Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het gaat zo tergend langzaam.

Kans
 Share

Recommended Posts

Het lijkt allemaal zo tergend langzaam te gaan?

Voor zij die het willen zien is het lang duidelijk en vaak hoor je dan bij die mensen laat maar komen...

Het systeem kraakt in zijn voegen, wemodderen wereldwijd door in een poging om maar aan de status quo vast te houden.

Er moet groei zijn ten koste van alles, want het systeem is gebaseerd op groei.

De overheden maken schulden in een poging de boel draaiende te houden.

Bij voldoende groei en de gemaakte inflatie zijn die schulden dan in de toekomst welweer weg te werken, denken ze.

De geschiedenis laat echter een ander ontnuchterend beeld zien, elke overheid die de schulden te ver op laat lopen, de grens blijkt dan ergens rond de 80-100% van het nationaal bruto product te liggen, krijgt zijn financien niet meer op orde met nogal verstekkende gevolgen.

Meestal beland zo'n land in een periode van economische achteruitgang en dus een welvaardsachteruitgang voor de bevolking.

Tijdens de grote depressie zakte het BBP met bijna 50% in een korte periode (1-2 jaar) en het duurde ongeveer 10 jaar om enigzins weer te herstellen.

De crisis bleek ook toen al besmettelijk voor vele landen, ondanks dat de verwevenheid en economische handel veel beperkter was toen dan nu het geval is kregen veel landen een tik mee.

Bij veel andere landen waar het fout ging bleek die besmettelijkheid veel kleiner en leek, zeker voor buitenstaanders, eea wel mee te vallen.

Zolang je zelf geen zaagmeel gegeten hebt om de hongerkrampen te onderdrukken, weten we allemaal best te verzinnen dat het niet leuk zal zijn maar hebben we helaas domweg totaal geen idee waar we het echt over hebben.......

Als een land in de problemen komt is een bijzonder effectief middel om de interne munt te devalueren waardoor je producten vanzelf aantrekkelijk worden voor andere landen en redelijk snel herstel mogelijk kan zijn.

En juist dit blijkt nu dus het probleem van de europeese probleemlanden te zijn.

Ze hebben de gemeeschappelijke euro en het grootste nadeel is dat je dus niet lokaal kunt devalueren.

Dit is nu wel heel duidelijk in Ierland, Griekenland, Spanje en Cyprus om maar wat landen te noemen.

Het volgende probleem dat zich voordoet is dat miet een land problemen heeft maar zo wat alle landen.

Ook niet zo heel vreemd als je de verwevenheid bekijkt.

Maar we blijven onze standaard trukken uithalen.

Je munt devalueren is goed om je economie een boost te geven, maar ja als alle landen dat doen, dan lijkt het niks te brengen.

Dus zijn nu bijna alle alle landen bezig om met geldverruiming ofwel hun munt te devalueren in een poging de economie aan te jagen dan wel te voorkomen dat zij te duur worden tov de landen die devalueren.

En zo lijkt het netto effect nul.

De geldhoeveelheid is ondertussen wel enorm aan het oplopen, en juist het uitblijven van effecten zou ons zorgen moeten baren.

Iedereen zou moeten kunnen begrijpen dat je niet zomaar ongestraft geld kunt blijven bijdrukken, schulden kunt vergroten enz zonder dat het ergens pijn gaat doen of erger.

Helaas is voor de gewone man die al moeite heeft om zijn hypotheek te snappen niet echt gegeven om de wereldwijde economische implicaties te kunnen snappen.

En aangezien er bosjes mensen zijn die er achter komen dat jet advies en mooie praatjes van banken en adviseurs achteraf niet zo mooi in praktijk bleken te zijn, ja wie had kunnen voorzien dat de koersen zouden gaan dalen ? ( nou wat dacht je van die 'experts' met hun mooie modellenen adviezen?), ben ik bang dat er hele kuddes mensen zijn die geen idee hebben wat er momenteel gaande is op monetair niveau.

En dat brengt ons bij vandaag.

De meeste die het willen weten hebben door dat de mooie getallen van China nog meer gepimt waren dan Marijke helwegen der uiterlijk.

En omdat het er zo dik bovenop lag zijn ze nu maar gestopt met het publiceren van de data......

