaald zijn. De herkomst is het oude Egypte en daarna komen we ze weer tegen in de Middeleeuwen. De manuscripten zouden gered zijn tijdens een brand in het klooster van Glastonbury Abbey in 1184.

De donkere dagen begonnen met het laatste bezoek van de Verwoester en dit werd voorspeld door vreemde tekenen aan de hemel. Alle mensen werden stil en liepen rond met een bleek gelaat.

Angst nam de bevolking in haar grip en vrouwen werden door die angst onvruchtbaar. Ze konden niet zwanger worden en degene die het wel werden verloren hun kind.

De dagen van stilte werden gevolgd door een tijd waarbij trompetgeschal en doordringende hoge tonen werden gehoord in de hemelen en de mensen werden net zo bang als een kudde zonder herder.

De doden waren niet langer heilig en werden in het water gegooid. De pakhuizen waren volgestouwd met graan en niemand verbouwde nog wat. Het vee werd alleen gelaten en zwierf rond en dwaalde naar vreemde weiden. Hun geblaat werd genegeerd en men slachtte het vee van de buurman.

Niemand bezat nog iets. De openbare registers werden heen en weer geschoven en vernietigd. En niemand wist meer wie er slaaf waren en wie meester. De plaag waarde door het land, de rivier was bloedrood en overal was bloed. Zij die dronken van de rivier moesten onmiddellijk overgeven. Het stof beet zich vast in de huid van zowel mens als dier.

Door de gloed van de Verwoester was de aarde gehuld in een roodachtig licht. Het land was platgeslagen en verwoest door enorme hagelstenen die neer beukten op alles wat stond. Ze kwamen naar beneden in hete buien en achter hen aan kwam een soort vreemd gloeiend vuur dat over de aarde liep.

De vis in de rivieren stierf, wormen, insecten en reptielen sprongen omhoog vanuit de aarde. De duisternis van een lange nacht spreidde een zwarte mantel over de aarde waardoor iedere lichtstraal werd gedoofd. Niemand wist wanneer het dag of wanneer het nacht was want de zon wierp geen schaduw".

Heftig zal het wel zijn, een soort complete “reset” van onze planeet en alles wat er nu op leeft.

• Leuk 1
  • Niet leuk 1

Deze post delen

http://www.zwartekat.com/kleitabletten.php

Hetzelfde verhaal dus. Dus niet de verzonnen aparte lijnen en dat soort dingen, maar waar de oorsprong ligt. Op de kleitabletten dus.

Je doet dan wel schijnbaar de aanname dat de kleitabletten het dichtste bij de oorsprong liggen en vervolgens de waarheid zouden zijn. Zodoende mijn opmerking over blauwe of paarse wezens. Er zijn namelijk andere bronnen (in mijn ogen aannemelijker) die de Nephilim anders typeren dan de sumerische kleitabletten. Nephilim zijn volgens andere bronnen afstammelingen van gevallen engelen (Zonen Gods) en dus maximaal een soort van 'half goden'. Het verschil zit in het DNA. Half mens, half anders. De vraag is alleen of dit de bedoeling is geweest, want God was op zijn zachtst gezegd 'pissed off'.

De kleitabletten hebben een tegengestelde chronologie t.o.v. andere bronnen. Namelijk God als gevolg van de Annunaki i.p.v. Nephilim ontstaan vanuit ongehoorzaamheid aan een reeds regerend God. Overigens denk ik dat een aantal dingen uit de kleitabletten wel hout snijden, maar zelf zou ik ze anders kaderen.

@doom klinkt best end of days alike. Maar in welke context stond het? Die van een soort eindtijd of een gebeurtenis die daar (een flinke periode) aan vooraf ging? Dat kan ik zelf niet uit het stukje halen. Ga er nog wel eens een keertje in duiken.

@Keyser Suze nog even verder googlen er is nog meer te vinden. Zal je niet plagen met mijn eigen muzikale voorkeur.

Deze post delen

Je doet dan wel schijnbaar de aanname dat de kleitabletten het dichtste bij de oorsprong liggen en vervolgens de waarheid zouden zijn. Zodoende mijn opmerking over blauwe of paarse wezens. Er zijn namelijk andere bronnen (in mijn ogen aannemelijker) die de Nephilim anders typeren dan de sumerische kleitabletten. Nephilim zijn volgens andere bronnen afstammelingen van gevallen engelen (Zonen Gods) en dus maximaal een soort van 'half goden'. Het verschil zit in het DNA. Half mens, half anders. De vraag is alleen of dit de bedoeling is geweest, want God was op zijn zachtst gezegd 'pissed off'.

en @AndyJ_NL

Huh??!! heb ik ergens gezegd dat dit in mijn ogen waar is?... Nee! ik heb alleen gezegd dat de Annunaki en de Nephilim uit dezelfde verhaallijn afkomstig zijn.

Je zegt dat jij andere bronnen hebt die jij aannemelijker vindt (vraag me af welke) die zouden zeggen dat de Nephilim gevallen engelen (zonen des gods)

Kortom jij hebt andere bronnen dan de bijbel / kleitabletten die het ook over gevallen engelen heeft, die het ook over zonen des gods heeft en die het ook over de nephilim heeft. Ben benieuwd wat deze geloofwaardiger maken.

Hoewel dit helemaal niks met waarheid of geloof te maken had. Het enige wat ik zei was dat die 2 uit dezelfde verhaallijn komen.