Het redden van Ierland, Griekenland enz lijkt nou ook nog niet echt het succes te zijn van een economie in herstel.

Maar we zijn ongeduldig, de instant maatschappij verwacht direct resultaten en als die er niet zijn dan stoppen we ermee en gaan we verder.

Dus als de effecten er nket meteen komen denken we eea gewoon te kunnen negeren of dat er domweg niks zal gebeuren.

En juist dat zal dus nog enorm gaan tegen vallen.

De effeceten van alle manipulatie komt maar langzaam aan de oppervlakte.

En zoals altijd bij diesels ze komen langzaam op gang maar probeer ze dan maar te stoppen!

De effecten zulen dus veel langzamer komen dan de meeste van ons verwachten, en ook ik had al veel meer duidelijke effecten verwacht, maar zullen dus waarschijnlijk door die vertraging alleen maar groter en langduriger worden dan we voor mogenlijk houden.

Denken dat aangezien het zolang wel redelijk gaat we ermee kunnen wegkomen lijkt me een mooi hoop maar ik zou er niet op vertrouwen.

Prep ze,

Ka n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mensen moeten sowieso een keer door het dal heengaan willen ze erkennen dat er fouten worden gemaakt. De generatie van nu heeft de oorlog niet meegemaakt en alle ellende die daarvoor en daarna plaatsvond. In de jaren 90 en 0 werd er uitgegeven alsof er geen einde was en daar gaan we nu de rekening van betalen.

Ik put er in ieder geval enige troost uit dat mijn mentaliteit en die van preppers in het algemeen zo is dat we waarschijnlijk beter door deze situatie heenkomen dan de rest.

Link naar reactie

Langzaam?

Alleen als je er midden in zit :)

Achteraf zal het lijken alsof het overnacht kwam... opa vertel nog eens...

De reden dat ze het keer op keer kunnen rekken is dat:

1) Er geen goudstandaard is

2) Niemand het echt wil

3) Er enorm veel gespaard is in het verleden, we kunnen dus heel lang potverteren

Het is als een nominaal verdeling, we zitten nu net na de top, maar hebben het 3-sigma punt nog niet bereikt...

• Leuk 1
Link naar reactie

Mensen moeten sowieso een keer door het dal heengaan willen ze erkennen dat er fouten worden gemaakt. De generatie van nu heeft de oorlog niet meegemaakt en alle ellende die daarvoor en daarna plaatsvond. In de jaren 90 en 0 werd er uitgegeven alsof er geen einde was en daar gaan we nu de rekening van betalen.

Ik put er in ieder geval enige troost uit dat mijn mentaliteit en die van preppers in het algemeen zo is dat we waarschijnlijk beter door deze situatie heenkomen dan de rest.

Ik heb nooit gek gedaan in de jaren '90 en '00 maar mag er wel de rekening voor betalen. Daar baal ik van.

Link naar reactie

Ik heb nooit gek gedaan in de jaren '90 en '00 maar mag er wel de rekening voor betalen. Daar baal ik van.

Een dag niet gek gedaan is een dag niet geleeft Jacop!

Je hebt dus wat in te halen.

Prep ze, en doe elke dag iets geks ( met mate !)

K a n s

Link naar reactie

Langzaam?

Alleen als je er midden in zit :)

Achteraf zal het lijken alsof het overnacht kwam... opa vertel nog eens...

De reden dat ze het keer op keer kunnen rekken is dat:

1) Er geen goudstandaard is

2) Niemand het echt wil

3) Er enorm veel gespaard is in het verleden, we kunnen dus heel lang potverteren

Het is als een nominaal verdeling, we zitten nu net na de top, maar hebben het 3-sigma punt nog niet bereikt...

1 en 2 mee eens, tenminste als het de heersende klasse betreft. Ik wil wel weer een goudstandaard.

3 We kunnen lang potverteren? Misschien de burgelijke spaarder, maar volgens mij hebben meer mensen schulden.

De echte reden is dat de banken, de regeringen (en ook wij door onze hypotheken) geld nemen dat uit de toekomst komt. Oftewel schulden maken, bijprinten etc.

Het groeit echt ongelofelijk de pan uit allemaal.

Deze lezing is erg interessant als je engels goed kunt volgen, hierin leg Mike Maloney uit hoe het er nu voorstaat, hoe het gekomen is en waar we op af stefenen.

http://www.wholesalegoldgroup.com/mike-maloney-20000-gold-500-silver-us-debt-collapse#

De regeringen die nu heersen kunnen bij lange na niet meer de schulden terugbetalen die er gemaakt zijn

Link naar reactie

3 We kunnen lang potverteren? Misschien de burgelijke spaarder, maar volgens mij hebben meer mensen schulden.

Ik bedoelde het sparen in de vorm van infrastructuur.

We hebben enorm veel gebouwd en geproduceerd waarmee we onze levensstandaard nog kunnen vasthouden. Alles om je toe dat je ziet is gespaard vermogen, met uitzondering van dat wat vandaag nog geconsumeerd wordt.

Dus huizen, wegen, auto's, tractors etc.

Al dit heeft ook een financiële component, en daar gaat nu het gevecht over: wie heeft (of krijgt) wat. Maar het eigendomsrecht is niet onmiddellijk bepalend voor het gebruik. We kunnen als samenleving veel van de bestaande dingen blijven gebruiken, ongeacht de eigendomsvraag.

Link naar reactie

Wel een leuk voorbeeld is momenteel te vinden bij de duurdere tweedehands auto's.

Wat vorig jaar nog voor 50.000 euro (tweedehands) verkocht werd, kun je nu al krijgen voor minder dan 30.000 euro. Tendens sterk vallend.

Natuurlijk heeft hierdoor iemand veel geld verloren, maar de auto is er nog, en kan gebruikt worden.

Link naar reactie

Wel een leuk voorbeeld is momenteel te vinden bij de duurdere tweedehands auto's.

Wat vorig jaar nog voor 50.000 euro (tweedehands) verkocht werd, kun je nu al krijgen voor minder dan 30.000 euro. Tendens sterk vallend.

Natuurlijk heeft hierdoor iemand veel geld verloren, maar de auto is er nog, en kan gebruikt worden.

Is dat niet wat men biflatie noemt ? Goederen zoals huizen en dure wagens waar meestal voor geleend wordt, dalen (snel) in waarde (=deflatie), terwijl net hetgene je nodig hebt om die dingen draaiend te houden (brandstof en onderhoud voor je wagen, electriciteit, water, gas voor je woning) duurder worden (= inflatie).

En hier zie je wat je luxewagen waard is bij een shtf...

http://www.autofans.be/nieuws/varia/25968-het-aantal-verlaten-supercars-dubai-een-serieus-probleem

Link naar reactie

Dure tweedehands auto's zijn niet meer interessant. Mensen met veel geld kopen nieuw. En wat betref het segment tweedehands; vele verkopen de luxe wagen omdat het te duur wordt. Nu ga je zien wie geld heeft en wie boven zijn stand heeft geleefd.

Goede constatering, het wordt natuurlijk wel eng als gaat blijken dat 90% of meer boven zijn stand leeft...:confused:

Prepze,

K a n s

Link naar reactie

Goede constatering, het wordt natuurlijk wel eng als gaat blijken dat 90% of meer boven zijn stand leeft...:confused:

Prepze,

K a n s

Geen idee welk percentage van de mensen dit zijn. En `boven je stand leven` is ook een rekbaar begrip.

Wel weet ik dat een groot deel van de luxe auto´s lease-auto´s zijn Van het overige deel dat in prive-bezit is een deel dan stiekem van de bank. Kortom feitelijk 100% eigendom van diegene die achter het stuur zit zijn er maar een handjevol. En ja als de cashflow opdroogt is zo´n CLS 63 AMG of een ander dik ding een blok aan je poot want het kost geld dat het barst.

Ik ben altijd een groot liefhebber geweest van klassieke Mercedessen. Een paar jaar geleden (toen ik nog veel kilometers reed) had ik een schitterende Mercedes 190D 2.5 van 1990. Het ding was tadeloos. Helaas werd ik door een bekende voor schut gezet en zijn auto was tien keer beter. `daar zat dit op en daar zat dat op` die van mij was maar een trage oliestoker. Er zat niet eens airco op...

Kortom hilariteit alom.

Ik vroeg toen aan hem of hij wist wat het grootste verschil was tussen zijn auto en die van mij. Hij keek mij meewarig aan en begreep me niet. Ik zei `de mijne is betaald en de jouwe niet` Weg hilariteit.