• Leuk 1

Deze post delen

en @AndyJ_NL

Huh??!! heb ik ergens gezegd dat dit in mijn ogen waar is?... Nee! ik heb alleen gezegd dat de Annunaki en de Nephilim uit dezelfde verhaallijn afkomstig zijn.

Je zegt dat jij andere bronnen hebt die jij aannemelijker vindt (vraag me af welke) die zouden zeggen dat de Nephilim gevallen engelen (zonen des gods)

Kortom jij hebt andere bronnen dan de bijbel / kleitabletten die het ook over gevallen engelen heeft, die het ook over zonen des gods heeft en die het ook over de nephilim heeft. Ben benieuwd wat deze geloofwaardiger maken.

Hoewel dit helemaal niks met waarheid of geloof te maken had. Het enige wat ik zei was dat die 2 uit dezelfde verhaallijn komen.

Sorry als ik onduidelijk ben geweest :). Ik zei bewust dat je schijnbaar de aanname maakte (hier was ik niet zeker van, maar zo kwam het op mij over). Er zijn inderdaad bronnen die annunaki en nephilim aan elkaar koppelen, maar de vraag is welke bron de andere voorafging en welke bron men het meeste gezag toekent. Ik denk dat we ze in heel veel geschriften (en hedendaagse boeken) wel tegenkomen, maar dat ze vaak anders genoemd of geïnterpreteerd worden. Even voor de duidelijkheid: Nephilim zijn in mijn ogen het nageslacht van de gevallen engelen en mensen (een hybride ras).

Voornaamste bron over dit onderwerp is in mijn ogen het boek van Henoch. Dit speelt zich af voor de wereldwijde zondvloed zoals o.a. beschreven in de bijbel, maar ook in talloze andere verhalen/mythen/sagen (bijvoorbeeld het gilgamesh epos).

Henoch in het nederlands t/m hfst 57

http://www.theologienet.nl/documenten/henoch_compleet.pdf

Enoch in het engels t/m hfst 105

http://book-ofenoch.com/

Als je ook nieuwsgierig bent naar de geloofwaardigheid van de wereldwijde vloed is het boek van Tjarko Evenboer erg interessant ('de wereldwijde VLOED'). Deze duikt in alle verhalen over dit onderwerp en zoekt naar de gemeenschappelijke grond hiervan en de probeert de oorspronkelijk bron bloot te leggen.

Op je vraag wat deze bronnen in mijn ogen geloofwaardiger maken zou ik best willen antwoorden, maar dit raakt dermate sterk mijn persoonlijke visie op andere vlakken dat ik niet denk dat het handig is dat hier te doen (PM kan altijd). Hier kan dat namelijk niet zonder uitvoerig te worden, want anders heb je alleen maar een aantal losse kreten zonder context.

Hoop dat je mijn afgelopen posts hiermee wat beter begrijpt.

Deze post delen

@Saved Bro

Klinkt wel wat sprookjesachtig

Even voor de duidelijkheid: Nephilim zijn in mijn ogen het nageslacht van de gevallen engelen en mensen (een hybride ras).

Deze post delen

@Saved Bro

Klinkt wel wat sprookjesachtig

Even voor de duidelijkheid: Nephilim zijn in mijn ogen het nageslacht van de gevallen engelen en mensen (een hybride ras).

Tja, kan me goed voorstellen dat voor een doorsnee westerling (en nee hoor, ik weet dat je niet doorsnee bent :)) geneigd is dergelijke dingen naar het land der fabelen te verwijzen. Denk dat het fair is te benoemen dat veel andere culturen (waaronder die uit vroeger eeuwen) veel minder moeite hebben met 'boven' natuurlijke zaken. Voor veel van deze culturen is dit veel meer verweven met de zaken die met het blote oog waarneembaar zijn dan dat voor westerlingen het geval is.

Zelf vind ik deze verbinding (tussen natuurlijk en 'boven' natuurlijk) logischer dan veel anderen hier dat misschien vinden. De vraag die ik zou willen neerleggen is of een strikte scheiding tussen natuurlijk en 'boven' natuurlijk (of je nu wel of niet in het 'boven' geloofd) wel juist is.

De schrijvers van de bronnen die we aanhalen maakten deze scheiding denk ik niet zo strikt als dat wij dat doen. Waarom was het voor hen logisch om het zo te verwoorden en waarom hebben wij zo sterk de neiging om het weg te redeneren of anders misschien te vergeestelijken (ze bedoelden eigenlijk dit of dat).

Deze post delen

@Saved Bro kom maar op met die PM :)

want je hebt gelijk dan gaan we te diepzinnig en filosoferend op het onderwerp in, wat op dit forum zelf niet erg handig is meestal :)

Ik hou wel van dit onderwerp. Bij het aanhalen van bronnen, graag NL teksten als dat mogelijk is, ik lees zoveel moeilijker in het engels namelijk. :)

Deze post delen

hi, op youtube en ook via google zie je steeds meer filpjes en verhalen over een asteroid die de aarde op 24-09-2015 zou raken. De regeringen zouden hierover zwijgen?. Weet iemand hier meer over? Is dit serieus of heeft iemand weer een truc uitgedacht om aandacht te krijgen? Dat kreng heet nibiru. Graag jullie ideeen en reacties

Volgens een bericht van de telegraaf hebben meerdere sektes het nieuwe einde der tijden voorspelt tussen 22 en 28 september 2015.

Bron:

http://m.telegraaf.nl/binnenland/article/24390635/tussen-22-en-28-september-is-het-zover%3A-het-einde-der-tijden

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...