Link naar reactie

Een dag niet gek gedaan is een dag niet geleeft Jacop!

Je hebt dus wat in te halen.

Prep ze, en doe elke dag iets geks ( met mate !)

K a n s

@Kans

Ik begrijp wel hoe je het bedoelt maar vind het toch 'n simpele cliché.

Net als @Jacob het bedoelt heb ik in *financieel* opzicht ook nooit iets geks gedaan.

Heb er omgekeerd ook nooit van geprofiteerd dus ja...ook ik baal.

Link naar reactie

@nanna, heeft ook met je karakter te maken.

Schuld past echt niet bij mij en dat wil ik dus ook echt niet. Mocht onverhoopt zo meteen "alles worden gereset" ( wat ik niet geloof, dat ter zijde) dan word ik gestraft voor mijn behoudende karakter.

Van geldzorgen krijg ik rimpels en wordt mijn haar dun (nog dunner :)) Dat wil ik niet. Maar goed "je haalt niet het maximale uit het leven" zoals men dan zegt.

Ik ben wellicht slaaf van de overheid maar niet van een bank.

Link naar reactie

Een goede financiële planning is essentieel als prep.

Een tijd geleden las ik dat in Amerika ten tijde van de grote depressie mensen hun huis zijn kwijtgeraakt omdat ze de onroerendezaakbelasting niet meer konden betalen.

(huis was voor de rest afbetaald, dus geen hypotheek)

Zo zie je maar dat ook al stort het financiële systeem in, belasting blijven ze innen.

Link naar reactie

Voorkomen = beter dan genezen! We weten allemaal dat wilders met zn anti-europa demonstratie aan de slag gaat. De datum van deze demonstratie staat pas 4 dagen na prinsjesdag ingeplanned als de plannen voor aankomend jaar al gepresenteerd zijn.. Bij een hoop leden zie ik dat zij wel iets zouden willen doen maar absoluut niet met kamp wilders... logisch ook want deze man heeft verder niet nagedacht over een goed alternatief! En probeert alleen iets te bereiken door de mensheid te verdelen...

De bedoeling is daarin tegen is dat mensen naar elkaar toe groeien, elkaar gaan respecteren en gaan samenwerken!Vergeet niet dat de enige angst die de huidige elite heeft, is dat wij hen door hebben en gaan inzien dat wij het ook zonder hen af kunnen.

Wij zijn hier met zo'n 1900 actieve leden op dit forum en behoorlijk wat overige leden die misschien wel zouden participeren op het moment dat er iets groots opgezet wordt. Om de straat op te gaan daar hebben we geen zogenaamde volksvertegenwoordiger voor nodig.. iedereen kan minimaal 1 of 2n dagen , misschien zelfs wel een week vrij nemen voor prinsjesdag. Kwestie van een datum kiezen met zn allen (polletje) en alles zorgvuldig plannen. Maak een groep aan, voeg een ieder toe die eraan mee wil werken. Benut elkaars kwaliteiten en verdeel taken, zorg direct voor onderlinge duidelijkheid en goede alternatieven voor het huidigen systeem.. debateer!!!Als wij onze krachten bundelen, gebruik maken van alle social media en iedere dag vanaf nu dit bericht verspreiden op watvoor manier dan ook. Kunnen wij dit voor elkaar krijgen. Laten we eerlijk zijn, niemand wil daadwerkelijk een shtf zien of ervaren. Maar je familie, vrienden etc beschermen en gelukkig zien! Er worden veel goede en interessante post geschreven, nu de mogelijkheid om iets ongekends op poten te zetten.

http://www.youtube.com/#/watch?v=8Zq4f6WYmHU

Revolution an instruction manual

Link naar reactie

Voorkomen = beter dan genezen! We weten allemaal dat wilders met zn anti-europa demonstratie aan de slag gaat. De datum van deze demonstratie staat pas 4 dagen na prinsjesdag ingeplanned als de plannen voor aankomend jaar al gepresenteerd zijn.. Bij een hoop leden zie ik dat zij wel iets zouden willen doen maar absoluut niet met kamp wilders... logisch ook want deze man heeft verder niet nagedacht over een goed alternatief! En probeert alleen iets te bereiken door de mensheid te verdelen...

De bedoeling is daarin tegen is dat mensen naar elkaar toe groeien, elkaar gaan respecteren en gaan samenwerken!Vergeet niet dat de enige angst die de huidige elite heeft, is dat wij hen door hebben en gaan inzien dat wij het ook zonder hen af kunnen.

Wij zijn hier met zo'n 1900 actieve leden op dit forum en behoorlijk wat overige leden die misschien wel zouden participeren op het moment dat er iets groots opgezet wordt. Om de straat op te gaan daar hebben we geen zogenaamde volksvertegenwoordiger voor nodig.. iedereen kan minimaal 1 of 2n dagen , misschien zelfs wel een week vrij nemen voor prinsjesdag. Kwestie van een datum kiezen met zn allen (polletje) en alles zorgvuldig plannen. Maak een groep aan, voeg een ieder toe die eraan mee wil werken. Benut elkaars kwaliteiten en verdeel taken, zorg direct voor onderlinge duidelijkheid en goede alternatieven voor het huidigen systeem.. debateer!!!Als wij onze krachten bundelen, gebruik maken van alle social media en iedere dag vanaf nu dit bericht verspreiden op watvoor manier dan ook. Kunnen wij dit voor elkaar krijgen. Laten we eerlijk zijn, niemand wil daadwerkelijk een shtf zien of ervaren. Maar je familie, vrienden etc beschermen en gelukkig zien! Er worden veel goede en interessante post geschreven, nu de mogelijkheid om iets ongekends op poten te zetten.

http://www.youtube.com/#/watch?v=8Zq4f6WYmHU

Revolution an instruction manual

Ik ga beginnen met een verontschuldiging: Ik bedoel dit niet als een belediging!

Elk initiatief dat via het machtsmiddel "de staat" loopt loopt uiteindelijk altijd op een fiasco uit. Het is zo verleidelijk te denken dat het wel zou kunnen lukken, maar dat lukt nooit. Er schijnt een soort natuurwet te zijn dat alles wat je middels geweld probeert te bereiken uiteindelijk altijd het tegendeel oplevert. (Zelfverdediging uitgezonderd)

Ik zou daarom juist zeggen: stop met het gebruik van geweld. Werk alleen op basis van vrijwiliigheid. Ga geen krachten bundelen. Roep niet op tot initiatieven. Ga gewoon leven, en probeer zo min mogelijk met geweld te make te hebben.

The meek shall inherit the earth. Als die er nog zal zijn tenminste...

Link naar reactie

Ik heb ook niet opgeroepen tot het gebruik van geweld, als je liever stil wil zitten en niets doen ook prima! Ik laat iedereen in zijn of haar waarde. Niemand is verplicht om op te staan, eem ieder maakt zijn eigen keuzes... naar mijn persoonlijke mening als je niets doet verdien je ook alles wat er op je af komt! Er zijn daarin tegen ook mensen die er schoon genoeg van hebben, tot hier en niet verder! Ook dit protest kan op een vreedzame manier plaats vinden. Ik hoop niet dat iedereen er hetzelfde over denkt als u, dan zijn we inderdaad verloren...

We leven al te lang met het idee, wat kan ik er nou tegen doen, wat kan ik nou in mn uppie bereiken?

Link naar reactie

wat kan ik nou in mn uppie bereiken?

Voor de meeste mensen gelt, je kunt alles bereiken wat voor jou belangrijk is.

En nu hoop ik dat er niemand komt die de hele wereld zou willen bezitten, want nee, dat is natuurlijk niet mogelijk...

Maar voor reële wensen, ja die kun je bereiken VOOR JEZELF.

Probeer niet om iets op grotere schaal te bereiken. Ten eerste waarom zou je? Waarom zou je moeite doen om iemand in een bepaalde richting te willen sturen die hij/zij niet op wil? Dat lukt alleen met geweld, hoe subtiel ook.

Ik hoop niet dat iedereen er hetzelfde over denkt als u, dan zijn we inderdaad verloren...

IMO gelt juist het tegenovergestelde. Zolang er mensen zijn die willen proberen de wereld naar hun denkbeelden om te vormen, zolang zal er geweld zijn en zolang zal het ongelukkig zijn overheersen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...